English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
560 000 RBK-tilhengere
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.07.2021 15:06    Post subject: Reply with quote

For selv om bergenseren sikret Bergens første individuelle gull i sommer-OL var det ikke Brann han drømte om da han var yngre. Kristian Blummenfelt drømte om å stå i mål for erkerivalen Rosenborg.

– Han hadde noen kamerater som heiet på Rosenborg. Og da han begynte på toppidrettslinjen på Tertnes begynte han i samme klasse som noen fremmadstormene Brann-spillere, men han holdt fast på samme tanker om Rosenborg, ler mor Blummenfelt.

Men han synes tilværelsen som fotballkeeper ble litt kjedelig. Derfor sluttet han på fotball og svømming, som han på daværende tidspunkt kombinerte på, og dedikerte hverdagen til triatlon fra 2011 det året han fylte 17 år.

Les mer: Den bergenske OL-helten drømte om å bli Rosenborg-keeper

Dyrhaug har ordnet keepertrøye.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.11.2021 15:10    Post subject: Reply with quote

Så at Olaf Tufte var over seg av glede her om dagen, da han fikk møte Strand og Sørloth. Rosenborg-supporter, sjø.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.03.2022 13:54    Post subject: Reply with quote

Mens Lindvik jublet, sto en tysk hoppstjerne med RBK-jakke på trenertribunen

– Kona mi, Irene, er fra Vikersund. Så da Rosenborg spilte mot Dortmund på Westfalen stadion i 1999, skaffet jeg meg billetter. RBK vant 3–0, og jeg ble fascinert. Siden har jeg fulgt med tett, smiler [Andreas] Bauer.

(...)

[Sønnen] Mathias Bauer [har] dobbelt statsborgerskap.

18-åringen spiller i dag for Augsburgs rekruttlag, og er så god at han har flere kamper for norske, aldersbestemte landslag. Så sent som i februar spilte Mathias for G19-landslaget.

Og Bauer junior er, som pappa, ihuga RBK-supporter.

For noen år siden var duoen også på plass på Lerkendal da RBK møtte Celtic i Europa, og de sjekker ivrig RBKs resultater gjennom en sesong.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 28.10.2022 21:40    Post subject: Reply with quote

Tagseth: – Jeg skal ikke lyve å si at jeg hadde hørt veldig mye på Undergrunn (UG) før det siste albumet. Det var da jeg fikk opp øynene. Så tror jeg det var på TikTok at jeg så en video av at du opptrådte i RBK-drakt. Da tenkte jeg «han må jo være Rosenborg-fan». Da spurte jeg om jeg skulle skaffe den nye drakten.

[Jon] Ranes: – Jeg hadde en Rosenborg-drakt, men den var litt flekkete og ikke så kul. Jeg hadde kjøpt den brukt. Moren sa «no må du spør Edvard om han kan få tak i en drakt». Så spurte du og jeg bare «yes!».

Ny drakt ble det, i tillegg til en tur backstage for Tagseth da Undergrunn spilte på Festningen i september.

(...)

Ranes er oppvokst i Oslo, men har mor fra Meldal og far fra Trondheim.

Ranes: – Jeg har mye slekt her og vært her i mange ferier. Det har alltid vært en «connection», og så har jeg alltid hatt et ønske om å prate dialekten. Det har en sjarm og jeg romantiserer Trøndelag veldig. Så var jo ikke det å heie på Rosenborg alltid så populært i Oslo.

Les mer: Stjernemøtet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 20.01.2023 23:24    Post subject: Reply with quote

[Jonas] Wille ble født i 1976 og vokste opp som Rosenborg-tilhenger hjemme i Halden. Fra 1988 til 2002 styrte Nils Arne Eggen til sammenhengende suksess både i Norge og Europa.

– Jeg ble veldig inspirert av at han innarbeidet en så tydelig spillestil. Få lag og trenere klarer det. Jeg var veldig fascinert av det i oppveksten og også da jeg ble eldre, sier Wille etter sin fjerde VM-seier – og niende totalt – med den norske landslaget.

Les mer: Derfor hyller han Eggen: − En person Ã¥ bli glad i

Også Ola Vigen Hattestad starstruck over å få trikse ball med Frode Johnsen i Mesternes mester. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ernesto
Junior


Joined: 09 Sep 2022
Posts: 9

PostPosted: 12.04.2023 23:37    Post subject: Reply with quote

Hadde vært interessant å se nye tall på favorittlag etter den sportslige nedturen vi har opplevd, med tilsvarende opptur, Rosenborg-fotball og noen europeiske bragder for et visst lag oppe i nord.

Eliteserien Fantasy har statistikk på hva inntil 40.000 har oppgitt som favorittklubb i år, men jeg finner dessverre bare tall fra slutten av april 2021. Da var Rosenborg mest populære med 17 prosent, etterfulgt av Vålerenga med 11, B/G med 9, Brann med 9 og Lille Dubai med 7.

Tallene er jo ikke representative for befolkninga, da. Jeg vil gjette at Rosenborg fortsatt er størst, men jeg tror ikke det trenger å ta mange flere år før vi ikke er størst i Norge lenger.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 13.04.2023 20:47    Post subject: Reply with quote

– Vi har hatt det fint her vi har vært de årene vi har holdt på, men nå skal huseier gjøre om på lokalene sine og trenger lokalene selv. Heldigvis slipper vi å flytte så langt. Huseieren tilbød oss lokaler i det samme bygget bare 20 meter lenger ned mot parken, forteller Terje Toftesund som er leder av Supporter’n.

Toftesund er glad for at så mange velger å stå som betalende medlemmer. Over 500 er de i tallet, og de har vært med å sette Kolvereid på kartet som en fotballelskende by. Rosenborg supportere Ytre Namdal er den største supporterklubben RBK har utenfor Trondheim.

(...)

6. mai går det en buss med 49 passasjerer fra Rørvik til Lerkendal for å overvære Rosenborgs hjemmekamp mot Vålerenga, og den bussen ble allerede fylt opp i løpet av det første døgnet tilbudet ble kjent blant de betalende medlemmene.

Les mer: Supporter'n i nye lokaler

RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.04.2023 18:51    Post subject: Reply with quote

– Det startet egentlig i fjor da den fantastiske markedssjefen i RBK Stian Moursund sa at de hadde sendt ut en publikumsundersøkelse til 70 tusen. Det var overraskende mange som svarte at de ikke hadde noen å dra med som årsak til at de ikke dro på kamp, sier Roger Bremnes til Nidaros.

Han bestemte seg for at dette måtte de kunne løse. Det ble startskuddet for konseptet «Sammen på kamp».

– Vi mennesker er slik at vi liker å dra på ting sammen. Enten det er kino eller konsert. Om man ikke har det så blir man hjemme. Om ikke broren min var fotballinteressert er det ikke sikkert jeg hadde vært på Lerkendal i like stor grad. Så enkelt er det, sier Bremnes.

Les mer: Dette håper de gjør at flere kommer seg på Rosenborg-kamp: – Sto der med tårer i øynene
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59198
Location: Trondhjem

PostPosted: 14.01.2024 19:03    Post subject: Reply with quote

Det hele startet i Oslo. Der en gjeng kvinner slo seg sammen og arrangerte «Kvinner på kamp» for Vålerenga. Ideen spredte seg til Trondheim, der Lone Martinsen lagde en egen Facebook-gruppe for kvinner som ville dra på RBK-kamper sammen.

Nå er det en gjeng kvinner som samles på pub før hjemmekampene og reiser sammen på borteturer.

(...)

Samholdet i gruppa har betydd mye for Loktu på andre måter også.

– Det har gitt meg frihet og er en ting jeg kan ha for meg selv uten å være mamma eller samboer. Jeg drar på det alene, noe bare jeg gjør. Det er godt å kunne ha noe for meg selv. Det har gjort ekstremt mye for meg. Jeg kan være dødssliten etter en sånn bortetur, men du verden så artig det er. Det har gitt så mye, sier hun.

Les mer: En spesiell gruppe har hjulpet Hilde (44) med angsten: – Det har gitt meg frihet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb