English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Utstyrsavtaler
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 21.11.2019 21:08    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr -> Cash kjem oralt (anagram)
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.11.2019 21:38    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nei det har de ikke, du synser bare for å få frem et poeng jeg ikke engang skjønner hva ska være. Mest klaging for klagingens skyld regner jeg med. Og nå har du til og med tatt et steg tillbake fra den første pompøse løgnen din, så egentlig har du jo allerede erklært fallitt.

Om man tar en objektiv titt på logoer i Norge og England/Storbritannia/whatever så finner man ut at i alle ligaer finnes det: noen håpløse, noen utrolig fine, noen morsomme, noen kjedelige, noen stygge, noen amatørmessige...you see where this is going?

Om det er noen liga som faktisk skiller seg ut med helt usannsynlig stygge logoer så er det Bundesliga.


Hehe, pompøs løgn? Du virker veldig bitter, Mustrum Ridicully. Det blir veldig lavt nivå på forumet når du til stadig skal fremheve uenighetene på den måten du gjør. Er vel hardt å innse at jeg har fått rett i at advarselen om at klubben ville bevege seg i feil retning.

Poenget mitt var at de engelske logoene er mer gjennomarbeidet med flere detaljrikdom som jeg (og flere)tror vil appellere til flere folk enn RBK sin logo. RBK sin logo sett utenfra sier veldig lite om klubben, mens mange av de engelske klubbene viser mer historie/symboler i logoen som skal vise noe om klubben. Det er det jeg mener om mer gjennomarbeidet.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.11.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

Ja jeg kunne sikkert ha spart meg for epitetet pompøs, det kan jeg glatt innrømme. Men det er jo en løgn like fullt. Som du fortsetter med ser jeg, det har jo blitt en del av debattklimaet nå, post-Drumpf. Man bare gjentar en løgn til folk enten tror på den eller gir opp. Det er en av grunnene til at arsenikknivået i postene mine går opp suksessivt med usannhetene som folk farer med her inne bare for at de skal ha frem den forbanna agendaen sin. Som deg for eksempel.

Ja du har fått rett nå, og det gjør du jo med jevne mellomrom, for at plata har stått og hakket på samme hakket i ti år nå. Og til sist så havner jo klubben i uføre og du får "rett". Selv en klokke som har stanset...unt so weiter. Men du satt jo med det samme gnålet i 2015 også, men du ser det jo ikke selv. Det er sikkert for at skylappene dine er så store at man lurer på hvordan du i det hele tatt ser skjermen.

Og du, du kan spare deg for å projisere bitterheten din over på andre mister. Det faller jo så mye på sin egen urimelighet at du kaller andre for bittre at det nesten blir komisk.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 22.11.2019 07:31    Post subject: Reply with quote

Jeg har advart i flere år over manglende kompetanse og manglende evne til å ansette kompetanse, spesielt i SL rollen og derfor vil klubben gå rett vest dersom det ikke tas store grep. Forøvrig er det jo egentlig litt rart å se andre forumbrukere skrive de samme poenger jeg kom med for lenge siden. Er mange så nedsnødd? Du får leve i fantasien å tro og rettferdiggjøre for deg selv at det er en løgn, men det bidrar ikke til å gi forumet her et nivå det burde ha.

Legger ikke skjul på at jeg er bitter på de som har jobbet i klubben lenge og bidratt til nedgangen . Det bør alle være som er glad i klubben.

Det er ingen tvil om at du virker bitter når du gang på gang skal komme med irriterende og usaklige beskrivelser som egentlig ikke angår diskusjonen. Vi diskuterte logoer egentlig....
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 22.11.2019 09:56    Post subject: Reply with quote

101% enig med Senador.

Men over til debatten om avtalen om utstyrsleverandør og RBK-logoen.

Grunnen til at hvorfor jeg først tok opp temaet om Rosenborg/utstyrsleverandør er fordi jeg har har aldri hørt noenting om at RBK har vært åpne for andre merker enn Adidas eller at klubben har lagt avtalen ut på anbud, og jeg synes at dette virker som en spesiell måte og forhandle på.

RBK-logoen er en flott og enkel logo, men jeg synes at det hadde vært på tide med noen små justeringer slik at logoen ser mer moderne og fremtidsriktig ut. Klubber/selskaper bytter ikke eller modifiserer logoen fordi det er "kult" men fordi de ser de markedsmessige fordelene det gir, Watford presenterte nylig en modifisert logo og Man Utd skal etter planen komme med en modifisert logo til 21-22 sesongen. Formel 1 byttet logo for 1-2 år siden og det var ikke særlig populært blant F1-fansen, men eierne bak Formel 1 forklarte at årsaken var markedsmessige årsaker og at nye logoen er mer fleksibel enn hva den gamle logoen fra 1993 var.


Last edited by Joestlaachmkr on 22.11.2019 10:07; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 22.11.2019 10:00    Post subject: Reply with quote

Du tror vel ikke at du kan sitte på RBKweb og rakke ned på egen logo uten at noen sier imot deg?

Hele denne diskusjonen begynte da du svarte Hentesveis med at vår egen logo var 'enkel' og at logoene i Premier League var på et helt annet nivå. Jeg sa at det var vås og du prøvde å ro deg i land med,"kanskje ikke Premier League spesifikt da, men England ihvertfall". Du orker jo ikke engang komme med noen eksempel, men det er jo modus operandi for deg det. Å slenge ut påstander i øst og vest uten å backe de opp.

Så ditt fantastiske poeng, som jo i bunn og grunn er å klage på alt som har med Rosenborg å gjøre, var å klage på vår egen logo tydeligvis. Må jo klage på alt liksom. Neutral

Fint at du innrømmer at du er bitter, det er første steg det, innrømmelsen. Men ikke legg det på andre vær så snill. Og hvorfor kommer du med et poeng helt i slutten om at jeg skal holde meg til saken 'logoer', når hele første stykket ditt handler om SL og du faktisk ikke diskuterer logoer i det hele tatt. Det er jo helt sprøtt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 22.11.2019 18:20    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
jeg har har aldri hørt noenting om at RBK har vært åpne for andre merker enn Adidas


rbkweb om avtalen som ble tegnet i 2005 wrote:
rbkweb.com vet at flere internasjonale firma har vært på banen og gitt tilbud til RBK. Det er grunn til å tro at giganten Nike er en av disse.

I alle fall har Adidas blitt skremt av faren for å miste Skandinavias beste klubb som partner, og har tatt følgene av "marked og etterspørsel". Derfor velger tyskerne nå å punge ut hele 75 millioner kroner for en åtteårsavtale med Rosenborg. Altså vil RBK fram til og med 2012 årlig motta 9,375 millioner kroner for å bruke trøyer og shorts med tre striper.

https://www.rbkweb.no/vis/3404

Finner ingen tall på hva nåværende 8-års avtale er verdt, annet enn at den skal være bedre enn den som ble tegnet i 2005. Skal vi gjette rundt 100-110 mill?
Edit: Leif. Nåværende avtale strekker seg vel over 10 år. Da vil jeg tro denne er verdt rundt 150 mill, bare for å slenge ut et tall.

Her kommer en liten sammenligning:
I 2005 tegnet vi en avtale med Adidas verdt 75 mill over 8 år. I 2015(!) tegnet Vålerenga en avtale de var henrykt over å dra i land med Umbro, verdt 30 mill over 6 år.

Må legges til at vi har sko-avtale inkludert, som er blitt antatt 60/40 i favør sko-avtale, men velger å tro vi skal være godt fornøyde med avtalen vi har med Adidas.
Sitatene over mener jeg også viser at andre leverandører har vært på banen og blitt vurdert, men at Adidas har utbydd dem i frykt for å miste oss, samt at samarbeidet er meget godt begge veier.

Som sagt tidligere; vi får se i 2022 om "marked og etterspørsel" gjør at vi endrer utstyrsleverandør, men i motsetning til deg er jeg mer redd for at vi ender opp med en dårligere avtale enn den vi har i dag, så lenge klubben driftes som den gjør nå til dags.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 22.11.2019 23:54    Post subject: Reply with quote

Jeg er enig. Om vi bytter fra Adidas er det meget mulig det skjer fordi tyskerne dropper oss fordi vi ikke er attraktive lenger. Da må vi plutselig ut på "anbud", og tilbyderne da vil neppe satse like mye som Adidas med sin eksklusivitetskontrakt med oss.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 24.11.2019 03:59    Post subject: Reply with quote

Ok, men det står bare at Rosenborg hadde interesser fra andre merker i 2005 og ikke at avtalen var ute på anbud. En kontrakt fra en utstyrsleverandør på 75 mill NOK over 8 år er ingenting og snakke høyt om, selv ikke for 15 år siden. Jeg vet om flere andre norske/nordiske klubber som har fått langt bedre avtaler av utstyrsleverandøren enn det som avtalen i den nevnte artikkelen om RBK/Adidas ovenfor kan vise til. Her kan dere ta og glo litt på hvorfor Milan gikk fra Adidas til Puma for 2 år siden: sportsbusinessdaily.com/Global/Issues/2017/10/25/Marketing-and-Sponsorship/AC-Milan-adidas.aspx
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.11.2019 09:43    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Du tror vel ikke at du kan sitte på RBKweb og rakke ned på egen logo uten at noen sier imot deg?

Hele denne diskusjonen begynte da du svarte Hentesveis med at vår egen logo var 'enkel' og at logoene i Premier League var på et helt annet nivå. Jeg sa at det var vås og du prøvde å ro deg i land med,"kanskje ikke Premier League spesifikt da, men England ihvertfall". Du orker jo ikke engang komme med noen eksempel, men det er jo modus operandi for deg det. Å slenge ut påstander i øst og vest uten å backe de opp.

Så ditt fantastiske poeng, som jo i bunn og grunn er å klage på alt som har med Rosenborg å gjøre, var å klage på vår egen logo tydeligvis. Må jo klage på alt liksom. Neutral

Fint at du innrømmer at du er bitter, det er første steg det, innrømmelsen. Men ikke legg det på andre vær så snill. Og hvorfor kommer du med et poeng helt i slutten om at jeg skal holde meg til saken 'logoer', når hele første stykket ditt handler om SL og du faktisk ikke diskuterer logoer i det hele tatt. Det er jo helt sprøtt.


Selvfølgelig kan man være uenig med meg om logoene. Det har jeg aldri sagt noe på. At du mener jeg har rakket ned på logoen for stå for din regning. Det er sterke følelser rundt dette og det er nettopp derfor at jeg mener vi ikke kan endre logoen uten videre, men mener at stort sett at de engelske logoene er mer gjennomarbeidet. Hva jeg mener med det har jeg forklart. Meningen min om logo har ingenting med hva jeg har argumentert på andre områder i klubben. Så hvis jeg sier at logoen er lite gjennomarbeidet, så mener jeg ikke det fordi jeg er kritisk til mye annet. Det er ikke sånn det funker.

Jeg regner med at du har fått med deg klubbens situasjon. Da er det faktisk sånn at det er mye å klage på i denne klubben. Si meg gjerne hva som fungerer bra på Brakka om dagen. Jeg og minst 10 000 andre ser det ikke.

Jeg tror ikke jeg er alene i å være bitter på inkompetansen som har rådd klubben i årevis. Det ser man på kommentarene her daglig.
Back to top
View user's profile Send private message
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 24.11.2019 09:57    Post subject: Reply with quote

Jeg vil heller glo på linker som backer opp påstanden din om de mange norske klubbene som har bedre avtaler enn RBK.

Edit: @Joestfnfkgoedcmzd
Back to top
View user's profile Send private message
sukram
Veteran


Joined: 23 Oct 2008
Posts: 3205

PostPosted: 24.11.2019 10:17    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Ok, men det står bare at Rosenborg hadde interesser fra andre merker i 2005 og ikke at avtalen var ute på anbud.


Du er svært opptatt av at dette skal ut på det du omtaler som "anbud".

Som andre allerede har vært inne på: Å legge ut et offentlig anbud er en plikt offentlige etater har, eller etater finansiert av det offentlige. Dette reguleres av lov og forskrift om offentlige anskaffelser, som igjen er bygd på EU/EØS-retten.

Private bedrifter, foreninger, idrettslag etc har ingen plikt til å kunngjøre anbudskonkurranser - og gjør det ofte ikke heller. Dette varierer fra bedrift til bedrift, og - ikke minst - hva slags type kontrakt/ytelser det er snakk om.

Det de derimot alltid gjør er å "lodde" markedet før de inngår en eller annen kontrakt. Du kan jo kalle dette et "anbud", men man behøver ikke følge en eneste anbudsregel i prosessen, så språkbruken blir i så fall svært upresis.

Veldig ofte ønsker ikke den private bedriften noe særlig oppmerksomhet rundt sine forsøk på å forhandle pris og betingelser, av forskjellige grunner. For RBK sin del kan dette eksempelvis være konkurransesituasjonen opp mot andre norske og nordiske klubber, eller at man ønsker å ha "følere" ute i markedet UTEN at det blir oppmerksomhet rundt et mulig bytte fra Adiidas (som kan gjøre samarbeidsklima dårligere med nåværende leverandør).

Poenget er: RBK kan ha gjort mang en sondering i markedet, vi har bare ikke hørt noe om det. Akkurat som du ikke får høre en skit om hvordan og hvilke forhandlinger det er mellom Norgesgruppen og Orkla, for partene er ikke tjent med å offentliggjøre det. (Vel, før Konkurransetilsynet knackade på dørren).

Bare et lite innspill fra det skitne, skitne, private næringsliv..
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 24.11.2019 10:18    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
Meningen min om logo har ingenting med hva jeg har argumentert på andre områder i klubben. Så hvis jeg sier at logoen er lite gjennomarbeidet, så mener jeg ikke det fordi jeg er kritisk til mye annet. Det er ikke sånn det funker.


Haha, nei selvsagt ikke.



senador wrote:
men mener at stort sett at de engelske logoene er mer gjennomarbeidet.



Du kan skrive det på tusen forskjellige måter, det blir ikke mer sant av den grunn. Gi deg nå.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Kjello
Forumsjef


Joined: 29 Oct 2006
Posts: 9050
Location: Trondheim

PostPosted: 24.11.2019 12:17    Post subject: Reply with quote

Vakker Blomst wrote:

Finner ingen tall på hva nåværende 8-års avtale er verdt, annet enn at den skal være bedre enn den som ble tegnet i 2005. Skal vi gjette rundt 100-110 mill?
Edit: Leif. Nåværende avtale strekker seg vel over 10 år. Da vil jeg tro denne er verdt rundt 150 mill, bare for å slenge ut et tall.

Vi forlenget med Adidas i 2017.
Ny femårsavtale med Adidas

Det ble offentliggjort uka etter at vi hadde slått ut Ajax. Salgsjef Harald Lundemo omtalte den som "tidenes norske klubbavtale". Hva det betyr i kroner og ører er dog vanskelig å si.

Slike avtaler er jo som regel ikke en fast sum uansett heller. Men et grunnbeløp. Bonuser for seriegull, cupgull, CL-deltakelse, EL-deltakelse, og gjerne en andel av drakt- og effektsalg. Avtalen FC København inngikk med Adidas i 2012 skal ha vært verdt opp mot 20 millioner DKK i året. Med den daværende valutakursen, omtrent det samme i norske kroner. Med dagens valutakurs, tilsvarer det 26-27 millioner. Men grunnbeløpet skal ha vært under 10 millioner DKK. Og resten var bundet opp i prestasjonsbonuser og salg av effekter. Å tro at vi kunne ha fått en så forferdelig mye bedre avtale hos en annen leverandør er å leve i en drømmeverden. Hadde vi gjort det, så hadde vi ikke hatt Adidas i dag.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Vakker Blomst
Proff


Joined: 15 Apr 2006
Posts: 396
Location: Østsida

PostPosted: 24.11.2019 14:28    Post subject: Reply with quote

Ah, takk for rettelsen. Surret det til med årstallene der.
Back to top
View user's profile Send private message
Macha
Veteran


Joined: 05 Nov 2008
Posts: 5434

PostPosted: 24.03.2021 13:34    Post subject: Reply with quote

Og der kom Adidas med en 5-årig forlengelse og utvidelse av eksisterende avtale. Tolker informasjonen på rbk.no som at den - i tillegg til å være veldig stor for damelaget - har økt noe for herrelaget.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 24.03.2021 14:50    Post subject: Reply with quote

Flott, godt å ha slikt på plass.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 24.03.2021 18:39    Post subject: Reply with quote

Har de prøvd å kjøre anbud på dette? Er de fornøyd med at de får standarddrakter ii sort/hvitt fra Adidas? Drakten er jo ikke noe unikt for rbk, men en hvilkensomhelst trøye fra Adidas.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 24.03.2021 22:48    Post subject: Reply with quote

Den nye avtalen gjelder 2021-25. Siden den forrige rekordavtalen var ut neste år, er forlengelsen i praksis bare på tre år.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59195
Location: Trondhjem

PostPosted: 15.02.2022 23:12    Post subject: Reply with quote

Siden 2018, da han spilte for Seattle Sounders, har RBKs nye midtstopper hatt en personlig avtale med utstyrsgiganten. Så da [Rogers] trente for første gang med sine nye lagkamerater mandag, var det i sko fra Puma.

(...)

Elin Sundell Nilsson er nordisk sponsoransvarlig for Adidas Nordics. Hun sier merket ikke kan gå inn og avbryte personlige kontrakter som spillerne har med andre merker.

– Vi kommenterer ikke enkeltspillers avtaler, men vi har en avtale med Rosenborg der vi gjerne ser at alle spiller i Adidas. Når det kommer nye spillere så tar RBK den dialogen med spillerne når de kommer til klubben, sier Nilsson til Adresseavisen.

– Er det et krav fra Adidas at alle spillerne spiller i Adidas?

– Vi ser at de primært spiller i Adidas, også er det enkeltavtaler som gjør at det ikke alltid blir sånn. Vi kan ikke gå inn og avbryte enkeltavtaler hos spillerne. Dialogen er sterk og veldig nær med Rosenborg, så vi ser ingen motstand i dette, sier Nilsson og forteller om et svært godt samarbeid med RBK.

Les mer: Nysigneringens personlige avtale diskuteres i RBK
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
ZOOlander
Veteran


Joined: 18 Jul 2012
Posts: 1045
Location: Tig(g)erstaden

PostPosted: 16.02.2022 07:44    Post subject: Reply with quote

Ref. Adressa- hva er det i hans personlige avtale som diskuteres??
At han bruker Puma?
_________________
Saklig
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.02.2022 08:08    Post subject: Reply with quote

Ja. De vil helst at han skal bruke Adidas fordi Rosenborg har en avtale med de hvor også spillernes sko helst skal være Adidas. Er visstnok en gunstig avtale for klubben, derfor ønsker de å se om de kan komme frem til en løsning.
Back to top
View user's profile Send private message
aalen
Proff


Joined: 20 Jul 2007
Posts: 318
Location: Landet

PostPosted: 16.02.2022 08:36    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ Rogers er ikke kampklar?
Back to top
View user's profile Send private message
skien88
Rutinert


Joined: 06 Feb 2019
Posts: 855

PostPosted: 16.02.2022 08:39    Post subject: Reply with quote

Denne sko avtalen med Adidas som har pågått i mange år er bare idioti. La dem nå bestemme hva slags sko de vil bruke sjæl.
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6697
Location: South-west coast exile

PostPosted: 16.02.2022 08:56    Post subject: Reply with quote

Jo, han kan spille med Puma enn så lenge. Det fremstår ikke som noen voldsom sak i Adressa, men at de helst vil at han spiller i Adidas.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb