English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Utstyrsavtaler
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 14:50    Post subject: Reply with quote

Hvor har jeg påstått at RBK bør bytte logo? er en viss forskjell på og lage en ny logo og justere en nåværende logo.

Men at RBK-logoen hadde en trengt justering, synes ikke at logoen ser moderne ut eller at det er en kommersiell logo.

Noen klubber som har modernisert logoen sin siden tusenårsskiftet er: Real Madrid, Villareal, Dinamo Kiev, Juventus (2), Milan, Bayern Munchen, Ajax, Porto, Arsenal, Tottenham, Liverpool, Chelsea, Man United, Man City, Celtic, Shakthar Donetsk.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.11.2019 14:56    Post subject: Reply with quote

Vi skal verken bytte eller "modernisere" logo. Vi er ikke et A/S og trenger sågar ikke noen komersiell logo. Det er en av mange grunner til at man IKKE skal ha foretningsmenn og lignende som SD, da kommer det nemlig idiotiske forslag som dette. Start en drøm osv. Av alle dumme ting du har sagt i din korte karriere her... Very Happy
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.11.2019 15:15    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
En må være kynisk i slike forhandlinger og ikke bare velge det gamle trofaste. Rosenborg er langt ifra attraktive som det vi var for 15-20 år siden, men RBK er fortsatt en attraktiv klubb i norsk/nordisk sammenheng. Og som tidligere nevnt så kan de fleste andre leverandører levere minst like gode avtaler for RBK som hva Adidas gjør.

Jeg har ikke peiling på hvordan Rosenborg forhandler avtaler eller hvor god avtalen med Adidas, men synes at det er underlig at Rosenborg har hatt Adidas i "evigheter" og at man aldri har hørt at klubben har lagt avtalen ut på anbud før man har tegnet ny avtale med Adidas.


Her sier du først rett ut at du er sikker på at andre leverandører kan tilby RBK minst like gode avtaler, før du rett etterpå innrømmer at du ikke har noe som helst grunnlag for å vite dette da du ikke vet hvordan avtalen mellom RBK og Adidas er?

Jeg vet ikke om hvilke avtaler klubben har eller har hatt med Adidas opp i gjennom årene, men jeg tror markedsavdelingen i klubben har nogenlunde peiling på hva markedet er villig til å tilby, og jeg vil også tro at de har sjekket litt interesse fra andre hold i forkant av reforhandlingene med Adidas slik at de har noe konkret å vise til hvis Adidas kommer med tilbud som ikke er i samsvar med hva resten av markedet kan tilby.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 16:17    Post subject: Reply with quote

Grunnen til at jeg vet at andre merker som f.eks Nike, Umbro eller New Balance kan levere like gode eller bedre avtaler enn hva Adidas gjør, eller at Adidas kan levere bedre avtaler enn hva f.eks Nike gjør er fordi jeg har fulgt med på nettopp dette både i norsk og i internasjonal fotball gjennom flere år. Og vanligvis så legger klubben(e) utstyrsavtalen ut på anbud i siste sesongen av en gjeldende kontrakt og det blir alltid flere merker som legger inn bud (uansett hvor stor eller liten klubben er) og tilslutt så blir det merket som leverer den beste avtalen både økonomisk og markedsmessig som blir klubbens nye utstyrsleverandør.

Om hvorvidt Rosenborg har gjort dette oppigjennom åra hakke jeg peiling på, men jeg har ihvertfall aldri hørt noenting om at Rosenborg - til forskjell andre norske og internasjonale klubber har lagt avtalen på anbud om hvilket merket det er som skal være klubbens utstyrsleverandør. Aner heller ikke hvor gode betingelser RBK får av Adidas, men jeg tviler på at den nåværende avtalen kan sammenlignes med den avtalen som FCK har med Adidas eller den som Dinamo Kiev nå har med New Balance (2 klubber som RBK kan sammenlignes med). Merker som Nike, Puma, New Balance og Umbro kan levere minst like attraktive tilbud for RBK som hva Adidas gjør, det sagt så er det ikke sikkert at de har gjort det, men jeg er tvilsom til om RBK har lagt avtalen ut på anbud.

Når man forhandler om avtaler så må man være kravstor og kynisk for å få frem de beste tilbudene.


Last edited by Joestlaachmkr on 20.11.2019 16:49; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 16:47    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Vi skal verken bytte eller "modernisere" logo. Vi er ikke et A/S og trenger sågar ikke noen komersiell logo. Det er en av mange grunner til at man IKKE skal ha foretningsmenn og lignende som SD, da kommer det nemlig idiotiske forslag som dette. Start en drøm osv. Av alle dumme ting du har sagt i din korte karriere her... Very Happy

Jeg tror nok at du må lære deg litt mer om markedsføring og hva det betyr og ha en kommersiell og fleksibel logo før du uttaler deg. Hvorfor tror du at fotballklubber og selskaper moderniserer logoen med tiden?

Og som tidligere nevnt, så er det forskjell på og skape en ny logo og gjøre små justeringer på en nåværende logo, det bør du også forstå.

Jeg som nordmann som har reist mye i utlandet både privat og i jobbsammenheng har merket at det er veldig norsk å være redd for og prøve noe nytt og redd for forandringer.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3332
Location: Trondheim

PostPosted: 20.11.2019 16:59    Post subject: Reply with quote

nytt nick, gammelt troll?
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 17:26    Post subject: Reply with quote

Alle logoer trenger og redesignes med tiden og derfor så velger fotballklubber på lik linje med selskaper og forfriske klubbens logo nå og da. RBK-logoen hadde definitivt trengt et løft slik at den ble mer kommersiell og mer brukervennlig, spesielt under disse tider med sosiale medier er det viktig. Jeg elsker også RBK-logoen, men den ser ikke moderne ut også er den lite brukervennlig kommersielt sett. Markedsføring er viktig.

Igjen, det er litt forskjell på og skape en ny logo og gjøre små justeringer på nåværende logo.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.11.2019 17:27    Post subject: Reply with quote

Oi, haha. Nå bør du roe deg ned ti hakk om du har tenkt å bli fast inventar her altså. Det er ingen som orker å diskutere med deg ellers.

Og et lite tips, på internett er det veldig vanskelig å vite hvem som skjuler seg bak brukernavnet. Den man debatterer mot kan faktisk være ekspert på det man selv sitter og synser i øst og vest om.

Nå til saken og svar på spørsmålet ditt: grunnen til at klubber gjennomkommersialieres er jo for å tjene mest mulig penger. Ny og "moderne, strømlinjeformet logo" har selvsagt noe for seg. Branding kalles det, nye hippe logoer som passer for de nye markedene, fortrinnsvis i Asia der de fleste hobbyfans ikke kan eller bryr seg om verken klubbhistorie eller logo. Jeg ser for meg at hypercube hipsters sitter og forklarer per Powerpoint at gamle intrikate logoer bare er forstyrrende.

'Fleksibel logo', hva faen betyr det egentlig? Jo det skal jeg fortelle deg, det betyr ingen verdens ting. Det er bare et påfunn som en eller annen reklamegjøk har funnet på for at han trodde det hørtes glupt ut. Og tydeligvis har folk kjøpt bullshiten. Så det var glupt nok til å tjene fett på det ihvertfall. Semantisk har det null betydelse, det er faktisk et helt overflødig adjektiv, fleksibel logo...pøh!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.11.2019 17:40    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Alle logoer trenger og redesignes med tiden og derfor så velger fotballklubber på lik linje med selskaper og forfriske klubbens logo nå og da. RBK-logoen hadde definitivt trengt et løft slik at den ble mer kommersiell og mer brukervennlig, spesielt under disse tider med sosiale medier er det viktig. Jeg elsker også RBK-logoen, men den ser ikke moderne ut også er den lite brukervennlig kommersielt sett. Markedsføring er viktig.

Igjen, det er litt forskjell på og skape en ny logo og gjøre små justeringer på nåværende logo.


Jeg tror RBK skal ha fokus på å skape et godt fotballag, så kan disse nykkeriene komme senere. Enig i at logoen kan forbedres, men det må være mer tydeliggjøring av det som er. Man kan ikke lage en helt ny logo , det blir det bare støy fra supporterne. Skal være enig i at logoen er ikke spesielt innbydende, men den har historie og det er det som er problemet for mange supportere.

Tror heller man burde fokusert på drakten som er dønn kjedelig. Det er standard treningstrøye fra Adidas med trykket logo. Man kunne gjort mer ut av den. For eksempel hatt en liten skrift i nakken hvor det stod «Troillungan» osv. Liverpool har vel storken fra logoen innsydd i nakkeområde hvis jeg ikke husker helt feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Hentesveis
Veteran


Joined: 24 Aug 2004
Posts: 5623
Location: Kroppen i Oslo, men hjertet i Trondheim

PostPosted: 20.11.2019 17:46    Post subject: Reply with quote

Ikke spesielt innbydende?!? Det er den fineste klubblogoen i Norge!!! Neutral
_________________
Store ord og fett flesk sitt itj fast i halsen...
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 20.11.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Grunnen til at jeg vet at andre merker som f.eks Nike, Umbro eller New Balance kan levere like gode eller bedre avtaler enn hva Adidas gjør, eller at Adidas kan levere bedre avtaler enn hva f.eks Nike gjør er fordi jeg har fulgt med på nettopp dette både i norsk og i internasjonal fotball gjennom flere år. Og vanligvis så legger klubben(e) utstyrsavtalen ut på anbud i siste sesongen av en gjeldende kontrakt og det blir alltid flere merker som legger inn bud (uansett hvor stor eller liten klubben er) og tilslutt så blir det merket som leverer den beste avtalen både økonomisk og markedsmessig som blir klubbens nye utstyrsleverandør.

Om hvorvidt Rosenborg har gjort dette oppigjennom åra hakke jeg peiling på, men jeg har ihvertfall aldri hørt noenting om at Rosenborg - til forskjell andre norske og internasjonale klubber har lagt avtalen på anbud om hvilket merket det er som skal være klubbens utstyrsleverandør. Aner heller ikke hvor gode betingelser RBK får av Adidas, men jeg tviler på at den nåværende avtalen kan sammenlignes med den avtalen som FCK har med Adidas eller den som Dinamo Kiev nå har med New Balance (2 klubber som RBK kan sammenlignes med). Merker som Nike, Puma, New Balance og Umbro kan levere minst like attraktive tilbud for RBK som hva Adidas gjør, det sagt så er det ikke sikkert at de har gjort det, men jeg er tvilsom til om RBK har lagt avtalen ut på anbud.

Når man forhandler om avtaler så må man være kravstor og kynisk for å få frem de beste tilbudene.


Hvordan har du funnet ut at andre klubber har lagt ut kontrakten på anbud? Har du et slags kontaktnettverk innenfor «bransjen» eller er det gjennom media? For det at adressa ikke har hatt sak på at RBK har forhørt seg med andre merker, betyr jo ikke at RBK ikke har gjort det.

Og realiteten i dag er nok at FCK OG Kiev er mer attraktive enn Rosenborg dessverre, selv om vi absolutt bør ha ambisjoner om å være mest attraktiv i Norden.
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 20.11.2019 18:51    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Ikke spesielt innbydende?!? Det er den fineste klubblogoen i Norge!!! Neutral


Det er en enkel logo. Se på logoene i Premier League. Helt annet nivå. Men vi kan jo ikke bare endre den logoen som er. Da blir det bare støy.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.11.2019 19:32    Post subject: Reply with quote

Altså, det finnes sykt mye ræl i Premier League, men det finnes noen logoer som er helt ok der også. At PL liksom skal ha en høyere bransjestandard enn noen annen liga er jo så tøvete at det tror du jo ikke på selv engang.

Jeg vedder ei kasse (med hva som helst) på at om vi tar en titt på Championship og L1 og L2 så har de alle mange fler fine logoer enn PL har. Hint: de har ikke blitt harvet over av alskens foretningsmenn med markeringsbehov. Hvis poenget med denne øvelsen handler om estetikk selvsagt. Noe jeg mistenker at den ikke gjør.

Rosenborg har jo objektivt sett en veldig stilren logo, i svart og hvitt til og med. Alle hipster-designers våte 'less is more' drøm.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 20.11.2019 21:43    Post subject: Reply with quote



Nuff said.

Moderne? Ja. Skalerbar? Helt sikkert. SoMe-vennlig? Garantert.

Strippet for all sjel og historie og fjerner så godt som alt som lukter tilhørighet? Oh yes.
_________________
Influencerâ„¢
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 20.11.2019 21:55    Post subject: Reply with quote

Men det er et tverrsnitt av overarm og albue er det ikke? Som har svart markering i midten, som symboliserer hvor EPO'en skal injiseres. Eller?
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Willoch
Veteran


Joined: 22 Dec 2009
Posts: 1662

PostPosted: 20.11.2019 22:10    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Grunnen til at jeg vet at andre merker som f.eks Nike, Umbro eller New Balance kan levere like gode eller bedre avtaler enn hva Adidas gjør, eller at Adidas kan levere bedre avtaler enn hva f.eks Nike gjør er fordi jeg har fulgt med på nettopp dette både i norsk og i internasjonal fotball gjennom flere år. Og vanligvis så legger klubben(e) utstyrsavtalen ut på anbud i siste sesongen av en gjeldende kontrakt og det blir alltid flere merker som legger inn bud (uansett hvor stor eller liten klubben er) og tilslutt så blir det merket som leverer den beste avtalen både økonomisk og markedsmessig som blir klubbens nye utstyrsleverandør.

Om hvorvidt Rosenborg har gjort dette oppigjennom åra hakke jeg peiling på, men jeg har ihvertfall aldri hørt noenting om at Rosenborg - til forskjell andre norske og internasjonale klubber har lagt avtalen på anbud om hvilket merket det er som skal være klubbens utstyrsleverandør. Aner heller ikke hvor gode betingelser RBK får av Adidas, men jeg tviler på at den nåværende avtalen kan sammenlignes med den avtalen som FCK har med Adidas eller den som Dinamo Kiev nå har med New Balance (2 klubber som RBK kan sammenlignes med). Merker som Nike, Puma, New Balance og Umbro kan levere minst like attraktive tilbud for RBK som hva Adidas gjør, det sagt så er det ikke sikkert at de har gjort det, men jeg er tvilsom til om RBK har lagt avtalen ut på anbud.

Når man forhandler om avtaler så må man være kravstor og kynisk for å få frem de beste tilbudene.


Temmelig sikker på at RBK har lagt ut kontrakten på doffin!
_________________
Willoch
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 20.11.2019 23:19    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:


Nuff said.

Moderne? Ja. Skalerbar? Helt sikkert. SoMe-vennlig? Garantert.

Strippet for all sjel og historie og fjerner så godt som alt som lukter tilhørighet? Oh yes.

Que?
Og modernisere en logo er ikke det samme som og lage en ny logo, her har du noen bedre eksempler
worldsportlogos.com/juventus-logo
worldsportlogos.com/arsenal-logo

Det finnes noe som kalles for evolusjon.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Gla'trønder
Junior


Joined: 25 Jul 2013
Posts: 72

PostPosted: 21.11.2019 07:23    Post subject: Reply with quote

Jeg lurer:

Har det noe med vårt utstyr at RBK-spillere ser ut til å gli og miste grepet på matta på vår egen hjemmebane mye oftere enn motstandere?

Skulle gjerne sett statistikk på antall ganger vi mister fotfeste i forhold till besøkende motstander.

Mike Jensen er spesielt sårbar og bør få lenge knotter
Back to top
View user's profile Send private message
senador
Legende


Joined: 12 Feb 2006
Posts: 10396

PostPosted: 21.11.2019 07:27    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Altså, det finnes sykt mye ræl i Premier League, men det finnes noen logoer som er helt ok der også. At PL liksom skal ha en høyere bransjestandard enn noen annen liga er jo så tøvete at det tror du jo ikke på selv engang.

Jeg vedder ei kasse (med hva som helst) på at om vi tar en titt på Championship og L1 og L2 så har de alle mange fler fine logoer enn PL har. Hint: de har ikke blitt harvet over av alskens foretningsmenn med markeringsbehov. Hvis poenget med denne øvelsen handler om estetikk selvsagt. Noe jeg mistenker at den ikke gjør.

Rosenborg har jo objektivt sett en veldig stilren logo, i svart og hvitt til og med. Alle hipster-designers våte 'less is more' drøm.


Ja, kanskje ikke Premier League spesifikt, men England generelt har mer logoer som er gjennomarbeidet. Logoene i Norge ser stort sett ut som gutteromaktiviteter.
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.11.2019 11:02    Post subject: Reply with quote

Nei det har de ikke, du synser bare for å få frem et poeng jeg ikke engang skjønner hva ska være. Mest klaging for klagingens skyld regner jeg med. Og nå har du til og med tatt et steg tillbake fra den første pompøse løgnen din, så egentlig har du jo allerede erklært fallitt.

Om man tar en objektiv titt på logoer i Norge og England/Storbritannia/whatever så finner man ut at i alle ligaer finnes det: noen håpløse, noen utrolig fine, noen morsomme, noen kjedelige, noen stygge, noen amatørmessige...you see where this is going?

Om det er noen liga som faktisk skiller seg ut med helt usannsynlig stygge logoer så er det Bundesliga.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3546
Location: Drammen

PostPosted: 21.11.2019 11:34    Post subject: Reply with quote

Utenom Paderborn

og Union Berlin

så er vel ikke logoene i Tyskland noe verre enn de norske, synes jeg. Det er ikke mange fine logoer i den norske serien jeg kommer på. Men samtidig er det ikke mange stygge. Brann og Lillestrøm er vel de fra Eliteserien som har kjedeligst/styggest klubblogo.

Rosenborg sin logo er kanskje noe kjedelig, men den er i det minste stilren uten å være for minimalistisk, som Juves nye logo.
Back to top
View user's profile Send private message
Joestlaachmkr
Rutinert


Joined: 25 Oct 2019
Posts: 900
Location: En by på Sørlandet

PostPosted: 21.11.2019 15:11    Post subject: Reply with quote

Mustrum Ridcully wrote:
Nei det har de ikke, du synser bare for å få frem et poeng jeg ikke engang skjønner hva ska være. Mest klaging for klagingens skyld regner jeg med. Og nå har du til og med tatt et steg tillbake fra den første pompøse løgnen din, så egentlig har du jo allerede erklært fallitt.

Om man tar en objektiv titt på logoer i Norge og England/Storbritannia/whatever så finner man ut at i alle ligaer finnes det: noen håpløse, noen utrolig fine, noen morsomme, noen kjedelige, noen stygge, noen amatørmessige...you see where this is going?

Om det er noen liga som faktisk skiller seg ut med helt usannsynlig stygge logoer så er det Bundesliga.

Alle internasjonale klubber fornyer klubbens logo med tiden, fordi de vet verdien av markedsføring og hvor viktig det er og fremstå som en moderne klubb.
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.11.2019 15:47    Post subject: Reply with quote

Nei, alle internasjonale klubber fornyer ikke logoen "med tiden", det er ikke en halvsannhet engang. Og det verste er jo at du prøver å fremstille kynisk råkapitalisme i fotballen som noe positivt.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1560
Location: Ski

PostPosted: 21.11.2019 20:46    Post subject: Reply with quote

Joestlaachmkr wrote:
Alle internasjonale klubber fornyer klubbens logo med tiden, fordi de vet verdien av markedsføring og hvor viktig det er og fremstå som en moderne klubb.

Har ikke jeg sett deg på BI i Stavanger?
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 21.11.2019 20:47    Post subject: Reply with quote

HAHAHA!
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Next
Page 9 of 11

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb