View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedning Legende
|
Posted: 24.09.2018 21:57 Post subject: |
|
|
Den var ganske fet. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 05.11.2018 22:32 Post subject: |
|
|
Etter noen år i Oslo, har Profilsport AS flyttet tilbake til Oppegård. Supporter- og medaljeprodusenten har blant annet Rosenborg BK som storkunde.
(...)
Den største kunden blant idrettsklubber er uten tvil Rosenborg BK.
En hel vegg dekker alt supporterne kan kjøpe med RBK-logoen på.
– Her finner du alt fra brødristere, skjerf, smokker til jakker, sier Skants og smiler.
De leverer også supporterutstyr de fleste eliteserieklubbene og 1. divisjonsklubbene i landet.
Inne på et lager ligger det to sett med ferdige gullskjerf til vinneren av cupfinalen. Om begge kundene kommer til finalen, vil det også bli gull til Profilsport. Men hvis det blir gull til et av lagene som ikke er kunde hos Profilsport, vil alle gullskjerfene til det tapende laget bli fraktet direkte til Grønmo for destruering.
– De skjerfene kan vi ikke ha liggende, sier de to.
Les mer: Profilsport på Sofiemyr selger supporterartikler for millioner |
|
Back to top |
|
|
v_olden Veteran
|
Posted: 06.11.2018 07:49 Post subject: |
|
|
Og derfor er skjerf så dyrt. Du må betale for det tapende lags destruerte skjerf også. _________________ Medlem nr. 2201
Vinner av preseasonresultattipsekonkurransen 2014 |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
|
Back to top |
|
|
MkBerg Veteran
|
Posted: 19.05.2020 14:10 Post subject: |
|
|
Er det bare meg eller er dette noe av det styggeste RBK-shop har levert på en god stund? Det oser harry av å ha logoen så stor midt på brystkassa, og hvorfor i all verden skal stedsnavnet fylle hele framsiden? Jeg skjønner at poenget er å markere at RBK-supportere finnes over hele landet, men man kan jo gjøre det litt mer stilrent? Hva med å ha logoen likt som spillerdrakta, med stedsnavnet under i en moderat størrelse? More is not more. |
|
Back to top |
|
|
zaphod81 Forumsjef
Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 19.05.2020 14:57 Post subject: |
|
|
Hva er greia med tyrkisk font med prikk over stor i? _________________ Sitat slutt. |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 19.05.2020 17:22 Post subject: |
|
|
Jeg kan ikke si at jeg er særlig imponert over utviklinga i kolleksjonen de siste årene, nei. |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 19.05.2020 17:54 Post subject: |
|
|
Helt fryktelig. Når jeg browser sjappa får jeg assosiasjoner til martnadsboder på bygda. Sitter bare og venter på at "Fuck off - I support RBKåt!". |
|
Back to top |
|
|
Jonas Veteran
|
Posted: 19.05.2020 17:58 Post subject: |
|
|
Haha, den shoppen der er grusomt grell. _________________ No al calcio moderno |
|
Back to top |
|
|
MkBerg Veteran
|
Posted: 24.05.2020 22:18 Post subject: |
|
|
Mitt inntrykk er at det er én og samme person som er domstol, storting og regjering. Finnes det ingen kontrollkomité eller høringer? Det virker som hvem nå den ansvarlige er har like mye ansvar som en vegarbeider; møt opp og husk rullings. Riktignok er shopen et selvstendig (?) foretak, men er alle arbeidsinstruksene helt uten krav?
Jeg har på ingen måte faglig grunnlag for å uttale meg om estetikk. Klesskapet mitt består hovedsakelig av olabukser og utdaterte pikéer. Likevel er nivået på det RBK Shop leverer så labert at selv min wunderbaum-onkel på Vikhammer ville gremmes.
Jeg er oppriktig interessert i å høre med den ansvarlige hvordan idéprosesser og beslutninger tas, og om «å tjene penger» egentlig er et mål. Jeg har ikke studert økonomi men er under oppfatning at ens tilbud er best egnet ved størst mulig etterspørsel. Så hvorfor motarbeider systematisk shopen denne teorien?
Kanskje jeg burde burde engasjere min klesdesignstudentkompis til mine journalistiske studier, og lage en systematisk analyse av RBK Shopen? |
|
Back to top |
|
|
ace Veteran
|
Posted: 25.05.2020 07:55 Post subject: |
|
|
Hedon wrote: | Helt fryktelig. Når jeg browser sjappa får jeg assosiasjoner til martnadsboder på bygda. Sitter bare og venter på at "Fuck off - I support RBKåt!". | De ansvarlige i shopen har nok lest denne allerede. Ny t-skjorte på vei. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
|
senador Legende
|
Posted: 25.05.2020 08:10 Post subject: |
|
|
MkBerg wrote: | Mitt inntrykk er at det er én og samme person som er domstol, storting og regjering. Finnes det ingen kontrollkomité eller høringer? Det virker som hvem nå den ansvarlige er har like mye ansvar som en vegarbeider; møt opp og husk rullings. Riktignok er shopen et selvstendig (?) foretak, men er alle arbeidsinstruksene helt uten krav?
Jeg har på ingen måte faglig grunnlag for å uttale meg om estetikk. Klesskapet mitt består hovedsakelig av olabukser og utdaterte pikéer. Likevel er nivået på det RBK Shop leverer så labert at selv min wunderbaum-onkel på Vikhammer ville gremmes.
Jeg er oppriktig interessert i å høre med den ansvarlige hvordan idéprosesser og beslutninger tas, og om «å tjene penger» egentlig er et mål. Jeg har ikke studert økonomi men er under oppfatning at ens tilbud er best egnet ved størst mulig etterspørsel. Så hvorfor motarbeider systematisk shopen denne teorien?
Kanskje jeg burde burde engasjere min klesdesignstudentkompis til mine journalistiske studier, og lage en systematisk analyse av RBK Shopen? |
RBK driver helt klart amatørmessig når det gjelder marketing.. Man ser jo helt klart at det mangler sammenheng og strategi også her.
Supporterutstyret er ofte veldig harry. Mye campingklær som folk flest ikke vil gå i.
Draktdesign er ofte kjedelige profiler.
Er det noen konkrete mål og strategi for hvor mye draktsalg etc man får solgt? Hvem har ansvaret for elendig salg og stygge drakter ingen vil kjøpe? Blir de ansvarliggjort? |
|
Back to top |
|
|
OrionPax Forumsjef
|
Posted: 25.05.2020 10:01 Post subject: |
|
|
senador wrote: | Er det noen konkrete mål og strategi for hvor mye draktsalg etc man får solgt? |
Man har vel outsourcet dette til RBK Shop, så på sett og vis kan svare på denne være... alt sammen?
Men seriøst, dette er jo selvfølgelig en litt sammensatt problemstilling.
Disclaimer: Som vanlig har jeg ikke peiling på hva jeg prater om.
Du har sånn ca. 4 grupperinger her med økonomiske interesser.
1. Klubben, varemerket, logoen, brand'et.
2. RBK Shop, som har fått oppdrag å forvalte dette i form av merchandise.
3. Sponsorene.
4. Oss potensielle kunder.
Interessene er litt sprikende her, naturligvis.
Klubben får helt sikkert en prosentandel av inntekten til RBK Shop, og har interesse av at logoen ikke havner på "hva som helst". Men kan det selges, er det i utgangspunktet kroner i kassa, og det vil man ha.
RBK Shop sin motivasjon må nødvendigvis å sette en RBK-logo på hva som helst og satse på at det selger. Hallo, vi snakker vennskapsskjerf med lsk som slapp gjennom det som måtte være av kvalitetskontroll.
Sponsorene bryr seg vel mest om eksponering, og jeg tipper at "badeballen synes på TV" teller mer enn "badeballen synes på supportere". De vil vel heller ikke se logoen sin på hva som helst, men vinner på å knyttes mentalt til RBK som støttespiller og samarbeidspartner.
Så har du oss andre da. Vi som tenker at en RBK-drakt på sett og vis har samme status som et norsk flagg. Noe som er hellig, noe man ikke tukler for mye med, noe man behandler med respekt og verdighet. Hvis vi skal bruke penger på noe sånt, så bør det være noe som utviser en tilsvarende respekt for det klubb, drakt, logo og tradisjon betyr for en. Jeg vil ikke ha spyposer, kondomer eller dopapir med RBK-logo av åpenbare grunner. Jeg kjøper meg ei drakt i ny og ne, men stort sett e-cup-varianten for å så langt det lar seg gjøre "stemme med lommeboka".
Jeg tror rett og slett konklusjonen må være at dette nok betyr mer for oss på denne siden enn for de andre. Klubben selv ønsker selvfølgelig at produktene er bra, men etter at markedsavdelingen ble slanket brutalt, antar jeg de ikke har ressurser til å sitte med micromanagement av sånt. Da sitter vi igjen med det noen vurderer det som mulig å selge - kanskje RBK Shop aktivt burde engasjere supporterne mer og høre hva som er gangbart der. Ikke at de kan basere seg 100% på bøttehatter, men kanskje en pekepinn på hvordan en supporter ser på vareutvalget kan være en bra ting. _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
Back to top |
|
|
Tortuga Junior
|
Posted: 25.05.2020 14:49 Post subject: |
|
|
Benyttet muligheten til å bestille "hjemmebaneskjerfet" med påtrykket "HATE MOLDE". Artig souvenir å ha med på molde-kamp. Dog litt usikker på om den går gjennom, men tenker det er en bra vri for en fan som eventuelt bor i ferjeleiebyen og som ikke vil ha byens navn alene på baksiden av skjerfet _________________ -"vi e avhengig av at ein mann har dagen i dag - og det e'n Jørn" |
|
Back to top |
|
|
Zorbeltuss Veteran
|
Posted: 26.05.2020 22:22 Post subject: |
|
|
Det aner meg at det ikke er nok omløp på RBK-effekter til at det er noe særlig overskudd å hente ut, mener å huske at de var overambisiøse der (som så mange andre ting) en god del år tilbake. Da blir jo fort RBK-shop et prosjekt hvor en får gjøre så godt en kan med så lite som mulig og forhåpentlig så går man nok i pluss til at en slipper å stresse med at det kanskje ikke går i pluss.
Da blir det fort til at en kanskje går for billig kinesisk masseproduksjon med RBK-logo påtrykt etterpå. Skal en bruke tid på å finne gode produkter og kanskje mer skreddersøm så må en fort opp noen millioner i omsetning for å få nok avanse ut av det til å kunne lønne vedkommende. _________________ Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100% |
|
Back to top |
|
|
MkBerg Veteran
|
Posted: 02.06.2020 11:39 Post subject: |
|
|
RBK Shop kjører nå kampanje med gratis nummer- og navnetrykk på alle (mulig teknisk glipp) spillerdrakter fram til seriestart. Likevel er nesten en hel løk alt for meget når badeballen medfølger. Vurderer å heller gå til innkjøp av e-cupdrakta fra i fjor(?). 400,- totalt med trykk er jo ikke all verden. Dessuten står det Rema 1000 på min nyeste drakt, så er vel moden for pensjonering. |
|
Back to top |
|
|
Wiseblood Veteran
|
Posted: 30.06.2020 17:30 Post subject: |
|
|
Se på bildet av de to damespillerne her (under herrespillerne på bildene): https://www.rbk-shop.no/s...rs-edition
Er ikke det rene drakter uten reklame da? Kjenner at jeg fikk et akutt behov for ei trøye med Skjelbred på ryggen, og ei uten reklame hadde vært knall. Men det er vel ikke å få kjøpt sikkert... _________________
|
|
Back to top |
|
|
RbkUrge Veteran
|
Posted: 30.06.2020 17:32 Post subject: |
|
|
Blir uten stjerne da, og sannsynligvis damesnitt på drakten. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 26.12.2020 17:47 Post subject: |
|
|
Julegavetips i Italia:
Nonostante siano esteticamente orribili, i feltrini del Rosenborg saranno i più fidi alleati che potrete avere questo Natale. Efficacissimi per salvaguardare il vostro parquet da eventuali rigate, sfregature, graffi, caccole, sputi da parte di quella pachidermiche mandrie di parenti, pronte ad invadere la vostra casa!
Le idee regalo di Natale più assurde per tutti i tifosi di calcio!
Quote: | Although they are aesthetically horrible, the Feltrini of Rosenborg will be the most faithful allies you can have this Christmas. Very effective to protect your parquet from any scratches, scratches, boogers, spits by that pachydermic herds of relatives, ready to invade your home! |
|
|
Back to top |
|
|
1972 Miami Dolphins Legende
|
Posted: 17.06.2024 18:28 Post subject: |
|
|
Syns det var kult konsept de rullet ut med kleskolleksjon, men 2 tusen kroner for en hettegenser? GÃ¥r da ikke an? Kan da ikke selge mye av dette? |
|
Back to top |
|
|
2mas Sjef
|
Posted: 17.06.2024 20:06 Post subject: |
|
|
Får håpe at de ikke har kjøpt inn for stort varelager, ja. |
|
Back to top |
|
|
Sobchak Proff
|
Posted: 17.06.2024 20:08 Post subject: |
|
|
Helt latterlig pris. Konseptet må bli en flopp hvis alt skal være i samme prisklasse. |
|
Back to top |
|
|
1972 Miami Dolphins Legende
|
Posted: 17.06.2024 20:09 Post subject: |
|
|
Men jeg jobber ikke i det markedet, kanskje det er innertier og de blir revet av hyllene. I så fall er det jo knallbra.
Så har jeg ikke sjekket ut nettbutikken engang, håper og tror det skal rulles ut noen rimeligere alternativer. Synd om RBK skal bli synonymt med at kun rikmannskidsa har råd. |
|
Back to top |
|
|
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 17.06.2024 21:49 Post subject: |
|
|
Ikke annet enn et forsøk på å skape en hype av en hoodie. Rimelig grei avanse på det tekstilet der vil jeg si… |
|
Back to top |
|
|
Guffen Rutinert
|
Posted: 18.06.2024 14:07 Post subject: |
|
|
Sobchak wrote: | Helt latterlig pris. Konseptet må bli en flopp hvis alt skal være i samme prisklasse. |
Så klubben skal melke ungdommene nå. Bare å bytt ut nest nederste verdien. Med Formuende.
|
|
Back to top |
|
|
|