English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Henriksen
Goto page 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.07.2006 11:53    Post subject: Trond Henriksen Reply with quote

Rambo har rykket opp en plass i hierarkiet.

Usedvanlig tøff RBK-spiller, og med hjertet solid plantet i klubben.

Men hva står han egentlig for på treningsfeltet?
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 27.07.2006 11:56    Post subject: Reply with quote

Jeg skulle gjerne ha byttet ut Henriksen med Bent Skammelsrud i samme rolle! Bakgrunnen fro det er at han kunne fått igang midtbanen og det offensive spillet!
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2006 11:57    Post subject: Reply with quote

I likhet med Kåre Ingebrigtsen, tror jeg at han har sin styrke i å motivere spillerne.

Hvilken trenerutdanning har han egentlig? C-kurs?
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2006 11:58    Post subject: Reply with quote

Rambo kan bli en kjempe trener, Han har gøtsen, han har spille forståelse, han har følelser for klubben og han har temprament. Trur det kan bli en mann for framtiden når han bare har fått litt tid på seg..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 27.07.2006 11:59    Post subject: Reply with quote

Jeg ser ikke hvad kompetanser Bent skulle have? Det minder mig om da Tromsø ansatte en vis Sportsredaktør.
Henriksen har i det mindste vist at han kunne præstere noget med juniorerne og dermed trænererfaring.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.07.2006 12:03    Post subject: Reply with quote

Batigol wrote:
Jeg skulle gjerne ha byttet ut Henriksen med Bent Skammelsrud i samme rolle! Bakgrunnen fro det er at han kunne fått igang midtbanen og det offensive spillet!


Jeg er enig i at SkammelsGUD var en av våre viktigste og beste spillere, men hvorfor tror du at han kan noe om å være trener? Jeg har ikke fått allverdens godt inntrykk av ham når han har kommentert kamper, for eksempel. Han har såvidt begynt å trene juniorlaget, det er et altfor spinkelt grunnlag.

Det er stor forskjell på å vite hvordan laget skal spille, og det å få 11 stykker til å gjennomføre det.

"Et er et sjøkart at forstå, et annet et skip at føre," som Eggen siterte en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.07.2006 12:04    Post subject: Reply with quote

Hvor mye trenererfaring er egentlig det, Harald. Jeg ser visse forskjeller på en Rene Meulensteen og en Trond Henriksen. Wink

Jeg aner også visse intellektuelle mangler for å bli noen topptrener.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
HoldBrillan
Veteran


Joined: 25 Dec 2004
Posts: 2598
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2006 12:04    Post subject: Reply with quote

Henrikssen kan 4-3-3 systemet ut og inn. Trenerstaben trenger trenere som kan det..
_________________
Back to top
View user's profile Send private message
batigol
Veteran


Joined: 27 Jan 2006
Posts: 2155
Location: Askim

PostPosted: 27.07.2006 12:05    Post subject: Reply with quote

Enig med deg i det....!
_________________
You`ll never walk alone!!
Back to top
View user's profile Send private message
Harald
Forumsjef


Joined: 16 May 2004
Posts: 7858
Location: København

PostPosted: 27.07.2006 12:07    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Hvor mye trenererfaring er egentlig det, Harald.


Ikke mye, men trods alt bedre end Bent. Regner også med at Henriksen er en midlertidig løsning. Ser ikke for mig at han bliver hovedtræner i den nærmeste fremtid, ikke i Rosenborg i hvertfald.
_________________
Sliter

Medlem nr. 2477
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.07.2006 12:08    Post subject: Reply with quote

HoldBrillan wrote:
Henrikssen kan 4-3-3 systemet ut og inn. Trenerstaben trenger trenere som kan det..

Jo, men det er jo en haug eks-spillere rundt Brakka som kan 4-3-3 ut og inn. Problemet ligger ikke der. Problemet ligger i å drille inn folk og å få inn de folka vi trenger. Da kreves det mer enn å kunne 4-3-3. Selv jeg kan 4-3-3.

Rosenborgsk 4-3-3 krever bl.a. en spillende midtstopper á la Hoftun, ikke en sosekopp á la Riseth som bare diller med ballen; og en uhyre pasningssterk sentral midtbane.

Det holder ikke å vite om hvilke roller som trengs. Hvordan skal man gå frem for å lære opp folk til slike roller?


Last edited by haavarl on 27.07.2006 12:13; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 27.07.2006 12:09    Post subject: Reply with quote

- Han har hele sjela si i klubben, og har nå gått veien gjennom juniorlaget. Samtidig er han en pådriver og entusiast, som smitter positivt i spillergruppa, sa Høgmo i januar.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 27.07.2006 12:13    Post subject: Reply with quote

Det trengs jo det.
Back to top
View user's profile Send private message
Brady
Veteran


Joined: 07 Jul 2005
Posts: 9269
Location: Trondheim

PostPosted: 27.07.2006 16:10    Post subject: Reply with quote

Juniorlaget har vel gjort det bedre med Ingebrigtsen enn med Trond Henriksen. Etter kommentarene til Henriksen under kamper å dømme er han veldig opphengt i Drillo-stilen.

"Hva skal dere gjøre nå?"

"Vi må slå langt mot Steffen"
Back to top
View user's profile Send private message
Recon
Legende


Joined: 20 Jun 2004
Posts: 11807
Location: alltid to skritt foran

PostPosted: 27.07.2006 16:57    Post subject: Reply with quote

Tviler vel også på at Rambo har noen individuell spillestil ennå.
_________________
Profesjonell revolusjonær

"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. "
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 26.08.2006 17:24    Post subject: Reply with quote

Flettfrid sin personkarakteristikk av Rambo Henriksen er nok ikke så langt fra sannheten (ikke stygt ment på noe sett):

- Jeg syns han virker så halsbrekkende lun og triviell.

Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.08.2006 13:39    Post subject: Reply with quote

Trond Børge står fortsatt oppført som "postbetjent" i telefonkatalogen. Smile
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
longns
Veteran


Joined: 15 Aug 2004
Posts: 6560

PostPosted: 02.09.2006 14:37    Post subject: Reply with quote

ingen som hyller Trond Henriksen sitt innhopp som assistent trener? Trur også han kan være en viktig brikke til at dette har snudd.
Back to top
View user's profile Send private message
Snorkel
Veteran


Joined: 21 Jan 2005
Posts: 1015
Location: Trondheim

PostPosted: 02.09.2006 14:38    Post subject: Reply with quote

Det er jo en fyr som er villig til og blø for RBK, så skal ikke se bort ifra at han har greid og smittet over det iallefall.

Hvordan han er som trener skal jeg ikke utale meg om Smile..
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 18.07.2007 11:39    Post subject: Reply with quote

- Jeg er ikke fremmed for tanken om en dag å bli hovedtrener for et lag. Med det vil tiden vise. Akkurat nå har jeg treårskontrakt som assistenttrener i Rosenborg, og kunne ikke hatt det bedre.

Les mer: - Ikke fremmed for å bli hovedtrener
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15252
Location: Askim

PostPosted: 21.07.2007 09:03    Post subject: Reply with quote

Han er jo helt i begynnelsen av sin trenergjerning, men det virker absolutt som om han kan bidra med noe på trenersiden i RBK. Kan godt tenkes at han kan bli hovedtrener for et lag en dag i fremtiden. Tre år i Odd og tre år i Bodø/Glimt, og så for oss om han gjør det bra :-)
Back to top
View user's profile Send private message
Moltisanti
Veteran


Joined: 23 May 2005
Posts: 3111
Location: Trondheim

PostPosted: 21.07.2007 09:10    Post subject: Reply with quote

Da vil folk her inne spørre hva han har oppnådd som trener. Som med Jr, Tørum, Høgmo og By Rise...
_________________
Never argue with an idiot... you'll
be dragged down to his level, and beaten with
experience,
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Yahoo Messenger MSN Messenger
jadda
Veteran


Joined: 20 Jul 2004
Posts: 1321
Location: Midt i smørøyet

PostPosted: 24.10.2007 17:31    Post subject: Reply with quote

Sitter her og depper over situasjonen i klubben, og prøver som vanlig å fordele skyld til de som fortjener det.

Kom plutselig på at Trond Henriksen har glidd gjennom de siste ukers hendelser uten kommentarer hverken fra ham selv eller fra andre om hans rolle i vår tids "Falcon Crest".

For det første føler jeg at jeg ikke har noe forhold til hvilken rolle "Rambo" har inn mot laget. Han er assistenttrener, ja, men utover det virker rollefordelingen Tørum - Henriksen nokså ullen, spør du meg. Ut fra hans lynne som fotballspiller, skulle man gjerne kunne tenke seg at han var en innpisker og "hårføner" i forhold til spillere med stusselig innsats, men ut fra det som er vist i høst, er det ingenting som tyder på at han har fremstått som spesielt "skremmende" på noen av dåsemiklene utpå matta.

Hva med samspillet Tørum - Rambo forøvrig? Er det Tørum mot røkla, inkludert assistenten, eller holder de to sammen mellom treningene? Her mener jeg Henriksen burde tatt et større ansvar ift "brobygging" ut fra at han er en såkalt "RBK'er" og de øvrige såkalte "RBK'erne" tydeligvis har store problemer med å godta noen utenfra med andre meninger enn den selv (les: Tørum).

Jeg savner en mer tydelig Rambo. Ser man tilbake på Eggen - Hansen samarbeidet, vil det vel være en betydelig overdrivelse å kalle det for rosenrødt til enhver tid, men Hansen var i det minste tydelig på at han var uenig med sjefen og hva det gikk på. Dette savner jeg fra Trond. Han virker som en grå, kjedelig type uten mål og mening med sin eksistens i klubben...

Jeg synes rett og slett at Henriksen bør få en like klam fot i baken som Tørum, når den tiden kommer at klubben skal skifte trener, hovedsakelig fordi han ikke har vist seg som noe tydelig eller godt treneremne. (Tror nok dessverre også som Recon, at han kan ha visse begrensninger på det intellektuelle planet, og at det kan være noe av grunnen til dette...)


Noen med kjennskap til situasjonen (eller andre) som føler for å kommentere det?
Back to top
View user's profile Send private message
julegrisen
Rutinert


Joined: 28 Sep 2006
Posts: 864
Location: Nidaros

PostPosted: 24.10.2007 18:15    Post subject: Reply with quote

Jeg vil være svært forsiktig i å karakterisere Rambo´s forhold til Tørum og vice versa uten å kjenne til hvor "tight" dette er for å bruke KTE´s innfallsvinkel. Dt samme gjelder forøvrig enkeltpersoners intellekt....
At Rambo har holdt kjeft og ikke stått på barrikadene for Tørum, tyder kanskje på at Rambo ikke er dummere enn at han ser for seg et liv på brakka ETTER Tørum. Bare en tanke...... Surprised
Back to top
View user's profile Send private message
netrom
Senior


Joined: 09 Mar 2007
Posts: 127

PostPosted: 24.10.2007 18:49    Post subject: Reply with quote

Skrev noe om dette i en annen trå, men sier dette: det at TH er en lun og koselig type som har spilt i RBK betyr ikke at han kommer til å være en god trener for RBK.

Jeg har mine sterke tvil om han i det heletatt vil være hovedtrener, han er som nevnt oppført som postbud i katalogen og det tror jeg det er en grunn til. Ikke det at jeg har noe imot postbud eller TH for den saks skyld, men det at han er enkel å forholde seg til for Gutteklubben tror jeg er hovedgrunnen til at han er i treningsteamet.

Er også kritisk til TH tilstedeværesle (eller mangel på sådan) i disksjonen om Tørum, hvis TH's styrke ligger i å motivere spillere så har han gjort en dårlig jobb i år. Så egentlig også for meg Tørum og Henriksen som ett godt team, hjernen og kroppen liksom, men tror ikke dette har fungert.

Tror han har blitt passivisert av at ledelsen har begynt å skylde på Tørum med en gang resultatene lar vente på seg og en sånn person er ikke noe lederemne. Hadde han stått som en soldat ved sin trener hadde det vært håp mener jeg, men flere vinglere trenger RBK ikke.

Må igjen få velte litt eder og galle over ledelsen, Tørum virker som en fornuftig kar og ser ingen grunn til at RBK må bli trengt opp i ett hjørne før de gjør noe de skulle ha gjort for lenge siden, hentet Soilled.

Hvis landslagsjobben nå blir åpen om kort tid, virker det som om ledelsen har skutt seg selv i beinet og uansett har RBK satt seg i en situasjon der forhandlingene med Sollied blir alfa og omega. Hadde de hatt ett greit forhold til Tørum, kunne de godt ha hentet Sollied og hvis det ikke hadde gått, hatt ham som trener til det kom en ny kandidat på bordet. Nå virker det meste som panikk, og hvordan lederen av Norges største og beste fotballklubb greier å komme i den posisjonen skjønner ikke jeg...

Edit: Jeg er kanskje farget av media og deres presantasjon av saken, for alt jeg vet kan forholdet mellom Tørum og resten være greit nok. Synes bare det lukter uendelig mye desperasjon av hele greia og hvordan RBK havner i den situasjoen skjønner jeg ikke.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page 1, 2, 3 ... 21, 22, 23  Next
Page 1 of 23

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb