English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Vålerengens IF
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 213, 214, 215  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Forumsjef


Joined: 08 May 2005
Posts: 19485
Location: Lillestrøm

PostPosted: 13.02.2022 22:56    Post subject: Reply with quote

Det er jo faktisk en del sympatisører også på Romerike, naturlig nok mest i Lørenskog som praktisk talt er grodd sammen med Oslo på østsida. Og så er det mye i innlandet, men det hører muligens sammen med at fotballen i disse områdene lå med knukket rygg da VIF brøt RBK-dominansen.

Jeg vokste sjøl opp på Romerike, og husker knapt noe annet enn LSK-folk rundt meg på 80- og 90-tallet. Nå ser jeg VIF-flagg her og det over alt.

Jeg tror også at mange av disse som ble VIF-fans rundt 2005 er lite lojale. Det er nok mye medgangssupportere og folk som ikke legger ned all verden innsats eller penger i dette, slik også Rosenborg opplevde en del av under storhetstida - naturlig nok, men her har man fortsatt en base i og med at byen i stor grad er samlet under RBK-banneret.

Per nå lider nok VIF under at byen er en fragmentert smeltedigel. Jeg tror byer som Bergen, Trondheim og Stavanger er mye mer samlet rundt sine lag.
_________________
Influencer™
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6722
Location: South-west coast exile

PostPosted: 14.02.2022 08:49    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke man skal avskrive potensialet Vålerenga hat/kunne hatt. De har valgt en profil som gjør det vanskeligere for en god del folk å føle tilhørighet mtp. østkant-image, men hadde de heller snakket mer om seg selv som Oslo/Stor-Oslo-lag tror jeg de på sikt kunne tjent mange supportere på det. Tviler på at det skjer med det første, men poenget er at byen og regionen er stor, og jeg tror f.eks. at mange innflyttere fort hadde blitt VIF-supportere om de kommer fra steder uten et lag på toppnivå. Innflyttere får også barn, som i alle fall er "pure" Oslo-borgere, som nok også lettere blir VIF-supportere enn innflyttere.

Så er så klart sportslig suksess en stor del av det. Mitt inntrykk er at, særlig i Norge, de som ikke følger laget sitt drittett, men som går på kamp, har lett for å miste interessen når det ikke går bra med laget sitt. Man kan se det på ØØ for vår del, og forsåvidt også på interessen på RBKWeb i dårlige perioder, selv om det ikke er en direkte proxy for kampgåere såklart. Hvis VIF skjerper seg sportslig og er med i en kamp om seriegullet en 2-3-4 år på rad tror jeg interessen også vil øke bra. Folk flest syntes det er gøy når man kan vinne ting, ikke komme på 7. plass.
Back to top
View user's profile Send private message
haavarl
Forumsjef


Joined: 10 Sep 2002
Posts: 15253
Location: Askim

PostPosted: 14.02.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Det er jo faktisk en del sympatisører også på Romerike, naturlig nok mest i Lørenskog som praktisk talt er grodd sammen med Oslo på østsida. Og så er det mye i innlandet, men det hører muligens sammen med at fotballen i disse områdene lå med knukket rygg da VIF brøt RBK-dominansen.


Mange tilfeldigheter spiller inn.

Da jeg flyttet til Askim oppdaget jeg at her var det stor RBK-interesse (iblandet VIF og LSK). Skjønte etter hvert at det var en "local lad"-effekt: Mange har gått på skole sammen med Askim-gutten Kalle Løken, og Bent Skammelsrud er fra nabokommunen. Når RBK hadde suksess, på TV, med de to på laget, ble det naturlig "mitt lag" for mange heromkring.
_________________
Embrace science - resist ignorance
Back to top
View user's profile Send private message
digre
Proff


Joined: 24 Oct 2012
Posts: 262

PostPosted: 14.02.2022 14:41    Post subject: Reply with quote

Ja, overraskende mange Rosenborg-supporter i Indre. Har ikke tenkt så mye over Kalle/Bent-koblingen, men den er jo naturlig.

(Var forøvrig på hytta på Lysern for noen år siden og syklet inn til Svigerfar i Askim for å se en kvalik til CL og Rosenborg tapte helt på slutten. I sinne hopper jeg opp, vrenger av meg sokkene og slenger de i Tv-en. Og mens jeg ser meg om etter noe å kaste, ser jeg ned på beina som min fire år gamle datter hadde lakkert med rosa neglelakk. Så når jeg hører meg for mye opp, pleier kona å nevne rosa neglelakk, og da husker jeg at det finnes noen ting som er viktigere...)
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8925
Location: Rosenborg

PostPosted: 14.02.2022 17:14    Post subject: Reply with quote

Hentesveis wrote:
Har du glemt Ranheim? Wink


Hehe, nei, men vi har jo ikke det samme inngrodde rivaleriet i Trondheim som Oslo. Jeg vil tro et ganske overveldende flertall av de som går på Ranheim-kamp også holder med RBK, og de fleste RBK-supportere ønsker også Ranheim alt godt (unntatt i evt. innbyrdes oppgjør da).

Tror ikke lag som Ranheim, Stjørdals Blink og Levanger stjeler så mange supportere fra RBK, for å si det sånn. Det er vel kanskje mer lokalt rivaleri mellom de nevnte klubbene ?
Back to top
View user's profile Send private message
Buss
Senior


Joined: 16 May 2019
Posts: 189

PostPosted: 23.02.2022 12:48    Post subject: Reply with quote

Ny landskamp i dag og G19 møter Spania kl 11.
VIF med 2 spillere i startoppstillingen og 2 på benk.
Ingen RBK-spillere i tropp til denne samlingen.
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 92

PostPosted: 25.03.2022 11:37    Post subject: Reply with quote

Da gikk det greit med ny generalsponsor allikevel. Det var jo godt da.

https://www.vg.no/sport/f...-mange-aar
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 291

PostPosted: 25.03.2022 16:33    Post subject: Reply with quote

Hadde håpa på Rolex, men OBOS er også fint.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1842
Location: Stjørdal

PostPosted: 26.03.2022 00:56    Post subject: Reply with quote

De klarte jo på sett og vis målsettingen sin om 10 millioner kr også.

"VG erfarer at avtalen er verdt godt over 10 millioner kroner, men det er for hele Vålerenga fotball"
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3533
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.03.2022 18:18    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/f...sportssjef

Stakkars Enga Razz
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 92

PostPosted: 29.03.2022 00:22    Post subject: Reply with quote

Litt skeptisk, men jeg er én av de (få?), som har sansen for fyren. Har nok grei oversikt over markedet i Skandinavia i hvert fall, og har hatt samme stilling tideligere. Sjansespill muligens, men blir nok litt fart rundt Enga igjen. 50/50. Nå hadde ikke fysioterapeut Jørgen Ingebrigtsen særlig erfaring akkurat.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9663
Location: Drammen

PostPosted: 29.03.2022 09:45    Post subject: Reply with quote

Der var det visst bekreftet.

https://www.nettavisen.no...3424261141
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18475

PostPosted: 29.03.2022 09:54    Post subject: Reply with quote

Artig. Synes ikke han er så håpløs som mange skal ha det til, men jeg ser for meg at han er litt slitsom å forholde seg til i lengden.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 29.03.2022 10:16    Post subject: Reply with quote

Skal ikke se bort ifra at norske TV-sportsredaksjoner (annet enn NRK) forventer at fotballkomentariatet deres skal være klovner, Viasat slipper til Tjernås, men f eks Semb må da vel tilgjøre seg til å framstå som mer håpløs enn han egentlig er.

Larsveen opptrådte som en narr når han dekte fotball, men samtidig så var han den eneste som stoppet opp og gjorde ordentlig journalistarbeid når alle rundt ham tok Johaug&co på ordet og kappet om å være mest sympatisk i vinklingen.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.03.2022 10:20    Post subject: Reply with quote

Spørsmålet er jo ikke om han er håpløs, spørsmålet er om han egentlig er en fagmann, eller bare en fyr som har bevegd seg i miljøet en god stund. Mitt inntrykk er at han har desidert større navn enn kompetanse på grunn av rollen sin i TV, og aldri i verden ville vært vurdert hvis han var mindre profilert.

I likhet med enkelte andre med VIF-tilhørighet som sitter i nøkkelroller i eliteklubber (ingen nevnt, ingen glemt).
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Standarn Nietzsche
Veteran


Joined: 19 Aug 2015
Posts: 3556
Location: Drammen

PostPosted: 29.03.2022 11:31    Post subject: Reply with quote

Jeg liker han. Sier mye rart, men føler han treffer oftere enn han bommer. Han har også noe kompetanse i rollen fra Fredrikstad. Samtidig er han jo en løs kanon og kan sikkert tære en del på de rundt seg.

Fagermo og Jonsson er i det minste fargeklatter som kan lage litt liv og røre rundt norsk fotball.
_________________
“Sometimes people don't want to hear the truth because they don't want their illusions destroyed.”
― Friedrich Nietzsche
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 29.03.2022 11:37    Post subject: Reply with quote

Fint med fargeklatter med mer personlighet enn kompetanse. Særlig hvis det ikke er vi som er nødt til å lønne de og gjøre som de sier, men derimot andre klubber.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59321
Location: Trondhjem

PostPosted: 29.03.2022 18:57    Post subject: Reply with quote

– Han har jo faktisk en del oversikt over 2. divisjon og OBOS, så det er vel ikke umulig at Vålerenga havner der nå også, sier Dorsin til Discovery og legger til:

– Vil han derimot oppnå noen form for fremgang, så bør han hente Pa Konate med en gang!

Les mer: Sportssjefenes hilsen til VIF-Jonsson: – Alt annet enn gull er skandale nå

Cool
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 92

PostPosted: 29.03.2022 20:39    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Fint med fargeklatter med mer personlighet enn kompetanse. Særlig hvis det ikke er vi som er nødt til å lønne de og gjøre som de sier, men derimot andre klubber.


Rekdal er vel på lønningslisten deres?

Vet du mye om kompetansen, dyktigheten og nettverket hans, utenom det at han har sparket litt i en rolle i media, hvor det er ønsket?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 30.03.2022 09:09    Post subject: Reply with quote

1. Ja, jeg mener han gjør det gitt, og det sikter jeg jo til selv i forrige innlegg (mulig det var for subtilt for deg, men han er referert til som 'enkelte andre med VIF-tilhørighet'). Jeg sitter overhodet ikke på noen høy hest her, jeg ler av folk som frivillig hopper ned i gjørma der jeg sitter. Det går faktisk ikke an å sparke nedover som Rosenborg-supporter når det gjelder sportslige ansettelser.

2. Som sagt: nei, ikke ut over det alle andre også vet, men det er jo virkelig et spørsmålstegn når han kommer dit rett fra en lengre periode i media, og kanskje ikke var verdens heteste potet da han gikk til media. Har ingen problemer med rollen hans i media heller, det har lite å si for hvordan han gjør jobben sin faglig. Men inntrykket mitt er at han får jobben i stor grad fordi VIF vet navnet hans, og kanskje også fordi kaliberet på kandidater som er interesserte i jobben (og som også VIF er interesserte i) ser ut til å være ...avskyelig? Jeg hadde i alle fall glatt valgt Jonsson 100 av 100 ganger over Perry, hvis det var de to jeg måtte velge blant.

Det kan godt hende det går helt fint dette, jeg er slett ikke sikker på at han holder noe under nivået 'norsk middelmådighet' som Vålerenga har fast bostedsadresse på. Men det er typisk ting som dette som gjør at Vålerenga er der de er. Flashy planer uten matchende reell substans, og navn og profilering over ferdigheter hver gang. Vålerenga hadde blitt skumle, tror jeg, hvis de hadde blitt gode på å alltid 'rykke opp' den beste, mer anonyme kompetansen fra de mindre klubbene i Oslo, og satset på det i stedet for å rekruttere sirkusdirektører og tredjerangs ekvilibrister fra et VG-søk.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4038

PostPosted: 30.03.2022 10:27    Post subject: Reply with quote

Det er vel det Glimt gjør (få fram den beste kompetansen i Nord), og det vi heller ikke gjør (få fram den beste kompetansen i Trøndelag).
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
50prosenNT
Rutinert


Joined: 14 Aug 2018
Posts: 960
Location: Oslo

PostPosted: 30.03.2022 14:33    Post subject: Reply with quote

Aron Dønnum returnerer til VIF på lån Surprised
_________________
but but
Back to top
View user's profile Send private message
VIFOSLO
Junior


Joined: 15 Jan 2022
Posts: 92

PostPosted: 30.03.2022 14:52    Post subject: Reply with quote

To kamper igjen i Belgia som ikke har noen betydning for Standard, så ferie. Fagermo spurte, og Aron ville. Royal Standard de Liège vil ha han tilbake til neste sesong, så blir 14-15 kamper her. Selvsagt veldig gledelig, og en spiller som kan gjøre en forskjell.
Back to top
View user's profile Send private message
Lord Oakley
Veteran


Joined: 13 Aug 2016
Posts: 2052
Location: Østlandet

PostPosted: 31.03.2022 14:55    Post subject: Reply with quote

De prøver å hente Wadji...Han ble vel upopulær når han handsa her (var det europaligaen?) og nekta å innrømme det; treneren og kapteinen klikka og fikk dommeren til å annulere målet...Passer vel godt inn under Fagermo da jf. Kovacs..
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 01.04.2022 10:19    Post subject: Reply with quote

VIFOSLO wrote:
To kamper igjen i Belgia som ikke har noen betydning for Standard, så ferie. Fagermo spurte, og Aron ville. Royal Standard de Liège vil ha han tilbake til neste sesong, så blir 14-15 kamper her. Selvsagt veldig gledelig, og en spiller som kan gjøre en forskjell.


Det lukter ikke litt fisk av at Standard ikke ser noe problem med at en av deres spillere kjører full sesong hele ferien? Hva ville dere tenkt dersom (lete lete) Leonard Zuta plutselig i november, med et par kamper igjen å spille, stakk tilbake til Rijeka på lån for å spille der fram til mars?

Det er selvsagt hyggelig for dere, men det tyder jo åpenbart ekstremt dårlig for Dønnums belgiske eventyr. Og kanskje ikke så voldsomt hyggelig for andre VIF-spillere som har lyst til å låne ballen iblant, for kjenner jeg Fagermo rett vil det nok en gang handle mye om å gi ballen til Dønnum og ellers stå i balanse. Og hjelper det veldig på prestasjonene? Vel var Vålerenga på femteplass da Dønnum dro, og falt så ned til sin standardplassering, men poengfangsten med og uten Dønnum var dønn lik, 1,5 ppk.

Jeg skjønner at det er fristende å hente ham hjem når muligheten er der, men dere har jo allerede Layouni, Sahraoui og Ismaheel til disse kantrollene, og jeg tror dere ville kommet bedre ut på sikt av å gi den spilletiden til de dere fortsatt eier.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 205, 206, 207 ... 213, 214, 215  Next
Page 206 of 215

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb