View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 15.10.2002 23:33 Post subject: Tippeliga innendørs? |
|
|
Ser at Vålerenga ønsker seg bort fra Ullevaal. Oslos nye innendørshall, Vallhall, er visstnok det heteste alternativet.
Synes dette virker tøft ut, jeg! Kapasiteten på fotballkamper er faktisk hele 7500 - og det er mer enn mange andre Tippeliga-arenaer. Moderne kunstgress (generasjon 2 er det vel det heter) er nesten like bra som ordentlig gress - i alle fall bedre enn hjemmebanen til Romania! Og siden taket fører til et skikkelig trøkk - Klanen høres nok til de grader, ser jeg ingen betenkeligheter ved å spille innendørs!
Les mer om innendørshallen her: vallhall.no.
Hva synes dere? |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 16.10.2002 07:29 Post subject: |
|
|
hmm.... Tippeligaen synes jeg bør være ute! Men jeg synes absolutt at det kunne vært en vinterliga med alle tippeliga lagene! Det hadde vært tøft  |
|
Back to top |
|
 |
RBK Patriot Senior
|
Posted: 17.10.2002 11:19 Post subject: |
|
|
Jepz en liten liga om vinteren innendørs hadde vært kuult!
Men tror ikke det hadde vært det samme med tippeligaen innendørs nei... og dessuten er kunstgress dårlig å spille på.... _________________ ZZzzzzzzzz |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.10.2002 12:07 Post subject: |
|
|
Tror ikke du har spilt på den nye typen kunstgress - den typen som benyttes i Abrahallen og Vallhall! Den er meget naturtro - rett og slett jævlig bra underlag! |
|
Back to top |
|
 |
tlj Junior

|
Posted: 17.10.2002 14:03 Post subject: |
|
|
Er det denne som har gummiunderlag? Man synker liksom litt nedi gresset? Isåfall er den langt bedre enn tradisjonelt kunstgress iallefall. Men kanskje litt "tyngre" enn en vanlig gressmate. Men man kan ikke klage  |
|
Back to top |
|
 |
Ludakris Senior
|
Posted: 17.10.2002 14:52 Post subject: Valhall |
|
|
Ser for øvrig på valhall.no at Anne Kath. Herland skal være med på et Cupfinale show.....!
HVA I H...VETE har den dama der å gjøre?
Hu hater jo fotball like mye som NAE hater proffagenter.... |
|
Back to top |
|
 |
hermsty Senior

|
Posted: 18.10.2002 12:06 Post subject: |
|
|
Synes absolutt ikke at Vålerenga skal få lov til å spille innendørs i tippeligaen. Det skal være ligt for alle. Men det som ble nevnt tidligere at de burde kjøre en liten cup der hadde vært tøft :=)
Det nye kunstgresset er konge. Det er morsomt å se fotball på kunstgress. Spillet går mye fortere  _________________ Life is good, life is fotball |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.10.2002 13:10 Post subject: |
|
|
hermsty wrote: | Synes absolutt ikke at Vålerenga skal få lov til å spille innendørs i tippeligaen. Det skal være ligt for alle. |
Ligt? Du mener vel likt! :wink:
I alle fall: Det har blitt spilt Tippeligakamper innendørs også tidligere! Bodø/Glimt spilte i alle fall en seriekamp mot Kongsvinger i Nordlandshallen noen år tilbake! |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 18.10.2002 13:59 Post subject: |
|
|
Fra VG:
Norges Fotballforbund har bestemt seg for å godta at lag i eliteserien spiller alle kampene sine på kunstgress.
- Det er en kjempenyhet for oss. Det er bra at NFF er med på virkeligheten. Det har hele tiden vært en kamp mot realitetene for oss i forhold til sunn drift. Vi ønsker å spille 5-6 kamper på Ullevaal og resten i Vallhall der vi har plass til 8000 tilskuere, sier Vålerenga-direktør Kjetil Siem.
UEFA-representanter inspiserte for øvrig Vallhall-anlegget i våres og hadde ingenting imot at de ble arrangert obligatoriske kamper der. Nå når NFF har gitt grønt lys er det mulig at Klanen må innendørs for å se laget spille hjemmekamper neste sesong.
Les mer
Dermed blir det vel kanskje slik at VIF - Rosenborg spilles på Ullevaal, mens VIF - Sogndal etc. spilles innendørs... |
|
Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 18.10.2002 14:30 Post subject: |
|
|
Det er bra at det går an og spille på kunstgress! Det er jo ikke så ulikt gress da å sikkert nydelig og spille på! |
|
Back to top |
|
 |
PUmaster Junior
|
Posted: 29.11.2002 15:01 Post subject: |
|
|
Dette tror jeg også VIF kan tjene litt på. Siden Valhall "bare" tar 8000, så vil det nok bli veldig stor rift om billettene. Vålerenga supportere vet at det ikke er som på ullevaal da de bare kan komme uten å bestille i forveien. Nå må alle bestille, og jeg blir ikke forundret hvis stort sett alle kampene inne i valhall blir utsolgt. Det er kult.
Bra stemning inne er det også.
Jeg var for øvrig i Storhallen i Kongsvinger (plass til 5-6000 tilskuere) og så på VIF mot LSK for noen år tilbake, og jeg må si at jeg ble mektig imponert. Det var ganske fult der inne, og både klanen og Kanariene var representert med maaaaange folk. De kjørte til og med tifo! Det ble ett vannvitig trykk der inne. Klanen ødela forøvrig en provisorisk tribune, men ble flyttet over til andre siden i pausen.  |
|
Back to top |
|
 |
|