English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK og forholdet til media
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 29.04.2019 17:11    Post subject: Reply with quote

Hvis det er i dag, og ikke en pågående boikott, mener jeg det er helt greit. De må få tid til å vurdere situasjonen og ev. ha samtaler med Discovery ang. hvordan dette skal fungere fremover. Discovery kanikke tabbe seg ut slik og forvente at alt er ok dagen derpå.
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9653
Location: Drammen

PostPosted: 29.04.2019 17:24    Post subject: Reply with quote

Enig med PerO - så lenge det er snakk om mens de vurderer situasjonen med Ingebrigtsen.

Hvis f.eks. det Kåre uttalte seg om bryter det partene var enige om i forliksavtalen (eller hva det heter), så kan det hende ledelsen i RBK er nødt til å få avklaringer fra advokat før de vet hvordan de skal forholde seg til dette.

Men noen langvarig boikott av primær rettighetshaver hverken tror eller håper jeg det blir snakk om.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 29.04.2019 17:32    Post subject: Reply with quote

var veldig glad når tv2 mistet rettighetene til eliteserien, men Eurosport har klart det kunststykke å senke nivået enda flere hakk. det er nå på ett nivå der de ikke engang gidder å late som at de er objektive. jeg har i lengre tid kun sett på kanalen akkurat når kampen starter og slått av igjen med en gang kampen er ferdig. lyden er alltid på mute, dette er eneste måte jeg klarer å forholde meg til Eurosport.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 29.04.2019 17:45    Post subject: Reply with quote

Håper virkelig KI brøyt noen punkt i forliksavtalen og ikke får sitte på tv og snakke om klubben lengre.
Det i går var langt over streken, så forstår jo hvorfor klubben ikke gidder å gi Eurosport en dritt i dag.

Ganske enig med deg og Jondahl, hverken kommentatorer og det såkalte ekspertpanelene klarer å holde seg nøytrale, evner ikke å være i nærheten en gang.
Back to top
View user's profile Send private message
waterfalls
Veteran


Joined: 21 Oct 2013
Posts: 1806
Location: Stjørdal

PostPosted: 29.04.2019 17:51    Post subject: Reply with quote

Også rimelig spesielt at det hittil kun er VG som har laget sak på dette. VG har som kjent et redaksjonelt samarbeid med Eurosport når det kommer til EliteSerien, men har også hatt det i andre sammenhenger blant annet under vinter OL i 2018.

Hadde dette vært en stor sak tror jeg blant annet TV2 og adressa hadde slengt seg på, da oppslag om RBK generelt og særlig "negative" oppslag gir ofte masse klikk. Legg til at vi er inne i en litt sportslig krise, så hadde slike saker ført til masse klikk.

Boikott virker som det er noe VG selv har "tolket" seg frem til og det ser ut som journalisten er den som bruker ordet boikott først i intervjuet med Discovery.

Eneste uttalelsen som er gitt er at "Rosenborg ikke snakker med Discorvery i dag". Ellers er det ingen kommentar eller det henvises til Trond Alstad.

Etter å ha lest et intervju med Koteng på nrk.no så tror jeg også klubben velger å kjøre en "rather safe than sorry"-taktikk.

nrk.no wrote:
Styreleder i Rosenborg, Ivar Koteng ønsker ikke å kommentere saken.

– Hva Kåre sier vil jeg ikke kommentere, sier Koteng.

– Hvorfor ikke det?

– Han har hatt et tidligere ansettelsesforhold til oss og vært i en konflikt med klubben. Det tror jeg det er veldig lite smart at vi kommenterer, fortsetter Koteng.

– Ingebrigtsen sier at du nærmest har fungert som fysisk trener. Hva sier du til det?

– Nå tror jeg vi må gi oss, sier Koteng
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 23.08.2019 14:48    Post subject: Reply with quote

https://www.vg.no/sport/i...tent=row-2

Dette er vel den tynneste suppa jeg har sett. Er det 4 års høyere utdanning en journalist har? Saken her er at Samuel får spørsmål om han fortsatt synes han snakker lite med treneren og svarer nei? Dette skjer flere måneder etter en annen ikkesak... I tillegg virker det faktisk som om gutta ble møtt av VG på flyplassen. Sende en journalist på flyplassen for å lage en notis og ei revolveroverskrift på en fire måneder gammel ikkesak? Hjelpe meg.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Rayman
Rutinert


Joined: 11 Aug 2019
Posts: 655
Location: Oslo

PostPosted: 23.08.2019 15:04    Post subject: Reply with quote

Det er en helt idiotisk ikke-sak med en enda mer misvisende overskrift på VG-forsiden. Kun clickbait!!
Back to top
View user's profile Send private message
sidney
Veteran


Joined: 23 Aug 2012
Posts: 2511

PostPosted: 27.08.2019 16:11    Post subject: Reply with quote

https://www.vgtv.no/video...-a-dumt-ut

Avslørende journalistikk. Den fjerde statsmakt har avdekket at Helland bruker hårprodukter.
_________________
Å nei håret fins itj mest
Sler ut tenner'n på den første som sei hest
Back to top
View user's profile Send private message
Mustrum Ridcully
Legende


Joined: 15 Nov 2011
Posts: 10089
Location: Helt Apoel

PostPosted: 27.08.2019 22:49    Post subject: Reply with quote

Mer spennende med brystvortepraten synes jeg, det var en liten frekkas. Hadde han vært like jevn i prestasjonene på banen som han er i snakketøyet hadde han hatt en formidabel karriere den godeste Helland.
_________________
Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes?
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.11.2019 21:30    Post subject: Reply with quote

Årsaken til at Rosenborgs spillere ikke skal være med i programmer der de er nødt til å uttale seg om andre spillere, klubber og tematikk er som følger, ifølge Alstad:

– Vi har som stående regel at vi skal konsentrere oss om oss selv. Vi skal ikke være så opptatt av andre lag, spillere og dommere – men oss selv. Det står også i reglene vi har for sosiale medier. Vi vet at hvis vi mener noe så blir det en ti ganger så stor reaksjon som når andre spillere mener noe.

– Så det handler om tøffheten rundt det å tørre å mene noe?

– Ja, det er fordi alt vi sier blir så svært. Og vi vil ikke at det skal påvirke oss i for stor grad, for det er energikrevende. Om en spiller vil stille opp i FotballXtra eller FotballMandag så skal vi gjerne diskutere det med spiller og trener. Utgangspunktet er «ja», men det kan hende vi ender på «nei», sier Alstad.

Les mer: Åpner opp om klubbens åpenhetskultur – møter motbør både innad og utad
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 22.11.2019 20:58    Post subject: Reply with quote

Etter at Rosenborg snudde og vant kampen mot Bodø/Glimt forrige helg, åpnet Pål André Helland seg fullstendig opp og kritiserte Rosenborg for tilskuertallene på Lerkendal. Dagen etter ble han kalt inn til møte (...) med trener Eirik Horneland og daværende sportssjef Stig Inge Bjørnebye.

– De mente det var litt krasst. Da hadde jeg allerede gått runden og fortalt til dem som utbruddet ikke var rettet mot at det ikke gjaldt de. Vi ble vel egentlig bare enig om å være uenig etter et halvtimes møte, sier Helland i podkasten.

Les mer: Ble kalt inn på teppet etter utbrudd: – Ble enig om å være uenig

Annen hver helg i årevis har han stått på Lerkendal gjennom hele sesongen for å fotografere Rosenborgs opp- og nedturer. Jubel og tårer, gleder og skuffelser, gyldne sjanser, taklinger, gule kort, fulltreffere. Alt etter hvor bra laget gjør det, blir det mellom 15 og 25 kamper i året.

Les mer: I fullt snøvær fanget Ole Martin Wold Rosenborgs seier mot Glimt
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
gisp!
Legende


Joined: 04 Sep 2008
Posts: 10632

PostPosted: 24.11.2019 23:46    Post subject: Reply with quote

Jeg er lei av tafatte journalister som ikke følger opp med undersøkende spørsmål og bare passivt videreformidler Hornelands til dels overfladiske formuleringer.
Quote:
– Vi var for dårlig organisert i det offensive spillet, og da klarer vi ikke bryte gjennom Viking godt nok. Da gikk vi også med frykten for Vikings kontringer. Den usikkerheten plaget oss.

Den første delen skriker etter oppfølging og utdyping. Den andre delen (overstrøket) er føleri eller kvasipsykologi. Horneland kan vel ikke vite hva som skjer inne i hodene på spillerne, men selv om han skulle ha spesielle evner som tankeleser, er det den første delen som er mest interessant å forfølge for de fotballinteresserte. Resten hører hjemme i samtalegruppen før yogatimen eller en tur i floatinganlegget til Søderlund.
Hva var det konkret som var for dårlig?
Hvordan skulle det offensive spillet helt konkret vært?
Hvilke handlinger var det som sviktet og hvordan er din analyse av hvorfor det sviktet?
NÃ¥r konstaterte du at den offensive planen sviktet?
Hvilke endringer så du for deg måtte gjøres for å få det offensive spillet slik du hadde planlagt?
Var det offensive spillet egentlig planlagt som et kollektivt samhandlingsmønster eller har spillerne kun noen "regler"/"avtaler" som de selv improviserer etter på bakgrunn av sine selvstendige situasjonsvurderinger underveis?
Hvordan samsvarte din oppfatning med hva spillerne meldte tilbake om svikten i den forhåndsbestemte planen?
Hvilke instrukser ga du i pausen?

Det er mulig at svarene på noen av spørsmålene ikke hadde vært verdt å formidle videre, da de eventuelt ikke gir særlig substans relatert til spørsmålet, men om man stadig forfølger "pjatt" og utenomsnakk vil jo noe konkret måtte komme frem om den offensive planen som det stadig snakkes om foran mikrofon og kamera etter kamper, men som knapt vises på banen.

Allikevel ser jeg at journalistene prøver litt:
Adressa wrote:
– Føler du at du har ordentlig gehør for dine tanker i garderoben?
– Det må du spørre spillerne om.

– Nå spør jeg deg.

– Ja, jeg synes de prøver så godt de kan. Jeg har ikke noe å utsette på spillerne, men planen vår kommer ikke godt nok til syne ute på banen. Vi klarer å ikke å bryte ned motstanderen godt nok, svarer Horneland.

Spillerne prøver altså så godt de kan, men planen kommer ikke godt nok til syne på banen. Det skriker etter oppfølgingsspørsmål. Noen til spillerne i en annen setting, og noen til Horneland som er tilgjengelig akkurat nå.
Hvis du synes spillerne prøver så godt som de kan, altså at de gjør som du forventer at de har evner til, og planen allikevel ikke er i nærheten av å lykkes, hvilke tanker gjør du deg om det?

Quote:
Jeg har ansvar for at vi ligger på fjerdeplass og at vi har hatt manglende utvikling i høst.

Hvilken utvikling har du konkret prøvd å innføre i høst?
Innebærer den formuleringen at du var fornøyd med noe i spillet på et gitt tidspunkt før høsten, og hva var du da konkret fornøyd med?
Har du sett noen form for progresjon innen det du har ønsket å utvikle og hvordan?
Har den manglende utviklingen ført til endringer i planen for i høst og hvordan har det eventuelt påvirket dine planer og ønsker for neste overgangsvindu?
Er det noen spillertyper eller rollespillere du skulle hatt inn for å styrke mulighetene til å få den ønskede utviklingen? (I tilfelle dette avvises med at navn og konkrete spillere aldri nevnes, så forfølg spillertyper.)

Quote:
Jeg synes ikke vi klarer å få nok ut av kampene. Vi har ikke god nok organisering til å være et skikkelig godt fotballag og det er som jeg sier mitt ansvar, sier RBK-sjefen.

Utdyp hva du legger i [uthevet i rødt].
Ellers skiller jo ikke formuleringen seg fra hva tusenvis på tribunen kan komme med.
Quote:
Jeg har ingen problemer med å strekke opp armene og si at det RBK-laget man har sett i høst ikke er en god nok utgave, svarer Horneland.

Hvilke mangler er det og hva skal du gjøre for å forbedre disse?
[Struktur, defensiv organisering, offensiv plan, bevegelser, spesifikke ferdigheter, ... ?]
Siden du sier "høst" - mener du RBK-laget i vår var en god nok utgave?

Edit: Ser at Adressa har publisert en oppfølgingsartikkel der de spør nettopp spillerne, men det så jeg ikke før jeg skrev dette. Kunne modifisert noe, men fremdeles er det mye å forfølge for å få mer konkrete beskrivelser.
_________________
"Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode."
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 08.12.2019 21:53    Post subject: Reply with quote

Problemet i Stavanger var klassisk: RBK hastet avgårde til Sola for å rekke siste flyet hjem. Det er dessverre ikke særlig tid til oppfølgingsspørsmål i kampens hete etter kamper.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 05.03.2020 21:39    Post subject: Reply with quote

Polaris Media og Schibsted har besluttet å innskrenke utenlandsturer. Dermed sender verken Adresseavisen eller VG journalister til Marbella.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 03.04.2020 15:28    Post subject: Reply with quote

Jeg stiller spørsmål ved både omfanget og vinklingen av kommentarer. Jeg skal bruke et eksempel for å illustrere dette. Torsdag 19. mars hadde Adressa et oppslag med overskriften «Slik er RBK-spillernes nye treningshverdag». I artikkelen forteller fysisk trener Christian Thorbjørnsen om hvordan Rosenborg har lagt til rette for at spillerne kan trene tre og tre. I artikkelen stilles ingen kritiske spørsmål, journalistene refererer kun det treneren sier. Dagen etter opptrer Birger Løfaldli som moralens høye vokter. I artikkelen «Alt som er lov, er ikke greit, Rosenborg» peker Løfaldli på at det dreier seg om Rosenborgs samfunnsansvar, og at selv om RBK ikke gjør noe ulovlig ved å la spillerne trene på Lerkendal, så sender det feil signal.

Jeg reagerer på at avisen den ene dagen er servilt refererende uten et eneste kritisk spørsmål, den andre dagen velger de kommentarformen til å svinge det moralske sverdet. Avisen bør være rakrygget nok til å stille de kritiske spørsmålene når de foretar intervjuene, i stedet for å bruke den «småfeige» kommentarformen. Og uansett bør det være mulig å se en sak fra to sider.

Les mer: Jeg sliter med å forstå sportsdekningen i Adressa
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59200
Location: Trondhjem

PostPosted: 11.05.2020 18:37    Post subject: Reply with quote

Tove Moe Dyrhaug forteller at Rosenborg vil finne en slags mellomløsning når media atter en gang vil storme Brakka.

(...)

– TV-journalister får bestille intervjuer i forkant. Det må meldes fra om, for spillerne bruker ikke felles garderobe, så de setter seg i bilen og kjører hjem rett etter trening. Skrivende journalister må fortsatt gjøre telefonintervjuer. I tillegg har vi forskjellige soner for tilskuere og presse, forteller hun.

– Men det er viktig at vi er litt strenge også. Skal vi klare dette her og få startet opp Eliteserien, så er det strenge krav vi må nå opp til.

Les mer: RBK kommer med egne media-regler: – Viktig at vi er litt strenge

Pedersen i Nidaros har forståelse for at klubben innfører strenge regler, selv om situasjonen ikke er optimal for journalistene.

– Jeg skjønner jo at de vil skjerme spillerne, og de går nok heller hardt ut, for så å mykne opp reglene senere, enn at alle plutselig må i karantene, sier han.

Les mer: Skrivende journalister får ikke intervjue spillerne ansikt til ansikt - kun fotografer slipper innafor gjerdet
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3530
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 24.06.2020 22:32    Post subject: Reply with quote

Føler Andre Hansen sier det veldig bra nå i intervju angående kranglinga mellom han og Samuel. Det er en liten ting, men så må noen lekke det til media, og den som gjør det er visst i klubben.

"Det er sånn det er her oppe, folk har en veldig trang til å lekke ting.
Vi er 18 spillere og 7 mann i støtteapparatet på den bussen.
Hvem faen har interesse av å lekke det som skjer der til media?
Lekkasje på lekkasje på lekkasje"
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18454

PostPosted: 25.06.2020 07:07    Post subject: Reply with quote

Ja, det er åpenbart mange i klubben som babler mye, noe som skaper unødvendig støy.
Back to top
View user's profile Send private message
RbkUrge
Veteran


Joined: 09 Aug 2005
Posts: 3668
Location: Oslo

PostPosted: 25.06.2020 08:20    Post subject: Reply with quote

Jeg har faktisk tenkt en del på det etter ryktene om at Horneland hadde trukket seg. Jeg regner med at det ikke var mange flere enn Horneland, Koteng, Tove og Dorsin som visste om det møtet på søndag kveld. Om det i så fall var andre som visste om det møtet regner jeg med at det ville vært ganske sentrale aktører i Rosenborg. Så hvem er det som lekker disse ryktene? Og nå også i forhold til krangelen mellom Hansen og Adegbenro. Er det spillere som lekker dette? Det må i hvert fall være veldig irriterende å vite at noen av dine "nærmeste" lekker informasjon til mediene om alt som foregår under og etter kamper i garderoben. I mange andre bransjer kunne vel det vært oppsigelsesgrunn.
_________________
Perché hai tradotto questa frase?
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 25.06.2020 09:00    Post subject: Reply with quote

Hodor wrote:
"Det er sånn det er her oppe, folk har en veldig trang til å lekke ting. Vi er 18 spillere og 7 mann i støtteapparatet på den bussen.

Og en busssjåfør, eller har RBK en intern mann med buss-løyve? I tillegg er det vel en del busser som har montert litt overvåkningsutstyr?
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.06.2020 09:12    Post subject: Reply with quote

Jeg tror vel ikke spillerbussen har overvåkningsutstyr som teiper 24/7, og selv om det skulle være tilfelle ville det være både bekymringsverdig og sannsynligvis kriminelt dersom den videoen kunne falle i hendene på uvedkommende.

Det kan selvsagt være den stakkars buss-sjåføren, men det er vel ikke videre sannsynlig det heller, tenker jeg. Og han har vel neppe lekket søndagens møte, med mindre, selvsagt, Horneland satt i passasjersetet og booka møterom mens de to stjernespillerne vår kranglet baki bussen.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
larsarus
Legende


Joined: 12 Oct 2010
Posts: 10752
Location: Trolla

PostPosted: 25.06.2020 09:22    Post subject: Reply with quote

Jeg prøver ikke å legge skylda på bussjåføren eller busselskapet, bare sier at sannsynligvis var personopptellingen til Hansen mangelfull, og at det kan være flere måter å fange opp/tilegne seg informasjon på.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 25.06.2020 09:42    Post subject: Reply with quote

Det kan vel hende, samtidig virker det jo som alt slipper ut i løpet av de første tre minuttene for tiden, så om akkurat opptellingen er feil, så er nok prinsippet korrekt. Noen på innsiden deler jo info med media, eventuelt gjennom flere ledd.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
PerO
Veteran


Joined: 21 Feb 2011
Posts: 6195
Location: Drammen

PostPosted: 25.06.2020 10:20    Post subject: Reply with quote

Det er vel naturlig at det lekker litt mer i slike motgangstider.

Sikkert mange i organisasjonen som er like frustrerte som fansen, og da er det lett å droppe en liten kommentar til en kompis, kanskje ubevisst til og meg.

Episode mellom 2 spillere i spillerbussen, Møte mellom Horneland og Koteng i da.

Små kommentarer som inneholder lite, men nok til at journalister og andre kan begynne å grave. Spør du mange nok, og får små biter av info, så har du til slutt helheten.
Back to top
View user's profile Send private message
Huber
Veteran


Joined: 17 Mar 2011
Posts: 2073

PostPosted: 25.06.2020 10:23    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Jeg har faktisk tenkt en del på det etter ryktene om at Horneland hadde trukket seg. Jeg regner med at det ikke var mange flere enn Horneland, Koteng, Tove og Dorsin som visste om det møtet på søndag kveld.


Nå trenger en vel strengt tatt ikke ha noe kjennskap til noe som helst for å sette ut ett slikt rykte, og det faktum at Horneland fortsatt er trener tyder vel på at dette er noe som er tatt ut av løse lufta, og ikke noe som er "lekket" fra noen i klubben?

(Forbehold om at jeg har gått glipp av noe).
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 36, 37, 38, 39, 40  Next
Page 37 of 40

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb