| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKgutt Senior
|
Posted: 10.08.2026 22:23 Post subject: |
|
|
| Vegard Erlien vurderes av både rbk, Trømsø og Lillestrøm - lest på Twitter |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.08.2026 22:31 Post subject: |
|
|
Skulle til å si, hvorfor skulle Erlien komme tilbake allerede nå, han gikk vel gratis i vintervinduet?
Ser dog at han har såvidt fått spille. Bare noen innhopp her og der og har raket opp saftige 82 minutter på de siste 10 kampene.
Bytte ut en god lønn og Spania med Norge for å få spilletid. Tjah, det kan være han prioriterer det.
Virker litt optimistisk. Fordelen er at hvis Valladolid ikke vil ha han med videre så går han nok veldig billig siden han kom inn gratis. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2026 22:39 Post subject: |
|
|
| Skal Erlien hentes må det være på en gratisovergang. Han er god til å føre ballen i høy fart og kan nok, i tillegg til å spille ving, passe inn i en indreløperrolle. Vi må ha god dekning på midtbanen da både Bolkan, Fossum og Selnæs er litt skadeutsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
Pokie Veteran

|
Posted: 10.08.2026 22:52 Post subject: |
|
|
Erlien er jo først og fremst en veldig god mellomromsspiller. Har veldig bra fart når han fører ballen og er god til å finne de lukene der. Teknisk veldig god. Samtidig er han ikke en spesielt god press-spiller. Det var ikke Ceide heller, men har jo vist noen helt nye sider under Freyr. Har sett mye av Erlien i fjæra og det han holdt på med i presset er noe av det verste jeg har sett. Kunne gjerne stå en meter fra motstander uten å legge noe som helst reelt press på dem. _________________ "I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered."
- George Best |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.08.2026 23:04 Post subject: |
|
|
Erlien uttalte vel når han var i Tromsø at han aldri skulle spille for Rosenborg. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.08.2026 23:08 Post subject: |
|
|
?
| Quote: | | – RBK har alltid hatt en spesiell betydning for meg. Jeg var på Lerkendal som liten guttunge, og jeg skal flytte til Trondheim en eller annen gang. Men så bra som jeg har det her nå, er det ingen annen plass jeg vil være. |
https://www.adressa.no/sp...tt-for-meg |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 10.08.2026 23:18 Post subject: |
|
|
| BTW; Erlien har også erfaring i spissrollen, men da som en av to i 352. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 10.08.2026 23:19 Post subject: |
|
|
Tror det var denne saken, men har ikke abon.
https://www.aftenbladet.n...il-i-norge _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 10.08.2026 23:31 Post subject: |
|
|
Det er bare en overskrift. Selve saken er at han svarer at dama er fortsatt i Trondheim fordi hun fikk jobb der og at det blir for en kort periode at de bor fra hverandre og at de har en plan.
| Quote: | – Det høres ikke ut som du blir i Tromsø så altfor lenge?
– Jeg skal ikke til Trondheim, i hvert fall. Der er det ikke mye spennende på gang. Så det er det ingen fare for, flirer Erlien.
– Jeg skal heller ikke til Bodø. Skal jeg dra noen plass, så blir det utenfor landegrensene. Men det er ikke noe fokus jeg har nå, sier Erlien. |
Så det er bare noe som er kokt opp av en journalist. Der han ser for seg å gå til utlandet etter Tromsø. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 11.08.2026 01:22 Post subject: |
|
|
Jeg valgte under tvil å skille ut innleggene over i egen tråd siden at jeg som supporterredaktør føler litt trang til å stole på andre supporterredaktører:
Los agentes del futbolista ya se están moviendo en el mercado noruego con la intención de encontrar una solución satisfactoria para todas las partes. En estos momentos, Tromsø IL, Rosenborg BK y Lillestrøm SK valoran la posibilidad de incorporar a Erlien, aunque ninguno de los tres clubes ha trasladado por ahora una oferta formal al Real Valladolid.
Tromsø, Rosenborg BK y Lillestrøm valoran el regreso de Vegard Erlien a Noruega
| Google-oversetteren wrote: | | The player's agents are already exploring options in the Norwegian market to find a solution that satisfies all parties. Currently, Tromsø IL, Rosenborg BK, and Lillestrøm SK are considering signing Erlien , although none of the three clubs has yet submitted a formal offer to Real Valladolid. |
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 11.08.2026 03:52 Post subject: |
|
|
Ser at det er Vadim Demidov som er agenten hans faktisk.
Med Henriksen og Bjørn Tore Kvarme som agenter i tillegg så bør man jo kunne få utnyttet dette i fremtiden.
Ser forøvrig at det har blitt imponerende 0 scoringer etter overgangen til Spania. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
oppgitt Junior
|
Posted: 11.08.2026 08:45 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Erlien uttalte vel når han var i Tromsø at han aldri skulle spille for Rosenborg. |
Han sa vel mer at i Norge så var det kun Tromsø som gjaldt for han, altså at han ikke kom til å forlate Tromsø for RBK. Tromsø eller utlandet var det han vurderte. Men det var ut i fra en posisjon hvor han var under kontrakt med Tromsø og var ettertraktet. Kanskje noe annet nå. |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Rutinert
|
Posted: 11.08.2026 10:48 Post subject: |
|
|
Synes hverken Tromsø eller BG sine spillere er så forbannet gode .
De er dyrket i roller og i system i en lang prosess.
Med unntak av Patrick Berg som har fotballgenetikk i seg så går alle disse utenlandsimportene fra disse klubbene stort sett i dass. 9 av 10 ganger, og Erlien har aldri vært noen stor fotballspiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 11.08.2026 11:20 Post subject: |
|
|
| Helt enig med deg siggen1. De har bare litt bedre bredde enn oss per nå. Ikke mye som mangler før vår stall er like god som glimt sin. |
|
| Back to top |
|
 |
Danserud Veteran
|
Posted: 11.08.2026 20:45 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Ikke mye som mangler før vår stall er like god som glimt sin. |
Kanskje det sprøeste som har blitt skrevet på forumet noen gang. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 11.08.2026 23:14 Post subject: |
|
|
| Erlien har null målpoeng på sine ti kamper på nivå to i Spania. Klubben hans skal redusere troppen sin fra 33 spillere til 25 spillere pga økonomiske grunner stod det bla på nettstedet til pucelafichajes.com . Erlien er en av dem som klubben vil kvitte seg med. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 12.08.2026 00:05 Post subject: |
|
|
Kommer han tilnærmet gratis (uten overgangssum/lav overgangssum) og ikke krever veldig høy lønn så kan han jo være et greit andrevalg?
Litt usikker på hvordan han er som presspiller osv. men om han som spillertype kan passe inn i Freyr sin måte å spille fotball på så er jeg ikke direkte negativ til ham som andrevalg.
Det forutsetter selvsagt at vi kvitter oss med Islamovic i vinter og enten kjøper Chiakha eller nytt førstevalg til neste sesong. Erlien og Islamovic som alternativer på spiss neste sesong kommer jeg til å mene er for svakt. |
|
| Back to top |
|
 |
|