English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Kristiansund
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
2%
 2%  [ 1 ]
Reitan
4%
 4%  [ 2 ]
M. Ceide
2%
 2%  [ 1 ]
Nemcik
6%
 6%  [ 3 ]
Pereira
8%
 8%  [ 4 ]
Zeidan
6%
 6%  [ 3 ]
Selnæs
15%
 15%  [ 7 ]
Fossum
0%
 0%  [ 0 ]
Broholm
4%
 4%  [ 2 ]
Sæter
0%
 0%  [ 0 ]
Holm
30%
 30%  [ 14 ]
Nypan
4%
 4%  [ 2 ]
E. Ceide
15%
 15%  [ 7 ]
Total Votes : 46

Author Message
Ståle
Veteran

PostPosted: 29.04.2025 14:11    Post subject: Reply with quote

Zeidan har definitivt noen boksåpner-egenskaper som laget har manglet på midtbanen.
Back to top
View user's profile Send private message
svein_b
Junior

PostPosted: 29.04.2025 15:16    Post subject: Reply with quote

Kristiansund er en god sjanse for Dino å åpne scoringskontoen så tipper han starter, men med èn produktiv involvering på fire kamper fortjener han jo ikke det. Han har ikke fighterviljen til Holm, og ikke posisjoneringen eller avslutningene til Sæter. Han fremstår i tillegg helt apatisk til alt som skjer på banen, og det er så forbanna irriterende å se på.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 29.04.2025 16:25    Post subject: Reply with quote

Mulig Dino gjør noe som ikke er så lett å legge merke til i og med at laget vinner og Alfred tar han ut. Men mot Molde så vistes det veldig godt hvem som hadde betalt 30mill for spissen og hvem som har hentet sin gratis.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 29.04.2025 18:06    Post subject: Reply with quote

Utvilsomt. Populært å snakke ned Berisha, men det ville vært fantastisk å hatt en sånn spiller på topp for RBK. Signalspiller, god i press, sterk, bra fart, målfarlig.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.04.2025 19:29    Post subject: Reply with quote

Islamovic:

- Jeg vil absolutt lage mål, men samtidig er jeg ganske trygg på at de skal komme. Det er ikke den første gangen man går noen kamper uten å lage mål. Det har kjentes bra ut helt siden jeg kom hit, så jeg er absolutt ikke stresset, bedyrer midtspissen overfor rbkweb.no.

- Hvordan er samarbeidet med Broholm og Emil Ceide?

- Det blir bedre og bedre. Vi har møtt lag som har ligget ganske lavt, og det blir det mye for meg å holde meg i boksen og la de (vingene) gjøre "sin greie". Molde gjorde det vanskelig for oss å ha noe samarbeid.

Les mer: - Jeg er absolutt ikke stresset
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
enojado
Veteran

PostPosted: 30.04.2025 08:37    Post subject: Reply with quote

Mener det er skivebom å påstå at Dino skal starte på bekostning av Sæter. Eneste argumentet er at Dino presser litt her og der og er et oppspillspunkt?
Hittil har han ikke gitt oss noe spesielt. Han er avhengig av at medspillere skaper sjanser på vegne av han, og får ikke til noe på egen hånd. Nesten på det ekstreme hvor lite han involverer seg i det oppbyggende spillet annet enn en eller annen støttepasning tilbake. Sæter har i det minste et fotballhode og et snev av kreativitet med evne til å spille gjennom og gjøre andre gode i tillegg til å være et oppspillspunkt og er en klasseavslutter.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 30.04.2025 08:45    Post subject: Reply with quote

Fascinerende hvor god Sæter blir hver gang han ikke starter kamper. Hadde han vært så god som mange mener hadde han spilt en en betydelig bedre klubb enn Rosenborg. Jeg stoler veldig på at Alfred har en god grunn til å starte med Dino fremfor Sæter.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 30.04.2025 08:56    Post subject: Reply with quote

Fordi han har slitt med skader...
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 30.04.2025 09:54    Post subject: Reply with quote

Det er jo helt åpenbart at det er skader som har holdt igjen Sæter. Han er ligaens beste spiss når han er i fysisk god form, men det har han jo bare vært 10 kamper i året.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Snabeltann
Veteran

PostPosted: 30.04.2025 15:55    Post subject: Reply with quote

Gofoten wrote:
Mulig Dino gjør noe som ikke er så lett å legge merke til i og med at laget vinner og Alfred tar han ut. Men mot Molde så vistes det veldig godt hvem som hadde betalt 30mill for spissen og hvem som har hentet sin gratis.

To helt forskjellige spillere med helt forskjellige roller. Kan argumentere for at Islamovic lykkes bedre i sin rolle for RBK enn Berisha gjør i sin rolle for Molde.

Berisha er typisk moderne press-spiss. Relativt kjapp og robust (men ikke nødvendigvis høy), jobber knallhardt i presset uten ball. Offensivt jakter han bakrom og løpsdueller først og fremst, trekker gjerne ut på kant for å få 1v1 mot sideback hvis det ikke er nok bakrom til å få løpsduell gjennom midten. Har nok fart og tekniske egenskaper til å fortløpende veksle posisjon med kantspiller for å skape problemer med mannsmarkering.

Islamovic er mer gammeldags oppspillspunkt. Ofte feilvendt og på vei ned mot midtbanen når eget lag skal inn i siste tredjedel i stedet for å jage bakrommet. Har som hovedjobb å ta med seg en midtstopper ut av posisjon, motta ball under press og sende den videre til kant/indreløper før han selv kommer seg inn i boks. I motsetning til Berisha så opererer Islamovic stort sett gjennom midten, hvis han ikke er feilvendt for å motta ball dypt så skal han være i boksen for å score. Åpner rom for andre ved å tvinge motstanders midtstopper til å markere han tett og har samtidig fysiske egenskaper til å vinne den duellen i boks.
Back to top
Elg
Veteran

PostPosted: 30.04.2025 22:46    Post subject: Reply with quote

Stusselige 12000 solgte jf. tv2

https://m.youtube.com/wat...JO5hlp7L6A
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.04.2025 23:20    Post subject: Reply with quote

Kun tre lag har scoret mindre enn RBKs fem på fire.

– Det er slikt det er. Vi fortsetter å jobbe med det, og skal være dyktigere når vi får de mulighetene. Det vanskeligste i fotball er ikke å sparke ballen i mål, men å skape målsjansen. Vi pratet om det her om dagen, men vår xG (Expected goals Red.anm.) er betydelig bedre nå enn hva den var på samme tidspunkt i fjor. Vi skaper det vi skal skape, og det er det viktigste, sier Johansson.

Les mer: Nå vil RBK-treneren se avkastning: – Vi skal ta det neste steget med denne troppen nå

– Jeg er ikke noen ekspertkommentator, men det kan bli gøy likevel, sier ordfører Kent Ranum (H).

Han har nemlig sagt ja til å kommentere 1. mai-oppgjøret mellom Rosenborg og Kristiansund under Rotsekks livesending.

(...)

Kim Rud Petersen var en stemme det var en selvfølge for fotballfans å høre på radioen på 1990- og 2000-tallet.

Han gjorde en gjesteopptreden på 16. mai-kampen i fjor, men før det hadde han ikke kommentert en kamp utenfor egen stue siden 2007. Nå kjenner han på hvordan det blir å komme tilbake.

– Jeg gleder meg som en femåring som begynner på skolen nå når sirkushesten snart er tilbake i manesjen, sier han.

Les mer: Hinter til gjensyn: – Kommer fraser og gloser iblant

Rotsekk har pratet med Johansson, Tjärnberg, M. Ceide, Broholm og Fossum.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.05.2025 12:24    Post subject: Reply with quote

– Jeg og kompisen min Magnus Hendseth hadde sesongkort på Lerkendal i flere år. Ja, jeg er ærlig på at dette blir en spesiell kamp, sier Adrian Sæther.

Sesongen for 23-åringen har blitt veldig annerledes enn noen kunne se for seg for noen uker siden. Det har vært opplest og vedtatt at Michael Lansing er førstevalg mellom stengene under Amund Skiri i år, men mot Tromsø 1. påskedag ødela amerikaneren kneet. Han er ikke tilbake i spill før neste år.

(...)

KBK dropper å reise hjem til Kristiansund etter kampen mot Rosenborg torsdag.

– Vi trener i Trondheim fredag og på Intility Arena i Oslo lørdag. Det er best å gjøre det på denne måten, sier sportslig leder Eirik Hoseth.

Les mer: Hadde sesongkort på Lerkendal – nå skal han gjøre alt han kan for å stoppe Rosenborg

Samme kamptropp som sist. Altså fortsatt Mortensen framfor Sletsjøe.
Back to top
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2025 15:18    Post subject: Reply with quote

Elg wrote:
Stusselige 12000 solgte jf. tv2

13 237 nå. Og TV 2s tall er ofte litt bak faktiske tall. Feks over 800 bak det offisielle tallet til Viking i går. Tipper vi runder 14 000. Noe som vel er ok når man spiller tre hjemmekamper på ei uke. Og med mange som tok langhelg allerede i går.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 01.05.2025 15:35    Post subject: Reply with quote

TV 2s fotballekspert Yaw Amankwah mener det er på tide med et spissbytte på Lerkendal.

– Ja, det synes jeg. Med så gode spisser, så synes jeg fire kamper uten scoring og en veldig anonym opptreden mot Molde bør være nok til at en av de andre får muligheten. Vi har snakket veldig mye om konkurransesituasjonen i Rosenborg, og med konkurranse må jo det bety at det er mulig å konkurrere seg inn, sier han.

– Det står Yaw og alle andre fritt til å mene. Hvordan jeg vurderer det tar jeg med mine spillere og med mitt trenerteam, og så velger jeg et lag. Nå er det KBK som gjelder, og så ruller kampprogrammet på, sier Johansson, som går langt i å bekrefte at det tette kampprogrammet som venter vil medføre rotasjon.

– Så du får spørre meg igjen om ti kamper, sier han.

Les mer: Klar RBK-beskjed: – På tide med et spissbytte
Back to top
media
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 15:50    Post subject: Reply with quote

Kan knapt huske sist vi stilte med samtlige mann minus en skadefrie på denne tida av året. Det lover særs godt. Tror det blir en tøff førsteomgang men at KBK langsomt må gi tapt, og at det vil bli melodien i mange kamper framover. KBK og Bryne er gode, hardtspillende og oppofrende lag.
Back to top
Nordens Lokomotiv
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 16:48    Post subject: Reply with quote

Zeidan, Sæter og Selnæs starter!
Ståle
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 16:49    Post subject: Reply with quote

Mange rokeringer idag.

Tangvik

Reitan - Ceide - Nemcik - Pereira

Zeidan - Selnæs - Fossum

Broholm - Sæter - Holm
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 16:56    Post subject: Reply with quote

Liker at Holm og Sæter får sjansen fra start. Liker også at Santi er ute, men liker ikke at Reitan og Fossum starter
media
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 17:02    Post subject: Reply with quote

Veldig spennende lag. Mest spent på Zeidan og fysikken til KBK, og hvor lang tid Selnæs trenger på å fjerne kamprusten.
Back to top
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 17:23    Post subject: Reply with quote

Tipper 5-0 i dag.
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 01.05.2025 17:29    Post subject: Reply with quote

Tipper en skikkelig kalddusj og 1-3.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Der Kaiser
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 17:30    Post subject: Reply with quote

Sad
enojado
Veteran

PostPosted: 01.05.2025 17:57    Post subject: Reply with quote

kr sund med lave skuldre og et mulig bananskall for oss. Håper spillerrotasjonen hjelper og at vi er "på" fra første sekund.
Back to top
Jan Erik
Rutinert

PostPosted: 01.05.2025 18:01    Post subject: Reply with quote

Vi gjør det faen meg i dag også! Står og ruger med ballen og tror vi har all verdens tid!
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, ... 16, 17, 18  Next
Page 2 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb