| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
O-Rex Veteran

Joined: 30 Aug 2005 Posts: 2154 Location: Oslo, 54 mil fra Mekka
|
Posted: 05.11.2016 21:19 Post subject: |
|
|
Takker for innsatsen Lunna, synd det ble for mye skader. _________________ Her burde det stått noe kult. |
|
| Back to top |
|
 |
Hakkespett Veteran

|
Posted: 06.11.2016 11:43 Post subject: |
|
|
Føler det er på sin plass med en hyllest til Lunna i dag. Både fra klubben og supporterne. _________________ Selv solen går ned i svarthvitt. |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 06.11.2016 13:56 Post subject: |
|
|
| Takk for alt til Norges beste andrekeeper over mange år. Kunne vært helt i de fleste andre TL-klubber, men har stått med oss gjennom alle de rare tidene vi har hatt. Det er vanskelig å finne slik lojalitet selv blant oss hjernevaskede supportere. |
|
| Back to top |
|
 |
Zeno Veteran

|
Posted: 06.11.2016 14:48 Post subject: |
|
|
Takk for alt, Lunna.
Lojal og trofast! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 06.11.2016 14:49 Post subject: |
|
|
Ingebrigtsen:
- Han hadde en kjempesesong i 2014. Han sto virkelig fram det halvåret. Da jeg kom til klubben, var han strålende. Derfor er det synd. Han hadde kommet til å stå masse kamper for Rosenborg.
- Dere hadde troa på at han skulle komme tilbake for fullt siden han fikk ny kontrakt i fjor.
- Definitivt trodde vi sammen med Lunna at det skulle løse seg, at det skulle bli bra. Men så fikk han en smell igjen etterpå (i februar). Da måtte vi ta det viktigste først. Og det viktigste er helsa. Det handler om å ta vare på ham. Hodet er en viktig del av kroppen.
Les mer: - Lunna har et langt fotballiv foran seg
Forresten stusset jeg på påstanden til rbk.no om fem hjernerystelser:
| Quote: | | Det var i februar uhellet var ute nok en gang og Lunna endte med hjernerystelse. Hans femte hjernerystelse på bare noe få år. Tiden etterpå har vært vanskelig. |
Snakket med Schwabe i går, og han slo fast at det bare er tre - de som er kjent fra før:
1. I Drammen i mai 2014.
2. PÃ¥ trening i august 2014.
3. PÃ¥ trening i februar 2016. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 07.11.2016 10:44 Post subject: |
|
|
Tidenes norske reservekeeper. Burde vært reservekeeper på Landslaget. Egentlig helt utrolig at han klarte å holde et så høyt nivå i så mange år med så lite spilletid. Han må jo ha blitt en internasjonal toppkeeper om han hadde vært skadefri hele karrieren. At han nå blir med videre som trener er kjempebra. Han må tydelig hæ noe helt spesielt med seg. Takk for at du aldri ga deg  _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 07.11.2016 11:04 Post subject: |
|
|
Det er litt vemodig. Lunna er spilleren alle visste var god nok, men han hadde enormt med uflaks, og skadene ødela hver gang han var ordentlig inne i varmen. Allikevel er man vel ganske priviligert når man først blir "arbeidsinvalid", at det er i Norges største klubb man holder til.
Uansett skal du ha takk, Alex. Ryktet ditt levde til tross for skader og motgang, og du vil alltid bli husket som en meget god keeper og en bra mann. En av oss! _________________ Influencerâ„¢ |
|
| Back to top |
|
 |
Mustrum Ridcully Legende

|
Posted: 07.11.2016 11:12 Post subject: |
|
|
Takk for lang og tro tjeneste Lunna! Lykke til videre.  _________________ Agbogbloshie park inspector.
Quis custodiet ipsos custodes? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2016 21:27 Post subject: |
|
|
Sleit med hukommelsen etter smellen, forteller han i Adressa-opptaket (etter 30 min.).
Ble plutselig litt usikker på hvilken smell; han nevner gravid kone. Men var det i 2014 eller i vinter? |
|
| Back to top |
|
 |
larsarus Legende

|
Posted: 10.11.2016 21:37 Post subject: |
|
|
 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2016 22:27 Post subject: |
|
|
| Det var jeg som var usikker på hvilken smell. Demret nå at han ble pappa igjen i sommer, så det var altså smellen i februar han siktet til. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Forumsjef

|
Posted: 11.11.2016 08:47 Post subject: |
|
|
Greit at'n smelte'a på kjukken liksom, vanlig affære dét, men de færreste får vel hodeplager.
B.M. "forvirret" _________________ Embrace science - resist ignorance |
|
| Back to top |
|
 |
CLkvart Rutinert
|
Posted: 17.11.2016 10:06 Post subject: |
|
|
| Skremmende lesning i pluss-saken på Adressa i dag. Kan fortsatt ikke få pulsøkninger uten hodepine, får håpe ting går mot normalen igjen over tid.. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 17.11.2016 16:09 Post subject: |
|
|
Slitsomt å leve med vil jeg tro. Foruten 2014 som Kåre nevner, der han var matchvinner flere ganger og ble BB i liten konkurranse fra utespillere, er det Brøndby 2008 som står ut for meg. Da var han opp mot toppnivået sitt som var skyhøyt. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 17.11.2016 20:36 Post subject: |
|
|
- Til å begynne med lurte vi litt på om Alex tullet. Han spurte igjen og igjen om hva som hadde skjedd. Vi forklarte ham det, og han svarte «ok, ok». Men femten sekunder senere spurte han igjen, sier Jonas Svensson.
(...)
- Da vi innså at han ikke husket at vi akkurat hadde vært på treningsleir på Gran Canaria, begynte jeg å tenke på det litt større bildet. Skulle det være sånn, liksom. Lunna har jo unger og familie. Jeg måtte jobbe litt med meg selv for at det ikke skulle komme tårer, sier Svensson – som også husker et lite lyspunkt rett før de kom fram til sykehuset.
- I det siste lyskrysset før vi var fremme, begynte Alex plutselig å snakke om at han hadde vært i Berlin rett før jul og sett Per Ciljan spille kamp, sier han.
(...)
- Det kunne gått så mye verre. Jeg håper bare at jeg kan fungere helt normalt og holde meg i form etter hvert. Jeg bærer selvsagt ikke nag overfor noen. Jeg er bare glad Pål skjøt med høyre- og ikke med venstrefoten, sier han og smiler.
Les mer: Snakker ut om skaden som stoppet karrieren: – Flere måneder var borte, og jeg husket ikke at kona var gravid |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 09.06.2017 18:30 Post subject: |
|
|
I dag er det Rosenborgs yngste keepere som nyter godt av 35-Ã¥ringens erfaringer og kompetanse.
– Jeg er trener for de yngste keeperne i akademiet, i alderen fra 14 til 19 år. Det er veldig givende, og jeg kjenner meg igjen i dem; man holder seg jo ung selv også da. De er konstruktive og treningsvillige, og vil hele tiden bli bedre.
Nå er målet å bli en så god keepertrener som mulig.
– Jeg vil alltid bli best mulig i det jeg holder på med. Det er det som driver meg. Det er artig å jobbe med de yngste, og det er enklere å påvirke dem enn mer etablerte keepere.
Mens han selv var aktiv ble Lund Hansen trent av en 65 år gammel keepertrener i Start. 65-åringens innstilling til yrket har satt sine spor.
– Jeg husker at det var spennende og inspirerende å se at han hele tiden var ute etter å lære noe nytt. Man blir aldri ferdig utlært, verken som keeper eller keepertrener.
Les mer: Alexander Lund Hansens nye liv som keepertrener |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 10.06.2017 09:18 Post subject: |
|
|
Han burde vel strengt tatt få hovedansvaret for reservekeeperne... _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
RoSolum Proff
|
Posted: 12.06.2017 07:54 Post subject: |
|
|
"Får du itj spæll? Hold kjeft og vent på tur!" _________________ Stopp negativismen rundt Rosenborg!
Fotball er følelser - slipp dem fri!
https://www.facebook.com/...ed_comment |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.05.2021 17:06 Post subject: |
|
|
Lunna:
- Jeg var jo fotballinteressert veldig tidlig, og jeg lekte og spilte mye sammen med Roger Naustan og Øyvind Svenning, forteller han.
(...)
Og det første oppholdet i Rosenborg i 2002 kom i stand ved en velkjent historie. Øyvind Svenning var da i Rosenborg og Alexander satt på med ham til en trening. Da spurte Nils Arne Eggen hvem som satt i bilen.
Og Øyvind var ikke direkte beskjeden.
- Det er byens største keepertalent!
Dermed inviterte Nils Arne Eggen unge Alexander Lund Hansen på trening neste dag.
(...)
Alexander Lund Hansen skulle få i alt 70 kamper for Rosenborg.
- Hvilken kamp husker du som din beste?
Tenkepause.
- Jeg er nok best fornøyd med bortekampen mot Metalist. For første gang ble jeg valgt til å stå uten at det var skader. Janne Jønsson valgte meg. Vi tapte 3-1, men det er nok den kampen jeg selv likevel var mest fornøyd med, forteller mannen som måtte gi seg etter skade i 2016.
(...)
Nå skal altså Alexander Lund Hansen dyrke fram neste generasjons toppkeepere, blant annet. Han er heltidsansatt i Rosenborg som trener i Salmar-akademiet som ledes av stjørdalingen Roar Vikvang.
- Jeg har kanskje på en måte fått betalt for å være lojal i klubben. Og da jeg ble skadet var det naturlig for meg å ta trenerutdanning og begynne i akademiet da jeg fikk sjansen, forteller han.
Les mer: Alexander (38) ble Rosenborg-trener: Utvikler neste generasjons toppkeepere
Hadde sjøl aldri hørt det der med Svenning-påstanden før. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.10.2021 18:21 Post subject: |
|
|
- Vi er veldig fornøyde med Lunna. Han er en fin person og en veldig dyktig keepertrener, skryter Tangvik til rbkweb.no.
Les mer: - En veldig dyktig keepertrener |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.10.2021 07:38 Post subject: |
|
|
Veldig fint at vi har gode alternativer internt for den keepertrenerjobben. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
vegran Veteran

|
Posted: 13.10.2021 10:36 Post subject: |
|
|
| Hadde vel heller vært overraskende om de gikk utenfor Rosenborgsystemet for å ansette noen... |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 13.10.2021 10:58 Post subject: |
|
|
| Gud forby at vi skulle søkt impulser som ikke har "Rosenborg-DNA". |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 13.10.2021 13:26 Post subject: |
|
|
åh nå kom det en del minner opp. Husker Roger, Lunna og Svenning spilte for Åfjord i alle fall frem til junior? Åfjord, Fosen og KIL Hemne var alltid et mareritt å møte i by-cupene på den tiden. I seriespillet husker jeg at Lunna stod ofte en omgang i mål og spilte en omgang som midtbanespiller. Passelig god utespiller også.
Svenning en habil god fotballspiller med en vannvittig skuddfot skjøt oss i senk i en innendørs moro-cup i trondheim da de var så vidt på senior nivå!? Roger er/var det perfekte eksempelet på at man er god fordi man "mer ferdigvokst" enn andre på samme alder. Jeg var med for orkla da vi spilte mot rbk-juniorer i interkretsen med bl.a. roger som kom inn fra benken. Da var han plutselig ikke så god lengre... Tydeligvis blitt en habil trener og vært hovedtrener for byåsen og levanger, og nå i trenerteamet til aafk !?
Grattis til Lunna med jobb. Om det gir en merverdig å bruke mer penger på å hente en keepertrener utenifra er jeg meget usikker på. Er det en posisjon jeg mener er OK å hente "innavl" på så er det vel akkurat disse sub-posisjonene? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 13.10.2021 13:55 Post subject: |
|
|
SÃ¥framt man har tilstrekkelig kvalitet.
Ingenting er vel bedre enn en intern ressurs som keepertrener så lenge det er riktig type, og med det mener jeg en som både har riktig erfaring som spiller og først og fremst er typen til å virkelig finne ut hvilke grep som gjør ham til en keepertrener av virkelig høy klasse. Hva er og gjør en keepertrener av høyt europeisk kaliber, for eksempel? Hvilke verktøy bruker han, hvordan bygger han kompetanse?
Jeg synes vel generelt at det i Rosenborg har vært litt for lite fokus på 'sub-posisjonene', i den forstand at vi ofte ikke har hatt tydelige kompetansekrav til rollene rundt hovedtreneren. Hvis vi ikke er interesserte i å fylle de rollene i alle fall delvis med ambisiøse trenertalenter blir det også vanskelig å oppfylle noen ambisjon om å få fram egne kandidater til hovedtrenerjobben.
Og så tror jo jeg også at en grad av tilhørighet i støtteapparatet er på sin plass i enhver klubb, men ved å bygge et kompetansemiljø rundt denne 'legendekvoten' er jo også sjansen større for at de innfødte rosenborgerne som tar steget over i trenergjerning forstår hva som skal til, og når et høyt nivå fortere. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
|