English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Kristiansund - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
0%
 0%  [ 0 ]
Røsten
0%
 0%  [ 0 ]
Giampaoli
26%
 26%  [ 5 ]
Ceide
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
5%
 5%  [ 1 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
21%
 21%  [ 4 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
15%
 15%  [ 3 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
21%
 21%  [ 4 ]
Faye
0%
 0%  [ 0 ]
Børkeeiet
5%
 5%  [ 1 ]
Wiedesheim-Paul
0%
 0%  [ 0 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Hoff
5%
 5%  [ 1 ]
Brattbakk
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 19

Author Message
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.02.2022 20:25    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kamp, men det høres ut som om Renzo er en god tilvekst. Håper vi har funnet gull der. Vil jo bli en helt annen tyngde bal der med Henriksen og Sam på plass.
Back to top
View user's profile Send private message
Rbkforalltid
Proff

PostPosted: 25.02.2022 20:49    Post subject: Reply with quote

Oppsummert:

Kommentatorene terningkast 1

Nidaros sin vurdering av spillerne terningkast 1

Kampen sett under ett terningkast 3

Rbk terningkast 2

Bodø/Glimt vinner serien++
Back to top
Pettergomes
Rutinert

PostPosted: 25.02.2022 21:17    Post subject: Reply with quote

Neeskens wrote:
At Reitan ikke er presis i pasningene er vel ingen overraskelse.
Tagseth kan umulig få spille mye i år. Men at vi er så svake til å ta i mot ballen og sende den hurtig presist videre er et stort problem.
Vi klarer ikke da å sette noe lag under særlig press...
Så langt har dette vært faretruende dårlig...

Ã¥? Tagseth var banens beste.
Back to top
bæærnt
Rutinert

PostPosted: 26.02.2022 08:38    Post subject: Reply with quote

Vi skriver snart 1. mars. Til tross for mange og uheldige omstendigheter denne gangen, så må vi snart fremstå på en helt annen måte om trua på dette prosjektet skal vokse i takt med vårsola. Det kan ikke forventes at basisferdighetene hos den enkelte har blitt vesentlig bedre over natta, men den enkle konklusjonen er jo at vi så langt fortsetter der vi slapp i fjor som et kollektiv. Og ingen skal fortelle meg noe annet enn at manglende resultat og positive opplevelser vil feste seg mellom øra hos folk.

3-4-3 må snart bevise at det duger mot høvelig mostand, ellers er jeg redd for at vi ender opp med noen ekstremt defensive varianter både ute og hjemme i ren og skjær frykt for at vi ikke kan eller evner bedre.

Frykter at den verste sesongen i moderne tid står på vent.
Back to top
Bonzo
Veteran

PostPosted: 26.02.2022 10:06    Post subject: Reply with quote

Det er "bekymringsfullt" når Rekdal mener vi burde scoret 5-6 mål i første omgang.
I mine øyne er vi ikke i nærheten av det. I mine øyne scorer vi to mål, hvor av det ene er dårlig keeperspill, og har kanskje en sjanse til som var stor.
Troillongan
Veteran

PostPosted: 26.02.2022 11:20    Post subject: Reply with quote

Tror ikke vi skal undervurdere at vi spilte med 2 juniorer i forsvar. Mye av tryggheten i spillet ligger i stabile/trygge forsvarsspillere. Ønsker å se Henriksen og Sam i aksjon samtidig før jeg gjør meg opp en vurdering av ståa.
Henri
Legende

PostPosted: 26.02.2022 12:03    Post subject: Reply with quote

Litt merkelig å høre at Rekdal og Reitan mener vi skapte så mye og burde vunnet. Vi var vel bra i 1/4 av kampen og ingenting å si på at vi tapte. Defensivt var vi helt forferdelig dårlig organisert. Så er det klart at vi ikke skal legge så mye vekt på dette pga situasjonen den siste uka, men nå er det ikke så lenge til seriestart heller da. Jeg tipper vi ender på 5. plass i år også, tror Glimt, Molde og Viking er langt foran oss.
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 26.02.2022 13:42    Post subject: Reply with quote

Helt enig - vi vinder aldrig rækken med det 3 mands forsvar i går - tænker heller ikke vi kan holde 0 i ret mange kampe. Derudover vil jeg også stille spørgsmålstegn ved vores 2 centrale - jeg synes der mangler ro derinde og jeg er slet ikke enig i dem der mener Tagseth spillede en stor kamp. Vi har vel 6-7 spillere til de 2 centrale pladser og jeg aner simpelthen ikke hvilke 2, der kan spille os til mesterskabet, jeg synes desværre at vi mangler den klasse spiller derinde vi bør have. Derudover skal Noah snart steppe op, jeg kan slet ikke huske hvornår han sidst har spillet en god kamp. Han vinder ingen dueller og er faktisk dårlig på bolden og i relationer. Jeg synes virkelig han er opreklameret. Jeg er stadig optimist mht. muligheder for mesterskab, men det er mest fordi vi ved træneren har en plan og vi trods alt har en ok offensiv, der vil lave mange mål. Nu skal vi bare have sat det rigtige hold.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 26.02.2022 14:22    Post subject: Reply with quote

Helt enig med deg, ibejnar. Muligens Hoff om noen uker kan være på et godt nivå og fylle den ene sentrale midtbaneposisjonen på en god måte. Tagseth er for varierende generelt sett i sine prestasjoner, mye bra, men for høy feilprosent.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 26.02.2022 14:26    Post subject: Reply with quote

Framgang har vi jo hatt under rekdal,Det vises at vi har jobbet med omstilling og kontre i hurtig tempo.
Sist vi var så skarpe på kontringer,var under første perioden når kåre var trener.

Men vi hadde i kampen en ceide som taper en duell alt for lett,som førte til mål.
Han kommet ikke til og spille mye,alt for junior.

Røsten er mer unnskyldt,han er mye yngre,kan bli god om noen år.

Midtbanen ble mye bedre med børkeide på banen,vi ble tryggere på ball.han minner veldig om sælnes.
Men da hadde vi byttet store deler av laget.
Holse og vecchia er milevis bedre enn brattbak og rasmus paul.

Tagseth var veldig svak,han er fryktelig ustabil.Han hadde noen kamper han var veldig god i fjor men også mange svake.

Skjelbred og tagseth kan ikke spille samtidig,de tømmer.midtbanen alt for fort.
Forsvaret slett med mellom rommet som midtbanen ga vekk,det ble bedre med børkeide.

Men forsvaret må virkelig bli mye bedre,Renzo var eneste spilleren med bra nivå bak.
Kommentatorene var også imponert over renzo.

Var kun marius dahl i nidaros som syntes han var dårlig.Håper for nidaros sin skyld,de ansetter en som kan fotball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
enojado
Veteran

PostPosted: 26.02.2022 15:30    Post subject: Reply with quote

Er helt enig i at det er en fremgang og spillerne prøver. For meg er det litt udefinertbart hvor vi egentlig ligger og er litt synd dette med Covid og manglende spillere.
Mener helt klart at Ceide og Røsten er for dårlig. Hadde et stort håp at Ceide tok steget i år, men ser dårlig ut, og er heller ikke god nok for et a-lag. Røsten er bare ung, men likevel en del av laget og fremtiden. Akkurat nå er han ikke god nok for a-laget.
Reitan fortsatt der han slapp. Til tider upresis og stresser alt for mye.

Renzo antyder til å være på nivået en spiller skal være i RBK, blir spennende å se han når laget setter seg, og med faste makkere defensivt. Ble litt feil og misforståelser, men har fått bedre selvtillit og man ser potensialet og hva som bor i han.
Mulig Nidaros var på feil kamp?

Sentrallinjen er jeg usikker på. I utgangspunktet vil jeg si at Tagseth ikke er god nok for lag som skal kjempe om gull, men er det fordi kantene, de foran og delvis bak har en spillerforståelse som sjimpanser?

Generelt mangler 2. 3. bevegelser i fleng, eller at bevegelsene kommer for sent (ref. at frigaard har tatt tak i det på treningen), og når både Reitan og Pereira har en så dårlig ballbehandling som de har så er det vanskelig. Pereira har vist seg å være god på trening og forrige treningskamp, men Reitan er desverre helt natta. Både på trening, forrige kamp mot Djurgården og denne kampen.

Spillerne er generelt for stresset hvor ballen skal gå fort, og ofte skal ballen gå så fort at man mister kontrollen og oversikten.

Glimt spiller sjeldent fort. De har ofte ro, velger kontringer med omhu. Tar med ball i rom før de spiller videre, lar seg ikke stresse eller affektere.
Fysisk og basisferdigheter er vi minst like gode som Glimt, men med en bekmørk spillerforståelse...
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 26.02.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

josinho wrote:
Muligens Hoff om noen uker kan være på et godt nivå og fylle den ene sentrale midtbaneposisjonen på en god måte.

Sammen med hvem? Børkeeiet? De må da i så fall bli voldsomt statisk? Mulig man da i praksis kan spille med en slags 3-5-2/3-4-1-2 med Holse som offensiv midt/tier, men da må jo han bære det offensive i sentrallinja omtrent alene.
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 26.02.2022 23:20    Post subject: Reply with quote

Hoff og Børkeeiet går ikke sammen. Det blir alt for statisk. Begge bør ha mer fotrappe Skjelbred/Tagseth ved siden av seg. Børkeeiet er klart bedre med ball enn Hoff, og bør være førstevalget slik jeg ser det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4
Page 4 of 4

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb