| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 11.09.2012 22:11 Post subject: |
|
|
| Har vi en norsk keeper som ikke gjør tabber jevnlig? Både Jarstein og Bugge er usikkerhetsmoment. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 11.09.2012 22:11 Post subject: |
|
|
Helt riktig av Jarstein å gi faen i hele tv 2, deres toskete "journalisme" og sjefstufs Bredeli imo.
Jarstein er soleklart førstevalg. |
|
| Back to top |
|
 |
Frodo Rutinert
|
Posted: 11.09.2012 22:33 Post subject: |
|
|
| Kleviño wrote: | Helt riktig av Jarstein å gi faen i hele tv 2, deres toskete "journalisme" og sjefstufs Bredeli imo.
Jarstein er soleklart førstevalg. |
Tragisk nok er han vel det. Jaja, det var verre for fem år siden.
Nedturen med keepere for Norge startet vel da Jamtfall ble keepertrener på landslaget (eller strengt tatt Espen Johnsen mot Spania i 2003), og det ser ikke ut til å gå bedre med Grodås. Thorstvedt tilbake i den rollen, kanskje? Så lenge han lærer at en keeper som tråkker kraftig over må byttes ut umiddelbart:p |
|
| Back to top |
|
 |
bigfoot Rutinert

|
Posted: 11.09.2012 22:46 Post subject: |
|
|
Om det er noen som skal gis hovedskyld for målet må det være Wæhler. Håpløst klønete nedriving som fører til frisparket, og like klønete involvering sammen med Jarstein da de forsøker å blokkere ballen etterpå.
Forøvrig var det generelt ekstremt slapp jobbing på det frisparket, bare midststopperne som gadd løpe på en eventuell retur mens resten sto pale som hagenisser. Var vel fire slovenere ellerno mot Wæhler/Hangeland/Jarstein der. |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 11.09.2012 23:01 Post subject: |
|
|
Jeg synes vi har et oppblåst keeperproblem. Problemet er at folk forventer altfor mye av keeperne kontra resten av laget. Keeperne får et umenneskelig press på seg som følge av at de må ta absolutt alt det er mulig å ta, pluss litt til. Én tabbe, og keeperen skal kastes ut av laget. At man lot Bugge spille mot Island var en tabbe. At man senere følte seg tvunget til å spille med Jarstein igjen, bare forverret situasjonen. At man hemmeliggjør valget til dagen før kampen gjør det heller ikke bedre.
Sånn sett er jeg enig med Berg i at det var dumt å bytte til Jarstein i denne kampen, men i og med jeg synes Jarstein er bedre enn Bugge på alle områder sett bort fra stabilitet, så har det ikke brydd meg så mye at landslagssjefen vinglet tilbake til Jarstein som førstekeeper. Nå håper jeg at Jarstein og landslagstrenerne takler media såpass godt at Jarstein fortsetter på det samme nivået som han holdt i forrige kvalifisering. |
|
| Back to top |
|
 |
SondrMan Rutinert

|
Posted: 11.09.2012 23:16 Post subject: |
|
|
Elendig fotballkamp. Ble egentlig ikke no særlig glad når vi vant heller? Hadde dette vært mot et OK lag som Sveits hadde jeg blitt sånn.. greit glad. Men når vi vinner på grunnlag av en billig straffe og ellers dårlig spill uten en slagplan og slikt da blir jeg lite glad.
Kommer vi ikke til VM i denne gruppen kan vi bare glemme det hele. Kommer vi til VM er jeg spent på å se hvor ufattelig dårlig vi kommer til å gjøre. Forventningene er jo også ekstremt lave.
Uansett.. er litt småfull så vet ikke helt hva mitt budskap skal være i dette innlegget, men jeg kan da i det minste si at jeg.. er nødt til å høre på hva Karl Pilkington har å si om noe som helst ettersom det gir mer mening enn hva det norske landslaget prøver å gjøre på banen! |
|
| Back to top |
|
 |
RbkUrge Veteran

|
Posted: 12.09.2012 00:03 Post subject: |
|
|
Jeg har alltid likt Jarstein for at han gjør akkurat det han tenker. ALLE hadde hatt lyst til å kaste noe i veggen etter det intervjuet der, det er bare Jarstein som faktisk gjør det. _________________ Perché hai tradotto questa frase? |
|
| Back to top |
|
 |
Iziba Jaja Veteran
|
Posted: 12.09.2012 00:22 Post subject: |
|
|
-Ingen av dere skjønner hvor vanskelig det er
http://www.aftenposten.no...p;section=
Jarstein stirrer på reporteren før han spytter i bakken ca. 1minutt ut i intervjuet. Merkelig type denne Rune.. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.09.2012 09:04 Post subject: |
|
|
| Jarstein trenger hjelp, det bør både klubben hans og NFF forstå og bidra til at han får. Ellers; kampen viser at flere av spillerne har et ujevnt ferdighets nivå og prestasjonene varierte hele tiden, både individuelt og som kollektiv. Mye for Drillo å ta fatt i, mange "barnesykdommer". King har blikk for medspillere som en blind person, Moa er ute av form, og det er komisk å se hvor dårlige Væler og RYJ mfl er til å slå pasninger. Baklengsmålet burde ha vært annulert da slovaken som skåret hadde beveget seg i offside før frisparket var tatt. Straffen var feildømt og Riise klarte å sette ballen under keeper...., svakt. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.09.2012 09:55 Post subject: |
|
|
Jonevret står hvertfall opp for keeperen sin:
http://www.tv2.no/sport/f...74347.html
Joda, Jarstein kan selvsagt også oppføre seg bedre, men det kan sannelig meg Bredeli også.
Offside er det ikke på den der Josinho. På reprisen fra motsatt side ser du jo at han passerer Riise samtidig som ballen går over muren.. |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 12.09.2012 10:19 Post subject: |
|
|
Jarstein er mentalt ustabil. Han har et voldsomt temperament og det ser ikke ut som han vokser det fra seg heller.
Nekter å svare på spm, går midt i intervju rasende, knuser headset og truer kamerafolk med juling. Og det er jo ikke noe nytt. Han har jo vært sånn hele veien. Jeg kan ikke understreke hvor glad jeg er for at vi kvittet oss med han ihvertfall. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.09.2012 10:32 Post subject: |
|
|
| Synes dette er en latterlig heksejakt. I den norske snillismen er det en skandale at et forbanna headset knuses. WOW, liksom. Men i et land hvor dette fører til medieoppslag er det kanskje ikke annet å forvente. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.09.2012 10:48 Post subject: |
|
|
Noe må det jo skrives om i Vikebladet også
Jeg har full forståelse for at Jarstein velger å avbryte intervjuet med Bredeli. Han svarer diplomatisk på hvorfor han ikke synes det er en keepertabbe, og så blir han servert samme svada på nytt i en omformulert utgave. Så snakker en også om en spiller som kommer av banen sannsynligvis ganske happy med at Norge har tatt 3 poeng og så blir han servert sånt gnål.
Så skulle han selvsagt spart seg det med headsettet, men i stedet for å blåse opp den saken burde kanskje TV2 gått i seg selv.
Om det er medieskapt vet jeg ikke, men det virker jo ikke som at landslagsledelsen er dyktig nok til å skape en positiv konkurranse om keeperplassen heller. Det er jo tydelig at Jonevrets inntreden i Viking har hjulpet Jarstein, men på landslaget er det det samme gamle. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.09.2012 10:57 Post subject: |
|
|
Alle her vet hvordan Jarstein er. Han er keeperen som måtte byttes ut i pausen i en Oddkamp fordi han hadde klikka mentalt i garderoben og ingen turde å se han ut derfra. Han er spilleren som på overtid velger å dytte Olsen i bakken og gi oss straffe, han er spilleren som klikker i media, på medspillere, på motspillere, etc
Og merkelig å fokusere KUN på hedasettet og slakte at noen blir oppgitt over det, når han også går rundt å truer folk med juling.
Mannen er ustabil. Og lista ligger lavt om det å spørre en landskagskeeper om en situasjon i kamp er en heksejakt. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.09.2012 11:04 Post subject: |
|
|
| Trusselen er latterlig. Men han ble jo like utskjelt i går, på bakgrunn av at han ikke ønsker å besvare et spørsmål og at han ødelegger et headset til noen hundre kroner. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.09.2012 11:05 Post subject: |
|
|
| Problemet er at de gjør det etter hver eneste kamp, uansett. Bredelis eneste oppgave i tv2 er å spørre keepere om hva de synes om "tabbene" sine. |
|
| Back to top |
|
 |

|
Posted: 12.09.2012 11:15 Post subject: |
|
|
Problemet her er da strengt tatt at voksne mennesker ikke makter å høre på et spm og svare "ingen kommentar" og gå rolig vekk derfra.
Poenget mitt er ikke at ikke journalistene er irriterende eller noe. Poenget er at voksne mennesker som oppfører seg som Jarstein gjør med knusing av utstyr, trassing, utskjelling, spytting og truing med juling må gå alvorlig inn i seg selv og snakke jevnlig med en psykiater eller lignende.
Det er ingenting i situasjonen som rettferdiggjør eller unnskylder at voksne mennesker oppfører seg som små drittunger på 4 år i trassalderen. Det er pinlig å se på og jeg er sjeleglad for at den ustabile personen ikke lenger er å finne i Rosenborg. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.09.2012 11:17 Post subject: |
|
|
Nei, jeg tar ikke Jarstein i forsvar for det han sa. Men jeg ser at han nå har beklaget og uttaler følgende
| Quote: | | - Jeg ønsket ikke å bli intervjuet eller bli tatt bilde av og ga klart uttrykk for det. Da jeg likevel ble fotografert, ble jeg kraftig provosert og sa klart i fra. Jeg beklager at mine utsagn ble oppfattet som reelle trusler, og jeg beklager på det sterkeste oppførselen min. Slikt skal selvsagt ikke skje |
Skal ikke en journalist respektere det når han gir uttrykk for at han ikke ønsker å bli fotografert?
Skal ikke en journalist respektere at Jarstein har svart han på spørsmålet om målet og deretter gå videre med andre spørsmål?
Media kjenner jo også Jarstein. Jeg mener at Bredeli definitivt har et ansvar for å ikke provosere han unødig også. Men som jeg ser intervjuet er målet å ødelegge seiersgleden for Jarstein og få han til å klikke.
Han mente det ikke var en tabbe, andre var uenig. Case Closed. |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.09.2012 11:31 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | Problemet her er da strengt tatt at voksne mennesker ikke makter å høre på et spm og svare "ingen kommentar" og gå rolig vekk derfra.
. |
Han kunne valgt det så klart. Men han velger heller å forklare situasjonen på en utmerket måte, selv om alle kan høre at han blir provosert av at det fremstilles som en tabbe.
Det er først når Bredeli gjentatte ganger maler på med tabbe, burde tatt den osv at han "klikker".
Nå så ikke jeg hele kampen i går, men ut fra det jeg forstår gjorde Jarstein en grei innsats resten av kampen.
Han skal selvsagt tåle kritikk og det gjorde han da også, men han må jo også få litt del av seieren og spørres om det positive.
Så ingen av Hoftefestekameratene som ble stilt kritiske spm i forhold til sine involveringer på returen der...
EDIT: F.eks er det JA Riise sin mann som scorer. Hvorfor fikk ikke han spørsmål om hvorfor han ikke fulgte han inn når frisparket gikk?
Last edited by trondh on 12.09.2012 11:58; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.09.2012 11:57 Post subject: |
|
|
| 1972 Miami Dolphins wrote: | | knusing av utstyr, trassing, utskjelling, spytting og truing |
Du treffer vel på truing og knusing av utstyr her. Hvem har han skjelt ut? Har han spyttet på noen (eller mener du det er kritikkverdig å "spytte" rett ned under et intervju? Flott at han legger seg flat i ettertid, men oppstandelsen det blir av litt temperament i Norge er helt utrolig. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 12.09.2012 12:26 Post subject: |
|
|
Greit det der med Jarstein, men nå har vel Jon Arne Riise gått for langt?
 |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
|
| Back to top |
|
 |
JanneB Veteran
|
Posted: 12.09.2012 12:55 Post subject: |
|
|
Trusler om vold, knusing av utstyr og håpløs oppførsel i intervju sone?
Ærlig talt, folk må stramme seg opp. Det er snakk om å kaste et headset, be en fotograf om å stikke av og bli oppgitt av håpløse spørsmål. Min mening er at målet er Jarsteins feil og tror han vet det selv også, men åpnings kommentaren til Bredli er jo helt bak mål. Skjønner godt at Rune blir forbannet. Selv hadde jeg "kept my cool" fordi jeg ikke vil drite meg selv ut på tv, men om Jarstein vil det er det hans valg. Videre må man takle at folk ber deg om å stikke av når du plasserer et kamera opp i fjeset. Hva kostet headsettet? 150 spenn? Folk er blitt så utrolig skjøre. Ramaskrik for ingenting.
Hva er det neste? Skrekk oppslag i avisen fordi Ruben Yttergård gjentatte ganger ba en slovensk spiller om å "fuck off" |
|
| Back to top |
|
 |
trondh Veteran
|
Posted: 12.09.2012 13:00 Post subject: |
|
|
WHAT!! Gjorde han det. Kilde? Er Nordlys tipset?  |
|
| Back to top |