| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
abjoern Veteran

|
Posted: 11.08.2010 23:43 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | .
For øvrig syns jeg jo det er uhyre ironisk at den samme gjgnen som ikke ver fornøyd med Hamren fordi "RBK skal ikke bare vinne, men gjøre det med stil" mener det er tilstrekkelig så lenge landslaget faktisk vinner, og at det ikke spiller noen rolle hvordan det gjør det.... |
Ja......
1. Brady er på samme sida av Hamréngjerdet, hvis jeg ikke har forstått han helt feil, som undertegnede. Altså finnes det ikke noen "den samme gjengen".
2. Landslaget og RBK er to vidt forskjellige ting.
3. Ingen av "the usual suspects" har gitt uttrykk for at det ikke spiller noen hvordan Norge spiller, selv om jeg er sikker på at endel gir blaffen i det. Selv har jeg eksplisitt klagd på spillestilen i denne kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
|
|
| Bakklandia wrote: | | Jeg prøvde rett og slett bare å få fram at det ikke er noen grunn til å ta av pga. ett privatlandskampresultat, siden det tross alt er kvalikkampene som teller. |
Det må da være lov å glede seg over resultat selv om det er treningskamper? For landslag betyr treningskamper mer enn for klubblag. Det påvirker faktisk FIFA-rankingen, og vi vil trolig passere Frankrike på denne etter kveldens seier.
Det er ikke snakk om å ta av. Jeg gleder meg også over seieren mot Argentina. Det var kvalikken som gjaldt da også. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
|
|
| snegle wrote: | | Bakklandia wrote: |
For øvrig syns jeg jo det er uhyre ironisk at den samme gjgnen som ikke ver fornøyd med Hamren fordi "RBK skal ikke bare vinne, men gjøre det med stil" mener det er tilstrekkelig så lenge landslaget faktisk vinner, og at det ikke spiller noen rolle hvordan det gjør det.... |
Voldsomt så omtrentlige vi skulle være her da. Drillo og Eggen har selv sagt flere ganger at de ikke er så ulike spillemessig med hensyn til å stresse gjennombruddshissighet og spill i lengderetningen.Hamren fotball inkluderer også langboller når den konstante balltrillingen ikke førte fram. Hamren-fotball står nok lengre fra Eggen enn Eggen står fra Drillo. |
*Host*Flo-passningen*Host* _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 11.08.2010 23:44 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: |
Jeg prøvde rett og slett bare å få fram at det ikke er noen grunn til å ta av pga. ett privatlandskampresultat |
Er det noen som har tatt av?  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.08.2010 23:48 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bakklandia wrote: | | For øvrig syns jeg jo det er uhyre ironisk at den samme gjgnen som ikke ver fornøyd med Hamren fordi "RBK skal ikke bare vinne, men gjøre det med stil" mener det er tilstrekkelig så lenge landslaget faktisk vinner, og at det ikke spiller noen rolle hvordan det gjør det.... |
Det er vel fordi du ikke klarer å sette ting i en litt større sammenheng. Om Rosenborg spiller mot et klart bedre lag, for eksempel Lyon, finnes det neppe en sjel som hadde klaget på måten vi vant kampen på om vi vinner 2-1. På samme måte vil kritikken mot spillet henge mye løsere om Norge taper mot Aserbadjan. |
Nåvel, siden en del folk nok alltid vil sasmmenlinge resultatene opp mot - la oss si - 0-3kampen mot Dortmound, sannsyne,lgivis den beste kampen RBK noensinne har spilt, er jeg ganske sikker på at mange vil klage hvis vi slår f.eks. Lyon 2-1 nesten utelukkedne på pur flaks. Faktisk trenger man vel ikke å gå lenger tilbake enn den dobble 2-0triumfen mot Valencia for å finne kamper hvor laget både vant og spilte bra, slik at man kan sammenligne på den måten.
I motsatt edne av skalaen kan jeg vise deg mange som var stråledne fornøyd med 2-2 mot Island, rett og slett fordi spillet fakitsk var pent, og resulatet var ufortjent etter banespillet å dømme. Island reddet 2-2 grunnet sin uhyre gode effektivitet i den kampen. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 11.08.2010 23:55 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Bakklandia wrote: |
Jeg prøvde rett og slett bare å få fram at det ikke er noen grunn til å ta av pga. ett privatlandskampresultat |
Er det noen som har tatt av?  |
Tja, det er vel litt hvordan man ser det, men jeg vil vel absolutt si at å bruke ord som "Fantastisk", "Magi" og "Trollmann" er tegn på at man har tatt av, i hvert fall nok til at tærene befinner sge noen få centimeter over bakken. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.08.2010 00:03 Post subject: |
|
|
| Det er vel mer et uttrykk for optimisme og nyvunnen entusiasme, fremfor en vill hyllest av dagens treningskamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.08.2010 00:10 Post subject: |
|
|
| Bakklandia wrote: | Nåvel, siden en del folk nok alltid vil sasmmenlinge resultatene opp mot - la oss si - 0-3kampen mot Dortmound, sannsyne,lgivis den beste kampen RBK noensinne har spilt, er jeg ganske sikker på at mange vil klage hvis vi slår f.eks. Lyon 2-1 nesten utelukkedne på pur flaks. Faktisk trenger man vel ikke å gå lenger tilbake enn den dobble 2-0triumfen mot Valencia for å finne kamper hvor laget både vant og spilte bra, slik at man kan sammenligne på den måten.
I motsatt edne av skalaen kan jeg vise deg mange som var stråledne fornøyd med 2-2 mot Island, rett og slett fordi spillet fakitsk var pent, og resulatet var ufortjent etter banespillet å dømme. Island reddet 2-2 grunnet sin uhyre gode effektivitet i den kampen. |
Det er mulig Larse eller noen ville klaget om vi vant 2-1 mot Lyon uten å nødvendigvis ha rundspillt dem med et utall fikse detaljer med ballen, men å anta at dette vil være en slags utbredt holdning blir bare for galt. 99% vil være strålende fornøyd om vi slår et antatt bedre lag enn oss selv. Det er ingen som klaget på at 2-1-målet på San Siro kom som et resultat av en langball. Kan aldri huske å ha hørt kritikk mot det, faktisk.
Du må gjerne vise meg mange som var strålende fornøyd med 2-2 mot Island. Det har jeg til gode å se. Og ja, jeg forventer faktisk at du viser meg mange (eller iallefall noen), siden du tross alt tilbyr deg dette.
Alt kan uansett trekkes ned til dette, som er ganske enkelt; forventninger til spill og resultat avhenger tilnærmet 100% av forutsetningene man har i forkant. Nettopp derfor kan man tillate seg å ha litt høyere forventninger til finspill om man følger Rosenborg mot Hønefoss, enn om man følger Norge mot Frankrike. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.08.2010 00:14 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Bakklandia wrote: | Nåvel, siden en del folk nok alltid vil sasmmenlinge resultatene opp mot - la oss si - 0-3kampen mot Dortmound, sannsyne,lgivis den beste kampen RBK noensinne har spilt, er jeg ganske sikker på at mange vil klage hvis vi slår f.eks. Lyon 2-1 nesten utelukkedne på pur flaks. Faktisk trenger man vel ikke å gå lenger tilbake enn den dobble 2-0triumfen mot Valencia for å finne kamper hvor laget både vant og spilte bra, slik at man kan sammenligne på den måten.
I motsatt edne av skalaen kan jeg vise deg mange som var stråledne fornøyd med 2-2 mot Island, rett og slett fordi spillet fakitsk var pent, og resulatet var ufortjent etter banespillet å dømme. Island reddet 2-2 grunnet sin uhyre gode effektivitet i den kampen. |
Det er mulig Larse eller noen ville klaget om vi vant 2-1 mot Lyon uten å nødvendigvis ha rundspillt dem med et utall fikse detaljer med ballen, men å anta at dette vil være en slags utbredt holdning blir bare for galt. 99% vil være strålende fornøyd om vi slår et antatt bedre lag enn oss selv. Det er ingen som klaget på at 2-1-målet på San Siro kom som et resultat av en langball. Kan aldri huske å ha hørt kritikk mot det, faktisk.
Du må gjerne vise meg mange som var strålende fornøyd med 2-2 mot Island. Det har jeg til gode å se. Og ja, jeg forventer faktisk at du viser meg mange (eller iallefall noen), siden du tross alt tilbyr deg dette.
Alt kan uansett trekkes ned til dette, som er ganske enkelt; forventninger til spill og resultat avhenger tilnærmet 100% av forutsetningene man har i forkant. Nettopp derfor kan man tillate seg å ha litt høyere forventninger til finspill om man følger Rosenborg mot Hønefoss, enn om man følger Norge mot Frankrike. |
Hehe, jeg brude vært mer presis, jeg mnete ikke nødvendigs "Folk fra forumet som var fornøyde" selv om de sikkert finnes.
Jeg for mine del mener det egentlig kun er ett kriterie som er viktig: Kontroll! ET lag skal oppnåd et resultat grunnet sin gode kontroll på kamapen (og/eller spillet), og pga minst mulig annet. Så lenge laget gjør det, er jeg fornøyd. uavhengig av hvilket lag det er snakk om, og hvem dette laget spiller mot.
I klartekst: Heller 1-0 enn 4-3 (men selvsagt også heller 3-0 enn 1-0) _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten!
Last edited by Bakklandia on 12.08.2010 00:17; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.08.2010 00:17 Post subject: |
|
|
| Du må ha vært grundig misfornøyd etter bortekampen mot Chelsea, skjønner jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 12.08.2010 00:19 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Du må ha vært grundig misfornøyd etter bortekampen mot Chelsea, skjønner jeg. |
1-1-kampen mener du? Vel, vi hadde jo rett og slett griseflaks, Chelseas sjansesløseri gjorde at resultatet på langt nær ble så stygt som det burde ha blitt. Men jeg skal innrømme det, akkurat når det gjelder Roman Abramovitchs Chelsea, fryder jeg meg hver gang de går på trynet. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 12.08.2010 00:46 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hehehehehehehehhe. Småfeite Grindheim og fotballdumme Solli bytter med hverandre. Betegnende for Norge som fotballnasjon. Frankrike med deilige spillertyper som Nasri. Drillo er en flopp som verken spiller med Norges smarteste (ØS) eller mest tekniske (PCS) spiller. Jeje. Sier og litt at Tom Bøgli (ja jeg er barnslig, har hatt i meg energidrikk) er Norges minst elendige høyreback... |
Ikke saa heldig med denne. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.08.2010 00:48 Post subject: |
|
|
| Hvorfor ikke? Jeg vet jo at Drillo er meget god til å få det beste ut av et sørpete spillermateriale og at han er en smart trener, det har jeg skrevet flere ganger. Synes likevel han gjør enkelte merkelige disposisjoner og at fotballen han står for er kjedelig. Når det gjelder at Drillo er en flopp så var jo det selvsagt flåsete sagt. |
|
| Back to top |
|
 |
abikom Rutinert

|
Posted: 12.08.2010 00:54 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hvorfor ikke? Jeg vet jo at Drillo er meget god til å få det beste ut av et sørpete spillermateriale og at han er en smart trener, det har jeg skrevet flere ganger. Synes likevel han gjør enkelte merkelige disposisjoner og at fotballen han står for er kjedelig. Når det gjelder at Drillo er en flopp så var jo det selvsagt flåsete sagt. |
Norge hadde ikke vunnet kampen om vi skulle satset paa 10 lettbeinte teknikere som du vil. Drillo er klok og spiller ikke alltid med de beste spillerne, men med det beste LAGET. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 12.08.2010 01:27 Post subject: |
|
|
Landslag er forskjellig fra klubbfotball på den måten at man har bare 10-15 samlingsdøgn i løpet av en sesong, og således kan man ikke forvente glidende samspill og lekre kombinasjoner hver gang. Resultatene går først, også i treningskamper, da FIFA-rankingen avgjør hvordan vi er seedet ved neste trekning. Derfor mener jeg også at man på landslaget bør ta ut det som til enhver tid er formspillere, uten å tenke på om de er 22 eller 32 år gamle, eller at en ellever på død og liv skal drilles inn når det er flere måneder til neste kamp, noen av dem vil alltids være ute av form eller skadet når den tid kommer.
Vi har ikke drøssevis å velge blant. John Arne Riise, Brede Hangeland og Morten Gams Pedersen skal være selvskrevent inventar og bærebjelker. Kanskje også Christian Grindheim og John Carew, selv om sistnevnte ikke scoret et eneste mål i forrige kvalikk og jeg er tilhenger av å gjøre slutt på tiden da han er førstevalg på topp uansett. Derfor var det godt å se Moa og Huseklepp levere godt i dag, så vi vet at vi har gode alternativer på spissplass, som også er i riktig alder, selv om dette som sagt ikke betyr alt, dersom f.eks Helstad og Iversen skulle komme i kjempeform i høst.
I det hele tatt, kult å kunne legge til Frankrike på lista over Drillo-slåtte lag. Meg bekjent hadde han to landskamper mot dem før, og disse mener jeg endte 0-0 og 3-3. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 12.08.2010 02:16 Post subject: |
|
|
Det som er ufattelig er at man ikke har noen bedre høyre-becker enn Tom Høgli. Mannen kan jo ikke gjøre annet offensivt enn å pole ballen opp..
Men nå måtte jeg høre på radioen for å få med meg kampen, så fikk ikke sett han ordentlig, men kommentatorene ga hvertfall et slikt inntrykk. Han har jo gjort det i hver eneste kamp han har spilt også..
Hørte mye positivt om Demidov, noen som kan si mer om hvordan han spilte mot Frankrike? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.08.2010 04:00 Post subject: |
|
|
Frankrike med sitt C og D lag har spillet og kontrollen i stort sett hele kampen, så vi vinner ufortjent. Men ingen kan ta fra Norge målene, 2 gode prestasjoner. Allikevel, at denne kampen er noe å skryte av synes nå ikke jeg.. _________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.08.2010 06:38 Post subject: |
|
|
Så er det også noe med at folk ser kampen med forskjellige øyne alt etter hvem som står på sidelinja. Det gjelder meg selv også, for all del.
Hadde Hamrén levert en kamp ala den i går hadde naturligvis kampen vært kjedelig, planløs og to tilfeldigheter i form av en keepertabbe og en grusom forsvarsmiss gjorde at vi vant.
Men for all del, vi vant mot et redusert og helt nytt sammensatt fransk lag. Og Frankrike er Frankrike uansett, med bedre spillere spiller for spiller så å si over hele banen.
EM-kvalen blir spennende, og jeg tror vi allerede mot Island borte og Portugal hjemme får se hva laget er kapable til.
Jeg tror ikke Norge kommer til EM. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 12.08.2010 07:48 Post subject: |
|
|
Satt faktisk å så på Sverige - Skottland i går og det var riktig så trivelig fotball som ble levert. Men huff må passe meg nå så ikke larse leser dette.
Når det gjelder Norge så sov jeg meg gjennom stort sett det jeg hadde tenkt å se på. Kan komme av at lyden var av for å slippe Alsaker. Men av det jeg fikk med meg så synes jeg at det var Frankrike som leverte det beste spillet. Teknisk sett er de et hav foran de fleste av de norske spillerne. Nei, skal bli godt med 4 virkelig betydningsfulle kamper på rad for RBK nå. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
fjellgeit Rutinert
|
Posted: 12.08.2010 08:35 Post subject: |
|
|
| må bli fryktelig for kristobal om vi kommer til champions league og landslaget kommer seg til em. tenk det - to utdaterte karer presterer igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.08.2010 09:06 Post subject: |
|
|
Landslaget.....,hvem bryr seg om den gjengen? Jo, noen henger fortsatt med. Laget er ikke stand til å spille fin og underholdene fotball og den eneste som har ferdigheter på toppnivå og som kunne ha spilt på hvilket som helst topplag uten å dumme seg ut; PCS, spilte kun de siste minuttene.
Frankrike var lite samspilte, ikke i form pga tidlig i sesongen og manglet rutine, likevel var de vel så bra som Norge.
Norge kommer ikke til EM. |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 12.08.2010 09:17 Post subject: |
|
|
Jeg så de siste 35 minuttene og fra det jeg så var dette et bra fransk lag, men manglet det de beste årgangene hadde.
Når Blanc kan ta tilbake noen av de som var med til VM kommer Yoann Gourcuff tilbake og jeg tror han blir den sjefen som gårsdags Frankrike manglet.
At Alsaker og co snakker om at dette er en stor skalp så synes jeg det blir litt dumt. De fleste av spillerne var helt nye til landslaget og som vi alle vet tar det litt tid før de finner de rette relasjonene.
Håper vi får møte Frankrike om et år eller to, når Blanc har fått samspilt laget sitt.
Også andremålet var en keepertabbe, hadde han gått in med armene først så ville han ha hatt en større sjanse til å ta ballen. Som keeper skal du aldri ruse ut med beina først innen eget felt. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 12.08.2010 09:20 Post subject: |
|
|
| Et returoppgjør på fransk jord neste år vil ende med tap for Norge mot et mer toppet og samspilt fransk lag |
|
| Back to top |
|
 |
Ryujin Veteran

|
Posted: 12.08.2010 09:41 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Et returoppgjør på fransk jord neste år vil ende med tap for Norge mot et mer toppet og samspilt fransk lag |
Det tror jeg også.
Blir bare litt oppgitt når Drillo går ut og sier at det Norge gjorde i går er det få andre som kunne gjort. |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 12.08.2010 10:02 Post subject: |
|
|
| hobbus wrote: | | må bli fryktelig for kristobal om vi kommer til champions league og landslaget kommer seg til em. tenk det - to utdaterte karer presterer igjen. |
Landslaget interesserer meg null og niks, sånn har det vært lenge. Men naturligvis håper jeg av hele mitt hjerte at RBK kommer til mesterligaen.
Jeg tror ikke landslaget kommer til EM. RBK har en fair sjanse til å komme til mesterligaen.
For øvrig ser det ut til at jeg må gjenta at jeg ikke først og fremst har vært skeptisk/kritisk til Eggens innsats med laget i høst, men til den langsiktige utviklingen av laget og klubben.
Drillos comeback støttet jeg som et siste forsøk på å komme til VM i Sør-Afrika, men det klarte vi ikke. Da synes jeg han kunne takket av. |
|
| Back to top |
|
 |
|