Uavhengig i 9636 dager English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Erlend Dahl Reitan
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
EspN
Veteran

PostPosted: 25.03.2024 20:27    Post subject: Reply with quote

Helt enig..han kan ingenting om forsvarspill..ganske skremmende.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
fatslick
Rutinert

PostPosted: 25.03.2024 21:16    Post subject: Reply with quote

En spiller som dessverre har stagnert fullstendig. Da han var på ullån til BG var han glimrende på høyrebacken. Det var faktisk slik at på den timen, så håpet jeg at RBK sov litt i timen, slik at han kunne komme på bosman
Back to top
View user's profile Send private message  
Gofoten
Proff

PostPosted: 27.03.2024 11:54    Post subject: Reply with quote

Reitan er god på 2 ting: Løping + innsats.

Desverre mangler han basic ferdigheter som setter han i vansker, eller i situasjoner som HAN finner vanskelig og da slår han bort ballen til motspiller. Fordelen han har når han slår bort ballen er at laget må forsvare seg og da kan han løpe opp en motspiller eller takle noe som store deler av fansen tydeligvis elsker å se.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 20.04.2024 22:21    Post subject: Reply with quote

- Det er artig å være offensiv back! Også syns jeg at jeg i større grad har medspillere tettere på meg. Da jeg spilte vingback tidligere så følte jeg meg litt alene, og da spiller jeg ikke så mye på mine styrker. Jeg vil aldri bli noen ving som drar av fire mann og setter ballen i vinkelen. Jeg er avhengig av gode spillere rundt meg, og det syns jeg at jeg har nå, kommenterer Reian til rbkweb.no.

Les mer: - Jeg er avhengig av gode spillere rundt meg
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail  
2mas
Sjef

PostPosted: 26.04.2024 23:17    Post subject: Reply with quote

– Det var ei fantastisk tid i Bodø. Jeg har utelukkende positive ting å si om Glimt, byen og folk. Jeg likte meg veldig godt i byen. Jeg var mye på Keiservarden og Bestefarvarden. Jeg har bare gode ting å si om oppholdet mitt der. Jeg har sagt flere ganger at jeg ikke hadde vært den spilleren jeg er i dag, om jeg ikke hadde vært i Glimt. Så jeg er veldig takknemlig for det, sier han ærlig.

Les mer: RBK-profilen fikk grove trusler etter Glimt-utspill
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 11.08.2024 21:06    Post subject: Reply with quote

Reitan ute i flere uker. Forutsigbart. Samtidig, han har vært så dårlig i år at det spiller ikke så stor rolle.
Back to top
binocu
Junior

PostPosted: 12.08.2024 10:41    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det forutsigbart?

Med tanke på hva som ble prestert på høyreback i gårsdagens kamp og det faktum at klubben neppe har råd til å hente noen ny back vil jeg påstå at dette er ganske ille. Jeg forstår egentlig lite av den kollektive "fordømmelsen" av EDR her på forumet i det siste. Greit, han har kanskje ikke et toppnivå som fluktuerer helt med det nivået klubben har ambisjoner om å finne tilbake til, og han er på ingen måte offensivt blendende. Men for en middelhavsfarer i norsk eliteserie er han et relativt stødig valg, sett over tid, med fart og arbeidskapasitet som sine sterkeste sider. Norsk eliteserie er kanskje nøyaktig det nivået han hører hjemme på. Han er også, til tross for skade nå, generelt lite skadet, hvilket også har en verdi for en klubb.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 11:07    Post subject: Reply with quote

Det er forutsigbart fordi alt som kan gå galt går galt denne sesongen. Selvfølgelig blir en spiller som nesten aldri er skadet skadet med en gang vi selger det nærmeste vi har til et fullgodt alternativ.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 12.08.2024 11:13    Post subject: Reply with quote

Ja, nettopp. Selnæs blir skada noen dager etter at vi har tvunget ut TB.

Reitan har vært her i mange år og har bare blitt dårligere og dårligere. Har alltid for stor avstand til motspilleren, konstant rundingsbøye, treffer aldri på innlegg, fremstår ikke som en leder. Et symbol på nedturen. Men ja, han er bedre enn Adam Andersson, vår Pål Lydersen, altså en fyr som nekter å gå noe sted fordi han aldri vil få en bedre kontrakt i resten av sin karriere enn den han har.
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 11:51    Post subject: Reply with quote

Jeg også føler reitan er symbolet på Rbks nedtur.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger 
andrezinho
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 18:00    Post subject: Reply with quote

Blir det ikke Ranheim next her vet ikke jeg.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 12.08.2024 19:15    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Ja, nettopp. Selnæs blir skada noen dager etter at vi har tvunget ut TB.

Reitan har vært her i mange år og har bare blitt dårligere og dårligere. Har alltid for stor avstand til motspilleren, konstant rundingsbøye, treffer aldri på innlegg, fremstår ikke som en leder. Et symbol på nedturen. Men ja, han er bedre enn Adam Andersson, vår Pål Lydersen, altså en fyr som nekter å gå noe sted fordi han aldri vil få en bedre kontrakt i resten av sin karriere enn den han har.
Spot on. Amen!
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 29.11.2024 17:59    Post subject: Reply with quote

– Den strekkskaden jeg hadde midt i sesongen, den satte meg ikke noe tilbake, men som jeg sa tidligere, så satte den ankelskaden min i fjor meg tilbake ganske mye. Mer tilbake enn jeg ville akseptere selv også, tror jeg. Det ble en frustrerende vår og tidlig sommer for min del. Jeg har hele tiden følt at jeg satt inne med mer enn jeg klarte å få ut, uten å ha noen forklaring på hvorfor, sier Reitan.

– Hva gjør man når man ikke finner en forklaring på hvorfor ting ikke stemmer?

– Jobber hardt og beholder troen på at det kommer til å løsne. Det har jo løsnet også. Jeg er ikke overrasket over at jeg har spilt gode kamper i høst, det har vært målet mitt hele veien. Kroppen har spilt mer på lag, i tillegg har laget prestert mye bedre. Når det kollektive funker, så er enkeltspilleren også mye bedre. Alt henger sammen, sier Reitan.

Les mer: Reitan: – Det er vanskelig å sette ord på hvordan det føltes. En ekkel følelse i kroppen.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.01.2025 18:36    Post subject: Reply with quote

Slik TV 2 forstår det kommer partene til å sette seg ned på Brakka for å diskutere en forlengelse i løpet av kort tid. Det er ingen hemmelighet at trønderne ønsker Dahl Reitan med videre.

Men hva så med hovedpersonen selv?

– Hadde det bare vært opp til meg så ønsker jeg en ny kontrakt. Da jeg var liten var det Rosenborg som var drømmen og målet. Jeg lever guttedrømmen. Det er ikke noe å stresse over, beroliger RBK-bautaen.

Les mer: Advarer Glimt: – Om et år eller to har vi passert dem
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 26.01.2025 16:16    Post subject: Reply with quote

– Status er at jeg tar mine kontraktsforhandlinger med klubben. At det er en personlig sak. Det man kan forvente er at når ting er klart så kommer det ut, sier Reitan, og bekrefter at det er en pågående dialog, men at det ikke ligger et konkret tilbud på bordet akkurat nå.

Les mer: RBK-profilen bekrefter samtaler med klubben
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2025 15:54    Post subject: Reply with quote

– Nå er det fullstendig uaktuelt for meg å dra til noe annet i Skandinavia. Det er skummelt å si, men slik ting ser ut nå er det vanskelig å se for seg. Det må uansett noe ekstraordinært til. Jeg har det sinnssykt bra i Rosenborg. Alt det som skjer sportslig, men også nærheten til familie. Datteren min går i barnehagen her, og nettverket her er så bra. Det er vanskelig å forlate, men det vet man aldri.

– Det er mulig å tolke dette til at du er positiv til at dette skal gå i orden og at du fortsetter i RBK?

– Man får tolke det dit man vil. På generelt grunnlag skal det mye til for å lokke meg bort. Jeg lever guttedrømmen. Da jeg var liten var det Rosenborg-spiller jeg skulle bli. Lærerne lo, og trodde ikke på det, men det var det som var målet. Det var ikke Manchester United eller Real Madrid. Det var Rosenborg, sier han.

Les mer: – Foran alle ble jeg skjelt ut etter alle kunstens regler
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 23.04.2025 20:39    Post subject: Reply with quote

Dahl Reitan forklarer forskjellen på ham selv og sin konkurrent og erkjenner at Pereira er et knepp foran på særlig ett punkt.

– Alle vil spille, det handler ikke om det. Det som er uttalt, er at det vil være rotasjoner. Vi endrer jo for eksempel strukturen i hvordan vi angriper ut fra hvem vi spiller mot. Mot AIK og Godset spilte vi nærmest uten høyreback, siden Emil (Konradsen Ceide) og Adrian lå isolert én mot én. I en slik situasjon er Adrian sterkere enn meg, erkjenner 27-åringen.

– Så vant vi disse kampene, så hvorfor endre på det? Det er mange faktorer som spiller inn. Forhåpentligvis skal vi spille 50 kamper. Det er usannsynlig at vi spiller med samme lag hver gang, fortsetter Dahl Reitan.

Les mer: Har startet kampene på benken. Derfor føler ikke RBK-profilen seg som et andrevalg: – Mange faktorer spiller inn
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 26, 27, 28
Page 28 of 28

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
«Æ passe nok bæst i små dås... dosa, æ!»
Nils Arne Eggen i et forsøk på å sammenligne seg sjøl med Erik Hamrén i 2008.
© 1999-2025 RBKweb