| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 06.05.2015 21:52 Post subject: |
|
|
| Messi=fotballgud |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 06.05.2015 22:11 Post subject: |
|
|
| Fantastisk kamp, men synd Bayern ikke er litt mer kyniske på 1-0. De går for mye fremover og blottlegger seg. Resultatet er 3-0 og returkampen er jo nesten kun en formalitet. Bayern er et klart svakere lag uten Ribery og Robben, de mangler begge driblerne sine, to av de mest kreative kreftene. Uten dem kommer de til kort mot Barca. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 06.05.2015 22:18 Post subject: |
|
|
| hellvikrunner wrote: | | Messi=fotballgud |
This.
Er så glad at jeg lever i denne perioden og får oppleve Messi! _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 07.05.2015 00:12 Post subject: |
|
|
Hva er egentlig rapportene på Pep i Tyskland for de som følger ligaen og evt. Bayern litt tettere? ace? Noen?
Har veldig sansen for han som trener og liker filosofien, men er ikke videre overbevist etter innsatsene som Bayern-trener i Champions League. Særlig på bortebane. Tapte mot City i gruppespillet, sleit mot Shakhtar i 8-dels, tapte stort mot Porto - for ikke å snakke om ydmykelsen mot Real Madrid i fjor.
Ja, det er et Barca i form og en nær sagt ustoppelig Messi de møter på Camp Nou i kveld og de mangler sentrale spillere som Robben, Ribery og Alaba, men får liksom følelsen av at Heynckes' Bayern-utgave ikke ville tapt 3-0; ikke på den måten. For sifrene kunne jo i realiteten vært enda styggere om Barca hadde vært på sitt vanlige jeg ift effektivitet og noen andre enn Neuer hadde stått mellom stengene for Bayern.
På områder som det å stenge kamper, spille på resultat, tilpasse seg den enkelte spill- og kampsituasjon og rett og slett bryte litt med egen stil og prinsipper føler jeg Pep fremdeles har mye å gå på. I motsetning til Mourinho f. eks - demonstrert ved Inter-seieren på ovennevnte stadion. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Numsk Rutinert

|
Posted: 07.05.2015 00:18 Post subject: |
|
|
| Rånny wrote: | | Er så glad at jeg lever i denne perioden og får oppleve Messi! |
Jepp, vi er ganske priviligerte når vi får med oss Messi, pluss han derre portugiseren med "lovende tendenser", som spiller i Madrid. Personlig har jeg alltid satt Messi på toppen. Han er noe helt unikt den lille tusseladden der. _________________ Instagram, YT, FB og Twitter: skauniversal |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.05.2015 07:02 Post subject: |
|
|
| Messi falt i gryta som liten. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 07.05.2015 10:08 Post subject: |
|
|
Bayern har vaklet litt mer i år enn i fjor både i BL og i CL. Det har vært mye eksperimentering med formasjoner og flytting av spillere. Mye kritikk i pressen for dette. Dessuten har de hatt større skadefravær enn tidligere. Noe som førte til en krangel mellom Guardiola og lagets lege, som tok stetoskopet sitt og gikk på dagen sammen med flere andre i det medisinske teamet. Har visstnok murret mye mellom Guardiola og Müller-Wohlfarht.
Av gammel vane så tror jeg nok at det skjer mye bak de lukkede dører i Säbenerstrasse. Bayern er kjent for intriger og interne maktkamper. Men om det går så langt at de sparker Guardiola nå, neppe. De vet godt at de ikke kan vinne alt hvert år.
Sålenge de vinner BL og Allianz Arena er fyllt opp med turister så er det nok ikke noen krise, foreløpig. _________________ Svart og hvit for alltid!
Last edited by ace on 07.05.2015 11:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 07.05.2015 10:09 Post subject: |
|
|
| Selv om Barca har et godt utgangspunkt, er ingenting umulig for Bayern på hjemmebane. Får de først hull på byllen tidlig, så kan alt skje. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.05.2015 18:22 Post subject: |
|
|
Det rareste i går kveld var at jeg følte Bayern hadde utlignet Barcelona-presset halvveis ut i 2. omgang, og at kampen nesten var i ferd med å dø litt ut. Så slo hjemmelaget likevel til med 3-0. Imponerende!
Ellers:
Pep är fortfarande medlem i Barça, familjen har kvar sin våning i Zona Bonanova inne i centrum. När han kom till Madrid med FC Bayern för ett år sen svarade han på frågor på katalanska, när han röstade i självständighetsomröstningen fångade en kamera hans ja-röst.
Tyska magasinet Kicker sammanfattade förutsättningarna inför den här matchen fint på sin förstasida:
ER GEGEN SICH. Han mot sig.
Hans stad, hans klubb
Det här är hans folk, hans land, hans stad, hans klubb, hans spelare och hans vän vid den andra bänken.
Läs mera: Tre backar mot Messi – de hade behövt 300 |
|
| Back to top |
|
 |
Largactyl Veteran

|
Posted: 07.05.2015 22:12 Post subject: |
|
|
Noen kjente norske aktører ute i Europa ikveld.
http://www.vg.no/sport/fo.../23448641/
Ukrainske Dnipro hadde to mann i offside, men det norske dommerteamet reagerte ikke. Svein Oddvar Moen godkjente målet som kan hjelpe ukrainerne til finalen i Europa League. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 07.05.2015 22:29 Post subject: |
|
|
Takk til Moen for at jeg tapte på betting da. Disgrace  |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 08.05.2015 00:23 Post subject: |
|
|
Det er helt utrolig at de ikke klarer å se det der.
Nok en gang så gjør Norske dommere kjempetabber ute i Europa. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 08.05.2015 07:17 Post subject: |
|
|
Jeg synes det er feil at dommere fra små ligaer skal få dømme sluttspill i internasjonale turneringer. De har ikke den erfaringen som er nødvendig for å dømme på det nivået.
Og Moen gjør jo store feil i hver jævla kamp han dømmer, selv i Norge, så hvorfor han har en så høy standing er uforståelig. |
|
| Back to top |
|
 |
ace Veteran

|
Posted: 08.05.2015 07:43 Post subject: |
|
|
Man finner seg en kandidat som man ønsker å få opp og frem, så beskyttes og fremheves denne med alle midler. Er det ikke slik det pleier å være da? _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 08.05.2015 09:06 Post subject: |
|
|
Tja, til Moens forsvar vil jeg mene at han har vært den desidert beste dommeren over lang tid i TL og også levert nærmest prikkfritt i flere sesonger i EL/CL. De må jo ha lov til å gjøre feil innimellom, men hvis det vedvarer bør de naturligvis ta en pause.
Synes ikke han er utpreget dårligere enn mange av de andre dommerne i CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.05.2015 09:26 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg synes det er feil at dommere fra små ligaer skal få dømme sluttspill i internasjonale turneringer. De har ikke den erfaringen som er nødvendig for å dømme på det nivået. |
Nå har jo ikke dommere fra England noe særlig godt rykte heller. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.05.2015 19:04 Post subject: |
|
|
Generelt er jeg fan av sedvanen om å la tvil komme angripende lag til gode.
Og lei av at nasjonaliteten til dommerne hele tida skal trekkes fram ved feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 08.05.2015 19:10 Post subject: |
|
|
Er generelt mot alt dommerfokuset. Bortsett fra noen få ekstreme unntak har stort sett lag bare seg selv å takke hvis de ikke klarer å vinne. Spillerne gjør alltid mer feil enn dommeren. Å skyve alt ansvar over på dommeren for en offsideavgjørelse blir bare teit.
Er også enig i at tvil skal komme angripende lag til gode. Det er verre å annulere et riktig mål enn å godkjenne et ureglementert. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 08.05.2015 19:15 Post subject: |
|
|
| Jeg så ikke kampen, men ut i fra høydepunktene burde Napoli ha ledet minst 3-0 før utligninga kom. |
|
| Back to top |
|
 |
konrad4ever Veteran

|
Posted: 08.05.2015 19:28 Post subject: |
|
|
| Moen kan ikke lastes for denne, linjemannen derimot. Ofte kan det være vanskelig å bedømme offside, spesielt om forsvaret rykker ut samtidig med at pasningen går og medspiller er på fullfart fremover. Men denne her var klar en liten stund før pasningen gikk og burde vært en enkel jobb på dette nivået for linjemannen. |
|
| Back to top |
|
 |
smogli Proff
|
Posted: 11.05.2015 08:45 Post subject: |
|
|
Karl Petter Løken presterer å poengtere det åpenbare, og samtidig si ting som ikke henger sammen med noen ting som helst.
http://www.nrk.no/sport/f...1.12354661 |
|
| Back to top |
|
 |
hellvikrunner Veteran
|
Posted: 11.05.2015 08:50 Post subject: |
|
|
| KPL prater mye svada. |
|
| Back to top |
|
 |
henrifei Veteran
|
Posted: 11.05.2015 09:27 Post subject: |
|
|
| mye pisspreik |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 11.05.2015 17:15 Post subject: |
|
|
Hvor realistisk det er pr. i dag kan sikkert diskuteres, men kvalifiserer man seg til gruppespillet etter flere dobbeltkamper så er man da vitterlig god nok.
Skulle tro at han som var med RBK fra tiden med 0-5 i hver bortekamp i ecup til CL hadde en litt annen innstilling. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 12.05.2015 19:57 Post subject: |
|
|
| Bra med en tidlig Bayern scoring, kan kanskje bli spennende i dag, selv om jeg tviler på at Barca roter bort det. |
|
| Back to top |
|
 |
|