| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
EspN Veteran
|
Posted: 19.02.2023 17:33 Post subject: |
|
|
Sandefjord styrer det meste igjen,Klasseforskjell på pasningspillet..Våre to spisser presser høyt,mens resten av laget legger seg lavt
Vi spiller ballen bakover,poler langt og mister ballen igjen.Istedet for og holde ballen i laget.
Er så drittlei av det samme drittspillet hvert år,Alle lag ser mye bedre ut enn oss.
Ser ikke ut som vi trener på det taktiske i hele tatt på trening.
Vi spiller på kort bane.4 mot 4 og får bare trent på avslutninger.
Vi trener ikke på pasningspill og roller.
Synes rart rekdal får være i klubben. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 19.02.2023 17:47 Post subject: |
|
|
Har ikke fått sett kampen, men høres ut som Jayden ikke gjorde så mye ut av seg i første omgang? Og at Ole var temmelig usynlig?
Henriks og Bjørlo best? _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 19.02.2023 17:49 Post subject: |
|
|
| Det eneste svaret denne kampen har gitt er at Pereira må foretrekkes foran Tagseth. |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 19.02.2023 17:49 Post subject: |
|
|
Bjørlo, Pereira, Santeri...  |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 19.02.2023 17:51 Post subject: |
|
|
| Akkurat nå vil jeg påstå RWP ser ut som vår beste spiss. |
|
| Back to top |
|
 |
Toilling Veteran
|
Posted: 19.02.2023 17:52 Post subject: |
|
|
Men vi skal jo ikke beholde RWP  |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 19.02.2023 17:53 Post subject: |
|
|
| bortset fra omkring 10 min i 2. halvleg har det virkelig været elendigt. Vi kommer virkelig til at slide med at lave mål. Wiedesheim Paul som ingen træner har villet have lader nu til at være vores bedste offensive kort. Uha uha -og så skamroser de venstresiden med Adrian og Bjørlo - hvis det er vores nye niveau og hvad vi skal være tilfredse med - så siger jeg bare min forventinger er til højst en midterplacering. |
|
| Back to top |
|
 |
Kom_igjen_troillan Veteran
|
Posted: 19.02.2023 17:56 Post subject: |
|
|
| Toilling wrote: | Men vi skal jo ikke beholde RWP  |
Kampen i dag viser hvor dumt det er å bestemme seg før spilleren får muligheten til å vise seg frem  _________________ – På slutten manglet de bare ett mål på å klare ekstraomganger.
Da angriper man, for de kan ikke score mål så lenge Rosenborg er i angrep.
Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE  |
|
| Back to top |
|
 |
BDESupermanStrand Proff
|
Posted: 19.02.2023 17:57 Post subject: |
|
|
| Vänäänen var veldig positiv synes jeg! Høy intensitet i spillet sitt |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 19.02.2023 17:58 Post subject: |
|
|
| Har hørt rykter om at Bjørlo og Pereira ble unnfanget på Danskebåten, så dette ser ikke så verst ut allikevel. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 19.02.2023 17:58 Post subject: |
|
|
Bjørlo startet forferdelig i første treningskamp. Etter det har han blitt litt bedre for hver kamp. I dag var han rett og slett god.
Väänänen vinner mange baller, men slår bort mange også. Han har en vei å gå på det offensive, men det kan jo komme når han får spilt seg varm i trøya. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 19.02.2023 18:00 Post subject: |
|
|
| RWP ble avskrevet for tidlig. Pereira bør spille fast og spille på seg selvtillit. Vanskelig å se noen andre enn bjørlo og santeri skal starte for oss. Greit kamp hvor vi startet ekstremt svakt med oldboys-tempo. Tok seg opp i slutten av 1,omgang etter Bjørlo kom inn, og fortsatte intensiteten i spillet i 2.omgang til at tempoet falt siste 15-20 min. Jayden kommer til å bli king-kong, og når vi vet Holse mangler så vil jeg ikke ta sorgene på forskudd. Vi trenger bedre samspill og plan, og som ble sagt i hele fjor. Vi må våge å holde på ballen i lengre perioder, og bli mer konservative når vi skal beslutte når det er lurt å tre igjennom, eller å ta gjennombruddet. Noen ganger må det være lov å "starte på nytt". |
|
| Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 19.02.2023 18:06 Post subject: |
|
|
| Nåssåladden wrote: | Har ikke fått sett kampen, men høres ut som Jayden ikke gjorde så mye ut av seg i første omgang? Og at Ole var temmelig usynlig?
Henriks og Bjørlo best? |
Fikk ikke bakoversveis av spillet til Jayden, men han var hårfint bedre enn sine medspillere på midten. |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 19.02.2023 18:12 Post subject: |
|
|
Alltid viktig å vinne fotballkamper. Veldig svakt den første halvtimen. Da var det bare surr, pasningene kom i knehøyde og det var lite intensitet og trøkk. Vi mistet ballen med en gang vi fikk den. Vi ga ikke Sandefjord så mange sjanser heller - det skal sies. Det er bra. I fjor var forsvarsspillet dårligere når vi lå "i ramma".
I andre omgang starter vi MYE bedre. Blir slappere utover i omgangen, men det blir alt i alt greit at vi vinner synes jeg. Ingen höydare denne kampen, men det er trening og mange bytter så da blir det litt sånn også.
Nelson viser bra fart og prøver seg både på skudd og noen småpene driblinger. Kan bli bra han, men ikke noe åpenbaring foreløpig synes jeg.
Vännänen gir jernet - ikke alltid det blir så mye av det, men han bidrar med trøkk og får litt fart og kjeftbruk inn i spillet.
Bjørlo synes jeg var bedre enn forventet - fortsetter han sånn blir det bra.
Ingasson, Røsten, Tangvik og Nypan er juniorer - og det vises. Men bra at de får prøve seg - det er sånn de blir seniorer etter hvert.
Vecchia 100% usynlig. Sæter prøver på det lille han får å jobbe med, men uten å gjøre stort av det. Synes Wiedesheim-Paul er bedre når han kommer inn (og scorer også mål).
Forsvaret synes jeg er bra - ikke mye sjanser som gis bort til Sandefjord.
Synes også at Skjelbred skal få godkjent - driver spillet fremover og er kald i hodet. Pereira bra (best?)
Det lukter foreløpig ikke gullkamp av dette laget synes jeg. Det kom seg utover sesongen i fjor så jeg får håpe på at det blir bedring etter hvert i hvert fall. _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å
Last edited by BalleK on 19.02.2023 21:09; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Kent23 Rutinert
|
Posted: 19.02.2023 18:16 Post subject: |
|
|
| Jeg forstår fortsatt ikke at vi ikke ser tegn til spill etter en sesong og en oppkjøring. Vi spilte jo mye bedre etter 14 dager med Kåre i 2014!! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 19.02.2023 18:22 Post subject: |
|
|
| Vi trenger et førstevalg som spiss inn. Ellers er det mye bra å bygge videre på her. Blir godt å få Holse tilbake. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 19.02.2023 18:48 Post subject: |
|
|
| NÃ¥r er egentlig Holse tilbake? |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 19.02.2023 18:54 Post subject: |
|
|
Ut fra kommentarene her høres det ut som at vi er midtveis i sesongen og ligger på nedre halvdel av tabellen.
1. Treningskamp
2. Holse er skadet og stjerna er solgt. Det vil ta tid å fylle det rommet.
3. Vi har mange unge og lovende spillere som vi skal satse på. Som en konsekvens vil det sannsynligvis se slik ut fram mot seriestart.
4. Flere har vært småsyke/syke
Vi satser ungt - da må vi også gi dem tid. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.02.2023 18:56 Post subject: |
|
|
Synes folk har for lave forventinger på forumet her,synes også trenerne er alt for snille.
Virker som er lite disiplin i stallen.
Tok ten hag en straffe trening for og få spillerne til og løpe mer,rbk spillerne ser utrente og late ut.
Ikke trener vi spesielt på spillestil heller.
Molde og bodø kommer til og seile fra oss i år.
Europa har vi ikke sjanse og kvalifisere oss med laget her. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 19.02.2023 19:19 Post subject: |
|
|
| Ståle wrote: | | Når er egentlig Holse tilbake? |
I utgangspunktet var det midten av mars, men det tror i beste fall det er snakk om lett trening med ball og kanskje enkle spillsekvenser. Operert sidebånd er 12-16 uker, pluss opptrening på feltet. Han bør være brukbar fit og brukt tiden godt i helsestudioet (både styrke, sykling og mølle), så når han først er tilbake på feltet blir det forhåpentligvis stort sett med ball. |
|
| Back to top |
|
 |
Trolljkar Rutinert
|
Posted: 19.02.2023 19:22 Post subject: |
|
|
Rekdal har vel sagt at ting er "uakseptabelt" i 70% av tiden han har vært her? Kun med Tengstedt ting var akseptabelt. Jeg antyder ingenting. _________________ Definisjonen på galskap er å gjøre de samme tingen om og om igjen, men forvente forskjellig resultat.
- Albert Einstein |
|
| Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 19.02.2023 19:45 Post subject: |
|
|
| Kent23 wrote: | | Jeg forstår fortsatt ikke at vi ikke ser tegn til spill etter en sesong og en oppkjøring. Vi spilte jo mye bedre etter 14 dager med Kåre i 2014!! |
Ønsker deg lykke til med Ranheim i år, men å lage egen bruker her inne kun for å rakke ned på RBK blir en smule drøyt. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 19.02.2023 19:49 Post subject: |
|
|
| Hedning wrote: | | Vi trenger et førstevalg som spiss inn. Ellers er det mye bra å bygge videre på her. Blir godt å få Holse tilbake. |
Helt enig! Tar ikke 3 sesonger og få framgang om man vet hva man driver med på feltet. |
|
| Back to top |
|
 |
Bedreviteren Proff
|
Posted: 19.02.2023 19:58 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | Synes folk har for lave forventinger på forumet her,synes også trenerne er alt for snille.
Virker som er lite disiplin i stallen.
Tok ten hag en straffe trening for og få spillerne til og løpe mer,rbk spillerne ser utrente og late ut.
Ikke trener vi spesielt på spillestil heller.
Molde og bodø kommer til og seile fra oss i år.
Europa har vi ikke sjanse og kvalifisere oss med laget her. |
Du kan ikke sammenligne B/G og Molde med Rosenborg. Det er ingenting som tilsier at dette laget - uavhengig av trener - skal klare å følge de to lagene. Spiller for spiller er det nivåforskjell.
Europa blir nok hardt om vi ikke får inn en knallgod spiss - i tillegg til at Holse må levere på samme hylle som i fjor. Da vil spillet og spillestilen falle mer på plass.
Det er ikke noe mangel på spillestil - men vi mangler evnene til å utføre. Forklaringen er et ungt lag som ikke har satt seg enda. Det er for tynt framover og for store avstander i laget. Da ser det tungt og tamt ut. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 19.02.2023 21:35 Post subject: |
|
|
| Dersom noen savnet Broholm, så har også han blitt småskadet, jf. kampreferatet. |
|
| Back to top |
|
 |
|