English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Drakt 2025
Goto page Previous  1, 2, 3

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.03.2025 16:01    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
I serien brukte vi bortedrakter med VM 94-design.

Men den var rød den også i det minste da. Den tror jeg faktisk ikke jeg har sett før.

Jarlsberg (Tine) var vel også kun draktsponsor i CL?

Virker som vi hadde rød bortedrakt fra adidas tok over og til og med 99-sesongen. Var faktisk ikke klar over at vi hadde rød bortedrakt så lenge på 90-tallet.

Hadde det også ganske ofte på 80-tallet. Slik sett var min kritikk mot rød bortedrakt generelt litt overdrevet. Vet du noe om hvorfor vi begynte med rød bortedrakt og hvorfor man gikk over til svart?
Back to top
View user's profile Send private message
BalleK
Veteran

PostPosted: 15.03.2025 16:59    Post subject: Reply with quote

Veldig trivelig at andredrakten blir rød igjen. Det er på tide. Det er dette som ER Rosenborg i mitt hode: Hvit hjemmedrakt og rød bortedrakt. Det funket i "alle år", men så kom noen og fant ut at vi skulle ha svarte bortedrakter. Disse har jeg aldri likt.

Tommel'n opp!

Håper de beholder denne i mange år!
2mas
Sjef

PostPosted: 15.03.2025 17:28    Post subject: Reply with quote

Mener å ha sett Erling Næss i rød bortedrakt tidlig på 70-tallet, og jeg regner med at vi hadde det også i 60-årene. Vet ikke bakgrunnen for valget.

Forresten spilte vi i mørkeblå trøyer i cupfinalene i 60 fordi ingen lag fikk spille i hjemmedrakt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.03.2025 18:16    Post subject: Reply with quote

BalleK wrote:
Veldig trivelig at andredrakten blir rød igjen. Det er på tide. Det er dette som ER Rosenborg i mitt hode: Hvit hjemmedrakt og rød bortedrakt. Det funket i "alle år", men så kom noen og fant ut at vi skulle ha svarte bortedrakter. Disse har jeg aldri likt.

Tommel'n opp!

Håper de beholder denne i mange år!

Synes absolutt rød drakt hører hjemme i sortimentet, men i mine øyne er det som tredjedrakt. Gjerne rullere med litt med drakter inspirert av den grønnfargen vi har implementert siste årene, kanskje en "hyllest" til den tidlige drakten som var blå med gul stolpe hadde gjort seg et år også. Og evt. en og annen trøye med andre farger.

Men det er lov å være uenige og ha ulike meninger.

Synes personlig svarte bortedrakter er passende siden vi tross alt er svart og hvit.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 15.03.2025 18:17    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
Mener å ha sett Erling Næss i rød bortedrakt tidlig på 70-tallet, og jeg regner med at vi hadde det også i 60-årene. Vet ikke bakgrunnen for valget..

Ser i tråden "drakthistorie" at du spekulerer i røde bortetrøyer allerede i 1945.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 15.03.2025 18:46    Post subject: Reply with quote

Sannelig! Det hadde jeg glemt. Smile

Av rein nysgjerrighet testet jeg å laste opp bildet på KI-fargelegger. Resultatet ble ikke helt enkelt å tolke, men jeg heller mot at følgende stemmer:

Undertegnede i Historiene om kampene wrote:
Spillerne var derfor i stand til umiddelbar innsats da freden kom våren 1945. Klubben var imidlertid dårlig stelt med utstyr. Heldigvis kom «svenskehjelp» fra Östersund: Idrottsföreningen Castor ga bort to sett av sine reservedrakter. Førstelaget hadde derfor ei tid grønne trøyer, mens juniorene spilte i røde og hvite striper.
Back to top
brandy7
Junior

PostPosted: 15.03.2025 21:54    Post subject: Reply with quote

Ble brukt rød drakt frem til 2016:

Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 16.03.2025 15:46    Post subject: Reply with quote

Gikk litt fort i svingene i går morges før treninga, men jeg fikk rettet opp i saken min i går kveld. Embarassed

RBKweb i 2017 wrote:
Etter å ha hatt røde tredjedrakter siden 2013 vil RBK i år stille i lyseblått når verken hvite eller svarte trøyer passer.
Back to top
Fosningen
Rutinert

PostPosted: 18.03.2025 11:08    Post subject: Reply with quote

Hjemmedrakten er ganske fin. Er generelt skeptisk til striper, og skulle likt å se en versjon uten. Men noen forandringer må vi tidvis ha, og tror jeg raskt kan bli vant til denne. Ren og pen, uten noen stygge logoer som tar alt fokus.

Ideen med bortedrakten er veldig bra. Men i praksis... tenker jeg at vi ligner på Brann. Skulle likt å se svart bortedrakt og rød tredjedrakt. Men igjen, greit med litt forandring, selv om jeg ikke er fan av rød drakt.
Back to top
Mighty
Senior

PostPosted: 18.03.2025 13:42    Post subject: Reply with quote

Synes begge draktene var ganske lekre egentlig. Liker i utgangspunktet ikke striper, men kan leve godt med dette. Både rød og grønn andredrakt føles helt rett spør du meg, så lenge hoved-drakten er hvit og svart. Forstår godt at de må fornyes med jevne mellomrom for å sikre inntekter fra draktsalg. Skulle ønske de la ut litt flere bilder av drakten. Særlig baksiden er dårlig eksponert.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 18.03.2025 13:52    Post subject: Reply with quote

Tipper klubbens inntekter fra draktsalg ikke er allverden. Vet i alle fall at standarden når det kommer til de større klubbene er at klubben sitter igjen med opptil 15% mens resten går til produsent/leverandør (Adidas, Nike, Puma osv.).

Hvordan avtalen til Rosenborg er med Adidas vet jeg ikke, men vil tro de har sin andel også i avtalen med Rosenborg som er med å rettferdiggjøre at de betaler den summen de betaler hvert år. Adidas driver business de også.
Back to top
Larra
Junior

PostPosted: 31.03.2025 18:33    Post subject: Reply with quote

Ingen avtale med matchwornshirts denne sesongen? I fjor dukket draktene opp der så fort kampen startet. Foreløpig ingenting fra kampen på lørdag.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.05.2025 18:53    Post subject: Reply with quote

MÃ¥ tro at tredjedrakt blir lansert innen bortekampen mot KFUM Oslo 3. august.
Back to top
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.06.2025 19:34    Post subject: Reply with quote

SÃ¥ nettopp denne.

https://x.com/BenjaminSol...5784132811

Hvorfor må RBK være så mye dyrere enn resten?

- Torgeir Børven
Back to top
TomBoy
Proff

PostPosted: 02.06.2025 19:40    Post subject: Reply with quote

48 kr billigere enn Molde og 2 kr dyrere enn Bodø totalt.
Dette er innafor. SÃ¥ forresten av Ranheim tok 1000,- spenn for drakta si, det er ille det.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
RÃ¥nny
Legende

PostPosted: 02.06.2025 19:46    Post subject: Reply with quote

Nå er det ikke alle som kjøper barnedrakt da.

150 mer enn Glimt
250 mer enn Brann
350 mer enn Viking
450 mer enn VÃ¥lerenga

- Torgeir Børven
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.06.2025 20:16    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke jeg sjekket da, men vet at Rosenborg i alle fall kun selger såkalt "players edition" av drakta og ikke den billigere "replica-varianten" som er litt annerledes.

Når jeg sjekker nettbutikken til Enga så koster replica-varianten 799,- og players edition koster 1199,-.

Så jeg ville ikke stolt 100% på den oversikten vedkommende presenterer, da den ikke har sammenlignet nøyaktig nok på alle klubber.

Så det er rett og slett feil å si at Rosenborg er 450kr dyrere enn Enga. Man må nesten sammenligne prisene på "players edition" mot hverandre.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 02.06.2025 21:04    Post subject: Reply with quote

Hvorfor er det ikke kommet i gang salg av en replikadrakt? Ikke er den bare billigere, men fasongen passer jo også bedre jevnt over for mange enn en spillerutgave-trøye.
Back to top
waterfalls
Veteran

PostPosted: 02.06.2025 21:08    Post subject: Reply with quote

Selger kanskje ikke så bra for det første. For det andre så har kanskje Rosenborg funnet ut at drakten uansett ser så annerledes ut at de ikke ser poenget?

Molde sin replika er ikke i nærheten av å ligne og Enga sin ser også annerledes ut, selv om den ligner mer enn i Molde sitt tilfelle.

Jeg vet ikke, men du kan alltids sende mail til klubben eller shopen for å spørre tenker jeg. Du får sikkert svar av noe slag vil jeg tro.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3
Page 3 of 3

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb