| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.05.2016 01:03 Post subject: |
|
|
Vil legge til USA også. Kina blir det 99% sikkert ikke utifra det han sa, men USA kan jo være fristende.
Men så god som han fortsatt er så kan han jo spille til han er 40, så da kan han jo ta ett par år til på toppnivå før han så roer ned på en sandstrand mens han tjener penger.
Han skal vel gi seg på landslaget mest sannsynlig også så alt fokus vil jo bli på det nye klubblaget. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.05.2016 01:06 Post subject: |
|
|
Utfra uttalelsene til agenten så var det to tanker som dukka opp i mitt hodet.
1. Han tar noen år hjemme i Malmö.
2. Han legger opp.
De fleste andre alternativer har jo blitt nevnt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.05.2016 01:26 Post subject: |
|
|
| Sløvsekken wrote: | | Mourinho ble bekreftet av United i dag. Zlatan sa han har bestemt seg hvor han skal spille, men vil ikke offentliggjøre noe før etter EM. |
Oi, tror dere Mourinho blir en hit? Hva tenker supporterne (ikke fansen) om denne ansettelsen? Rot til krig om ting ikke klaffer fra første stund? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.05.2016 01:30 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | Utfra uttalelsene til agenten så var det to tanker som dukka opp i mitt hodet.
1. Han tar noen år hjemme i Malmö.
2. Han legger opp.
De fleste andre alternativer har jo blitt nevnt. |
Hadde vært råkult om han tok de siste årene i Malmö, men er han mann nok til å finne på noe sånt da? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.05.2016 01:52 Post subject: |
|
|
| Om det er en som er det, så er vel det Zlatan? |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.05.2016 02:01 Post subject: |
|
|
| Helt klart, derfor hadde det vært så utrolig fett, men spørsmålet er om egoet tillater seg prestisjen og luselønnen som medfølger? Ville blitt en kultfigur på no time om han gjorde det, da. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.05.2016 02:22 Post subject: |
|
|
| Attaboy wrote: |
Oi, tror dere Mourinho blir en hit? Hva tenker supporterne (ikke fansen) om denne ansettelsen? Rot til krig om ting ikke klaffer fra første stund? |
Tenker at dette er noe som trengs nå. Mourinho er jo en garantist på å skaffe resultater og det er det Man Utd trenger nå. Nå er det ikke sikkert at han varer mer enn toppen 3 sesonger (basert på klubbene han har vært i før) men det kan være mer en nok for å få klubben på rett vei igjen.
Blir en veldig spennende sesong i vente. Man Utd, City og Chelsea med nye managere, Klopp som har fått litt mer tid i LFC, Spurs som nok har lyst til å ta enda ett steg videre og så har man jo Wenger og Arsenal som jo alltid klarer å hevde seg i toppen.
Legger man til Leicester og Ranieri, West Ham, Southampton (som avsluttet knallsterk denne sesongen) og ett Everton lag som kan heve seg med ny manager så er det ett utrolig sterkt og spennende felt som stiller til neste sesong.
Må gjerne rette meg om dere mener jeg tar feil, men jeg tror neste sesongs PL (i hvert fall på papiret) vil være den mest competitive sesongen man har sett i i fotball. |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Forumsjef
|
Posted: 28.05.2016 02:29 Post subject: |
|
|
| Jeg føler Mourinho er Uniteds svar på Hamrén. Får sikkert gode resultater på kort sikt. Men på lengre sikt vil det være ødeleggende for klubbens utvikling. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 28.05.2016 02:44 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | | Må gjerne rette meg om dere mener jeg tar feil, men jeg tror neste sesongs PL (i hvert fall på papiret) vil være den mest competitive sesongen man har sett i i fotball. |
Akkurat nå, så føles det som vi har en meget spennende sesong i vente, Vegard. Enig med deg! Så spørs det hva som skjer i overgangsvinduet nå i sommer, og hvem som horer ut én milliard eller mere og automatisk diskvalifiserer seg sjøl til å ha noen sjel igjen å heie på. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 28.05.2016 03:16 Post subject: |
|
|
| Kjello wrote: | | Jeg føler Mourinho er Uniteds svar på Hamrén. Får sikkert gode resultater på kort sikt. Men på lengre sikt vil det være ødeleggende for klubbens utvikling. |
Han er kanskje enda nærmere Perry i filosofi. Man kan i hvertfall til en viss grad sammenligne Fergusons og Eggens fotballfilosofi, der begge er opptatt av å underholde og styre kamper. Begge har også bygget opp sine respektive klubber til ryktet og posisjonen de har i dag, og har på mange måter definert klubben for overskuelig fremtid.
Mourinho er omtrent den rake motsetning. Han er typen som gjerne vinner kamper ved å score tidlig for så å parkere bussen, som det heter. Det gjenstår selvsagt å se hvordan han påvirker Man Utd, men track record viser at han er omtrent like anti-Ferguson i tankegangen som Perry er anti-Eggen.
Jeg tror også at han kan gjøre det bra i rene tall og poeng i United, men jeg har inntrykk av at forventningene der er litt som i Rosenborg; det handler ikke bare om å sanke poeng, det er også visse forventninger til hvordan de sankes. Mnn, for å sitere Stabæk-ledelsen da de forsøkte å lure Nancy - i nøden spiser fanden fluer. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 28.05.2016 11:15 Post subject: |
|
|
Jeg tror Mourinho er riktig for United på nåværende tidspunkt. Man er avhengig av å løfte klubben resultatmessig, hvis ikke kan det fort ende med en lengre mørketid slik som Liverpool har opplevd. Det er uhyre viktig å være med i Champions League, både økonomisk men ikke minst i forhold til spillerlogistikk.
At Mourinho bare spiller kjip forsvars-fotball er en sannhet med litt modifikasjoner. Han har bla. scoringsrekorden i La Liga, med 121 mål på 38 kamper i Real Madrid, og Chelsea spilte relativt offensiv fotball i både 14/15 sesongen og i hans første periode, så han er ikke fremmed for å være offensiv. Derimot er han en kyniker, som først og fremst gjør alt han kan for å skaffe 3 poeng eller avansere i en turnering, og går ikke av veien for å plante hele laget i forsvar om han mener det gir best sjanse til å oppnå nettopp det.
Jeg tror dog han har litt å gå på i forhold til united-supporterne nå. Lista ble lagt fryktelig lavt av Van Gaal når det gjelder underholdningsverdi, så det skal nok ganske mye til før det blir klaging på Mourinho så lenge resultatene kommer. Litt som RBK med Hamren. Underholdningsverdien var høyst variabel, men når laget ikke taper en kamp i løpet av sesongen kan man nesten ikke klage heller.
Last edited by Sløvsekken on 28.05.2016 11:20; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Veteran
|
Posted: 28.05.2016 11:18 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Kjello wrote: | | Jeg føler Mourinho er Uniteds svar på Hamrén. Får sikkert gode resultater på kort sikt. Men på lengre sikt vil det være ødeleggende for klubbens utvikling. |
Han er kanskje enda nærmere Perry i filosofi. Man kan i hvertfall til en viss grad sammenligne Fergusons og Eggens fotballfilosofi, der begge er opptatt av å underholde og styre kamper. Begge har også bygget opp sine respektive klubber til ryktet og posisjonen de har i dag, og har på mange måter definert klubben for overskuelig fremtid.. |
Det her blir for dumt. Rett og slett fotballfaglig svakt å sammenligne Mourinho med PJH.
Ferguson var opptatt med å underholde helt til han innså at det ikke gav ham noe på den europeiske arenaen. Etter 2006 var han like pragmatisk som Mourinho etter gruppespillet. Og det var Uniteds mest vellykkede periode i Europa under hans ledelse.
Peps ledelse har skaffet både Barca og Bayern en sykelig dårlig bortekampsstatistikk i CL, i forhold til hvilket mannskap han hadde i forhold til resten av europa og hva slags konkurranse han hadde i hjemlig liga.
Ferguson var ikke en alle-mann-i-angrep manager. Han tilpasset seg tidene, og gjorde det bedre etter at han la opp til kontringsangrep i europa.
Å sammenligne Eggens ukompromissløse handlinger med Ferguson er -helt- feil. Sistnevnte var utrolig defensiv i kampene han ikke trodde laget kunne vinne med spill alene.
Det her blir bare så dårlig oppsummering av hva man oppnår i forhold til forventninger, krav, faktiske utførelser, og konkurranse.
Se på KI nå, Zorac, ikke så veldig annerledes enn Mourinho. Overspiller de man tror man skal overspille. Kontrer mot de man tror er bedre. Bruker ikke juniorspillere, fordi man ikke har råd til å kristne nye spillere med tanke på kravene.
Shame on you. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 28.05.2016 21:03 Post subject: |
|
|
Da ble det opprykk tilbake til PL med engang for Hull.
Så får vi se om vi får se Diomande spille noe neste sesong, ser jo ikke så lovende ut mtp at han ikke har spilt så mye etter overgangen. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.05.2016 00:24 Post subject: |
|
|
| Litt synd egentlig. Sheffield er en fotballby. Hull er en Rugbyby(!). Men igjen er det penger som avgjør. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 29.05.2016 22:20 Post subject: |
|
|
Barnsley opp til Championship etter å ha slått Millwall 3-1 i play off finalen.
I morgen så er det en enda mer spennende kamp for da er det AFC Wimbledon - Playmouth kl 16. Skulle AFC Wimbledon vinne så vil de neste sesong spille på samme nivå som MK Dons.
Oppgjørene mellom dem denne sesongen har endt med borteseire. Plymouth vant 2-0 i 1 runde i serien og 3-2 i Johnstone's Paint Trophy mens AFC Wimbledon vant 2-1 i starten av april på Playmouth's hjemmebane. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.05.2016 17:38 Post subject: |
|
|
| 1-0 til AFC Wimbledon! Det er 11 min + tillegg igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.05.2016 18:01 Post subject: |
|
|
Slutt, etter 101 min så vinner AFC Wimbledon 2-0 etter en straffe av Akinfenwa i det 99 min!
Dermed blir det AFC Wimbledon mot MK Dons neste sesong.
Imponerende prestasjon av AFC Wimbledon. Nå er de i League One og det sikret de på dagen 14 år etter oppstarten av den nye klubben som måtte starte på nytt på nivå 9. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 30.05.2016 20:32 Post subject: |
|
|
| Vegard2711 wrote: | Slutt, etter 101 min så vinner AFC Wimbledon 2-0 etter en straffe av Akinfenwa i det 99 min!
Dermed blir det AFC Wimbledon mot MK Dons neste sesong.
Imponerende prestasjon av AFC Wimbledon. Nå er de i League One og det sikret de på dagen 14 år etter oppstarten av den nye klubben som måtte starte på nytt på nivå 9. |
Verdens sterkeste fotballspiller Akinfenwa(ifølge FIFA 15 - tar visstnok 180kg i benken) ble frigitt etter kampen. Litt synd, hadde vært artig og fulgt ham i League One, han har jo erfaring derfra, men han begynner vel å trekke på årene og har ikke vært veldig målfarlig i år _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
DarthJohansen Proff
|
Posted: 30.05.2016 20:53 Post subject: |
|
|
| Tipper det var bestemt før kampen at han skulle slippes. Det var ikke planen at han skulle ta straffen for å si det slik, men han klarte å "oertale" den faktiske straffeskyteren at han skulle ta den. Neppe den mannen jeg hadde sagt nei til heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Vegard2711 Legende

|
Posted: 30.05.2016 21:58 Post subject: |
|
|
Begynner å dra på åra, ja. Ble jo 34 for noen uker siden.
AFC Wimbledon gjør nok lurt i å se etter noen nye, for med unntak av styrken og hodespillet til Akinfenwa så har han ikke så mye å bidra med ellers på banen.
Blir spennende å se om Wimbledon klarer å holde seg oppe. De klarte jo opprykket fra Conference til League Two, men de har måtte kjempe for å holde seg opp. De 3 første sesongene så var de i bunn, men de klatret litt i forrige sesong og enda mer denne sesongen. Forhåpentligvis så klarer de det samme i League One.
Det som lover bra for AFC Wimbledon er at ingen av de 4 lagene pr sesong som har rykket opp de 4 seneste sesongene har rykket rett ned igjen til League Two. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 30.05.2016 22:10 Post subject: |
|
|
| Morsomt med Wimbledon, men spørs om de har nok publikum til å holde seg i League One, inntektene blir for små. |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.05.2016 19:27 Post subject: |
|
|
England har tydeligvis tenkt å spille offensivt i EM, med Vardy, Kane, Sturridge, Rooney og Rashford i den endelige troppen  |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.05.2016 19:34 Post subject: |
|
|
Akkurat som Semb var offensiv da han spilte med Flo, Iversen, Carew og Solskjær samtidig...  |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 31.05.2016 21:05 Post subject: |
|
|
| Hehe, har jo et poeng der. Dog ga det jo en viss mening å ha sterke hodespillere med all lempingen de dreiv med. Med unntak av Rooney som kan spille på midtbanen er ingen av de 4 andre spesielt egnet som annet enn midtspiss i det Engelske laget dog. Vardy, Sturridge og Rashford er også veldig like som typer. |
|
| Back to top |
|
 |
|