| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Messi Veteran
|
Posted: 18.12.2013 09:07 Post subject: |
|
|
Klubben er ikke nær noen konkurs. De har et stort aktiva, som heter Lerkendal Stadion, og er verdt 100 millioner.
Konsulent honoraret til Bratseth var vel mellom 100 - 200 000 kr en plass, hvis jeg ikke husker feil. |
|
| Back to top |
|
 |
Montana Veteran

|
Posted: 18.12.2013 09:57 Post subject: |
|
|
| Man går fort konkurs om man betaler 100-200 000 (i året?) til ting som like godt ikke hadde trengt å vert der fordi det ikke spiller noen aktiv rolle. Her kunne vi trengt et oppfølgingsintervju. Er det sant at han ikke har bidratt noe særlig, men mottatt denne summen? Hvorfor? Har han kun vert en slags brannslukker, som skal se over om Hoftun gjør en idiotisk feil og rette den før det blir offentlig? isåfall, hvorfor ikke spytte de 100-200 000 inn i en ny SD som ikke trenger hjelp? |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 18.12.2013 10:38 Post subject: |
|
|
Denne avviklingen har vel allerede skjedd, men det er jo direkte pinlig at det har tatt nesten sju år med støttehjul og et tilsammen et par millioner - minst - i ektrautgifter for å stable SDen vår på beina. I hvertfall når man ser sluttresultatet. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.03.2022 10:40 Post subject: |
|
|
Kontinuitet er ofte et positivt aspekt.
Den røde tråden i Rosenborgs fall er imidlertid Rune Bratseth som har vært i ledelsen av styret i årevis, og har opparbeidet erfaring og autoritet.
Han har dermed stor påvirkningskraft ovenfor nye styremedlemmer med kortere fartstid. Vi så dette i forbindelse med Milos-saken. Det som skjedde var uheldig på flere måter. Ikke minst når det nå viser seg at Milos har hatt umiddelbar positiv effekt i Malmø, mens Rekdal viser seg som den begrensede treneren svært mange av oss mente han var. Og er.
Bratseth var med på å ansette Horneland, og han gikk ut i media og forsvarte avgjørelsen og fremholdt lenge at han var et godt valg.
Kontinuitet er ikke positivt når det er negativ kontinuitet.
Ledelseskulturen i Rosenborg er råtten. Kanskje kan det til dels forklares også med årsmøtets medlemmers selvtilfredshet og den selvgodheten trøndere har hatt rundt Rosenborg.
Det er nok ikke bare Bratseth som er problemet. Jeg finner imidlertid få argumenter for at han skal ha noe mer med Rosenborg å gjøre i fremtiden. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Socrates Veteran

|
Posted: 21.03.2022 10:46 Post subject: |
|
|
| Det er litt tidlig å suksesserklære Milos sitt Malmö allerede nå, ellers så er jeg helt enig. |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 21.03.2022 11:11 Post subject: |
|
|
| Bratseth er den (og den eneste) personen som har sittet i styret gjennom tykt og tynt og vel hatt en formell rolle i klubben siste 25(?) år. Han føler nok at hans ord veier tungt både mht styrefartstid, karriere, og iboende fotballkompetanse. Og kanskje er det andre styremedlemmer som også føler det slik når Bratseth på sitt sedvanlig bastante vis ytrer en mening, og fører til en usunn maktbalanse. Det er en grunn til at folk på toppen bør skiftes ut uten at det går tiår på tiår, og selv om dette ikke er helt afrikansk diktator- eller dynastinivå så er det gode grunner til et skifte. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.03.2022 13:14 Post subject: |
|
|
Ja, det er veldig unaturlig å opprettholde klippekort over tid med så dårlige resultater. Det er for meg helt åpenbart at han har bidratt negativt. Like logisk er det at han selvfølgelig har bidratt positivt også. Men det skulle bare mangle.
De siste 10-12 årene (med unntak av flaks med første tiden med Kåre) har det gått nedoverbakke.
Derfor er det helt ulogisk å fortsette med Bratseth. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.03.2022 13:20 Post subject: |
|
|
En av de største problemene som dukker opp når man har vært en plass lenge, og som vi ser i RBK, er aversjon mot nye tanker og ideer. I kraft av gammel suksess så er det lett at det blir sånn at man "vet best selv". Det så man jo rimelig tydelig når nederlenderne ble kasta på dør, og måten Milos' kandidatur ble skutt ned. Her skal vi ikke ha noen som forstyrrer ekkokammeret.
Samtidig så har jo Eggen ufrivillig blitt en slags hemsko i klubben fordi de som forvalter den arven, både nå og tidligere, ikke skjønner hva det dreier seg om. Kandidatene til trenerjobben nå i høst/vinter er jo et soleklart bevis på akkurat det. "Artig og angrepsvillig fotball" var ikke filosofien til Eggen. Det var resultatet av det han gjorde. Det er hvordan man setter sammen et lag og hvordan man arbeider som er det essensielle, ikke hvorvidt man spiller 4-3-3, 4-2-3-1 eller 3-4-3. Og om man assosierer Rekdals trenerhistorikk med "artig og angrepsvillig fotball" så har man jaggu ikke fulgt med.
Ting må konkretiseres i mye større grat. Den "artig og angrepsvillig fotball" floskelen, som er det eneste dagens styre greier å lire utav seg rundt temaet, er jo bare vås. Faktum er at de ikke har peiling på hvordan de skal ta denne klubben vidre. Og ja, der er Bratseth sentral, all den tid han er fellesnevneren på vel samtlige fadeseansettelser siden Eggen først ga seg i 2002. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 21.03.2022 14:10 Post subject: |
|
|
Jeg håper folk ikke misforstår meg nå, men (den eneste) fordelen med at Eggen nå er borte, er at styret og klubben for øvrig ikke lenger kan dytte Eggen foran seg som en allfader som skjærer gjennom. Han er åpenbart brukt som skjold ved flere tilfeller, og det er ganske store klikker i medlemsmassen som støttet seg blindt til Eggens uttalelser. Når disse uttalelsene i en del tilfeller var "pålagt" alltid klubblojale Eggen av et styre/ledelse som visste at de var såpass ute å kjøre at de så seg nødt til å misbruke sjefens navn og rykte, nærmer det seg blasfemisk.
Et nytt styre på plass nå uten mulighet til å søke alibi hos Eggen kan fort være en del av løsningen i å få oss i nærheten av posisjonen vi bør ha igjen. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 21.03.2022 14:19 Post subject: |
|
|
Hadde jeg vært bedrifts eier med majoritet så ville jeg ha fjernet Bratseth fra styret. Jeg ville også tildelt Tove og en del andre i Admin sluttpakker.
Jeg vil re organisert Klubben.
Jeg ville også sett på valg komiteen og akademiet
Klubben må re startes. _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 21.03.2022 15:18 Post subject: |
|
|
Hehe, du vil 'se på valgkomitéen' i et hypotetisk scenario som majoritetseier i Rosenborg?
Mener du egentlig 'som diktator i medlemsklubben'? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.03.2022 15:20 Post subject: |
|
|
Det har jo vært nevnt at årsmøtets makt og medlemskonseptet også kan være en bremsekloss for utvikling.
Uansett håper jeg at vi som Neskeens sier kan revitalisere klubben med nye gode profesjonelle styremedlemmer og ledere.
Bratseth bør ut. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Sløvsekken Veteran

|
Posted: 21.03.2022 15:38 Post subject: |
|
|
| Skjønner ikke hvorfor folk drar inn Tove Dyrhaug i dette. Problemene i klubben ligger jo utelukkende på sportslig organisasjon, ikke klubbdriften som helhet. Dyrhaug har da ingen verdens ting å gjøre med hverken spillerlogistikk eller treneransettelse, utover det formelle rundt kontraktsskrivingen og HR. Det er Dorsin, trener og styret som tar alle sportslige valg. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 21.03.2022 15:47 Post subject: |
|
|
Enig med siste taler. Det er ikke administrasjonen som er hovedproblemet. De utfører bare styrets instrukser. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 25.04.2022 08:16 Post subject: |
|
|
Takk for følget Rune
Men helt riktig å trekke seg nå.
« – Jeg uttalte meg etter at det var kommet et mistillitsforslag til årsmøtet (en sak som ble kjent onsdag, journ. anm.). Der stilte jeg spørsmål rundt hvordan fremtiden vil se ut, blant annet når man skal rekruttere nye styremedlemmer til RBK. Hvem orker å sitte i et slikt ulønnet verv når man kun utsettes for kritikk? Og hvor enkelte medlemmer i klubben, uten innsikt eller kunnskap om det som foregår på styrerommet, uttaler seg slik man gjør? Det gjelder også på sosiale medier.» |
|
| Back to top |
|
 |
Saltfjellet Proff
|
Posted: 25.04.2022 08:34 Post subject: |
|
|
| Makan. Har ikke Rune tenkt tanken at mye av kritikken kommer på grunn av måten styret har oppført seg de siste årene? |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 25.04.2022 08:42 Post subject: |
|
|
| Etter å ha lest forsvarskommentaren fra Bratseth i går så mener jeg det er helt OK han trekker seg nå. Han har ikke skjønt noen ting. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 25.04.2022 09:02 Post subject: |
|
|
Takk for innsatsen alle disse årene Rune!
Tidene endrer seg og det kan være sunt med nye koster. Styret i Rosenborg med deg som en sentral brikke har gjort et elendig arbeid i mange år. Da blir det naturligvis kritikk.
Lykke til videre. _________________ Du och jag Alfred? …..mmmmmjaannjoo... |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 25.04.2022 09:03 Post subject: |
|
|
| Takk for innsatsen! |
|
| Back to top |
|
 |
nin Rutinert
|
Posted: 25.04.2022 09:17 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Og hvor enkelte medlemmer i klubben, uten innsikt eller kunnskap om det som foregår på styrerommet, uttaler seg slik man gjør? |
Hva med å informere medlemmene bedre om det som foregår på styrerommet, Rune?
Enn å være så redd for et intervju med en styrelederkandidat som etterlyser større profesjonalitet i en klubb som konsekvent har blitt dårligere at man går direkte i forsvarsposisjon med en slags sutrestemme om at man tar med seg lekene sine og går hjem? |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 25.04.2022 09:29 Post subject: |
|
|
Jeg ser et styremedlem som er redd forå bli stilt til veggs og ville unngå å måtte svare for seg på årsmøtet... Kanskje hadde det blitt ugreit å måtte forklare hva som faktisk skjedde da trenerprosessen ble kuppet, eller hvorfor nøkkelinformasjon ble lekket ut av styrerommet?
Dette er en gledens dag! Jeg har ikke lagt skjul på at jeg har ment at Bratseths medlemsskap i styret har vært et mye større problem for klubben enn Kotengs, og at fokuset på å få Koteng fjernet uten å bytte ut Bratseth har vært feil og misforstått (såfremt Koteng ikke ble erstattet av en fyr med større fotballpondus enn Bratseth, og som derfor ikke hadde behov for å lene seg på Bratseths fotballkompetanse) |
|
| Back to top |
|
 |
puckno Veteran
|
Posted: 25.04.2022 09:40 Post subject: |
|
|
Det er ikke antydning til noe som helst av forståelse for at mange medlemmer etter år med sportslig nedgang og håpløse treneransettelser ønsker en restart også når det kommer til sportslige premissgivere i styret. Bratseth kunne gått ut av det med mer verdighet enn dette. _________________ Rekdal ut! |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 25.04.2022 10:16 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | Kanskje hadde det blitt ugreit å måtte forklare hva som faktisk skjedde da trenerprosessen ble kuppet, eller hvorfor nøkkelinformasjon ble lekket ut av styrerommet?
|
Jeg antar du sikter til konspirasjonsteorien om at styremedlemmer skulle ha lekket en potensiell treners ankomst til Værnes? Gotaas går langt i intervjuet i adressa i helgen med å antyde at lekkasjene kom fra diverse agenter som var involverte i prosessen. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.04.2022 10:35 Post subject: |
|
|
Tja. Jeg synes kanskje særlig Nettavisens dekning av saken inneholdt en del info som, hvis den var basert på reell info, neppe kunne hatt agenter som eneste kilde. Liten grunn til at agenter skulle hatt innsideinfo om styrebehandlingen. Flyturen kunne de selvsagt tipset aviser om, men jeg skjønner ikke helt hvilke agenter som skulle hatt interesse av det.
Med andre ord kjøper jeg ikke helt at styret frikjenner seg selv og hverandre noen måneder etterpå. Det framstår vel mer som å bare legge den ballen død. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Blodstrupmoen Veteran
|
Posted: 25.04.2022 10:37 Post subject: |
|
|
Ble ikke lei meg over at han forsvinner.
Men leste at han har mottatt trusler, folk er jo ikke friske. |
|
| Back to top |
|
 |
|