English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Lillestrøm - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
4%
 4%  [ 3 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Eyjolfsson
0%
 0%  [ 0 ]
Hovland
1%
 1%  [ 1 ]
Andersson
0%
 0%  [ 0 ]
Skjelbred
0%
 0%  [ 0 ]
Tettey
71%
 71%  [ 49 ]
Hoff
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
2%
 2%  [ 2 ]
Molins
1%
 1%  [ 1 ]
Zachariassen
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
18%
 18%  [ 13 ]
Augustinsson
0%
 0%  [ 0 ]
Islamovic
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 69

Author Message
eksil
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 21:38    Post subject: Reply with quote

Det ser ut som om ingen har trent sammen. Aldri.
ibejnar
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 21:39    Post subject: Reply with quote

jeg ved snart ikke hvad man skal mene. MEN kampen bliver i min verden tabt ved at starte med DEN centrale midt og så spille Doff og Holse på kanter. Man indretter sig konsekvent efter modstanderen og spiller sig selv dårlig. Hvor er modet og hvorfor i alverden kan vi ikke spille offensivt med Tetty, Doff og Holse centralt og så Ceide på en kant. Det er bangebuks fodbold og vi taber jo alligevel. Det er håbløst. Der er sikkert mange andre årsager at pege på som gamle RBK fans kan pege på, men at starte kampen med 3 def. midt og så tabe alligevel. Jeg kan ikke forestille mig man forlænger med Åge. Mon ikke han selv går inden næste kamp.
Back to top
View user's profile Send private message
Bonnien
Proff

PostPosted: 25.06.2021 21:41    Post subject: Reply with quote

Hvor skal man begynne? Det er forferdelig å se på RBK om dagen. Det er så mange gode spillere som spiller helt forferdelig dårlig.

Det må være en drøm å spille forsvar mot oss. Vi truer ingen verdens ting. Ingen spillere som går hurtig i bakrom når sjansen er der. De seks fremste spillerene våre har stort sett ballen feilvendt. Og det er null kreativitet på midtbanen vår. Vi er nødt til å begynne bruke spillerne i de posisjonene de faktisk er best. Å bruke Doffen på kant mot antatt svakere lag er rett og slett misbruk. Kunne ha sagt både det ene og andre om alle spillerne i dag og det hadde ikke blitt pent. Det er rett og slett sjokkerende dårlig.
Back to top
Zorac
Forumsjef

PostPosted: 25.06.2021 21:42    Post subject: Reply with quote

Intet kollektiv i noe ledd og mangegangen personlige feil i forhold til personlige "riktig", da blir det slik. Vi er virkelig aldri i nærheten av å ta noe grep i denne kampen; denne kampen heller.
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 25.06.2021 21:43    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Så intervjuet med Åsen og Helland. Tror aldri jeg har sett to spillere som har vært mer emosjonelle...

Fikk medfølelse med hva de har måttet vært igjennom i Rosenborg.. Her er det mye vi ikke vet og spesielt det at Hareide har sagt til Åsen at Åsen kan gjøre en helt OK jobb for RBK 2 i andredivisjonen er rett og slett vannvittig.

Hareide fikk sin sjanse og feilet. Kan sikkert gjøre en grei jobb for styret i MFK.
Back to top
Trondhjemsen
Proff

PostPosted: 25.06.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
jeg ved snart ikke hvad man skal mene. MEN kampen bliver i min verden tabt ved at starte med DEN centrale midt og så spille Doff og Holse på kanter. Man indretter sig konsekvent efter modstanderen og spiller sig selv dårlig. Hvor er modet og hvorfor i alverden kan vi ikke spille offensivt med Tetty, Doff og Holse centralt og så Ceide på en kant. Det er bangebuks fodbold og vi taber jo alligevel. Det er håbløst. Der er sikkert mange andre årsager at pege på som gamle RBK fans kan pege på, men at starte kampen med 3 def. midt og så tabe alligevel. Jeg kan ikke forestille mig man forlænger med Åge. Mon ikke han selv går inden næste kamp.

Det finnes tydeligvis ingen grense hvor mye vi skal tilpasse oss motstanderne. Og på slutten, når vi må ha mål, ja da spiller vi med en bedre oppstilling. Hva om vi stiller slik fra start heller Åge?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 21:46    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
PerO wrote:
Vår Herre wrote:
PerO wrote:

Slutt å fore tro,let da. Alle får rett hvis de gjentar det samme i mer enn 10 år. Såpass svinger det i fotball.

Senador har flaks så det tilfeldigvis stemmer akkurst nå.

Det var vel ikke i kveld det begynte å bli rævva. Det har vel snart vært sånn i ti år nå, egentlig, med en liten merkelig Kåre-periode der vi fikk til noe.

Jeg vet ikke hvilke forventninger du har, men det er NAE perioden som er det unormale.

En sesong utenfor topp 3 de siste 10 år, er faktidk ikje rævva, selv om vi er helt utafor akkurat nå.

Slutt !!! Ingen fremgang siden 2017 med den pengebruken er ikke godt nok. Det er en skandale.

Det er riktig at den dårlige perioden har vart siden 2017.

Men har klubben sittet stille og sett på dette, eller leter de etter løsnuingen for å snu utviklingen?

Du kan ikke vedra å bli best. Du må gjøre tiltak, og virker ikke de, må du finne andre tiltak, til du finner det riktige.

Vi har byttet både trenere, spillere og sd i denne prosessen. Og drn prosessen har ikke stppet enda. Det jaktes etter den riktige løsninger, men desverre finnes ingen fasit å lese
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 21:49    Post subject: Reply with quote

Senador, poenget ditt har alltid stått og det medfører riktighet når du messer om at vi har mistet plottet og er på dypt vann, men alle sammen VET dette, og du VET det vi VET.

Når det er sagt (for ente gang), om vi stiller med Hansen - Reitan - Besim - Holmar - Agustiniussen - Henriksen - Zac - Holse - Vecchia - Molins- Ceide så skal det laget holde for å kjempe i toppen.

Det laguttaket står vitterlig til stryk, og har Åge faktisk brukt hersketeknikk vi kjenner og sagt Åsen er god nok for RBK 2 (fint sagt) så spyr jeg..

en sånn trener vil jeg ikke ha i klubben min! Evil

Om all infoen stemmer ønsker jeg at Åge fratrer snarest, Trond tar over mens vi snakker med Knutsen eventuelt andre kandidater og gjør den siste krampetrekningen.*

Tråkker vi feil en gang til så fortjener vi f meg Obos!
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
PerO
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 21:55    Post subject: Reply with quote

senador wrote:

Rett i to sekunder? Så du lever i den fantasi at vi har blitt bedre siden ja la oss si 2017?

Det var ikke fremgang fra 2012 til 2015 heller. Du sa det var fantasi å tro vi kunne ta igjen Molde og de andre da også. Det bar rett mot nedrykk i løpet av en sesong eller to.

Så kom en middels trener som fikk troa inn i gruppa. Gjorde noen få vellykkede grep og dermed begynte vi å vinne alt.

Hadde du rett i at alt gikk åt skogen da også?

Last edited by PerO on 25.06.2021 21:57; edited 1 time in total
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 21:55    Post subject: Reply with quote

Tipper laguttaket blir enda mer defensivt på Onsdag. Hareide parkerer bussen for å sikre ett poeng.
Back to top
UhyrligBakkestart
Junior

PostPosted: 25.06.2021 22:01    Post subject: Reply with quote

Senador har rett. PerO er et troll. Spesielt at så få ser det.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 22:02    Post subject: Reply with quote

Det er noe skikkelig råttent i klubben, og det stikker mye dypere enn hvem som til enhver tid er hovedtrener. Når ingen klarer å lykkes er det flere personer i diverse viktige roller som bør ta seg en solid titt i speilet. Dette går ikke.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 22:03    Post subject: Reply with quote

Hørte kampen i bila, bet meg merle i at det ble kommentert at Holse ville ha med laget i høyt press, men ingen gadd og det i sluttminuttene ?
Virket som Tagseth var frisk da.

Neste kamp vil jeg se Serberic i midtforsvaret med Hovland, hipp som happ på sidebackene, Holse-Tettey-Tagseth på midten og Ceide-Molins-Sæther på topp. Sistnevnte må være tidenes flopp hvis han ikke kan bidra med noe på topp.

Styret er modent for utskiftning og har vært det lenge, selv veteranlauget bør jo innse at gjenvalget av Koteng var feil
Back to top
sukram
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 22:03    Post subject: Reply with quote

Æsj, har vi kamp på onsdag allerede. Da må jeg se på, liksom.
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 22:05    Post subject: Reply with quote

Man må heldigvis ingenting. Jeg droppa kampen i dag etter at jeg så laguttaket. Føler det var en helt grei avgjørelse.
Back to top
Standarn og Crick
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 22:12    Post subject: Reply with quote

WT62 wrote:
Hørte kampen i bila, bet meg merle i at det ble kommentert at Holse ville ha med laget i høyt press, men ingen gadd og det i sluttminuttene ?
Virket som Tagseth var frisk da.

Neste kamp vil jeg se Serberic i midtforsvaret med Hovland, hipp som happ på sidebackene, Holse-Tettey-Tagseth på midten og Ceide-Molins-Sæther på topp. Sistnevnte må være tidenes flopp hvis han ikke kan bidra med noe på topp.

Styret er modent for utskiftning og har vært det lenge, selv veteranlauget bør jo innse at gjenvalget av Koteng var feil

Dersom du hadde sett og ikke hørt kampen ville du ikke ønsket å sett Hovland i rbk-trøye igjen. Kom vel opp i 10 rett i dusjen pasninger, der også en ledet til mål imot.
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 25.06.2021 22:34    Post subject: Reply with quote

RbkUrge wrote:
Nå kommer Åsen og Helland til å runke hverandre i intervjusonen snart. Rolling Eyes

Jeg var deppa. Så leste jeg denne 😂😂

Nå er jeg bare tom.
Back to top
Trolljkar
Rutinert

PostPosted: 25.06.2021 22:55    Post subject: Reply with quote

6Strand wrote:
RbkUrge wrote:
Nå kommer Åsen og Helland til å runke hverandre i intervjusonen snart. Rolling Eyes

Nå er jeg bare tom.

Ble en runk på deg også ja Tommel'n opp!
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 25.06.2021 23:01    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:

Viserne på ei klokke som står stille viser riktig tid 2 sekunder hvert døgn, men feil 23 timer og 58 sekunder.

Skjer de siste 59 minuttene da? Neutral
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 25.06.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
senador wrote:

Rett i to sekunder? Så du lever i den fantasi at vi har blitt bedre siden ja la oss si 2017?

Det var ikke fremgang fra 2012 til 2015 heller. Du sa det var fantasi å tro vi kunne ta igjen Molde og de andre da også. Det bar rett mot nedrykk i løpet av en sesong eller to.

Så kom en middels trener som fikk troa inn i gruppa. Gjorde noen få vellykkede grep og dermed begynte vi å vinne alt.

Hadde du rett i at alt gikk åt skogen da også?

Jeg har sagt at vi ikke vil utvikle oss i lengden og hvis vi fortsetter elendigheten så skal vi ikke utelukke nedrykk. Det mangler strategi og kompetanse for å få langvarig suksess. Det kan hende at man av og til treffer på en heldig treneransettelse, men det er flaks og i lengden holder ikke flaks, men da er det dyktigheten som avgjør. Siden 2003 har klubben gått rett ned og jeg har fått rett i det overordnende bildet. Noen opphold har det vært, men det har ikke vært bærekraftige utviklinger (les Hamren og Kåre periode). Det har kun ført til kortsiktige suksesser og økonomiske problemer til slutt. Grunnen er at det mangler en overordnet strategi slik at alle vet hva som skal gjøres slik at hovedtrener ikke må begynne på nytt gang på gang med kosthold, toppidrett etc, etc.

Last edited by senador on 25.06.2021 23:16; edited 1 time in total
Back to top
Letterkenny
Rutinert

PostPosted: 25.06.2021 23:15    Post subject: Reply with quote

GoalGoblin wrote:
6Strand wrote:
RbkUrge wrote:

Nå er jeg bare tom.

Ble en runk på deg også ja Tommel'n opp!

LOL. Burde skrevet skuffet.
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 23:22    Post subject: Reply with quote

Robin wrote:
Ratatosk wrote:
Det er mange år siden pila pekte oppover for denne klubben! Snart må
Man stikke fingern i jorda og ta problemene ved roten!

Men hvor er roten, hvor er hovedproblemet? Jeg klarer ikke å se det, tror ikke det fungerer å bare sparke trener. Det er noe større, fundamendalt galt som har pågått over flere sesonger. Det mangler "noe" hele tiden. Altså spillere som ikke er gode nok, fungerer fint i andre klubber, det ser vi gang på gang, men i RBK fungerer de altså ikke...

Jeg sitter ikke på noen fasit, men etter min mening så handler det mye om spillerlogistikk, filosofi og utvikling. Klubben står med begge beina i «stolt fortid» og har fylt opp administrasjon og støtteapparat med «venners venner». Man har forsømt speidingsjobben og ikke greidd å finne spillertyper som utfyller hverandre. Det er vanskelig å bygge slagkraftige lag med 11 spillere som omtrent innehar nøyaktig like egenskaper. Fotballen er i utvikling, og man må se framover ikke bakover. Hurtighet, kreativitet og pasningsspill bør være hovedkriterier når man leter etter spillertyper. Vi er Rosenborg. Ikke et lag som håper å krige inn mål på dødball. Første steget er å innrømme at man har gjort en dårlig jobb, og at strategien (eller mangel på strategi) er feilslått. Vi hentet Sapara. Vi hentet Annan. Vi hentet Dockal. Vi hentet Prica. Vi hentet Stadsgaard. Vi heter Lustig. Spillere med nøkkelferdigheter i sine posisjoner. Hva har kommet etterpå? Vi gir bort spillere gratis, og henter spillere med greie basisferdigheter, men som ikke git oss det lille ekstra. Finner man noen med gode ferdigheter så «ødelegger» de samhandlingen, og blir gitt bort. Adegbenro er et lysende eksempel på det. Ble beskylde for å ikke være en god lagspiller. Kan godt hende det. Hvem er en god lagspiller nå? Jebali hadde også spennende kvaliteter. Hva skjedde? Han manglet den viktigste egenskapen, som alle andre på laget hadde, defensiv jobbing. Mye har feilet i mine øyne. Skal man få orden på det, må man innse at det er her man må sette inn støtet. Selv Pep Guardiola ville kommet til kort her per dags dato! Som sagt, dette er min mening. Mange er sikkert uenige. Inkludert Bjørnebye, Horneland, Dorsin, Hoftun og Koteng!
Back to top
senador
Legende

PostPosted: 25.06.2021 23:27    Post subject: Reply with quote

moomoo wrote:
Senador, poenget ditt har alltid stått og det medfører riktighet når du messer om at vi har mistet plottet og er på dypt vann, men alle sammen VET dette, og du VET det vi VET.

Når det er sagt (for ente gang), om vi stiller med Hansen - Reitan - Besim - Holmar - Agustiniussen - Henriksen - Zac - Holse - Vecchia - Molins- Ceide så skal det laget holde for å kjempe i toppen.

Det laguttaket står vitterlig til stryk, og har Åge faktisk brukt hersketeknikk vi kjenner og sagt Åsen er god nok for RBK 2 (fint sagt) så spyr jeg..

en sånn trener vil jeg ikke ha i klubben min! Evil

Om all infoen stemmer ønsker jeg at Åge fratrer snarest, Trond tar over mens vi snakker med Knutsen eventuelt andre kandidater og gjør den siste krampetrekningen.*

Tråkker vi feil en gang til så fortjener vi f meg Obos!

Nei, mange nektet for dette i lang tid. De ville ikke se elendigheten før jeg har merket en gradvis endring i argumentasjonen de siste sesongene. Argumentet har endret seg fra «du snakker bare tull til alle vet det, Senador. Jeg er overrasket over at flere ikke har sett elendigheten over tid. Det er nærmest sjokkerende.
Back to top
WT62
Veteran

PostPosted: 25.06.2021 23:52    Post subject: Reply with quote

Vi må ikke se så mørkt på det,sålenge vi kjøper spillere som passer inn i garderoben og ikke lager noe krøll, gir aldrende RBKere en behagelig plass å avslutte karrieren og lar akademiet utvikle mennesket så er vel alt greit?
Oss fossiler som klamrer oss til mantraet om offensiv og underholdende fotball og at kampene skal vinnes er nok sørgelig akterutseilte...
Back to top
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 26.06.2021 07:07    Post subject: Reply with quote

senador wrote:
RbkUrge wrote:
Vi kan strengt talt ligge på 11. plass med hengekampene til lagene bak oss.

Og fortsatt sitter folk å tror vi ikke kan rykke ned.

Nedrykk er nok det som må til før noe skjer i denne klubben, dessverre.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 16, 17, 18  Next
Page 17 of 18

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb