English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Markus Henriksen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 145, 146, 147, 148  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Hedning
Legende

PostPosted: 17.10.2024 08:11    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:

Det er nok så enkelt som dette tror jeg, man trenger ikke overkomplisere dette til å omhandle konflikter mellom Alfred og Henriksen, eller at dette har noe som helst med Trond Henriksen å gjøre.

Enig i at slike spekulasjoner ikke har noe for seg, men samtidig uenig i at det ikke er noe bak her som vi ikke har fått vite om, noe som er usagt. Synes det er veldig tydelig at det er det.
Back to top
View user's profile Send private message
Ellepo
Proff

PostPosted: 17.10.2024 08:13    Post subject: Reply with quote

waterfalls wrote:
Familiære årsaker tipper jeg er så enkelt som at skulle han forlenget kontrakten hadde lønna gått kraftig ned og de har nok litt peiling på hva slags lønn han kan få andre steder, og derfor mener familien det er bedre at han makser økonomien de siste sesongene.

Kan hende du har rett, men dette passer ikke helt med "familiære årsaker han ikke ønsker å gå inn på". Det virker jo som en ærlig sak og prøve å tjene så mye som mulig får en legger skoene på hylla, og ikke noe å holde hemmelig. Men som sagt, jeg vet ikke noe som helst.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 17.10.2024 10:34    Post subject: Reply with quote

1. Markus får neppe noen kontrakt med 5mill i lønn med sin skadehistorikk, sin alder, og sitt manglende tempo. Han kan på et brukbart nivå (Skandinavisk toppnivå er nok maks nå) best takle å spille som en av to "sittende " midtbanespillere.
2. Klart det er noen psykologiske/mellommenneskelige greier som gjør at Markus ikke vil være med i kamptropper. Fra kaptein til stallfyll i løpet av få mnd er tøft mentalt, men for øvrig en riktig situasjon for Markus pr nå.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 17.10.2024 17:25    Post subject: Reply with quote

Husk at skattesatsene er lave i mange land - inkl. Sverige og Danmark de første årene som utenlandsk spesialist. F.eks. tre mill. utbetalt vil være mye høyere enn hva han ville ha fått her.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
2mas
Sjef

PostPosted: 18.10.2024 16:12    Post subject: Reply with quote

– Vi mente at når laget har gjort det såpass bra som det har gjort når jeg har vært ute med skade, så tenker jeg at det er greit å fortsette med de som skal spille for klubben, og at vi ser på meg som en treningsspiller og en leder innad i garderoben, og ute på treningsfeltet, sier Henriksen.

(...)

– Har du spilt din siste kamp for Rosenborg?

– Det er seks kamper igjen, men det skal vel litt til for at jeg skal spille mer, sånn som vi har snakket om. Nå har vi hatt mye sykdom og skader, men det er veldig vanskelig for meg å si om jeg har spilt mine siste minutter eller ikke, det får dagene og tiden vise, svarer han.

Les mer: Gikk inn på kontoret til «Micke» og Alfred etter valget: – Skulle jeg vært egoist, så hadde kanskje det smarteste vært å vente lenger

Han trener med godt teipet høyrekne, så det er vel ikke lenger noen større hemmelighet hvilken kroppsdel han skadet hjemme mot Odd.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Der Kaiser
Rutinert

PostPosted: 20.10.2024 17:05    Post subject: Reply with quote

Ellepo wrote:
Nå er det ikke bare snakk om denne ene treningskampen først og fremst, men kommentarene fra Alfred om "gentlemans agreement", "hemmeligholdet" rundt skaden, og forklaringen som ble gitt når han ikke ønsket å forlenge (familiære årsaker).

Det kan selvsagt hende det ikke er noe mer i det enn at Markus ikke har en naturlig plass på laget mer, og har fått beskjed om at han ikke blir satset på. Når det er sagt så er det også naivt å tro at det ikke er ulike grupperinger i RBK som har ulike visjoner om hva som er den riktige fremtiden til klubben. Og der tror jeg kanskje ikke det er opplagt at Henriksen (jr. som vel var en av de som gikk fremst i å utrykke et ønske om at Redkal ikke fungerte og sr. som ble assistenttrener) nødvendigvis har 100% likt syn som det nåværende regimet. Trenger ikke å være veldig dramatisk, men kan være en følelse av at deres ekspertise ikke blir verdsatt i samme grad. Men dette er bare spekulasjoner og "Brakkologi"

Kun spekulasjoner og Brakkologi som vanlig. Bare svada. Ingenting mer som ligger bak, bekrefta gjennom 90 minutter i dag: https://www.adressa.no/sp...er-enn-deg
Messi
Veteran

PostPosted: 21.10.2024 09:40    Post subject: Reply with quote

Noen ønsker å se koflikter i en hver avgjørelse som blir tatt på Brakka. At AJ og MH gikk ut med at de hadde en avtale, synes jeg er ok, da forsvinner noen adre spekulasjoner, selv om noen prøver å starte nye...
Back to top
georgios
Veteran

PostPosted: 06.11.2024 19:51    Post subject: Reply with quote

Hva er det egentlig som skjer rundt Henriksen, hvorfor ønsker han ikke selv å være en del av kamptroppen "slik situasjonen er nå"?

https://www.nidaros.no/tr...113-649158
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.11.2024 20:47    Post subject: Reply with quote

For noe piss imo. Han kan drite i å "ønske" noe som helst han er vel under kontrakt og tjener fett med penger. Redd for å bli skadet sikkert.
Back to top
Øystein Møyla
Junior

PostPosted: 06.11.2024 20:50    Post subject: Reply with quote

Nå kjenner ikke jeg forhistorien, men med ei årslønn på 4 mill er det skamløst å ikke stille opp. Såpass burde man kunne forvente. Dersom Henriksen ikke ønsker å bidra er det best å fri han fra arbeidsplikten. Det er neppe prestasjonsfremmende med et slikt uromoment i gruppa.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 06.11.2024 20:50    Post subject: Reply with quote

Hvis han nekter å stille på jobb er det bare å løse han fra kontakten og stoppe lønnsutbetalingene.
Back to top
Aristoteles
Veteran

PostPosted: 06.11.2024 23:21    Post subject: Reply with quote

Fremstår som åpenbart at noe har skjedd mellom Henriksen og enten klubben eller treneren.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2024 09:16    Post subject: Reply with quote

Har en liten mistanke om at dette handler om bonus ved 200 kamper, som noen har vært inne på. De er enige om at han ikke skal spille kamp nummer 200 pga dette.

Det som taler imot, er jo at Henriksen velger å fremstille seg selv som en egosentrisk tufs for å spare klubben for penger, skjønner liksom ikke helt hvorfor han skulle gjort det, heller.

Det enkleste hadde jo da egentlig vært at de var enige om at han var "skadet", så hadde denne vært ute av verden.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Montana
Veteran

PostPosted: 07.11.2024 09:52    Post subject: Reply with quote

En eller annen forklaring på det her er det hvertfall, men kjenner jeg hadde brydd meg mere dersom vi hadde behov for Henriksen på banen. Selv med karantener og skader ser jeg ikke hva/hvor han skulle bidra med noe. Har vært en skygge av seg selv de gangene han har tatt en luftepause fra sykesenga og passer ikke til den fotballen vi spiller.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 07.11.2024 10:34    Post subject: Reply with quote

Saken etterlater et inntrykk av at det ligger noe under som verken Henriksen eller Johansson vil utdype, men det kan jo være konstruert av journalisten.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 07.11.2024 11:40    Post subject: Reply with quote

Mistenker også bonus ved match 200. Tror alt handler om økonomi. Han fikk antagelig ikke et høyt nok lønnsforslag i ny kontrakt, og når han da er på vei ut – ble skadet da han ble skadet – og muligens har en høy bonus ved 200 kamper, så sier mattestykket for dem alle sammen at Henriksen ikke bør spille noe særlig mer. Om ikke det er absolutt nødvendig.

Da hadde de én match han kunne bidra i før bonusen slo inn, og Alfred valgte seg ut Brann-kampen.
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 07.11.2024 12:44    Post subject: Reply with quote

Det finner jeg svært lite sannsynlig. Da hadde det jo vært veldig enkelt å kommunisert ut dette, og latt Markus fremstå som en godgutt som sparer klubben for mye penger!
Back to top
Kamerat Ola
Veteran

PostPosted: 07.11.2024 12:46    Post subject: Reply with quote

Ser Mini er ute og mener at Henrix bør få kamp nr 200. Da vet vi at det motsatte er fasit.
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2024 12:59    Post subject: Reply with quote

Duncan wrote:
Det finner jeg svært lite sannsynlig. Da hadde det jo vært veldig enkelt å kommunisert ut dette, og latt Markus fremstå som en godgutt som sparer klubben for mye penger!

Nei, for det fremstår som utrolig smålig av RBK. Derfor vil de ikke kommunisere det. En "diskusjon" om dette i media vil også sette Henriksen og hans grunnlønn i et potensielt dårlig lys - ergo er de enige om å ikke snakke om dette høyt. Ingen tjener på det.

/teori
Back to top
Duncan
Proff

PostPosted: 07.11.2024 13:17    Post subject: Reply with quote

Avkreftes av Henriksen selv, så da legger vi den død..
https://www.adressa.no/sp...a-joggetur
Back to top
apekatt
Senior

PostPosted: 07.11.2024 13:32    Post subject: Reply with quote

Tja. Den artikkelen inneholdt tydeligvis noe som noen ikke var enige i, for den ble tatt ned igjen få minutter etter den ble lagt ut. Gjør det jo ikke mindre suspekt haha.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 07.11.2024 13:41    Post subject: Reply with quote

Jeg rakk ikke lese den. Hva sto det?
Back to top
apekatt
Senior

PostPosted: 07.11.2024 13:46    Post subject: Reply with quote

Tror Duncan er vårt eneste håp, den var ikke oppe i mange minuttene før den forsvant.
Back to top
Kom_igjen_troillan
Rutinert

PostPosted: 07.11.2024 13:49    Post subject: Reply with quote

Jeg rakk kun å få med meg overskriften, der sto det noe som
"Slår tilbake mot ryktene - Jeg får ikke noe".

Sitat Nils Arne Eggen etter 2-0 over BATE Love
Back to top
apekatt
Senior

PostPosted: 07.11.2024 14:05    Post subject: Reply with quote

Er oppe igjen nå.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 145, 146, 147, 148  Next
Page 146 of 148

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb