| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Macha Veteran

|
Posted: 28.01.2026 23:26 Post subject: |
|
|
Kanskje sjokkerende å høre men det gjør de også for hver av de neste rundene…
De slår hverandre ut. Det er det samme. |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 28.01.2026 23:32 Post subject: |
|
|
| «Hele Norges Bodø/Glimt» annonserer nyhetsÂankeret pÃ¥ Kveldsnytt. Dette blir et tungt Ã¥r, kjenner jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 28.01.2026 23:39 Post subject: |
|
|
Jeg velger å se positivt på det. Det er kort opp til toppen når man jobber på riktig måte.
Rosenborg begynner å få en god infrastruktur rundt laget, kun treneren som mangler nå. Da kan dette gå fort, med RBK sine forutsetninger! _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 28.01.2026 23:57 Post subject: |
|
|
| SteinarG wrote: | De presterer ikke det samme på naturgress, just saying…
Kunstgresset deres er og vil alltid være likestilt med doping i form av fordel… |
De tok visst med seg kunstgresset til Madrid. |
|
| Back to top |
|
 |
tombur Veteran

Joined: 09 Aug 2012 Posts: 1069 Location: PÃ¥ ryggen til hesten
|
Posted: 29.01.2026 01:57 Post subject: |
|
|
Hvordan ligger Glimt an med tanke på kvalik-runde inngang neste CL-sesong nå ? _________________ rosenborg e laget mitt, et eventyr i svart og i hvit! |
|
| Back to top |
|
 |
aalen Proff
|
Posted: 29.01.2026 05:17 Post subject: |
|
|
| De er imponerende! Det må bare innrømmes. Men jeg er enig i at dette viser at kvaliteten på Norsk serie, og at det fortsatt er mulig å prestere internasjonalt er inspirerende å se. Nå håper jeg en stor klubb snart henter Knudsen, og at dette fører til spiller flukt og total nedrakking. |
|
| Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 29.01.2026 07:11 Post subject: |
|
|
At RBK ansatte Kjetil Rekdal i stedet for Kjetil Knutsen blir en stadig større skandale _________________ De som tror de vet best, er en plage for oss som vet bedre |
|
| Back to top |
|
 |
Dr.Ible Proff
|
Posted: 29.01.2026 07:22 Post subject: |
|
|
Imponerende! Bortekamp, naturgress, utenfor sesong.
Men, de kan fort miste Knutsen nå... da tror jeg de vil slite.
(Og selges oppskrytte Høgh blir de dessverre enda rikere, og bedre)
Lista er lagt, come on  _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
| Back to top |
|
 |
Barney Veteran

|
Posted: 29.01.2026 08:05 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | At RBK ansatte Kjetil Rekdal i stedet for Kjetil Knutsen blir en stadig større skandale |
At vi ikke ansatte KK var vel et valg som ble tatt for oss. _________________ Pensjonert. |
|
| Back to top |
|
 |
chroma Senior
|
Posted: 29.01.2026 08:07 Post subject: |
|
|
Gud så lei jeg er av å se kaosfotballen til BG. De bare hiver folk frem, full pupp uten tanke på å spille fotball. Blir som å se Petter Northug spurte i skisporet med Usain Bolt-stil. Vinner, og blir lovprist av de samme nordmennene som elsker Johaug, men la oss være ærlige, de vinner ikke i samme sport som motstanderen. Må være sykt irriterende for motstanderne og møte et lag med 0 i stil og vikingraid-taktikk.
Det er SÅ mye mer underholdende å se på lag som faktisk prøver å spille fotball.
Over og ut. _________________ begynner vel å bli gammel |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 29.01.2026 08:51 Post subject: |
|
|
| Hvit mann som pusher 50 wrote: | | At RBK ansatte Kjetil Rekdal i stedet for Kjetil Knutsen blir en stadig større skandale |
 |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 29.01.2026 09:17 Post subject: |
|
|
Rekdal ble ikke valgt i stedet for Knutsen. Det er grov historieforfalskning. Knutsen sa nei. Skandalen er hvordan klubben taklet det at Knutsen sa nei. At styret ikke hadde noen som helst formening om hva slags kriterier en Rosenborg-trener skal ha. |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 29.01.2026 09:30 Post subject: |
|
|
| chroma wrote: | Gud så lei jeg er av å se kaosfotballen til BG. De bare hiver folk frem, full pupp uten tanke på å spille fotball. Blir som å se Petter Northug spurte i skisporet med Usain Bolt-stil. Vinner, og blir lovprist av de samme nordmennene som elsker Johaug, men la oss være ærlige, de vinner ikke i samme sport som motstanderen. Må være sykt irriterende for motstanderne og møte et lag med 0 i stil og vikingraid-taktikk.
Det er SÅ mye mer underholdende å se på lag som faktisk prøver å spille fotball.
Over og ut. |
Du vil kanskje si jeg er biased, men du kan jo umulig ha sett en eneste fotballkamp før.  _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 29.01.2026 09:48 Post subject: |
|
|
Jeg tror han kødder. Jeg humret hvertfall  |
|
| Back to top |
|
 |
Ronster Junior
|
Posted: 29.01.2026 10:04 Post subject: |
|
|
Er bare å applaudere for et fantastisk Glimt og det de gjør. Millionene renner inn og det er fullt fortjent.
Og så legger de lista som alle andre norske lag må strekke seg etter. Dette gjør kun norsk klubb fotball bedre, selv om Glimt opererer i en egen liga økonomisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Bananskrue Veteran
|
Posted: 29.01.2026 10:10 Post subject: |
|
|
| Macha wrote: | Kanskje sjokkerende å høre men det gjør de også for hver av de neste rundene…
De slår hverandre ut. Det er det samme. |
Ja men fra gruppespillet går 3/4 videre, ikke halvparten. 1/4 går rett til sluttspill og de resterende 2/4 må spille om den siste 1/4 av plassene. |
|
| Back to top |
|
 |
Thulian Veteran

|
Posted: 29.01.2026 11:27 Post subject: |
|
|
Jeg skal ikke sammenligne RBK sin historie med Glimt sin, men det er imponerende det de har fått til i Nord.
Dette er egentlig kanskje det mest imponerende resultatet mener jeg de har fått, avgjørende kamp (for de) på en knallhard bortebane mens de er utenfor sesong og på vanlig gress.
Man skal huske på at flere av våre største spillere knapt nok hadde blitt helprofesjonelle spillere når vi nådde kvartfinalen i CL i 1996. De kom vel fra tømrer, feier og lignende bakgrunn.
Dagens spillere har mer eller mindre vært helprofesjonelle helt siden de var 15-16 år gamle.
Derfor blir det vanskelig å sammenligne Glimt å RBK. For norsk fotball så er det veldig bra omdømmemessig samt at det drypper litt i bredden, men det er klart at de økonomiske musklene gir en stor fordel for lag som Viking, Brann og Glimt nå. Kanskje større enn de en gang ga RBK rett og slett fordi det er så sinnsykt mye mer penger involvert.
Men Glimt, kudos!  |
|
| Back to top |
|
 |
Aspmyra Proff

|
Posted: 29.01.2026 14:51 Post subject: |
|
|
Veldig godt poeng. Jeg er heller ingen fan av å sammenligne fordi alt annet (til og med en god del regler) var annerledes før.
Jeg tror det er naivt å tro at vi i Norge hadde operert med salgssummer i 100-millionersklassen om ikke den norske ligaen hadde blitt så annerkjent som den er nå. Vi er samlet sett rikere, Bodø/Glimt har kjøpt fra Norge for langt høyere summer enn de hadde gjort uten disse Europa-inntektene.
Også ser vi at penger er ikke alt, Viking vant serien i fjor med den flyten de fikk. Og selv om Glimt forblir en favoritt eller i verste fall en seriøs utfordrer til gull de neste årene, så er det ingen automatikk i at de vinner. Det Rosenborg gjorde på 90- og tidlig 2000-tall er intet mindre enn imponerende selv om de satt på den største pengesekken og de beste spillerne rent individuelt. 30 kamper skal spilles og alt kan skje.
Også skal Viking spesielt være sjeleglad for at Glimt og Molde har banet vei for en Play-off som de har bidratt minimalt til. Da Bodø/Glimt vant sitt første ligagull måtte vi ut i Q2 CL. _________________ Bodø/Glimt førr evig! |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 29.01.2026 15:18 Post subject: |
|
|
Rosenborg sin situasjon før de slo igjennom i Europa var ikke så ulik Glimt sin. Glimt hakket svakere med nedrykket og opprykket litt tettere på suksessen dog.
Frem til Eggen tok over i 88 hadde vi i de ti sesongene etter opprykket i 78 følgende plasseringer på øverste nivå:
79: 6. plass
80: 5. plass
81: 3. plass
82: 6. plass
83: 7. plass
84: 6. plass
85. 1. plass
86. 8. plass
87. 4. plass
Det var først fra når Eggen tok over i 88 at vi ble en definert toppklubb og etter hvert fikk den største pengesekken.
Eggen og Rosenborg - sammen med landslaget - sin suksess bidro til at flere norske klubber fikk solgt utenlandsk på den tiden også, og fikk mulighet til e-cup. Også Eggen likte å bruke penger innenlands, man kjøpte Carew for 20 millioner, man hentet en Knutsen for 10 millioner osv.
Det er veldig mange paralleller til i dag. Norge sitt landslag er på vei oppover, Glimt viser at norske lag kan hevde seg i Europa. Den norske ligaen er i større grad anerkjent i utlandet og man selger spillere for større summer ut av ligaen fordi utenlandske klubber retter øynene mot Norge. Det var en gylden generasjon med spillere på 90-tallet og det er en gylden generasjon med spillere nå. |
|
| Back to top |
|
 |
Nordlys Veteran
|
Posted: 29.01.2026 16:58 Post subject: |
|
|
| Aspmyra wrote: |
Også skal Viking spesielt være sjeleglad for at Glimt og Molde har banet vei for en Play-off som de har bidratt minimalt til. Da Bodø/Glimt vant sitt første ligagull måtte vi ut i Q2 CL. |
Q1 faktisk. Tapet mot Legia Warszawa var første av fire runder for å kvalifisere seg for Champions League. |
|
| Back to top |
|
 |
|