English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Sandefjord
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
2%
 2%  [ 2 ]
Rogers
1%
 1%  [ 1 ]
Jenssen
1%
 1%  [ 1 ]
Cornic
1%
 1%  [ 1 ]
Bjørlo
1%
 1%  [ 1 ]
Henriksen
26%
 26%  [ 19 ]
Holse
16%
 16%  [ 12 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Ingason
1%
 1%  [ 1 ]
Thorvaldsson
1%
 1%  [ 1 ]
Børkeeiet
9%
 9%  [ 7 ]
Tagseth
0%
 0%  [ 0 ]
Nelson
33%
 33%  [ 24 ]
Aga
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 71

Author Message
katalogen
Senior

PostPosted: 24.04.2023 08:22    Post subject: Reply with quote

Slik jeg leser Rekdal var baktanken å starte med 3-5-2 for å demme opp om trusselen til vingene til Sandefjord og dominere midtbanen. 3-5-2 er i utgangspunktet en mer effektiv formasjon i grunnspillet mot 4-3-3 enn 3-4-3. Rekdal må bli bedre på å vurdere hvilke kamper han skal tilpasse laget til motstanderen. Faren med kontinuerlige tilpasninger basert på motstander er at laget blir rigide og lite kreative. Synes Rekdal traff bedre på høsten enn våren i fjor også når det gjelder dette.

Et sentralt problem i går var at Rosenborg sin venstreside ikke evnet å utfordre backene til Sandefjord og skape overtall på utsiden. Til tross for at Holse og Pereira ser bra ut på papiret på venstresiden har de svært lite kjemi - sammenlignet med Holse og Tagseth. Dette gjorde Rosenborg til svæt forutsigbar å forsvare seg mot. Pereira sliter virklig med å finne den riktige balansen mellom forsvar og angrep: flere ganger Henriksen eller Holse hadde ballen, mens Pereira var for dypt i banen. Virker som han har blitt for defensiv - sammenlignet med nettopp Sandefjord på Release Arena i fjor der det var det motsatte problemet. Også der var han banens dårigste spiller.

Rekdal bommet stort på taktikk i går, noe jeg tror han anerkjente og kommer til å lære av. 3-4-3 hadde vært mye mer effektiv i å utfordre disse urutinerte backene til Sandefjord. Jeg ser gjerne Pereira starte mot Odd, men tror nok både Ingason og Bjørlo har spilt seg ut av laget. Aga gir laget en annen dimensjon. Børkeeiet er begrenset men skaper stabilitet som jeg tror er nyttig.
Back to top
View user's profile Send private message
mirar
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 09:13    Post subject: Reply with quote

Er igrunn motstander som skal tilpasse seg RBK, RBK skal dominere uansett.
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 09:14    Post subject: Reply with quote

Jeg fikk det for meg at Aga kan bli en helvettes god Indreløper i 4-3-3, han har motor, fysikk og er flink til å lese spillet. Mulig jeg er på bærtur her, men det var tanken jeg fikk i gårkveld.

Uansett så ser man at det finnes jo ikke relasjoner så det viktigste nå tror jeg blir å sette en 11'er og holde på stammen der. Da kan man ikke holde på å flytte folk veggimellom.
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.04.2023 20:17    Post subject: Reply with quote

Om noen lurer: Børkeeiet fikk nok seks stemmer egentlig tiltenkt Nelson i 19-tida i går kveld. Oppdaget nemlig at jeg hadde glemt av både Ingason og Thorvaldsson i avstemninga (ingen protestaksjon Wink ) og sto og korrigerte med pølsefingre på telefonen mens jeg ventet på at folk skulle komme seg ut av garderoben. Gikk altså noe for tregt.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran

PostPosted: 24.04.2023 20:22    Post subject: Reply with quote

Saved by the bell... Den eneste virkelige kvalitetsmannen, Holse, redder oss, etter 93:30 med ræl. I første omgang var det tilløp til flott spill, men så er det manglende basisferdigheter som feller oss gang på gang. Noen spillere klarer ikke en gang å ta innkast, andre pælmer innleggende i blokka eller bak mål, noen sliter med enkle innsidepasninger. Spissene er enten helt ute av kampen, eller de brenner enkle sjanser. Vi kan like godt kalle dette en "mellomsesong" og satse på talenter fra egne rekker. Hvorfor kjøpe inn disse middelmådighetene fra Island m.m.

Cornic snur baken til når han heller skal kaste seg mellom og blokkere målet. Hvem vil gå i krigen med ham på flanken? Tagseth er fortsatt Tagseth, selv etter flere sesonger med tillit. Når skal de kurse ham i innlegg og pasninger?

Positive trekk: noe fint spill i første omgang, Nelson viser fart og noe teknikk, Holse leverer på slutten selv etter en tam kamp fra hans side... Henriksen: ingen gigant spillemessig, men han går i alle fall i krigen og gir seg aldri!!!
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 11, 12, 13
Page 13 of 13

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb