| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
2% |
[ 2 ] |
| Cornic |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan |
|
2% |
[ 2 ] |
| Jenssen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holse |
|
5% |
[ 5 ] |
| Børkeeeiet |
|
21% |
[ 19 ] |
| Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
| Frederiksen |
|
29% |
[ 26 ] |
| Thorvaldsson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nelson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Røsten |
|
36% |
[ 32 ] |
|
| Total Votes : 87 |
|
| Author |
Message |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 07.08.2023 06:18 Post subject: |
|
|
Reitan bidrar mye mer i det offensive spillet enn det Cornic gjør. Å sidestille deres prestasjon i går blir helt feil. Cornic har touch som en elefant og spiller velger alt for ofte feil pasningsalternativ. Høyresida vår ble med ett farligere når Andersson kom inn. Reitan led nok litt av å plutselig miste en mer rutinert stopper ved seg, men det får vi tåle. Reitan er langt unna vårt største "problem" pdd.
Når det er sagt - utrolig deilig å vinne på en helt middels dag. Jeg digger at vi ikke gir opp plan A, at vi bare maler på helt til målene sitter. For meg er denne Rosenborg-utgaven uendelig mye mer engasjerende og underholdende enn under Rekdal. Det er mye å bygge videre på og mye utviklingspotensiale. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 07.08.2023 07:33 Post subject: |
|
|
Da tror jeg du har sett en litt annen kamp en de fleste andre.
Reitan offensive bidrag er stort sett upresise pasninger og feilvalg.
Defensivt taper han veldig mange dueller, og er ofte feilplassert. I mine øyne er Reitan et stort problem. _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
Last edited by PauloSilas on 07.08.2023 09:12; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 07.08.2023 08:41 Post subject: |
|
|
| Hoven Evland Jr. wrote: | | Målet Haugesund scorer er en oppvisning i udugelig forsvarsspill. Det burde ikke være mulig, hvis det hadde vært minst én dyktig forsvarsspiller i den bakre fireren. |
- Holse slipper indreløper som kommer i mellomrommet.
- Reitan er altfor aggressiv og klarer ikke å komme i press på indreløperen hvor FKH spilleren enkelt legger til vingen når Cornic står for høyt og feilplassert.
- Og rett før FKH vingen får ballen så opphever UYJ offside ved å trekke linjen tilbake uten at de andre får det med seg (det er fy når vi ikke står langt unna 16m, og er under press).
-Feilplassert Cornic henger i tauene og gjør en elendig pressjobb og FKH spilleren får enkelt lagt inn.
- Pereira følger i utgangspunktet FKH scoreren godt, men glemmer han i et halvt sekund når deres høyreving trekker ut mot lengste stolpe og Pereira følger bare med ballen. Vipps så dekker Pereira keeper i stedet for en FKH spiller som får stå helt alene.
Mener hele målet starter med at Holse slipper indreløper og hvor Reitan er alfor aggressiv som skal opp i press på indreløper. Han bør ha oversikt at Cornic står for høyt, og at han selv ikke klarer å nå opp til indreløper. For en gang skyld burde forsvaret ha rygget, forsøkt å ta bort pasningslinjene til deres ving, og samtidig tatt ned farten til FKH-spillet. Cornic har sannsynligvis rukket å komme på riktig defensiv side.
Det er så dårlig defensivt spill at det bør være med i en fotballbok.
fra 10 sekunder: https://www.youtube.com/w...l=TV2Sport |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 07.08.2023 09:41 Post subject: |
|
|
| Synes det her blir litt overanalysert. Det er en stor feil her og den er det Pereira som gjør. Man kan ikke følge alle løp og stoppe alle innlegg, og det trenger man ikke heller. Hadde Pereira dekket mannen sin slik han skal hadde det nesten sikkert ikke blitt mål. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 07.08.2023 13:26 Post subject: |
|
|
Egentlig enig i at det blir overanalysert, men det setter focus på problemet vårt defensivt. Vi er alt for ofte feilplassert og evner ikke å presse som lag.
I tillegg er det e nhaug personlioge feil som skjer samtidig, og særlig den med Holse er verd å merke seg siden det var en av grunnene til baklengsmål kampen før også. Definetivt noe han bør jobbe med.
VI må rett og slett bli mere solide som lag, og det tror jeg også kommer.
At Cornic er f.eks udugelig er jeg ikke enig i, men at han sammen med Holse på høyre og Reitan sentralt i forsvaret blir for lett avslørt er åpenbart.
Kan godt hende vi må erstatte noen spillere for å få et vellfungerende kollektiv både den ene og den andre veien, men det er for tidlig og urettferdig i prosjekt Maalen å avskrive noen enda. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 07.08.2023 14:27 Post subject: |
|
|
| moomoo wrote: | Egentlig enig i at det blir overanalysert, men det setter focus på problemet vårt defensivt. Vi er alt for ofte feilplassert og evner ikke å presse som lag.
I tillegg er det e nhaug personlioge feil som skjer samtidig, og særlig den med Holse er verd å merke seg siden det var en av grunnene til baklengsmål kampen før også. Definetivt noe han bør jobbe med.
VI må rett og slett bli mere solide som lag, og det tror jeg også kommer.
At Cornic er f.eks udugelig er jeg ikke enig i, men at han sammen med Holse på høyre og Reitan sentralt i forsvaret blir for lett avslørt er åpenbart.
Kan godt hende vi må erstatte noen spillere for å få et vellfungerende kollektiv både den ene og den andre veien, men det er for tidlig og urettferdig i prosjekt Maalen å avskrive noen enda. |
Så synes jeg vi skal starte med at afskippe dem der overhovedet ingen fodboldforståelse har og mangel på basisteknik. Dernæst var målet aldrig blevet scoret hvis Adrian havde været vågen i situationen. Og nej det var heller ikke blevet scoret hvis vi ikke havde mistet bolden. Den umiddelbare kritik på gå på forsvarsspillerne, især dem der ikke kan forsvare. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 07.08.2023 16:37 Post subject: |
|
|
Cornic er udugelig,bare og se hver kamp det.
Reitan er ufyselig person,som sier alle andre kan ikke fotball.
Men vi ser tydelig på banen at han er RBK akilleshæl.
Hovland gjorde noen glipp han også,men reitan gjør det i HVER kamp.
er så drittlei av og høre folk skryter av han siden han er trønder.
Fyren er arrogant i intervjuene,og sa at laget må¨bli mer effektiv framover.
istedet for og faktisk ta ansvar og selvkritikk for elendig forsvarspill.
Bare og gled seg til europa..spissene kommer til leke med reitan. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 07.08.2023 16:50 Post subject: |
|
|
| EspN wrote: | | Reitan er ufyselig person |
Skjerp deg, gå ut og se om du finner en hund å klappe eller noe. |