| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
13% |
[ 7 ] |
| Henriksen |
|
7% |
[ 4 ] |
| Vagic |
|
1% |
[ 1 ] |
| Reitan |
|
7% |
[ 4 ] |
| Skarsem |
|
20% |
[ 11 ] |
| Børkeeiet |
|
1% |
[ 1 ] |
| Jensen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Pereira |
|
37% |
[ 20 ] |
| Holse |
|
0% |
[ 0 ] |
| Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Rogers |
|
3% |
[ 2 ] |
| Hoff |
|
5% |
[ 3 ] |
| Fiabema |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 53 |
|
| Author |
Message |
Henri Legende

|
Posted: 09.05.2022 11:14 Post subject: |
|
|
| RK wrote: |
Merkelig nok vinner vi xG i følge fotmob (for første gang i år tror jeg) |
Da lærte jeg at Fotmobs xG er totalt verdiløs. |
|
| Back to top |
|
 |
niccolai Veteran
|
Posted: 09.05.2022 11:54 Post subject: |
|
|
Vi hadde flere xG enn Godset.
De skapte ikke så mye, borsett fra målene
Det ene var jo selvmål
En ting; Reitan er for meg en høyst middelmådig spiller.
Milevis unna av hva man kan og bør forvente av en back i det som skal være en toppklubb. Pereira er i så måtte flere hestehoder foran _________________ "Spennende spiller denne Werni!!, Demper hardere enn han skyter!!"
Sitat fra Ivar Hoff.. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.05.2022 12:19 Post subject: |
|
|
Skapte ikke så mye, bortsett fra målene, nei? Kun en liten redning på strek, og et stolpeskudd, og en avslutning i hodet på Hansen fra fire meter. Og et skudd utenfor som jeg tror Godset-spissen var fire centimeter fra å styre inn i blankt mål. Og så hadde de jo vært alene med keeper to ganger i andre omgang hvis ikke Gulliksen og Tokstad hadde så innmari begrenset spilleforståelse (seriøst, det var 'sendt hjem fra talentleir'-nivå).
Og så hadde de ni cornere og 18 innlegg fra samme side der vi lyktes med å vinne den første duellen, ofte bare så vidt.
Vi tapte 3-0, ble rundspilt i første omgang, og er griseheldige som ikke slipper inn et par til på kontringer når Godset sluttet å ville føre kampen. Og burde nok hatt rødt kort på Børkeeiet. Og det hadde kanskje vært like greit? _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 09.05.2022 12:30 Post subject: |
|
|
| _S_aphod81 wrote: | Skapte ikke så mye, bortsett fra målene, nei? Kun en liten redning på strek, og et stolpeskudd, og en avslutning i hodet på Hansen fra fire meter. Og et skudd utenfor som jeg tror Godset-spissen var fire centimeter fra å styre inn i blankt mål. Og så hadde de jo vært alene med keeper to ganger i andre omgang hvis ikke Gulliksen og Tokstad hadde så innmari begrenset spilleforståelse (seriøst, det var 'sendt hjem fra talentleir'-nivå).
Og så hadde de ni cornere og 18 innlegg fra samme side der vi lyktes med å vinne den første duellen, ofte bare så vidt.
Vi tapte 3-0, ble rundspilt i første omgang, og er griseheldige som ikke slipper inn et par til på kontringer når Godset sluttet å ville føre kampen. Og burde nok hatt rødt kort på Børkeeiet. Og det hadde kanskje vært like greit? |
Helt enig den kamp i går var en katastrofe og alt falder jo tilbage på træneren, der vælger at fastholde et system spillerne ikke er trygge ved. Jeg har nævnt tidligere at FCK med Jess Thorup i hans første kamp spillede samme system og blev kørt over med 0-4 ude mod FCM. Det var så sidste gang de spillede med 3 i bagkæden. Og derfra er det jo gået meget godt. En god træner må også kunne tilpasse sig. Nu står vi som klub med et hav af unge talenter, som han slet slet ikke får det bedste ud af. Vi sejler ned i tabellen og mesterskabet er meget snart helt uden for rækkevidde. Jeg må indrømme at jeg med vores spillermateriale troede stort på guldet i år - det gør jeg ikke længere, og det hænger alene sammen med vi vælger at fastholde 3-4-3 eller 5-3-2 om man vil. Det er publikumsfjendsk på den måde vi spiller det- indordner sig modstanderen og spillerne ser ud som om de har opgivet det. Vi har 11 spillere der spiller for sig selv. Alt falder som sagt tilbage på træneren. Gad vide hvor længe ledelsen kan sidde passive og se klubbens værdier styrtdykke. Og til sidst - nu er der ikke flere undskyldninger at komme med - vi har hørt dem alle . Synd og skam at en stor klub som Rosenborg skal synke til det her. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 09.05.2022 13:02 Post subject: |
|
|
Haha ja, vi nådde vel offisielt bunnen av tønna med unnskyldninger når vi får servert:
[Noah Holm]: "Ja, vi hadde jo dårlig oppvarming da, så det var jo det."
[Kjetil Rekdal, kaster seg på]: "Ja, men vi hadde jo dårlig oppvarming i Sarpsborg og da, så der også var det det som slo feil" _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Tuggen Senior
|
Posted: 09.05.2022 13:18 Post subject: |
|
|
| Noen som kan oversette hva de mener med "dårlig oppvarming"? |
|
| Back to top |
|
 |
OrionPax Forumsjef

|
Posted: 09.05.2022 13:48 Post subject: |
|
|
"Vi vet ikke helt hvorfor vi er så dårlige, vi har ikke noe bedre å hekte det på". _________________ Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no |
|
| Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 09.05.2022 13:54 Post subject: |
|
|
Jeg kan godt tro på at man ser det på oppvarmingen om gutta er påskrudd, men at dette da er kamp nummer 2 der de opplever det er utrolig merkelig. Klarer de ikke å stoppe opp litt og be de skjerpe seg. Hva er greia, er det gutter 12 vi ser på?
Voksne profesjonelle spillere som ikke klarer å motivere seg selv eller hverandre til kamp. Står jo dårligere til enn jeg hadde fryktet. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
| Back to top |
|
 |
Flaav Veteran
Joined: 27 Jul 2008 Posts: 1566 Location: Med utsikt til Lerka
|
Posted: 09.05.2022 14:10 Post subject: |
|
|
| Tolket det som oppladning til kampen, men de mener altså bokstavelig talt de skarve minuttene med oppvarming de har ute på banen før det sparkes igang? Det må jo de og høre er latterlig. |
|
| Back to top |
|
 |
Indreløper Veteran

|
Posted: 09.05.2022 14:46 Post subject: |
|
|
Om spillerne ikke klarer å varme opp uten å fjase det til, er det virkelig dårligere stilt enn jeg fryktet. Vi snakker altså om gutter som tjener meget gode penger på å bedrive idretten sin, betalt av meg og deg og alle som bryr seg om klubben. En ukultur som må røskes opp med rota. _________________ - Gå ikke glipp av denne unike sjansen til å se Martin Ødegaard live på Lerkendal! |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.05.2022 14:50 Post subject: |
|
|
| Jeg satt meg ned ca. noen minutter ut i oppvarmingen og det var en helt vanlig ok oppvarming. Det er tull å skylde på noe slikt. Hadde ikke akkurat forventet at de klasker hverandre i ansiktet, og roper og skriker som noen bavianer heller. Å gire hverandre opp kan de gjøre i garderoben sekundene før kampen starter. |
|
| Back to top |
|
 |
skien88 Veteran
|
Posted: 09.05.2022 15:49 Post subject: |
|
|
| Lavmål å skylde på oppvarming. De har fått 1 jævla uke på å forbedre seg til denne kampen. Jævla elendige spillere altså, håper hun nye styrelederen har baller og sparker Rekdal fort som fy. |
|
| Back to top |
|
 |
attityd! Proff
|
Posted: 09.05.2022 15:58 Post subject: |
|
|
| Hvis du har en sånn passe innstilling til å spille kamp og forsvare lønna di, så kan du like godt finne på noe annet. Fuck off as. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 09.05.2022 16:51 Post subject: |
|
|
Om en skylder på mangel på innsats, at spillerne ikke er påskrudd eller dårlig oppvarming, så er det uansett skivebom.
Når voksne, profesjonelle fotballspillere til de grader underpresterer, og det gjentar seg, er det et symptom på en sykdom. Det er ikke det at de ikke vil. De får det bare ikke til. Og da er vi på hvordan trener og apparat har coachet laget på lang og kort sikt. Spillere som forstår, tror på og mestrer trenerens taktikk, plan og spillestil vil følge denne og ha lett for å innordne seg. Motsatt, når det du skal utføre er uklart eller vanskelig å gjennomføre, sprer det seg usikkerhet. Sånt ser gjerne ut som slapp innsats og dårlige holdninger.
Så når Rekdal i pausen ber spillerne vise at de virkelig har lyst til å spille for RBK, kan en virkelig lure på hva han tenker på. Og om han, Henriksen og flere tenker at det er holdningene som er problemet, er vi virkelig ut å kjøre.
Nå skal det sikkert jobbes hardt og alvorlig med å være påskrudd til neste kamp. Imens fortsetter den virkelige sykdommen, måten vi spiller på, å vokse. Jeg regner med stadige tilbakeslag framover, mens alvoret senker seg og humøret forsvinner. Men påskrudde kommer de til å være. Så påskrudde at nervene ligger tykt utenpå dem når de går på banen. Ja, dette blir et godt miljø for unge spillere å utvikles i. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 09.05.2022 17:18 Post subject: |
|
|
| Tuggen wrote: | | Noen som kan oversette hva de mener med "dårlig oppvarming"? |
De gjorde det så dårlig i oppvarmingsøvelsene at de mistet selvtilliten _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
Willoch Veteran
|
Posted: 09.05.2022 18:35 Post subject: |
|
|
Husker det var mye dårlig oppvarming når jeg var lilleputt. _________________ Willoch |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 09.05.2022 18:48 Post subject: |
|
|
| Husker vi sykla til kamp fra ferga i ca 20 min, rett opp hele veien. Full av syre før oppvarminga begynte. Da spilte jeg omtrent som RBK i går. |
|
| Back to top |
|
 |
|