English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Strømsgodset - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
13%
 13%  [ 7 ]
Henriksen
7%
 7%  [ 4 ]
Vagic
1%
 1%  [ 1 ]
Reitan
7%
 7%  [ 4 ]
Skarsem
20%
 20%  [ 11 ]
Børkeeiet
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Pereira
37%
 37%  [ 20 ]
Holse
0%
 0%  [ 0 ]
Holm
0%
 0%  [ 0 ]
Rogers
3%
 3%  [ 2 ]
Hoff
5%
 5%  [ 3 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 53

Author Message
Henri
Legende

PostPosted: 09.05.2022 11:14    Post subject: Reply with quote

RK wrote:

Merkelig nok vinner vi xG i følge fotmob (for første gang i år tror jeg)

Da lærte jeg at Fotmobs xG er totalt verdiløs.
Back to top
View user's profile Send private message
niccolai
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 11:54    Post subject: Reply with quote

Vi hadde flere xG enn Godset.
De skapte ikke så mye, borsett fra målene
Det ene var jo selvmål

En ting; Reitan er for meg en høyst middelmådig spiller.
Milevis unna av hva man kan og bør forvente av en back i det som skal være en toppklubb. Pereira er i så måtte flere hestehoder foran

Sitat fra Ivar Hoff..
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2022 12:19    Post subject: Reply with quote

Skapte ikke så mye, bortsett fra målene, nei? Kun en liten redning på strek, og et stolpeskudd, og en avslutning i hodet på Hansen fra fire meter. Og et skudd utenfor som jeg tror Godset-spissen var fire centimeter fra å styre inn i blankt mål. Og så hadde de jo vært alene med keeper to ganger i andre omgang hvis ikke Gulliksen og Tokstad hadde så innmari begrenset spilleforståelse (seriøst, det var 'sendt hjem fra talentleir'-nivå).

Og så hadde de ni cornere og 18 innlegg fra samme side der vi lyktes med å vinne den første duellen, ofte bare så vidt.

Vi tapte 3-0, ble rundspilt i første omgang, og er griseheldige som ikke slipper inn et par til på kontringer når Godset sluttet å ville føre kampen. Og burde nok hatt rødt kort på Børkeeiet. Og det hadde kanskje vært like greit?
ibejnar
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 12:30    Post subject: Reply with quote

_S_aphod81 wrote:
Skapte ikke så mye, bortsett fra målene, nei? Kun en liten redning på strek, og et stolpeskudd, og en avslutning i hodet på Hansen fra fire meter. Og et skudd utenfor som jeg tror Godset-spissen var fire centimeter fra å styre inn i blankt mål. Og så hadde de jo vært alene med keeper to ganger i andre omgang hvis ikke Gulliksen og Tokstad hadde så innmari begrenset spilleforståelse (seriøst, det var 'sendt hjem fra talentleir'-nivå).

Og så hadde de ni cornere og 18 innlegg fra samme side der vi lyktes med å vinne den første duellen, ofte bare så vidt.

Vi tapte 3-0, ble rundspilt i første omgang, og er griseheldige som ikke slipper inn et par til på kontringer når Godset sluttet å ville føre kampen. Og burde nok hatt rødt kort på Børkeeiet. Og det hadde kanskje vært like greit?

Helt enig den kamp i går var en katastrofe og alt falder jo tilbage på træneren, der vælger at fastholde et system spillerne ikke er trygge ved. Jeg har nævnt tidligere at FCK med Jess Thorup i hans første kamp spillede samme system og blev kørt over med 0-4 ude mod FCM. Det var så sidste gang de spillede med 3 i bagkæden. Og derfra er det jo gået meget godt. En god træner må også kunne tilpasse sig. Nu står vi som klub med et hav af unge talenter, som han slet slet ikke får det bedste ud af. Vi sejler ned i tabellen og mesterskabet er meget snart helt uden for rækkevidde. Jeg må indrømme at jeg med vores spillermateriale troede stort på guldet i år - det gør jeg ikke længere, og det hænger alene sammen med vi vælger at fastholde 3-4-3 eller 5-3-2 om man vil. Det er publikumsfjendsk på den måde vi spiller det- indordner sig modstanderen og spillerne ser ud som om de har opgivet det. Vi har 11 spillere der spiller for sig selv. Alt falder som sagt tilbage på træneren. Gad vide hvor længe ledelsen kan sidde passive og se klubbens værdier styrtdykke. Og til sidst - nu er der ikke flere undskyldninger at komme med - vi har hørt dem alle . Synd og skam at en stor klub som Rosenborg skal synke til det her.
Back to top
zaphod81
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2022 13:02    Post subject: Reply with quote

Haha ja, vi nådde vel offisielt bunnen av tønna med unnskyldninger når vi får servert:

[Noah Holm]: "Ja, vi hadde jo dårlig oppvarming da, så det var jo det."

[Kjetil Rekdal, kaster seg på]: "Ja, men vi hadde jo dårlig oppvarming i Sarpsborg og da, så der også var det det som slo feil"
Tuggen
Senior

PostPosted: 09.05.2022 13:18    Post subject: Reply with quote

Noen som kan oversette hva de mener med "dårlig oppvarming"?
Back to top
OrionPax
Forumsjef

PostPosted: 09.05.2022 13:48    Post subject: Reply with quote

"Vi vet ikke helt hvorfor vi er så dårlige, vi har ikke noe bedre å hekte det på".
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 13:54    Post subject: Reply with quote

Jeg kan godt tro på at man ser det på oppvarmingen om gutta er påskrudd, men at dette da er kamp nummer 2 der de opplever det er utrolig merkelig. Klarer de ikke å stoppe opp litt og be de skjerpe seg. Hva er greia, er det gutter 12 vi ser på?
Voksne profesjonelle spillere som ikke klarer å motivere seg selv eller hverandre til kamp. Står jo dårligere til enn jeg hadde fryktet.
Flaav
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 14:10    Post subject: Reply with quote

Tolket det som oppladning til kampen, men de mener altså bokstavelig talt de skarve minuttene med oppvarming de har ute på banen før det sparkes igang? Det må jo de og høre er latterlig.
Back to top
Indreløper
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 14:46    Post subject: Reply with quote

Om spillerne ikke klarer å varme opp uten å fjase det til, er det virkelig dårligere stilt enn jeg fryktet. Vi snakker altså om gutter som tjener meget gode penger på å bedrive idretten sin, betalt av meg og deg og alle som bryr seg om klubben. En ukultur som må røskes opp med rota.
enojado
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 14:50    Post subject: Reply with quote

Jeg satt meg ned ca. noen minutter ut i oppvarmingen og det var en helt vanlig ok oppvarming. Det er tull å skylde på noe slikt. Hadde ikke akkurat forventet at de klasker hverandre i ansiktet, og roper og skriker som noen bavianer heller. Å gire hverandre opp kan de gjøre i garderoben sekundene før kampen starter.
Back to top
skien88
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 15:49    Post subject: Reply with quote

Lavmål å skylde på oppvarming. De har fått 1 jævla uke på å forbedre seg til denne kampen. Jævla elendige spillere altså, håper hun nye styrelederen har baller og sparker Rekdal fort som fy.
Back to top
attityd!
Proff

PostPosted: 09.05.2022 15:58    Post subject: Reply with quote

Hvis du har en sånn passe innstilling til å spille kamp og forsvare lønna di, så kan du like godt finne på noe annet. Fuck off as.
Back to top
Carl
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 16:51    Post subject: Reply with quote

Om en skylder på mangel på innsats, at spillerne ikke er påskrudd eller dårlig oppvarming, så er det uansett skivebom.

Når voksne, profesjonelle fotballspillere til de grader underpresterer, og det gjentar seg, er det et symptom på en sykdom. Det er ikke det at de ikke vil. De får det bare ikke til. Og da er vi på hvordan trener og apparat har coachet laget på lang og kort sikt. Spillere som forstår, tror på og mestrer trenerens taktikk, plan og spillestil vil følge denne og ha lett for å innordne seg. Motsatt, når det du skal utføre er uklart eller vanskelig å gjennomføre, sprer det seg usikkerhet. Sånt ser gjerne ut som slapp innsats og dårlige holdninger.

Så når Rekdal i pausen ber spillerne vise at de virkelig har lyst til å spille for RBK, kan en virkelig lure på hva han tenker på. Og om han, Henriksen og flere tenker at det er holdningene som er problemet, er vi virkelig ut å kjøre.

Nå skal det sikkert jobbes hardt og alvorlig med å være påskrudd til neste kamp. Imens fortsetter den virkelige sykdommen, måten vi spiller på, å vokse. Jeg regner med stadige tilbakeslag framover, mens alvoret senker seg og humøret forsvinner. Men påskrudde kommer de til å være. Så påskrudde at nervene ligger tykt utenpå dem når de går på banen. Ja, dette blir et godt miljø for unge spillere å utvikles i.
Back to top
PauloSilas
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 17:18    Post subject: Reply with quote

Tuggen wrote:
Noen som kan oversette hva de mener med "dårlig oppvarming"?

De gjorde det så dårlig i oppvarmingsøvelsene at de mistet selvtilliten
Willoch
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 18:35    Post subject: Reply with quote

Husker det var mye dårlig oppvarming når jeg var lilleputt.
Kai88
Veteran

PostPosted: 09.05.2022 18:48    Post subject: Reply with quote

Husker vi sykla til kamp fra ferga i ca 20 min, rett opp hele veien. Full av syre før oppvarminga begynte. Da spilte jeg omtrent som RBK i går.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 10, 11, 12
Page 12 of 12

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb