| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Hansen |
|
1% |
[ 1 ] |
| Andersson |
|
0% |
[ 0 ] |
| Røsten |
|
42% |
[ 33 ] |
| Jenssen |
|
7% |
[ 6 ] |
| Pereira |
|
0% |
[ 0 ] |
| Skjelbred |
|
0% |
[ 0 ] |
| Selnæs |
|
44% |
[ 34 ] |
| Nypan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Frederiksen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sæter |
|
0% |
[ 0 ] |
| Nelson |
|
3% |
[ 3 ] |
|
| Total Votes : 77 |
|
| Author |
Message |
Barney Veteran

|
Posted: 17.09.2023 19:17 Post subject: |
|
|
Jevnt over en oppløftende kamp! Litt irriterende å gi bort et mål såpass tidlig, men veldig godt å se at vi fortsetter! Og Selnæs er en kanonsignering, et helt annet nivå enn resten på banen i dag. _________________ Sesongkortholder på oppsigelse. |
|
| Back to top |
|
 |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 17.09.2023 19:30 Post subject: |
|
|
Greit å nevne for de som ikke har tilgang til Adressa:
Det sier Sverre Nypan om Ole Selnæs.
At han er tilbake, merkes på banen. Han setter krav. Det er viktig. Vi andre må lære av det, ved å sette krav til hverandre. Det går an å si at ting ikke er bra nok, og det må man tåle å få høre. Uten at man blir uvenner. Når man får inn en med så mye autoritet er det viktig å bruke det. Og det gjør han, skryter Nypan. _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 17.09.2023 20:03 Post subject: |
|
|
Synes også det var en godkendt kamp af os. Samtidig er det i min verden ikke artig bold vi spiller på hjemmebane. Jeg ved ikke om det er af lyst eller nød men vi overlader jo alt spil til Glimt og burde nok have tabt kampen. Og så burde vi have vundet den da Rasmus kommer alene igennem i overtiden.
Jeg er sgu imponeret over Selnæs han har noget over sit spil der oser af klasse. Jeg bliver så også bare nødt til at sige, at Nypan i den grad skal oppe sit spil hvis han skal til Manchester City som folk taler om. Jeg har faktisk svært ved at se hans spidskompetencer - udover at være sådan lidt en all round spiller.
Yttergaard var faktisk også rigtig god i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.09.2023 20:08 Post subject: |
|
|
Burde ha tapt?
Ikke enig.
Vi har vel nesten 10 avslutninger på mål mot glimts ca 3-4.
At de har ballen mer må vi bare tåle til vi har et litt mer samspilt lag. Vi har ikke rollene godt nok inne ennå + vi mangler noen rollespillere.
Litt mer klinisk avslutter på sjansen til PCS eller RWP så vinner vi denne. |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 17.09.2023 20:15 Post subject: |
|
|
 _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
JohnTiger Veteran
|
Posted: 17.09.2023 20:17 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | Burde ha tapt?
Ikke enig.
At de har ballen mer må vi bare tåle til vi har et litt mer samspilt lag. Vi har ikke rollene godt nok inne ennå + vi mangler noen rollespillere.
..og Nypan sin. Burde fått den på mål i det minste. _________________ Rosenborg e laget!
Twitter : @JohnTiger67 |
|
| Back to top |
|
 |
E.C. Dahls Junior
|
Posted: 17.09.2023 20:45 Post subject: |
|
|
| Røsten kan minne litt om Hoftun i måten han fører ballen framover forbi ledd. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 17.09.2023 20:57 Post subject: |
|
|
| JohnTiger wrote: | | RBKSandvika wrote: | Burde ha tapt?
Ikke enig.
..og Nypan sin. Burde fått den på mål i det minste. |
Ja men vi har altså også nogle giftige boldtab på farlige steder - flere gange er vi decideret heldige vi ikke bliver straffet. Jeg kan så forstå, at folk er ok med vi lader modstanderen ha bolden og så forsøge på kontraer - er det artig RBK fodbold ? Må indrømme jeg havde en anden opfattelse |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 17.09.2023 20:57 Post subject: |
|
|
Tenkte det samme Dahls
Elsker å se det |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 17.09.2023 21:04 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: |
Jeg kan så forstå, at folk er ok med vi lader modstanderen ha bolden og så forsøge på kontraer - er det artig RBK fodbold ? Må indrømme jeg havde en anden opfattelse |
RBK-fotball er hurtig angrepsfotball først og fremst, ikke posession. Vi kan gjerne ha mer kontroll på ballen men det viktigste er at vi skaper masse sjanser og scorer masse mål. |
|
| Back to top |
|
 |
Macha Veteran

|
Posted: 17.09.2023 21:19 Post subject: |
|
|
| Det var vel 2015-sesongen vår det. Massiv kontringsstyrke og spill i lengderetning, relativt mindre ballbesittelse. Ingen som klaget når poengene rant inn. Skal bare begynne å vinne kampene nå. |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 17.09.2023 22:25 Post subject: |
|
|
| ibejnar wrote: | | JohnTiger wrote: | | RBKSandvika wrote: | Burde ha tapt?
Ikke enig.
..og Nypan sin. Burde fått den på mål i det minste. |
Ja men vi har altså også nogle giftige boldtab på farlige steder - flere gange er vi decideret heldige vi ikke bliver straffet. Jeg kan så forstå, at folk er ok med vi lader modstanderen ha bolden og så forsøge på kontraer - er det artig RBK fodbold ? Må indrømme jeg havde en anden opfattelse |
Dette er ikke artig RBK-fotball, men det er et steg på vegen. Et laaangt steg _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 18.09.2023 00:23 Post subject: |
|
|
| thomas_katt wrote: |
Dette er ikke artig RBK-fotball, men det er et steg på vegen. Et laaangt steg |
Personlig synes jeg det er mye viktigere å dømme oss på intensjonen enn resultatet akkurat nå.
At vi åpnet kampen svakere enn B/G har nok noe med at vi ikke møter opp til kampstart med helt riktig tenningsnivå. Det er en helt naturlig del av den selvtillitten vi har bygget ned over flere år.
B/G hadde et spillemessig overtak i 2. omgang, vi slet med å holde særlig på ballen fordi det var meget begrenset med pasningslternativer. I denne delen av kampen viste B/G at de fortjent har en haug mer poeng enn oss i år også... Men ellers synes jeg vi viser mye positivt, vi skaper mange store sjanser.
vi har vel høyere xG enn B/G (selv om det i mine øyne er misbruk av xG når man sammenligner 2 lag på denne måter i en og samme kamp, som et slags mål på hvor rettferdig resultatet er). Vi er i framgang, og intensjonen er klart å spille som vi gjorde i de gode periodene av første omgang! SJansemessig er det vel likt, eller en liten fordel til oss. Vi har også de største sjansene som ikke resulterer i mål. Sånn sett hadde det ikke vært helt ufortjent med seier.
Dette har nå blitt en lang pre-season fram mot 2024, og jeg vil se framgang fra kamp til kamp. Og det synes jeg kampen i kveld viste!
Dette er foråpentligvis langt fra toppnivået vårt, og med en trener som også kan ta tak i den defensive strukturen slik at vi unngår å slippe inn enkle baklengsmål (RIP Bjørn Hansen), er vi nærmere toppen enn på mange år! |
|
| Back to top |
|
 |
Rallepus Veteran

|
Posted: 18.09.2023 00:42 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: |
vi har vel høyere xG enn B/G (selv om det i mine øyne er misbruk av xG når man sammenligner 2 lag på denne måter i en og samme kamp, som et slags mål på hvor rettferdig resultatet er). |
Rosenborg (1.71) 1-1 (2.30) Bodø/Glimt. Vi har dog høyere xGOT (2,31 - 1,66) _________________ Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt. |
|
| Back to top |
|
 |
David Lee Gorgoroth Senior
|
Posted: 18.09.2023 04:52 Post subject: |
|
|
| Deilig å snyte de pissgule for poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7265 Location: South-west coast exile
|
Posted: 18.09.2023 07:07 Post subject: |
|
|
Jeg forventa/frykta at vi skulle bli totalt overkjørt, så jeg kan ikke være annet en fornøyd med kampen og resultatet.
De som forventer at vi skal knuse Glimt bare fordi kampen gikk på Lerkendal må ta seg en ekstra runde. Hva har de gjort de siste 5 åra, og hva har vi gjort den samme tiden? B/G har øvd og øvd og øvd og øvd og øvd og øvd på det samme over laang tid, og det gir åpenbart gode resultater. Vi la om kursen for noen måneder siden etter å endelig ha forstått at fotballterroristen Rekdal ikke var riktig mann. Det er overraskende nok ikke bare å knipse i fingra for å bli god til å spille fotball. Man må øve over tid, selv om Eggen snakka om å "bli god nå". En sunn, bærekraftig utvikling tar tid, og vi er endelig på riktig spor. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Veteran

Joined: 24 Jul 2005 Posts: 2819 Location: Eksil i Kristiansand
|
Posted: 18.09.2023 10:36 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | De som forventer at vi skal knuse Glimt bare fordi kampen gikk på Lerkendal må ta seg en ekstra runde. Hva har de gjort de siste 5 åra, og hva har vi gjort den samme tiden? B/G har øvd og øvd og øvd og øvd og øvd og øvd på det samme over laang tid, og det gir åpenbart gode resultater. |
Fullstendig enig. Men realiteten er enda verre enn du beskriver. Mens B/G de siste årene har jobba med et tydelig grunnspill og en målrettet plan, har vi:
1) kvitta oss med en stagnert Eggen-variant
2) prøvd i en og en halv sesong på å få en presspill-trener til å spille angrepsfotball
3) brukt en og en halv sesong som pensjonist-retreat for en trener uten en plan for angrepsspill
4) brukt en og en halv sesong på å legge om til trebackslinje og et helt nytt spillmønster
5) de siste månedene prøvd å reintrodusere en spillestil som alle har glemt i mellomtida
At vi liksom skulle være favoritter før denne kampen er helt koko. Alt annet enn dundrende tap mot Norges beste klubb de siste årene, er godkjent. _________________ "En vinner ser alltid en mulighet i alle problemer. En taper ser som oftest et problem i alle muligheter." - NAE |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.09.2023 11:16 Post subject: |
|
|
| Absolutt, vi har jo bare vingla frem og tilbake hvert år med diverse idiotiske forsøk på å "fornye" oss. Endelig er vi inne på riktig spor, og med et styre som forstår viktigheten av å formalisere og strukturere prosessen skikkelig. Jeg gleder meg til medlemsmøtet i morgen. |
|
| Back to top |
|
 |
kevinpieter Veteran

|
Posted: 18.09.2023 12:21 Post subject: |
|
|
| Kamerat Ola wrote: | | Jeg gleder meg til medlemsmøtet i morgen. |
Da kommer du til å bli skuffet.
(For ordens skyld er medlemsmøtet tirsdag 26. september, kl 19. Ikke 19. september.) _________________ My meaning is bad, but my grammar is good. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.09.2023 12:23 Post subject: |
|
|
| Oi sann. Kjempeskuffa ja. |
|
| Back to top |
|
 |
ibejnar Veteran
|
Posted: 18.09.2023 14:13 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Kamerat Ola wrote: | | De som forventer at vi skal knuse Glimt bare fordi kampen gikk på Lerkendal må ta seg en ekstra runde. Hva har de gjort de siste 5 åra, og hva har vi gjort den samme tiden? B/G har øvd og øvd og øvd og øvd og øvd og øvd på det samme over laang tid, og det gir åpenbart gode resultater. |
Fullstendig enig. Men realiteten er enda verre enn du beskriver. Mens B/G de siste årene har jobba med et tydelig grunnspill og en målrettet plan, har vi:
1) kvitta oss med en stagnert Eggen-variant
2) prøvd i en og en halv sesong på å få en presspill-trener til å spille angrepsfotball
3) brukt en og en halv sesong som pensjonist-retreat for en trener uten en plan for angrepsspill
4) brukt en og en halv sesong på å legge om til trebackslinje og et helt nytt spillmønster
5) de siste månedene prøvd å reintrodusere en spillestil som alle har glemt i mellomtida
At vi liksom skulle være favoritter før denne kampen er helt koko. Alt annet enn dundrende tap mot Norges beste klubb de siste årene, er godkjent. |
Meget enig i det skrevne. Må jeg så ikke tilføje at vi trænger en kompetent træner, der har stået i det her før, og ikke en obos træner uden erfaring. Det er simpelthen amatør artigt hvis vi ikke snart præsenterer en kompetent træner. Det er der vi skal starte. |
|
| Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
|
Posted: 18.09.2023 14:38 Post subject: |
|
|
| Strategiplan -> hovedtrener. Det kommer, men ting skal gjøres i riktig rekkefølge. Så er jeg helt enig i at Maalen nok ikke bør være trener neste sesong. |
|
| Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 18.09.2023 15:02 Post subject: |
|
|
Maalen treffer antakelig mange av punktene på strategiplanen. Lokal forankring, 4-3-3-mann.
Merker jeg er nysgjerrig på spillernes oppfatning. Fremgang på treningsfeltet, oppfattelse av kampledelse/plan, hvordan er han som pedagog. Mange spørsmål de kan besvare som bedre kan fortelle hvorvidt Maalen er rett mann eller ei.
Regner med at det blir foretatt noen dybdeintervjuer med de erfarne spillerne, helst anonymt for å bedre bevare åpenheten. |
|
| Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 18.09.2023 16:26 Post subject: |
|
|
Kampen var vel noe av det bedre vi har levert i år. 1-1 og poengdeling helt fair i en kamp der begge lag kunne hatt flere mål. Synd man ble spilt såpass lavt i 2.omg og stort sett måtte jage ball.
Mye lovende mtp neste år med bla Røsten og Nypan, med mye spilletid utover høsten så vil de ta nye steg i utviklinga si. Så trengs det påfyll med kvalitet på flere posisjoner, ny back, MS, en løper og en ving.
Tar gjerne Maalen som en del av trenerteamet rundt A-laget, men en ny proaktiv trener med riktig tankesett må inn. Finnes ikke tilgjengelig i Norge! |
|
| Back to top |
|
 |
BalleK Veteran

|
Posted: 18.09.2023 17:57 Post subject: |
|
|
Denne kampen hadde jeg null forventninger til. Med de spillerne vi har til rådighet så antok jeg at vi kom til å tape nokså klart. Men selv om vi ble trykket godt tilbake i lange perioder så fikk vi flere sjanser enn dem og vi burde vunnet (at Wiedesheim-Paul setter den ballen midt på keeper er mer enn jeg begriper - fyren er proff spiss og setter ballen midt på keeper ???!!?). Selnæs er veldig bra (BB etter min mening) og Røsten er gøy å se på. Men det er fremdeles litt for svakt teknisk og spillerne er for lite samspilte i angrep. Men alt i alt er ikke dette så ille tatt de siste års historie i betraktning. Mye bedre enn fryktet/forventet.
Ser at noen spekulerer på om Maalen er rett mann for RBK. Jeg synes i hvert fall han er en mye bedre RBK-trener enn f.eks. Horneland og Rekdal. Hvis en "skikkelig" trener blir alt for dyr (det tror jeg fort han/hun blir) så eblir jeg ikke overrasket dersom Maalen får en kort kontrakt. Og jeg vil mye heller ha et år til med Maalen enn at vi får inn en eller annen middelmådighet som bare får jobben fordi han er utenlandsk. Men først og fremst trenger vi bedre spillere - det må være slutt på "Oscar Aga signeringer". _________________ RBK fjepper
Toillat folk e folk det å |
|
| Back to top |
|
 |
|