View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hedon Forumsjef
|
Posted: 04.10.2024 08:31 Post subject: |
|
|
Trust Alfred, Trust the process! |
|
Back to top |
|
|
TI-84 Proff
|
Posted: 04.10.2024 09:44 Post subject: |
|
|
Dette bringer minner fra hine hårde dager på VGD. Brukeren Choccy lagde analyser av hver enkelt spiller på etter kampene på landslaget. Finnes det noen data vi kan støtte oss på i diskusjonen om Ceides utvikling og prestasjoner i år? |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 20.10.2024 22:42 Post subject: |
|
|
No må treneran gjør grep og fjern mikkel. I sandefjord var han sånn på bærtur at jeg ble sjokk skada.
Mot brann også bevege seg over alt uten mål og meining.
Brann fant rom bak han hele tiden!
Han har bevist no at han lærer ikke,han er direkte skyld i flere mål.
Sandefjord ble han redda av tangvik.
Har aldri sett en så dårlig stopper i forsvarspillet i mitt liv.
Fleste stoppere kan noe.
Grunnleggende forsvarspill bør du lær deg når du er junior. |
|
Back to top |
|
|
WT62 Veteran
|
Posted: 20.10.2024 23:02 Post subject: |
|
|
Er dessverre også av den oppfatning at Mikkel ikke er god nok for ett lag som har som mål å kjempe om toppen i ES. Samtidig så må vi erkjenne at i spiller dysfunksjonelt i forsvar. Nemcik og Mikkel kommuniserer dårlig og det er ikke bare Mikkes feil , spesielt Peireira er en middelmådig defensiv spiller og jeg synes litt for ofte at forsvaret får for lite hjelp av de foran på banen spesielt med å følge løp fra dypet. Tror Mikkel ville prestert bedre med en voksen og erfaren stopperkollega og med en tydelig defensiv struktur. Slik det er nå så må han ta for mange valg selv og det går ofte galt |
|
Back to top |
|
|
Messi Veteran
|
Posted: 21.10.2024 09:38 Post subject: |
|
|
Han har noe de andre ikke har, fart.. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 21.10.2024 11:57 Post subject: |
|
|
Han er ikke rask. |
|
Back to top |
|
|
Ellepo Proff
|
Posted: 22.10.2024 11:55 Post subject: |
|
|
Han har noe fart, men ikke nok til at det dekker opp for at han ofte er feilposisjonert og/eller gjør dårlige valg. Han er ingen Jørgen Skjelvik. Grei når vi dominerer kamper, men har store svakheter bakover. |
|
Back to top |
|
|
Montana Veteran
|
Posted: 22.10.2024 13:06 Post subject: |
|
|
Det hadde kanskje gitt mer mening å klage på Ceide om vi som klubb var på en plass der vi kunne handle spillere og var et topplag. Som de fleste burde ha fått med seg, så er vi ikke der. Vi kan ikke handle spillere og vi er et middels eliteserielag som satser på å utvikle unge spillere slik at vi igjen kan bli et topplag på sikt. Har Ceide utviklet seg i år? Ja. Er han en komplett, erfaren eliteseriestopper? Såklart ikke.
Apropos ting som er for dårlig, Espn - veit ikke hva som er verst, det du forsøker å formidle eller måten du formidler det på. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 22.10.2024 16:24 Post subject: |
|
|
Så du skal angripe meg for at jeg snakke sant? Vi fant nemcik,så det finnes spillere!
Så du synes jeg er for ærlig og direkte? |
|
Back to top |
|
|
Kai88 Veteran
|
Posted: 22.10.2024 16:39 Post subject: |
|
|
Savner en poop-emoji for slike tilfeller. |
|
Back to top |
|
|
Montana Veteran
|
Posted: 22.10.2024 16:42 Post subject: |
|
|
Synes innleggene dine består av middelmådig argumentert surmaga oppgulp innpakket i lat/dårlig norsk, samtidig som de er repeterende og fullstendig blottet for kreativitet. |
|
Back to top |
|
|
PauloSilas Veteran
|
Posted: 22.10.2024 22:16 Post subject: |
|
|
EspN wrote: | Så du skal angripe meg for at jeg snakke sant? Vi fant nemcik,så det finnes spillere!
Så du synes jeg er for ærlig og direkte? |
Er Nemcik virkelig så mye bedre enn Ceide? _________________
Peter Storey wrote: | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
Back to top |
|
|
Thulian Veteran
|
Posted: 23.10.2024 08:10 Post subject: |
|
|
@PauloSilas
Enkleste spørsmålet å svare på noensinne, ja det er han |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 23.10.2024 09:01 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Er Nemcik virkelig så mye bedre enn Ceide? |
Ja mener jeg. Han var best i forsvaret mot brann nok engang.
Mot sandefjord så kom ALLE Sjanser bak ceide!!
Alle motstandere har utnytter det. |
|
Back to top |
|
|
Dr.Ible Proff
|
Posted: 23.10.2024 09:27 Post subject: |
|
|
Assa... Mikkel mangler jo det meste, et svakt punkt som alle motstamdere prøver og utnytte, og lett klarer.
Nemcik er svært mye bedre, og har stort potensiale. Joda, M kan også lære, er ung.
Defensiv klokskap og posisjonering er kritisk viktig for en forsvarsspiller. Det mangler M dessverre, nå. _________________ Fa(a)n siden ca 1976 |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 23.10.2024 09:38 Post subject: |
|
|
Nemcik er en klassespiller. Du trenger bare sammenligne tabellen med og uten han for å se hvilken forskjell han utgjør.
Ceide er ikke så dårlig som folk påstår. Han er ganske god på de fleste parameterne folk måler stoppere på, duellstyrke, fart, evne til å spille ut etc. Han er derimot håpløst slurvete og dårlig på posisjonering. Av og til ser han ut som en omskolert spiss eller 10 år yngre enn han egentlig er. Dette blir gjort verre av at vi spiller ekstremt offensivt. Noe som gjør at det kreves mere fra forsvaret. Han får heller ikke særlig mye hjelp fra høyrebacken. Perreira er for meg en ving som spiller i feil posisjon. Perreira er fantastisk fremover på banen. Defensivt er han veik og feilplassert. |
|
Back to top |
|
|
Ståle Veteran
|
Posted: 23.10.2024 13:46 Post subject: |
|
|
Godt vi har en av nordens beste spillerutviklere som trener da |
|
Back to top |
|
|
Snabeltann Veteran
|
Posted: 24.10.2024 11:32 Post subject: |
|
|
PauloSilas wrote: | Er Nemcik virkelig så mye bedre enn Ceide? |
Er ikke enorm forskjell i målbare prestasjoner, men Nemcik er bedre både på papiret og ifølge manges øyetest. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 25.10.2024 20:35 Post subject: |
|
|
Bare se hvor mange av målene som er bak ceide. Mot sandefjord kunna vi hadd 6-0 i sekken.
Nesten alt kom bak ceide og peireira. |
|
Back to top |
|
|
katalogen Senior
|
Posted: 29.10.2024 23:43 Post subject: |
|
|
Fortsatt skeptisk til M. Ceïde, men han har utvilsomt tatt store steg. Fortjener skryt! |
|
Back to top |
|
|
ErikPerik Senior
|
Posted: 30.10.2024 10:03 Post subject: |
|
|
Synes Mikkel og Nemcik er jevngode. Med rom for mye bedring. Nemcik er best individuelt (duellspill særlig)men i mangel av fart og skarphet så er han litt klassisk statisk midtstopper. Mikkel er mer aggressiv og bevegelig. Altså bedre i det kollektive forsvarsspillet. Synes de kan jobbe langt bedre sammen defensivt. Tror Mikkel kommer til å bli en klassestopper. Litt mer erfaring, så vil flere dueller vinnes. Usikker på om Nemcik kommer til å løpe fortere i fremtiden, men han må dekke større rom. Det blir enten gult kort, eller siste liten desperat takling når han må bevege seg ut av ramma. Offensivt med ball i beina, frispillingsfasen og etablert, så er de allerede meget gode begge to. |
|
Back to top |
|
|
RBKSandvika Veteran
|
Posted: 30.10.2024 10:48 Post subject: |
|
|
Hva har du røyka..
Nemcik er mange klasser over Ceide. |
|
Back to top |
|
|
ErikPerik Senior
|
Posted: 30.10.2024 11:34 Post subject: |
|
|
Stilig. Sandvika.
Helt enig i at enhver duell som ikke krever forflytning løser Nemcik best. Men han sliter med tempo og forflytning. Det er like viktig å bryte foran, og støte der det er relevant. I åpent spill så er Ceide langt oftere i duellen. Så i fht hvordan RBK spiller så er de jevngode, fordi Ceide gjør mer nytte for seg. Men hey! Har man litt avslappet forhold til presshøyde og kollektiv sideforskyvning så kan jeg godt skjønne at man synes Nemcik er mange klasser bedre enn Ceide. |
|
Back to top |
|
|
Sjiraff Veteran
|
Posted: 30.10.2024 12:52 Post subject: |
|
|
Er nok rett at Nemcik sliter litt i rene løpsdueller, men som Hoftun så veier han opp dette med god plassering, samt evne til å lese spillet. Han må løse dueller med feilvendte spillere høyt i banen bedre, det er for mange frispark og gule kort der.
Men å si at de er jevngode er skivebom spør du meg. Ceide har egentlig fysikk til å være overlegen i flere dueller, men taper overaskende mange. Han har fart og det er bra. Men med plasseringsfeil, kaos i dueller og klareringer, samt at han desperat trenger er leder ved sin side så er Nemcik vår klart beste stopper _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
|
ErikPerik Senior
|
Posted: 30.10.2024 13:59 Post subject: |
|
|
Jeg synes ikke han veier opp dette på en god måte. Endaihvertfall. Han løser stort sett bare det som er direkte i sin «sektor». Det løser han jo veldig bra. Det gjorde Even Hovland også. Det skiller mer når man agere ute av ramma. Hoftun derimot var mester i å bryte foran, og var svært mobil selv helt uten fart. |
|
Back to top |
|
|
|