| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.12.2006 15:24 Post subject: |
|
|
| Bra innlegg, men fortsett spesifikke spillerdiskusjoner i de mer egnede trådene. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.12.2006 17:27 Post subject: |
|
|
| This Is Anfield wrote: | Jada, jeg har om basis (styrke) trening på skolen, så ser nok forskjell ja  |
Jepp, så da ser du forskjell på en veltrent dago som faller vel lett og Sol Campbell som abre ser skremmende ut i bar overkropp!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 13.12.2006 18:50 Post subject: |
|
|
| På 6 RL-kamper foretok RBK bare 11 bytter. Det er under to bytter i snitt pr kamp. De tynne troppene gjorde det ikke akkurat så lett å foreta tre bytter pr kamp, som kanskje er det vanligste. Tror neppe RBK lar spillerkvoten ikke være helt oppfylt i turneringer i framtida...... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 13.12.2006 19:31 Post subject: |
|
|
| Recon wrote: | | This Is Anfield wrote: | Jada, jeg har om basis (styrke) trening på skolen, så ser nok forskjell ja  |
Jepp, så da ser du forskjell på en veltrent dago som faller vel lett og Sol Campbell som abre ser skremmende ut i bar overkropp!  |
Hehe, ja  _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Baadshah/Tab Veteran

|
Posted: 14.12.2006 03:54 Post subject: |
|
|
Har full forståelse for det du mener Julegrisen, men etter min mening så har han fått nok sjanser. Tror han er ferdig, det siste Solli-prosjekte er jo høyreving, men der er Braaten booka. Nei, jeg tror rett å slett at Solli og RBK ikke passer sammen. Bare hyggelig for gutten om han lykkes andre steder. Kanskje AC Milan.
| Julegrisen wrote: | | Noen justeringer her og der og JGS burde få ut potensialet som ligger der. Ville vært synd om han skulle gå til en annen klubb som lykkes med å få ham dit han skal uten at alt er prøvd ut på Brakka først. |
"Uten at alt er prøvd ut", hva er det som ikke er prøvd ut?
Nei, det er nesten bare å gi opp. _________________ Sjel kan ikke kjøpes! |
|
| Back to top |
|
 |
Limax Senior
|
Posted: 03.01.2007 17:14 Post subject: |
|
|
TVNorge har ikke benytta seg av oppsjonen som gir rett til å sende Royal Leauge de nærmeste årene, de har imidlertid fått forlenget fristen med en måned. Tv2 snuser også på senderettighetene.
Personlig håper jeg NRK overtar hele greia. TVNorge viser så langt liten interesse for å profesjonalisere produktet sitt. TV2 sender allerede så mye fotball at jeg frykter at Royel League blir det siste som blir prioritert. Får vi kanskje Ivar Hoff tilbake som kommentator?
Hvis NRK overtar senderettighetene blir jo dette den eneste lokale fotballturneringa de viser, og da går det jo ann å håpe på en skikkelig satsing! |
|
| Back to top |
|
 |
Strand Veteran

|
Posted: 03.01.2007 18:36 Post subject: |
|
|
| Håper på NRK her ja, det kan være greit med variasjon blant kommentatorene (da tenker jeg på Øyvind Brannsaker og Nils). Håper at de får gjort noe med oppsettet, en turnering som går over så lang tid har liten spenning. Tror en oppstart etter nyttår hadde vært smart, særlig siden vi skal ut i Europa (garantert UEFA). |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 03.01.2007 20:23 Post subject: |
|
|
Garantert? Det trodde VIF også før de møtte "borettslaget". Jo, med en brukbar dag på jobben så skal vi greie det  |
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 04.01.2007 16:30 Post subject: |
|
|
Denne tråden og diskusjonen har gått meg hus forbi siste måneden med eksamener og jul etc..
Vil vel egentlig bare presisere at jeg ikke synes RL er noe "forbanna tull", men at jeg stiller spørsmålstegn om hvorvidt turneringen har noen fremtid slik den fremstår i dag. Med en del endringer kan turneringen bli en suksess og viktig for klubbene i Skandinavia til å stå bedre rustet til kommende sesong og evt E-cup-deltakelse.
Har lagt merke til at noen (bla Tørum vel ?) har tatt til ordet for at turneringen bør legges til etter jul. Denne ideen støtter jeg meg foreløpig til. Den norske serien slutter nå første helgen i november. En evt cupfinale kommer helgen etter. Med RL i tillegg til evt E-cup de siste 3-4 ukene av sesongen frem mot jul kan belastningen da bli for stor så sent på sesongen. Dermed kan fort resultatet bli som det man så med FCK i år. Men stilte med sterkt reservepregede i flere av RL-kampene. Slikt sett faller noe av RL sin viktighet bort i forhold til E-cup deltakelse på denne tiden for norske\svenske lag.
Jeg synes man skal korte ned turneringstiden til 8 uker, og intensivere turneringen. Om i tillegg man får til en skikkelig media-avtale (ikke TVNorge), tror jeg man kan gjøre turneringen mer interessant også for spillerne. På starten av en sesong spiller jo alle for plassen på laget fremover, mens i november er det snart slutt og man skal snart starte med "blanke ark" uansett.
Sett fra et økonomisk ståsted har nok RL gitt mange klubber et kjærkomment bidrag, og RL kan være et gode om man i ledelsen er flinkere til å ta kritikk og innspill fra klubbene og ledere for fremtidig avvikling. Og jeg står på at skikkelig TV-sendinger er et must for turneringens i årene som kommer. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 04.01.2007 16:34 Post subject: |
|
|
Jeg gidder ikke lete fram hvem som lanserte forslaget, men jeg syns idéen om gruppespill på våren og sluttspill i november var meget god.
Teoretisk er det jo først den påfølgende høsten at deltakerne i e-cup har behov for ekstra kamptrening etter serieslutt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 04.01.2007 16:37 Post subject: |
|
|
| havarn wrote: | | Dersom poenget er å få mange kamper før serien begynner, kunne man flytte gruppespillet til mars og finalespillet til november. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Ã…smund Rutinert
|
Posted: 04.01.2007 16:41 Post subject: |
|
|
| Enig i at det høres ut som et godt forslag så lenge man tillater kamper spilt innendørs når det er nødvendig |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.01.2007 15:18 Post subject: |
|
|
SBS Broadcasting og TVNorge vet ennå ikke om de ønsker å vise Royal Leauge også neste sesong. Forhandlingsfristen er utsatt, og en avklaring kan drøye til utpå våren.
Les mer: Royal League-avklaring utsatt |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.02.2007 10:01 Post subject: |
|
|
| Nye Tv-kanaler inn i Royal League? |
|
| Back to top |
|
 |
Snorkel Veteran

|
Posted: 13.02.2007 03:39 Post subject: |
|
|
| Trur RL gjør smart i og satse på en kanal som har en viss fotball-profil fra før. I stede for TVN som ikke har peiling værken på komentering eller produksjon av kamper. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 13.02.2007 22:16 Post subject: |
|
|
| Håper bare ikke gjengen fra TvNorge går over til Tv2 da, hvis de får rettighetene selvsagt. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 13.02.2007 22:18 Post subject: |
|
|
| Jeg tror det er mer sannsynlig at Viasat kjøper konseptet og fordeler kampene mellom TV3 og SportN/Viasat Sport. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 13.02.2007 22:27 Post subject: |
|
|
| Ja, det tror jeg også, da arranørene gjerne ønsker å ha én rettighetsinnehaver å forholde seg til. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 14.02.2007 10:53 Post subject: |
|
|
- Flytt Royal League til La Manga, mener Semb og Eggen:
– Det er helt meningsløst å dra i gang en sånn serie rett etter at sesongen er ferdig i Norge og Sverige og halvferdig i Danmark. I Norge og Sverige har man nettopp vært gjennom to fotballklimaks – serieavslutningen og cupfinale. Hvem bryr seg om Royal League da, spør de to.
– Start opp med gruppespill her nede på La Manga. La det gå over to-tre uker, ja, inviter gjerne et par lag utenfor Norden med også, foreslår Nils Johan Semb.
I artikkelen er det foreslått sluttspill på hjemmebane i mars, men i gårsdagens VG foreslår Semb å ha sluttspillet i november - akkurat som foreslått i denne tråden. Snikleser han?  |
|
| Back to top |
|
 |
joakleis Veteran

|
Posted: 14.02.2007 21:40 Post subject: |
|
|
Kan hende han har blitt tipset av Eggen? _________________ Rosenborg - Ingen over, ingen ved siden |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 21.02.2007 00:34 Post subject: |
|
|
| Haugen wrote: | | Og Arve Tellefsen refset resultatene så langt i vinter. Årsaken mente Terje Svendsen var/er dårlige holdninger av spillerne. |
Sa han det altså, Thomas? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2007 00:45 Post subject: |
|
|
Ja, faktisk:
- Hadde det vært snakk om avgjørende kamper i serien, er jeg sikker på at skadelista hadde vært kortere. Det handler om holdningene innad i spillergruppa.
Det pågår visst en debatt/prosess på sportslig avdeling i den forbindelse. |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Veteran

|
Posted: 21.02.2007 01:33 Post subject: |
|
|
Flott at Svendsen tar ett oppgjør med en ukultur, som har sneket seg inn de siste 5-6 årene.  |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 21.02.2007 20:05 Post subject: |
|
|
- Det er skummelt når man kommer med så krasse beskyldninger på et årsmøte, sier Solli.
Les mer: Møtes med skuldretrekninger |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 21.02.2007 20:07 Post subject: |
|
|
| Det er viktig og bra at det blir sagt av Svendsen når han er av den oppfatningen, uansett om det er riktig eller galt. Alle steiner må snus og vi må ha den takhøyden. |
|
| Back to top |
|
 |
|