| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Toilling Veteran
|
Posted: 02.08.2023 11:37 Post subject: |
|
|
Vanskelig å få skikkelig inntrykk, men man ser jo det er noe der, dribblestilen er jo veldig Laudrup aktig, kan jo håpe på at han er Ghana's Michael Laudrup.  |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 02.08.2023 12:56 Post subject: |
|
|
| Ut fra videoen ser det ikke ut som om han er typen som setter fart og skal komme seg forbi samme hva, men at han er litt mer allsidig. Gjør en del gode/voksne pasningsvalg og roer ofte ned. Det syns jeg er positivt. Ellers vanskelig å se mye fra det klippet |
|
| Back to top |
|
 |
thomas_katt Rutinert
|
Posted: 02.08.2023 13:27 Post subject: |
|
|
Klubben hans har vært på sommerleir hos vennskapsklubben sin, Borussia Dortdmund. De har også et samarbeid med det tyskw managementet eller agentbyrået med det tillitsvekkende navnet FSB, som blant annet har Toni Rüdiger i stallen. Dette handler nok MYE om relasjonsbygging og nettverk _________________ ÅTTIÅTTE FÆMTIFÆM PÅ TAVLAAA!!! ÅTTIÅTTE FÆMTI FÆM PÅ TAVLA! FRODE JOHNSEN HAR SKÅRA 3!!!
Det er alt for mange i norsk fotball som tenker langsiktig. Prøv å bli god nå (Nils Arne Eggen)
@thomas_katt på twitter |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 02.08.2023 13:40 Post subject: |
|
|
Accra Shooting Stars er samme klubb som Christopher Bonsu Baah ble hentet til Sarpsborg fra. Det er neppe tilfeldig.
Edit:
"– Sportsdirektøren (Micke Dorsin) her har et godt vennskap med agenten min, så det var sånn det ble fikset. Jeg kom i går, og det var en lang reise fra Ghana. Så det passet meg bra at det var en lett trening i dag, smiler han."
https://www.adressa.no/sp...n-kontrakt |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 02.08.2023 13:51 Post subject: |
|
|
Ville vært litt «typisk» RBK scouting å kjøre en «han ble solgt for store summer, vi kjøper en fra samme klubb så er han sikkert like god».
Fra spøk til alvor, liker at man bygger nettverk og er tilstede i det afrikanske markedet. Tror man kan finne mer gull der, med god oversikt, enn man finner på Island og i breddeklubbene i Midt-Norge! |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 02.08.2023 14:31 Post subject: |
|
|
| Nivå tre i Sverige og nivå to i Ghana, kan ikke si at jeg har store forhåpninger. Heldigvis har han et pass RBKweb liker. |
|
| Back to top |
|
 |
Bon Scout jr. Veteran

|
Posted: 02.08.2023 15:28 Post subject: |
|
|
Jeg er enig i at det på ingen måte er noen imponerende CV, men forhåptenligvis ser vi etter rollespillere med spesfikke ferdigheter og fotballforståelse.
Det er ikke lenge siden Stabæk hentet Gift Orban fra "ingensteds" heller, så det er mulig å finne ukjente talenter som ikke spiller på det øverste nivået. Det er ikke dermed sagt at det er sannsynlig, men når man har lite penger å handle for er prøvespill et godt alternativ for å se om rapportene/observasjonene har noe for seg. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 02.08.2023 16:08 Post subject: |
|
|
Det må være enklere å treffe på en ny Orban på en spiller som er helt uprøvd og ukjent for alle. Her har vi en spiller som allerede er funnet for lett i svensk tredjedivisjon? Skal mye til for at det er en skjult diamant vi har med å gjøre her mao  |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 02.08.2023 23:03 Post subject: |
|
|
Gutten har blitt to år eldre; har nå bedre fysikk, bedre fotballferdigheter, modnere i hodet, bedre forberedt til en ny kultur, fotballkultur, klima etc.
Men han er allerede 21 år, og det spørs om han takler den intense fotballen som de fleste i ES spiller med en gang. Bør etter få uker være en topp 18-spiller i troppen viss han skal hentes. Tribuneslitere kan vi finne Trøndelagsområdet. |
|
| Back to top |
|
 |
SvennO Rutinert
|
Posted: 05.08.2023 20:22 Post subject: |
|
|
Noen som har sett han på trening?
Er det håp? |
|
| Back to top |
|
 |
Lord Oakley Veteran
|
Posted: 05.08.2023 20:28 Post subject: |
|
|
| I utgangspunktet veldig skremmende at en 21-Ã¥ring med sÃ¥ sinnsykt tynn CV fÃ¥r prøvespill hos en klubb som nesten aldri har prøvespillere..Hadde han vært 17 Ã¥r og kjempetalent, OK 👍 Men 21 Ã¥r og ikke engang spilt pÃ¥ toppnivÃ¥ i Ghana, lover ikke veldig godt det. Blir spennende Ã¥ se hvordan det gÃ¥r, men ogsÃ¥ merkelig Ã¥ ha prøvespill i en periode hvor man knapt har ordinære treninger.. |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 05.08.2023 20:51 Post subject: |
|
|
| Karl Petter Løken kom vel også på «prøvespill» fordi han gikk skole i Trondheim, så noen ganger kan det også gå bra… Men prøvespill gir klubben sjanse til å se spilleren over tid. På 80 og 90-tallet så var det en del både U21 og A-landslagspillere fra Norge på prøve spill i England og andre topp ligaer, som ble veid å funnet for lett også. Så prøvespill er en fin måte å evaluere spillere på.. En gang i tiden ønsket en klubb Zlatan på prøvespill, Zlatan svarte at «Zlatan er ikke en prøvespiller». |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 06.08.2023 14:00 Post subject: |
|
|
Er det virkelig noen som tror på at dette er en spiller RBK har fulgt? Dorsin og agenten er jo "venner". _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.08.2023 19:34 Post subject: |
|
|
Agyemang forteller at han og Bonsu Baah er veldig gode venner, og har vært lagkamerater i flere år. Han forteller at han før han tok turen til Trondheim, ringte til den ferske Genk-spilleren.
– Jeg fortalte han i går at jeg er her. Jeg snakket med ham før jeg kom til Trondheim, og han ga meg noen detaljer om Eliteserien. Han sa Eliteserien er en god liga for unge talenter for å vise seg fram.
– Hva sa han om Rosenborg?
– Han fortalte meg at Rosenborg er en stor klubb, og at jeg må bare være meg selv og at jeg må få ut mitt potensial. Til slutt ønsket han meg lykke til, avslutter Agyemang.
Les mer: Rosenborgs nye prøvespiller: – Det er rått å få prøvespill i en så stor klubb |
|
| Back to top |
|
 |
MichaelScarn Senior
|
Posted: 07.08.2023 20:51 Post subject: |
|
|
| Jonas wrote: | | Er det virkelig noen som tror på at dette er en spiller RBK har fulgt? Dorsin og agenten er jo "venner". |
Seedorf var i alle fall ærlig og sa det som det var om nettopp det. Befriende. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.08.2023 21:08 Post subject: |
|
|
| HÃ¥per noe som ser Seedorf pÃ¥ trening kan given liten rapport pÃ¥ ham😉 |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.08.2023 21:26 Post subject: |
|
|
| Treningene på onsdag og lørdag har vært de eneste ordinære, men de har dreid seg om å kjøre inn laget til kamp dagen etter. Restitusjon fredag og i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
ErdoganLomas Proff
|
Posted: 07.08.2023 22:01 Post subject: |
|
|
| josinho wrote: | | Gutten har blitt to år eldre; har nå bedre fysikk, bedre fotballferdigheter, modnere i hodet, bedre forberedt til en ny kultur, fotballkultur, klima etc. |
Da burde han i det minste klart å ta steget til Ghanesisk toppdivisjon. Eller har vi klart å komme alle beilerne i forkjøpet? lukter godt agentinnsalg dette for min del 
Last edited by ErdoganLomas on 07.08.2023 22:03; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 07.08.2023 22:02 Post subject: |
|
|
| Blir i grunnen få intense økter på Seedorf de par ukene han er her da pga alle midtukekampene. Kanskje ikke så lett å få et grundig inntrykk av prøvespilleren da….? |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 07.08.2023 22:26 Post subject: |
|
|
To høydepunktvideoer på Youtube var labre greier.
Selv om han promoteres som tobeint (preferert fot: begge) fremstår han som ganske enbeint (høyre) på videoene. Og mer enbeint på den ferskeste som var et par måneder gammel.
Relativt lav intensitet i presset på det nivået han spiller i videoene. Går greit bare så lenge han ikke har tett press, og det kan jo dermed skje at han imponerer på trening her, men faller gjennom når han møter backer som ikke gir ham like mye tid og rom.
Men for all del, han må gjerne vise frem et høyere nivå på treningene her. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 07.08.2023 23:33 Post subject: |
|
|
| Sjansen for at dette blir noe av er vel omtrent like stor som å vinne 7 rette i Lotto. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 15.08.2023 17:03 Post subject: |
|
|
Fikk ikke kontrakt. For et sjokk. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 15.08.2023 18:03 Post subject: |
|
|
– Konklusjonen er at han er en veldig fin fyr. Et veldig bra menneske. Han har mange fine egenskaper. Teknisk god, og bra med ballen. Kanskje først og fremst en offensiv midtbanespiller, og det har vi mange av fra før, så vi har sagt at i denne omgangen blir det ikke RBK-kontrakt. Samtidig har vi blitt kjent med han, og hvem veit? Kanskje blir det senere, sier Maalen.
Les mer: Har vært på prøvespill i RBK: Her får han konklusjonen |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 15.08.2023 20:48 Post subject: |
|
|
| siggen1 wrote: | | Sjansen for at dette blir noe av er vel omtrent like stor som å vinne 7 rette i Lotto. |
Til gjengjelder det en utrolig lav investering ift å betale 7 mill for "talenter" som ikke slår gjennom. |
|
| Back to top |
|
 |
|