English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Norge - Estland
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Harceïde
Veteran

PostPosted: 12.11.2014 23:31    Post subject: Reply with quote

Flo og Søderlund har ingenting der å gjøre. Savner Bakenga - og det er selvsagt helt hjerneblødning at Parr og Hedenstad er utelatt for Flo. Han holder helt enkelt ikke nivået internasjonalt.
Back to top
View user's profile Send private message
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.11.2014 23:39    Post subject: Reply with quote

100% enig med Dew!
Back to top
moomoo
Veteran

PostPosted: 12.11.2014 23:45    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:
moomoo wrote:
Dagens beste, Ødegård.
Dagens bommert, Søderlund xD

han må jo trene på abslutninger sammen med Håvar, de er jo begge helt forferdelige avsluttere ><

HÃ¥vard Nielsen er en dyktig avslutter han. SÃ¥ der bommer du litt. Vil si det er en av styrkene hans, pluss at han er passe rask. Litt veik dog.

Uhm, jeg må nok si meg meget uenig i den der.
Synes han er bevegelig, teknisk småfrekk og har bra fart og helt grei duellstyrke, men målsnittet forklares jo greit av at han mangler kvalitet i avslutningsfasen. Han kan muligens å skyte, men ofte slik jeg husker det så bruker han som mange spisser alt for lang tid, og er ikke klinisk nok.

Holder han for å være på samme nivå avslutningsmessig som Søder.

Men det er hva JEG mener da, du skal få mene noe annet altså Wink
Neeskens, trenger du å låne en tampong?
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 12.11.2014 23:46    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:
Flo og Søderlund har ingenting der å gjøre. Savner Bakenga - og det er selvsagt helt hjerneblødning at Parr og Hedenstad er utelatt for Flo. Han holder helt enkelt ikke nivået internasjonalt.

Hva baserer du egentlig det på? Hedenstad sin flakserscoring her nettopp? Flo har vært god, er dyktig fremover og har tross alt spilt for det laget med det mest vanntette forsvaret i Tippeligaen. Så er det dette med spillertype, blir ikke Bakenga for lik Nielsen, Tarik og Fredrik Gulbrandsen. Jeg stiller meg mye mer uforstående til Gulbrandsen, enn Søderlund, at'e hjelp.

Såvidt jeg kan se har dessuten Bakenga bare scoret ett mål på 12 kamper for Eintracht. Du kan kanskje peke på King og si at: "men han scorer jo mål for Norge, men ikke for klubblaget"… Likevel, tror ikke man kan oversette det til alle spillere.

Dew, sliter med å se de sterke argumentene dine. Eller – nå mangler du argumenter også. Så det er vel ikke så rart at jeg ikke ser de heller.

Edit: moomoo, jeg har i alle fall selv latt meg reflektere over at han er en god avslutter, men vel og merke i kontekst med andre NORSKE spillere. "Internasjonalt snitt-messig", er han mer allround-type spiller. Litt god på alt, men ikke så god at han ikke får spilt på noe bedre lag enn Eintracht for øyeblikket.

Du skal få mene hva du vil du også, selvfølgelig! Tommel'n opp!

Last edited by ola. on 12.11.2014 23:54; edited 1 time in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 12.11.2014 23:53    Post subject: Reply with quote

De unge med ekstremferdigheter kan blir bedre, langt bedre. Søderlund er ikke god nok, har ikke ekstremferdigheter og blir ikke bedre.

Angående antall mål er ikke det noe argument med tanke på at Søderlund har imponerende 0 (null!!) mål på 15 A-lagskamper for Norge.

Jeg vurderer forresten ikke noen av forsvarsspillerne jeg har en mening om basert på en flaksescoring.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 13.11.2014 00:08    Post subject: Reply with quote

Du vurderer de som bedre siden de er unge? Hos deg er det altså ikke "er du god nok, er du gammel nok", men "er du ung, blir du sikkert bedre enn han som er god etterhvert"?

Jeg er i alle fall fan av at spillere på landslaget er best her og nå, så kan de som bare er unge, og potensielt kan bli bedre enn de som er bedre, utvikle seg på klubblaget eller U-landslag i mellomtiden.

Urettferdig å peke på Søderlunds null mål på A-landslaget, så lenge verken Gulbrandsen og Bakenga har vist tidligere i år at de er større målscorere enn Søderlund. Det at Søderlund ikke har scoret mål i fjor eller året før der – det har ingen verdens ting å si.

Likevel og uansett, han er en spillertype det kan være fint å ha i landslaget, enn så lenge de andre spissene i troppen representerer andre styrker. Slik at man har flere strenger å spille på. Men det driter dere i?

Edit: Du baserer ikke forsvarsspillere på flaksescoringer, men hva er det som gjør Hedenstad til bedre egnet til å ta venstrebackplassen på A-landslaget per nu? Det lurer jeg på.

Edit 2: Fjernet quote.

Last edited by ola. on 13.11.2014 01:20; edited 2 times in total
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.11.2014 00:16    Post subject: Reply with quote

Jeg forklarte hva jeg mente, men jeg kan selvsagt skrive det en gang til. De unge med ekstremferdigheter kan bli bedre, langt bedre. Søderlund er en blivende 28-åring som ikke scorer må(på landslaget)l, som ikke har ekstremferdigheter og som har en bøtte med svakheter. Jeg syns ikke han skal stå i veien for potensiell utvikling.

Jeg verdsetter ekstremferdigheter og det faktum at de er unge. Jeg vurderer de ikke som bedre siden de er unge, unge er ikke en egenskap, men potensialet om utvikling.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 13.11.2014 00:28    Post subject: Reply with quote

Da er vi uenige på et veldig vesentlig punkt. Jeg vil ha de beste på landslaget, mens du vil ha de som potensielt kan bli bedre. Tror ikke din tilnærming egner seg for A-landslagsfotball, der det handler om å prestere nå og ikke i morgen. For min del er det også samme hvilken alder de er i, for eksempel er Dæhli en av favorittene mine på landslaget, forsåvidt. Altså, jeg mener uansett at talentutvikling kan skje på absolutt alle andre arenaer enn på A-landslaget.

Dessuten så er spillertyper viktig også. Du snakker om ekstremferdigheter. Søderlund har styrke, og skiller seg ut fra resten av de heteste spissalternativene til A-landslaget her. Da er det ikke rart han blir tatt ut, at det er hjerneblødning og alle de andre overdrevne adjektivene dere bruker. Jeg sier ikke at han er den beste, forøvrig.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.11.2014 00:32    Post subject: Reply with quote

Vi snakker tydeligvis forbi hverandre i tillegg til at du tar feil.

Søderlund er ikke beste valget, jeg skriver ikke at jeg mener han er beste valget og jeg mener det ikke.

Jeg er en stor tilhenger av at de beste skal spille, med mindre det er oppkjøring/ikke kvalifisering, da burde man teste ut spillere. Du trener ikke teste ut Sødelrund, vi vet allerede hva han ikke kan levere.

Hvis det er reell tro på at spillere kan utvikle seg såpass at de vil bidra gjennom kvalifisering så får man spille dem. Jeg lurer på om ikke andre alternativer er bedre enn Søderlund.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 13.11.2014 00:43    Post subject: Reply with quote

Har jeg skrevet at du mener Søderlund er det beste valget?

Jeg er enig med deg når det gjelder treningskamper/vennskapskamper som ikke er i nær termin for offisielle kamper. Slik som i går, mener jeg at man må spille med de beste, men gjerne gjøre bytter for å teste. Slik at man kan utvikle laget, fordi det er viktig. Det er også noe helt annet enn å utvikle spillere. Det bruker man ikke A-landskaget til før/i viktige kamper.

1972 Miami Dolphins wrote:
Hvis det er reell tro på at spillere kan utvikle seg såpass at de vil bidra gjennom kvalifisering så får man spille dem.

Denne reelle troen på utvikling burde springe ut fra prestasjoner gjort på klubblaget, ikke ut fra prestasjoner som ennå ikke er gjort på A-landslaget.

1972 Miami Dolphins wrote:
Jeg lurer på om ikke andre alternativer er bedre enn Søderlund.

Det lurer jeg også på, men selv ser jeg ikke de helt store åpenbare alternativene per nu. Bortsett fra de som allerede er på landslaget, pluss King, minus Gulbrandsen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 13.11.2014 01:01    Post subject: Reply with quote

Igjen misforstår vi hverandre. Jeg skrev beste valget, på bakgrunn av din post. Men det essensielle var at du mener de beste skal spille og at jeg tydelig slet med det prinsippet.

Jeg må skrive mer forståelig: Jeg mener ikke at Søderlund er beste valget, jeg mener ikke at han er god nok til å være på landslaget. I tillegg til å ha null ekstremferdigheter så putter han heller ikke for landslaget, en vesentlig oppgave for en spiss.

Det er også verdt å minne om at selv om han har puttet ok for RBK i år så gikk det omtrent 1 år uten scoringer før vi kjøpte han. Mannen er ingen målscorer.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 13.11.2014 01:16    Post subject: Reply with quote

Nå er Søderlund forhatt av en del på dette forumet nærmest, så jeg orker ikke begi meg ut på en diskusjon der jeg mener han er bedre enn sitt rykte på grunn av… og til tross for…

Likevel, så mener jeg at scoringsformen hans tidligere ikke spiller noen rolle for om han burde tas ut til landslaget nå. Da burde i alle fall ikke Jone Samuelsen bli tatt ut, han har jo bare vært en middelmådighet før helt plutselig i år. Han er jo 30, og har i alle fall ingen ekstremferdigheter.

Søderlund er kanskje blivende 28-åring, men det er faktisk nesten et helt år til. Blir overdrevent å allerede kalle ham 28 år. Ikke at det spiller noen rolle.

Mannen er ingen notorisk målscorer historisk sett, men som spillertype er han et tilskudd til landslagstroppen, og kan bidra i faser av spillet og kamper der man trenger en mer fysisk sterk spiss som ham. Der er Søderlund per dags dato det klart beste norske alternativet – føler du overser totalt argumentet mitt om viktigheten av spesifikke og varierte spillertyper.
Back to top
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 13.11.2014 02:07    Post subject: Reply with quote

Synes Søderlund var bra i dag. Gode bevegelser, bandt opp folk, sterk i duellspillet. Positivt overraska.
Back to top
GrimFandango
Junior

PostPosted: 13.11.2014 07:28    Post subject: Reply with quote

Første omgang var jo helt tragisk, men man får kanskje sette det på treningskamp-kontoen. Uansett hadde jeg håpet å få sett et lag som var interessert i å fortsette den gode trenden da. Bakover var det jo mildt sagt mye som skurret, men det er vel slik at internasjonal erfaring er viktigere enn man tror.

Ikke for å hause opp Ødegaard altså, men det er jo liten tvil om at han holder et nivå høyere enn de fleste ute på banen der, og det er jo nesten utrolig for en på hans alder. Touchen, blikket, pasningene og roen med ball er utrolig å se på.

Kunne dog tenkt meg å sett Johansen i den rollen han har i Celtic hvor han er litt mer offensiv.
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
senador
Legende

PostPosted: 13.11.2014 07:51    Post subject: Reply with quote

Flo og høgli holder ikke nivået. To svært begrensede spillere. Så jo spesielt at Flo har dårlig teknikk med ball, sikkelig treleggdempinger hvis en pasning har mer fart enn 5km i timen.

Hvis ikke king spiller taper vi kamper uansett. Da har vi ingen til å true mål bortsett fra ødegaard, men han får jo for lite spilletid.

Vil king spille mot røverstaten på søndag? Hvis ikke, kan man se på maling tørke istedet, det er like artig.
Back to top
SvennO
Rutinert

PostPosted: 13.11.2014 09:22    Post subject: Reply with quote

Jeg synes søderlund var god i denne kampen. Han har fysikk til å vær et godt oppspillspunkt og det bruker han i denne kampen. Han fungerer godt med tarik rundt seg.

Burde ha scoret, men ser tross alt fresh ut.
Back to top
Vegard2711
Legende

PostPosted: 13.11.2014 13:57    Post subject: Reply with quote

Hadde likt å sett Dæhli og Ødegaard fra start på søndag. Aserbajdsjan er ikke det beste laget akkurat så tror det ikke gjør noe om laget kanskje blir litt svekket defensivt på høyresiden med Ødegaard i stedet for Skjelbred. Så kan Skjelbred spille sammen med Johansen sentralt.

Håper på dette laget mot Aserbajdsjan:

Nyland
Omar - Nordtveit - Forren - Linnes
Ødegaard - Skjelbred - Johansen - Dæhli
Tarik - Nielsen

Midtstopperne kan vel diskuteres, men tror ikke Høgmo gjør noe bytter der. Så håper jeg egentlig på Nielsen i stedet for Søderlund for jeg tror kanskje det passer bedre om både Dæhli og Ødegaard får starte.

Så var det spesielt å se at en estisk spiller ba om drakten til Ødegaard etter kampen i går Razz Tydeligvis fått med seg hvem han er.
Back to top
bommel
Veteran

PostPosted: 13.11.2014 14:35    Post subject: Reply with quote

GrimFandango wrote:

Kunne dog tenkt meg å sett Johansen i den rollen han har i Celtic hvor han er litt mer offensiv.

Det er vel mye av grunnen til at han blomstret litt med Tettey som makker. RYJ, Eikrem, Konradsen osv. er ikke spillere som er defensivt gode. De har sine styrker offensivt, og da må Johansen ta en mer rolig approach offensivt.
Han vet at han kan overlate mye av den defensive kontradekningen til Tettey, og kan ta flere sjanser på å bryte ball i forkant og flytte seg høyere.
Back to top
josinho
Veteran

PostPosted: 14.11.2014 19:34    Post subject: Reply with quote

Dew wrote:

Enig. Med King ute må vi ha en bevegelig spiss som Bakenga. Brustad er også mer bevegelig og raskere enn Søder og Nielsen. Flo klarer verken å spille seg forbi eller gå på løp gjennom på siden i bakre ledd, ut med ham!!! Moi kunne også vårt med i troppen; teknisk, sterk og ok tempo. Hedenstad kan spille alt i forsvaret og kunne ha vært brukt på venstrebacken inntil Parr er i form igjen.
Back to top
1972 Miami Dolphins
Legende

PostPosted: 15.11.2014 03:18    Post subject: Reply with quote

Må innrømme at jeg nok har sett for lite av Brustad, men av det lille jeg har sett så får jeg assosiasjoner til en "Skjelvik-type", langt langt langt langt langt unna noe landslags-kvalitet. Moi ville jeg aldri noengang omtalt som en type med tempo med mindre jeg la til "manglende" Smile
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb