| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.05.2012 21:59 Post subject: |
|
|
Tydelig at de lar seg prege av kommentatoren! Flaut! _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 26.05.2012 23:04 Post subject: |
|
|
For vi som var på stadion, og kunne se hvordan spillerne plasserte seg uten ball etc, så var Tettey en av Norges aller beste i dag. At høgli ble taklet ut av kampen var det beste som kunne skje, idet han var allergisk mot å gå i et hvert rom som åpnet seg på kant. Henriksen var god i første, mer anonym i 2. Men det som er tydelig, er at vi trenger et lite generasjonsskifte. Gamst er ferdig, yttergård jensen holder ikke nivået. Høgli bør benkes, Riise bør få en mer defensiv rolle, fordi han roter for mye framover. Også viktig at spillere som Berisha får spilletid, og i dag burde feks Moa blitt byttet med huseklepp fremfor Braathen.
Drillo er desverre litt for glad i klippekortspillerne sine.. _________________ mvh HeXX
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 26.05.2012 23:22 Post subject: |
|
|
| Jeg synes Tettey var dårlig, det hjelper ikke at han har "bare" fem-seks feilpasninger når flere av de er livsfarlige. Henriksen var også svak. Gamsten elendig. Hangeland grusom på målet. Tarik eneste positive for Norge. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 26.05.2012 23:33 Post subject: |
|
|
Problemet for Norge i dag er ikke de få situasjonene der Tettey slår feil. Jeg står på at han var en av Norges stødigste og beste i dag. Mest fordi han vil spille fotball.
Hovedproblemet er at laget i 1. omg er så statisk at de spillerne som ønsker å spille offensiv fotball ikke får noen alternativer å spille på. Det er ingen som holder bredden. Når løpene først går, slås pasningene bakover..
Men så har jeg aldri, og vil aldri bli en fan av Drillofotball. Hverken spillestil eller valg av spillere... _________________ mvh HeXX
|
 |
toreinar Veteran
|
Posted: 27.05.2012 00:01 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | Alsaker avsluttet kampen med å si at Yttergård Jenssen kunne løse det som var 'norges problem i kveld' når han byttet med Tettey, ettersom Yttergård Jenssen var vassere i pasningsspillet. Tettey var altså 'norges problem' i kveld.
Jeg telte to feilpasninger på Tettey i dag.
Med ball var dette de eneste feilene Tettey gjorde på 90 minutter. Ikke spesielt mye, men når det er sagt er det litt misbruk av ham å bruke ham i en såpass defensiv rolle som en midtbanesentral i en norsk femmer blir. Tettey er best som indreløper der han får gå på løp og kan kombinere pasningsmessig med medspillere.
Yttergård Jenssen hadde forøvrig 2 pasningsforsøk de minuttene han spilte, og begge gikk til engelsk spiller. |
Utrolig.
Yttergård,3mill hvis henriksen drar og det er max.
Tettey hadde avgjort TL alene og 12 mill. ved hjelp av investorer og lønnsledende hadde jeg skrevet under på glatt. _________________ Knallharde treninger utenfor sesong.Full innsats i 90 minutter i ALLE kamper,slakk heller av på noen treninger. |
|
| Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.05.2012 00:28 Post subject: |
|
|
| Ingen av lagene imponerte. Tarik har et internasjonalt toppnivå, og ville definitivt løftet angrepsspillet til RBK til nye høyder. Tenk det, en angriper med litt hurtighet! |
|
| Back to top |
|
 |
Sola Veteran

|
Posted: 27.05.2012 00:41 Post subject: |
|
|
Tettey er ikke noe anker, og han har aldri vært en spesielt god pasningsspiller, selv om han har kommet seg betraktelig. Derfor ble det, ikke overraskende, 2-3-4 stygge feilpasninger. Vil tro Nordtveit tar Tetteys plass til neste kamp.
Når det er sagt synes jeg Tettey viste snitt i spillet sitt andre norske fotballspillere kan drømme om. Steget, drivet, ballbehandlingen i fart er det klasse over. Dessverre kommer ikke dette til sin rett som anker. Tettey bør brukes i Henriksen/Grindheim-rollen, der han kan bruke sine mer offensive kvaliteter. Dét er hans posisjon.
HÃ¥per neste lag ser slik ut:
Jarstein
Høgli - Demidov - Hangeland - Riise
Tarik - Tettey - Nordtveit - Grindheim - Gamst
Moa |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.05.2012 00:48 Post subject: |
|
|
| Tettey var meget i dag. Tarik god, Berisha frisk de minuttene han fikk. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 27.05.2012 00:52 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Jeg synes Tettey var dårlig, det hjelper ikke at han har "bare" fem-seks feilpasninger når flere av de er livsfarlige. |
Ingen av de to var farlige på noen som helst måte. Begge førte til engelsk innkast på deres egen banehalvdel.
Ja, han hadde en ballmist i dag som kunne fort blitt en farlig situasjon, men det var også den eneste. Dette var dog mer en ballmist enn en feilpasning. |
|
| Back to top |
|
 |
HeXX Rutinert
|
Posted: 27.05.2012 01:58 Post subject: |
|
|
| Sola wrote: |
HÃ¥per neste lag ser slik ut:
Jarstein
Høgli - Demidov - Hangeland - Riise
Tarik - Tettey - Nordtveit - Grindheim - Gamst
Moa |
Er enig i tanken om at Tettey gjerne kan gå inn i en mer offensiv rolle. Men lagoppstillingen din er jeg sterkt uenig i. Høgli kan sammenlignet med dagens innsats trolig byttes ut med enhver høyreback i de 3 øverste divisjonene i Norge, og vi vil få en bedre spiller.. Ruud, som heller ikke er en optimal løsni.g virker å passe spillestilen langt bedre. Gamst bør innfinne seg på benken, og jeg ser heller Braathen i den rollen du skisserer, gjerne litt mer sentralt fokusert, slik at han også kan være et oppspillspunkt.. I dag den eneste med både fysikk og teknikk til å gi britene litt motstand. Om han drilles der med Moa i spiss kan det bli ganske giftig. Særlig med Tarik til høyre som kan bidra med enda mer kreativitet og fart.. _________________ mvh HeXX
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 27.05.2012 02:03 Post subject: |
|
|
| Braaten fungerte til tider som oppspillspunkt idag, og det gikk heller dårlig. Første-touchen stemte ikke, og jeg tenkte flere ganger for meg selv at en matchfit Per Ciljan Skjelbred ville vært knall å ha i den rollen bak Moa. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.05.2012 14:59 Post subject: |
|
|
Nå måtte jeg ned på golvet og hente øynene mine, fordi jeg rullet dem ut av hulene sine.
For det første: Fit Skjelbred? Han har ikke spilt fotball på et år. For det andre: OMS-myten igjen? OMG.
Når det er sagt, så burde Skjelbred finne seg en klubb han får spille for, og det kjapt. Til tross for sine begrensninger som fotballspiller (grunnen til at han ikke fungerer offensivt) så kunne han tilført det norske landslaget mye som indreløper, og han kunne nok fint ha spilt i en lignende rolle for mange lag på Hamburgs nivå eller bedre. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
abjoern Veteran

|
Posted: 27.05.2012 16:12 Post subject: |
|
|
Synes dette var en komisk kamp.
England la seg jo i 90 minutter. Mot Norge. Haha. Blir festlig i EM forstår jeg.
Og vi for vår del fikk da muligheten til å øve på å spille fotball som et lag, som vi sjeldent får anledning til. Det fungerte bare delvis. Altså, det var ikke helsvart. Tettey bevegde seg veldig bra og forstår tydeligvis veldig mye, men vi kan ikke stikke under en stol at pasningsfoten hans er variabel på sitt beste. Tettey er og blir en løper.
Henriksen gjorde også mye bra. Spesielt i enkelte situasjoner, men det irriterer meg at han er så svak på å frigjøre seg lenger nede i banen. Pasningsspillet lider av at alle spillerne løper inn i boksen, eller inn i alle mulige bakrom. Ved flere anledninger hadde Henriksen muligheten til å frigjøre seg for en back eller ankeret, men valgte istedet å si fra seg muligheten og spurte oppover. Det indikerer en svakhet i den taktiske forståelsen, som mange unge fotballspillere i Norge viser, og som sier noe om hvor mye galt vi gjør i opptreningen. Til forskjell kan man se hvordan Eikrem løser slike situasjoner, og hvordan han varierer mellom å være en dyp playmaker og å gå på løp i boksen.
Bortsett fra det, så er balltempoet under enhver kritikk. Hangeland bruker jo 40 sekunder med ballen hver eneste gang. One touch eksisterer nesten ikke.. mange pasninger er ordentlige lomper, med andre ord, basisferdighetene er helt latterlig svake. Det er helt komikveld. Spesielt synlig ble det når Braaten og Elyounoussi fikk ganske harde oppspill langs bakken. Tror dette skjedde fire eller fem ganger i løpet av kampen, og hver _eneste_ gang spratt ballen tilbake på midten i en forbanna kjip bue etter å ha kommet bort i 5-wood-en til spissene/kantene våre. Jeg mener, hva i helsike liksom? Man tjener millioner på å spille fotball, og så er man helt ubehjelpelig med å dempe en standard hard pasning langs bakken. Da er det på tide på å legge opp.
Pluss for forsøket, og en del gode offensive bevegelser, men haha hvor dårlige vi er. (England ikke noe bedre dog, hva skjedde med pasningsfeilene deres?) Blir bedre dersom vi henter opp spillertyper som Eikrem, og så må vi begynne å legge vekt på at førstetouchen er utrolig viktig for en internasjonal spiss. Vi kan ikke drive å ha tre typer på topp med betongtouch! Det ser jo helt Kongsvinger IL ut.
PS! Er dette første gangen noensinne at vi har mer possession mot en stor fotballnasjon? Har ikke sett tallene, men kan ikke forstå annet enn at vi hadde mer ball enn England i går. |
|
| Back to top |
|
 |
simvik91 Rutinert

|
Posted: 27.05.2012 22:15 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | Nå måtte jeg ned på golvet og hente øynene mine, fordi jeg rullet dem ut av hulene sine.
For det første: Fit Skjelbred? Han har ikke spilt fotball på et år. For det andre: OMS-myten igjen? OMG.
Når det er sagt, så burde Skjelbred finne seg en klubb han får spille for, og det kjapt. Til tross for sine begrensninger som fotballspiller (grunnen til at han ikke fungerer offensivt) så kunne han tilført det norske landslaget mye som indreløper, og han kunne nok fint ha spilt i en lignende rolle for mange lag på Hamburgs nivå eller bedre. |
Hehe Vi blir nok aldri enige omkring Skjelbred's riktige posisjon. Jeg peker på at han hans store gjennombrudd på Rosenborg og aldersbestemte landslag var i OMS-rollen, du ignorerer dette og peker på at han har lite målpoeng i andre roller enn OMS-rollen.
Men du, jeg vet jo at Skjelbred ikke har spilt noe særlig fotball det siste året, og derfor ikke er "fit". Det var en hypotetisk tankegang. HVIS han var fit, sant.. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.05.2012 13:06 Post subject: |
|
|
| abjoern wrote: | Synes dette var en komisk kamp.
(...) |
Engelskmennene på bare venne seg til at motstanderen har ballen 60 % + av tiden. Det er fotballen Hodgson liker å spille. |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Veteran
|
Posted: 29.05.2012 10:10 Post subject: |
|
|
| To svake lag laget en svak forestilling. Begge lags trenere står for negativ fotball. Det er bra at Norge ikke deltar i EM. England kommer neppe videre fra gruppespillet. |
|
| Back to top |
|
 |
|