English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Hvorfor scorer ikke Rosenborg?
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
duttend
Proff

PostPosted: 15.05.2004 19:24    Post subject: Reply with quote

Ã…smund wrote:
Men:
F Johnsen kan også brukes på midtbanen. Han ble brukt her i store deler av vårsesongen i fjor med stort hell. Og han har også spilt på landslaget i denne posisjonen. Så helt håpløs er han ikke. Når gode trenere som Åge Hareide, Nils Johan Semb, Ola By Rise og til tider NAE alle har brukt Frode som indreløper så har han kvaliteter som gjør at han kan brukes her.

Ola By Rise kan ikke defineres som en god hovedtrener etter å bare ha vært det i et par måneder... Nils Johan Semb er den eneste trenern som har brukt F Johnsen som indreløper regelmessig, og vi vet jo alle hvordan det gikk (et helt år med bare 10 scoringer på 14 kamper mot relativt svakt motstand som Luxumburg x2, De forente arabiske emirater, Qatar, Finland, Irland, Bosnia og Skottland).
Åge Hareide har bare brukt han som hengende spiss på landslaget til din opplysning. Aldri som indreløper (ettersom Norges landslag ikke bruker indreløpere for tiden).
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 15.05.2004 19:30    Post subject: Reply with quote

Så vidt jeg husker var Åge Hareide trener for Rosenborg i hele fjor. Og på vårsesongen i fjor spilte Frode Johnsen indreløper rett som det var...

I mine øyne er Ola By Rise en god trener, da han har vært assistent i RBK i mange år og jeg har såpass tro på RBK at de aldri ville ha ansatt nor annet enn en god trener til å overta etter folk som NAE og Hareide...
Back to top
View user's profile Send private message
duttend
Proff

PostPosted: 15.05.2004 19:48    Post subject: Reply with quote

Du kan ikke si at Ola By Rise er en god trener fordi han i mange år har vært assistenttrener. Å være assistenttrener er noe helt annet enn å være hovedtrener. Selv om navnene likner så er det noe veldig ulikt. Jeg tror Ola By helt sikkert kommer til å bli en god trener, men han er da altfor uerfaren for å bli brukt som et eksempel for en god trener.
Ang. Hareide, så sa vel jeg regelmessig? 'Rett som det var' er vel ikke regelmessig? Og vårsesongen var såvidt jeg vet Hareides første i Rosenborg og da er det naturlig at man eksperimenter litt med spillerkombinasjoner.

Last edited by duttend on 15.05.2004 20:26; edited 1 time in total
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 15.05.2004 19:56    Post subject: Reply with quote

greit det med Ola kan sikkert diskuteres.
Men hva mener du med Åge??? Frode Johnsen ble da vitterlig brukt rgelmessig som indreløper frem til sommeren ifjor??? Eller er det jeg som husker helt feil??

Uansett, arti med en såpass saklig og fin diskusjon på en lørdagskveld.
Og fint at det går an å ha ulike meninger og syn på ting uten at folk tar helt av som tilfelle er på enkelte andre forum...
Back to top
duttend
Proff

PostPosted: 15.05.2004 20:01    Post subject: Reply with quote

Mulig jeg husker feil, men jeg trodde heller det var sjeldent at man fikk sett F Johnsen på midtbanen. Uansett, så synes jeg jo at det var mer naturlig akkurat da ettersom vi da ikke hadde Jan Gunnar Solli som alternativ på midtbanen.
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 15.05.2004 20:05    Post subject: Reply with quote

enig i det duttend.
skal ikke si at jeg med 100% sikkerhet husker RBKs lag fra kamp til kamp, men mener å huske at Frode spilte en god del indreløper i fjor vår. Hvorvidt dette kan kalles å spille regelmessig i denne posisjonen blir jo en definisjonssak for hva man legger i "regelmessig". Om han spilte der så ofte som jeg mener han gjorde i fjor vår, så vil jeg si han spilte der regelmessig.
Men igjen: godt mulig jeg husker feil...
Back to top
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 15.05.2004 20:07    Post subject: Reply with quote

ihvertfall, det Ola sa til meg på treninga i dag, tolker jeg som at jeg har delvis rett når det gjelde at Frode ble brukt som indreløper på starten av sesongen ifjor:

"- Det har ikke fungert like bra med Frode som indreløper i år som ifjor, og vi trenger nok de mer klarere indreløper-bevegelsene, bekrefter Ola By. "

hentet fra: http://www.rbkweb.com/vis/2653
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb