English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Endelig! Johnsen på benken!!!!
Goto page Previous  1, 2

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Frode på benken?
ja... ingenting på banen å gjøre!
0%
 0%  [ 0 ]
ja... sell han!
10%
 10%  [ 1 ]
nei... han er viktig på banen!
90%
 90%  [ 9 ]
Total Votes : 10

Author Message
2mas
Sjef

PostPosted: 21.04.2004 09:02    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
RBK4EVER wrote:

soli......berg....strand....
Enerly....Brattbak...Storflor....
Hva sier dere til denne da??

Til denne sier vi: Null hodestyrke.

Helt enig!

Frode har klart seg bra som mellomledd i Hareides 4-2-3-1-formasjon både på landslaget og for RBK i fjor vår. Synes Ola kan teste dette ut igjen. Greit nok at Ørjan imponerer som sentral midtbane, men han er da like god som indreløper, spør du meg!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 21.04.2004 09:28    Post subject: Reply with quote

Jeg begynner å synes at Ørjan er bedre som indreløper. Når han spiller sentralt tar det etter mitt skjønn ned litt av tempoet i angrepsspillet, fordi Ørjan er mer troende til å fiksfakse litt før han sender en pasning. Både Brandhaug og Skammels var flinkere til å få ballen raskt og presist ut til ving eller inn i bakrom.

Men Ola By vil heller bruke ham sentralt fordi det er mindre belastende for kroppen, og Ørjan vil således holde lenger. Sto det et sted. Jaja.
Back to top
View user's profile Send private message
Ã…smund
Rutinert

PostPosted: 21.04.2004 12:17    Post subject: Reply with quote

Asså, nå må dere ikke være usaklige mot Frode her.
Dere har rett i at han ikke har vært på topp i det siste, men han har vært utrolig plaget med skader siden ifjor sommer. I forsesongen ifjor ble han med stort hell brukt som indreløper, og mottok skryt fra alle hold.

Det som kan være irriterenes med Frode er at han glimtvis viser prøv på flott teknikk, mens han i andre perioder igjen misser på de enkleste ting. Dessverre har han vært inne i en sånn blindgate ganske lenge nå, men mye av dette må vi nok sette på kontoen til skader. Har snakket med Bjørn Hansen om dette senest i forrige uke, og han innrømmet også at Frode ikke hadde vært god på lang tid, men at dette skyldes skader, og at en skadefri frode Johnsen er en svært viktig og god spiller for RBK.

Gi gutten tid folkens, han kommer tilbake.
Back to top
RBK4EVER
Proff

PostPosted: 21.04.2004 16:43    Post subject: Reply with quote

ja... jeg må vel si meg eni i akurat det... burde kanskje værtfall en som er alminelig god på hodet... men samtidig vil jeg ikke at rosenborg skal bli et lag som bare scorer på cornere å innlegg på hode.... bare hode mål... og mål hvor vi bryter oss frem og scorer et vanlig kjedelig mål vær bidige gang...

enerly..........karadaz..........brattbak eller storflor....(de kan kjempe om plassen med enerly...)

samtidig er jo brattbak best som midtspiss.... og uten hodestyrke ville vi ikke mistet alt... så d ville ikke vært helt håpløst...
Back to top
Mathiasman
Proff

PostPosted: 21.04.2004 20:17    Post subject: Reply with quote

RBK4EVER wrote:

enerly..........karadaz..........brattbak eller storflor....(de kan kjempe om plassen med enerly...)

hør på ka 2mas sei;) hain skreiv d i eit ainna topic

2mas wrote:
Men; Enerlys kontrakt går ut etter denne sesongen, og det virker ut som at han og familien ønsker seg tilbake til Østlandet (les: Fredrikstad). Altså er nok RBK-karrieren hans over i løpet av noen måneder.

Derfor er det i mine øyne bedre å satse på en spiller som Storflor.

der e æ eni! storflor mangle jo bare innleggan..men hain har jo ein stor fordel av farta i ei kontring..der kain hain jo gå meir uforstyrra inn i boxn

NY RBK-SIDE! www.RBKonline.net

Besøk den i dag! Dessverre er den ikke helt ferdig, men dere får en smakebit på hvordan den kan bli!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website MSN Messenger
ssjovold
Proff

PostPosted: 22.04.2004 16:52    Post subject: frode johnsen og midtbanen Reply with quote

Frode passer paa en riktig komponert midtbane. Akkurat som landslaget, funker RBK best naar det er en loepemotor og en ballbesitter. Der konkurrerer frode med winsnes helt klart. Og begge er ustabile, og skjont winsnes er teknisk bedre, er han den mest ustabile. Dermet kan frode kommer inn.

Naa er jeg helt enig i at aa sette frode (OG winsnes) paa benken i noen kamper, viser Ola at man maa yte paa alle plasser, og at ingen er sikker (untatt brattbakk da... han kan vaere elending i kamp etter kamp og likevel er han nodvendig fordi han er saa farlig det halve sekundet some er avgjorende) Det i seg selv er motiverende og skjrepende. Vi saa jo at frode ytet bedre mot fredrikstad.

Dessute ER frode STOR paa hodet!
Elisabeth
Junior

PostPosted: 24.04.2004 10:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror at Frode fikk seg et støkk når han ikke ble satt som første prioritet mot Brann.. Men det gjorde at han viste seg verdig mot Fredrikstad.

Altså, det nye presset som spillerne får om å ha plasser på laget, gir dem potensiale til å vise sitt aller beste..

Noe som er positivt..
Men jeg er i utgangspunktet ikke positiv til Frode på benken likevel..
Back to top
joakleis
Veteran

PostPosted: 26.04.2004 11:30    Post subject: Reply with quote

Det må da være rom for å sette Johnsen på benken hvis det ikke er plass til han i angrepet, og Winsnes på død og liv MÅ spille. Hvis Frode da tar den andre indreløperplassen, som i dag, er det jo ikke løpere vi har på de plassene. Vi har en ballsikker Winsnes og en noe usikker Frode Johnsen. Det må da si seg selv at det ikke blir noe bevegelse i laget, når vi ikke har noen løpere på midtbanen. Når Roar ikke er fit nok til å starte, så må Solli ha den ene indreløperplassen. Og så får vi heller la Storflor og Enerly konkurrere om vingen. De to er jo tross alt vant med den posisjonen, det er ikke Solli. Johnsen er forsåvidt vant med å være midtbanespiller, men vi kan ikke la Johnsen spille på bekostning av en løper. Det går ikke an. Og hvis ikke Karadas kan taes ut (som jeg heller ikke mener at han skal), så er benken det eneste alternativet. Når skal Ola og Perry skjønne det?
SunsetSalami
Legende

PostPosted: 26.04.2004 20:54    Post subject: Reply with quote

Espen Johnsen
Christer Basma - Vidar Riseth - Erik Hoftun - Ståle Stensaas

Roar Strand - Ørjan Berg - Jan Gunnar Solli

Øivind Storflor - Frode Johnsen - Harald Brattbakk

det er laget vet dere Razz
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 27.04.2004 08:02    Post subject: Reply with quote

Hehe, vanskelig dette her. Mange gode kombinasjoner.

Den som ble prøvd mot Viking var ikke bra. Null løpskraft i midtbanen. Kan ikke bruke Frode, Ørjan og Fredrik samtidig - veldig stasjonært.

Jeg tror jeg foretrekker
(venste) Ørjan/Fredrik - Fredrik/Frode/Ørjan - Roar/Jan Gunnar (høyre)

Dribler - igangsetter - løper. Ørjan kan være noe treg som igangsetter siden han er så glad i å drible. Andre kan kanskje også ta løperrollen - skulle ikke forundre meg om Øyvind kan gjøre jobben.

Foran:

(venstre) Harald Martin - Frode/Azar - Dagfinn/Øyvind (høyre)

Harald Martin kommer til å skåre, samma hvor usynlig han er. Hodekraft i midten, og løpsstyrke på høyre...

Nei faen, jeg går for disse:

Storflor - Brattbakk - Enerly
Ørjan - Frode - Roar

Fart for alle penga, og Frode sørger for hodestyrken. Jepp. Det blir bra.
Back to top
jinh
Junior

PostPosted: 12.05.2004 21:59    Post subject: Reply with quote

haavarl wrote:
RBK4EVER wrote:

soli......berg....strand....
Enerly....Brattbak...Storflor....
Hva sier dere til denne da??

Til denne sier vi: Null hodestyrke.

Eller anlegg til spill langs bakken... Wink
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 13.05.2004 08:49    Post subject: Reply with quote

Fredrik Winsnes på benken

Siden denne "midtbane-diskusjonen" startet for noen uker siden, har situasjonen endret seg: Frode Johnsen er tilbake på laget, mens Fredrik Winsnes er ute.

Som forumsjef spør jeg: Hva synes vi om det?

Kjør debatt! Cool
Back to top
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 13.05.2004 09:45    Post subject: Reply with quote

Det er vel vrient å si hvor permanent dette er. Eller for den del, om det er permanent. Kanskje mer sannsynlig at dette er en del av Olas strategi om "jeg anser at flere enn 11 er faste på laget".

Jeg synes det er vrient å velge mellom de to; begge kan godt spille for min del, men ikke samtidig. Til det er de litt for like (springer for lite). Med Frode, Fredrik og Ørjan blir midtbanen veldig statisk.

La dem få litt tid hver, det er passe etter min mening.
Back to top
Toom
Senior

PostPosted: 13.05.2004 10:35    Post subject: Reply with quote

Winsnes burde være fast!

Fredrik og Frode er da ganske ulike spør du meg.
Fredrik er bedre teknisk, mener egentlig at Frode burde være et alternativ som spiss, selvom han har gjort det bra på midtbanen..
Solli, Fredrik og Ørjan kunne dannet en bra midtbane.

Hvis Brattbakk ikke finner scoringformen, (noe han sikkert gjør) er Frode et alternativ forran ham på topp.. dvs. Storflor, Karadas, Frode.. men det er for tidlig å si.

Dessuten regner jeg med at Ola By har bedre oversikt enn meg nede på Østlandet Razz
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2
Page 2 of 2

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb