| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 27.08.2009 22:25 Post subject: |
|
|
| Lenge siden jeg hadde sett denne: Drillo-is anno 94 |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 27.08.2009 22:52 Post subject: |
|
|
| Brady wrote: | | Storflor vs. Braaten er i fotballsammenheng historien om The Beauty & The Beast, der det vakre og skapende dessverre tapte for det voldsomme og egoistiske i RBK-drakta. Storflor (trippeguri) var kanskje ikke 'kul' nok hos mange supportere, i motsetning til Braaten som ble en kultfigur gjennom væremåte og utseende. Fotballmessig var det dog etter min mening ingen tvil om hvem av de to som ville tilført mest for at RBK skulle spilt 'kul' fotball. |
Utrolig at noen mente at Braaten var en bedre spiller. Som vanlig fullstendig enig med deg. Braaten var jo ineffektiv som bare det, men ble som du sier likt av fansen på grunn av sin fysiske tøffhet, spektakulæritet og kule væremåte. Men hva er det som avgjør fotballkamper, tøffhet og væremåte eller fotballklokskap og konstruktivitet? |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 27.08.2009 23:05 Post subject: |
|
|
Ok, jeg tror ikke jeg skal ødelegge denne tråden med å gå i clinch med dere to om Storflors gjemte kvaliteter og bortkastede potensiale, det er som du sier, Brady, vi kommer neppe til å bli enige om disse metafysiske spørsmålene.
Jeg føler likevel man kan si med en viss sikkerhet at Braaten viser mere på et høyere nivå enn det Storflor gjør per august 2009. Uansett hvem som måtte ha skylden for det.
Noen flere som har forslag til landslagstropper? Er virkelig Jon Knudsen bedre enn Jarstein? Er det Høilands målfarlighet som gjør at noen foretrekker ham foran Høgli? Er Demidov og Hangeland et matchende midtstopperpar? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 31.08.2009 12:23 Post subject: |
|
|
Pussig erstatter, for øvrig. En defensiv midtbanespiller erstattes med en kant/spiss. Hmm... _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.09.2009 11:09 Post subject: |
|
|
| NFF wrote: | | Steffen Iversen har meldt forfall av private årsaker. Det vil ikke bli kallet inn en erstatter i troppen. |
|
|
| Back to top |
|
 |
hristo Senior

|
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 02.09.2009 21:55 Post subject: |
|
|
| VG drar Iversen-spekulasjonene litt lengre i dag, og viser til at han fortsatt bare har spilt 15 minutter med Drillo som trener. Konflikt? |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 02.09.2009 22:00 Post subject: |
|
|
Det var faktisk det første som slo meg også, at Steffen rett og slett ikke gidder å være med for å risikere å bli sittende på benken i to kamper. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 04.09.2009 10:20 Post subject: |
|
|
Det hørtes jo ut som ham, det da. Jeg er jo egentlig overrasket over at han ble tatt ut i det hele tatt, med tanke på serieform og det faktum at han ikke akkurat har vært sentral under Drillo.
Han hadde jo bare blitt kriseinnbytter for Carew uansett. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 04.09.2009 20:33 Post subject: |
|
|
Sikkert tatt opp før.
Hreidarsson spiller ikke mot Norge, godt er det!  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Ingeman Veteran

|
Posted: 05.09.2009 14:29 Post subject: |
|
|
| Har et lite spørsmål. Hvis Norge får 2.plassen, og blir beste 2er, må de da ut i en kvalikkamp over to kamper mot et annet lag? Isåfall, da kommer jo ikke Norge til VM uansett om de vinner mot Makedonia og Island. |
|
| Back to top |
|
 |
Skjelbred Rutinert

|
Posted: 05.09.2009 14:50 Post subject: |
|
|
| Ingeman wrote: | | Har et lite spørsmål. Hvis Norge får 2.plassen, og blir beste 2er, må de da ut i en kvalikkamp over to kamper mot et annet lag? Isåfall, da kommer jo ikke Norge til VM uansett om de vinner mot Makedonia og Island. |
De må ut i play-off, ja. Men møter de lag som Bosnia og noe annet pakk så er det jo muligheter. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 05.09.2009 15:35 Post subject: |
|
|
Med vår flaks trekker vi vel Frankrike i evt. play-off. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2009 16:54 Post subject: |
|
|
Med vår dyktighet unngår vi playoff med grei margin  |
|
| Back to top |
|
 |
wendigo Senior

|
Posted: 05.09.2009 19:06 Post subject: |
|
|
| Noen som vet om kampen sendes på nett noe sted ? |
|
| Back to top |
|
 |
petko Rutinert
Joined: 12 Jan 2005 Posts: 654 Location: Kowloon, Hong Kong
|
Posted: 05.09.2009 19:15 Post subject: |
|
|
Hvilken kanal er det som sender denne kampen, egentlig? Ser at den ikke er tilgjengelig på sumo. Er det viasat 4/tv3 eller nrk? _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
pingvin Veteran

|
Posted: 05.09.2009 19:16 Post subject: |
|
|
| viasat 4 |
|
| Back to top |
|
 |
Bartmainj Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 05.09.2009 19:56 Post subject: |
|
|
JEG OG!! NORGE LEDER, gi meg steam  _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Lavik Proff

|
Posted: 05.09.2009 20:30 Post subject: |
|
|
Hoseth viser atter en gang hvilken landsdel han er fra... _________________ "Gir meg ikke i en diskusjon selv om jeg har tapt"
Terje Ã… |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 05.09.2009 21:43 Post subject: |
|
|
Vi skal til Sør-Afrika!
Som turister, selvsagt...
En ny pinlig forestilling for Drillos "prosjekt". Ingen mer å si når Guðjohnsen nesten vinner kampen på egen hånd og Island selv er nærmere til andre mål enn Norge noensinne var.
Ærlig talt, over de to kampene, var Norge som så ut som "lillebroren" og ikke Island.
Hadde Norge tapt begge kamper ville det ikke vært en fotballskandale.
NÃ¥ skal vi ENDELIG pensjonere Drillo og sin eldgammel fotball?
Lange baller til Carew som da skal skape noe, eller å håpe på andreballer er noe som IKKE holder lenger.
Nesten alle landslag har forstått dette, til og med lilleputt-nasjonene... Men nei, Norge må bare spille som om det fortsatt er 1986 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 05.09.2009 21:43 Post subject: |
|
|
| Island <3 |
|
| Back to top |
|
 |
kristobal Legende
|
Posted: 05.09.2009 21:50 Post subject: |
|
|
Et godt resultat for norsk fotball. La oss nå kvitte oss med Drillo etter denne kvalifiseringen og få inn noe nytt utenfra. Hvis valget er nye norske Drillo-kopier kan det være det samme.
Maken hvor lenge jeg måtte mase om å få helt nye tanker inn i vår egen klubb. Gidder ikke engasjere meg like mye for landslaget, men når man ser den oppturen vi selv har fått med nye tanker så tror jeg også landslaget kan bli ganske bra med en som har en annen måte å tenke fotball på og som ikke har noe forhold til laget fra tidligere. |
|
| Back to top |
|
 |
Brady Veteran

|
Posted: 05.09.2009 21:51 Post subject: |
|
|
Snipp, snapp, snute, så var drømmen om VM i Sør-Afrika borte vekke.
Har NFF vett i skallen (noe jeg tviler på), er også Drillo lengst mulig vekk fra alt som har med det norske landslaget å gjøre etter at kampen på onsdag er ferdigspilt.
I dag er vi heldig som får uavgjort etter en scoring på en stor keepertabbe, og et motstanderlag som brenner utrolig mange store sjanser. Offensivt har vi svært lite å by på, og i de fleste av angrepene våre slår vi langt mot John Carew som stusser videre. Resultatet er at vi skaper svært lite mot en motstander som har dårligere spillere enn våre.
Denne motstanderen, med de dårligere spillerne, langt dårligere ligaen og langt lavere antall fotballspillere/innbyggere, de greier faktisk å spille god pasningsfotball i perioder. Noe norske trenere påstår at ikke går an, fordi man får for lite tid med et landslag til å spille slik.
Det er også verdt å merke seg at de aller fleste norske spillerne underpresterer i forhold til hvordan de spiller på sine respektive klubblag. Det, om ikke annet, burde være et klart signal om at den som leder landslaget ikke gjør en bra nok jobb.
Skal norsk fotball få fremganger trengs det nye koster og nye ideer, og please, please, please, la Drillo og hans disipler få hvile i fred, forever and ever... |
|
| Back to top |
|
 |
|