| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Thulian Veteran

|
Posted: 31.10.2025 22:58 Post subject: |
|
|
Som flere andre har påpekt...
At det lekkes som ei sil fra garderoben til Media sier egentlig mer om vedkommende som gjør det enn AJ og tingenes tilstand.
Det er komplett illojalt og mer skadelidende for både klubb, trenerteam og spillere enn hva man egentlig tenker over.
Vedkommende om han blir identifisert bør fristilles umiddelbart.
Har ikke noe å si hvem det er, det må sendes et tydelig signal at slikt ikke er greit.
Var det ok med en hårføner?
Ja selvfølgelig! Var en ræva episode på tampen, og burde egentlig ha tatt med minst Reitan i samme slengen.
Er man god nok er man gammel nok, samme gjelder her. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.11.2025 00:29 Post subject: |
|
|
Emilie, du har totalt 4 innlegg og alle om tamponger på 5 år !!!
Må nesten spørre om det går bra med deg i retur.
Er du en Ai ??
Kryss av hvis du er en virkelig person _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 01.11.2025 08:04 Post subject: |
|
|
Illojalt å lekke til media av den som gjør det. Og det at adressa velger å publisere en sånn sak på den måten viser bare agendaen dem har hatt mot AJ fra starten av. Virker som Sagbakken tror at AJ er første trener i verden som kjefter litt. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.11.2025 08:37 Post subject: |
|
|
Dette er nok mere enn litt kjefting. Så er det ikke normalt i en slik garderobe at treneren henger ut en spiller og legger skyld på han for et tap i påhør av alle
De viser en trener i ubalanse som ser han begynner å miste det. En leder høvler ikke over spiller som ligger nede. Du kan si mye om Jesper men han legger ned alt han har i vær eneste kamp for RBK. Han blør virkelig for drakta
Det er vel poenget til Adressa
Så sitter nok de på mye mere vil jeg tr _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
AndreasR Veteran

|
Posted: 01.11.2025 09:00 Post subject: |
|
|
Jo, det vanlig, også at det går på enkeltspillere mens resten hører på. Ikke lett å vinne når spillerne ikke tåler tilbakemeldinger og er mer opptatt av seg selv enn laget. _________________ Påmeldt |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.11.2025 09:08 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Dette er nok mere enn litt kjefting. Så er det ikke normalt i en slik garderobe at treneren henger ut en spiller og legger skyld på han for et tap i påhør av alle
De viser en trener i ubalanse som ser han begynner å miste det. En leder høvler ikke over spiller som ligger nede. Du kan si mye om Jesper men han legger ned alt han har i vær eneste kamp for RBK. Han blør virkelig for drakta
Det er vel poenget til Adressa
Så sitter nok de på mye mere vil jeg tr |
Var du der, siden du vet akkurat hvordan dette utartet seg? |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 01.11.2025 09:27 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Dette er nok mere enn litt kjefting. Så er det ikke normalt i en slik garderobe at treneren henger ut en spiller og legger skyld på han for et tap i påhør av alle
|
Ja for det var vell akkuat det som skjedde ikke sant?
Men hva kan man forvente fra Neeskens Trump der sin egen sannhet blir den ultimate sannhet. Tror det har et navn det der, men det er sikkert legen din klar over.
Lov til å ha meninger selv helt i utkanten men å vri på sannheten for egen agenda er lavmål, skjerp deg. _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 01.11.2025 09:32 Post subject: |
|
|
Det er to forhold ved dette som jeg ikke oppfatter som bra - selv om jeg vil kalle dem bagateller sammenlignet med de øvrige utfordringene vi står overfor nå.
At dette i det hele tatt har blitt kjent.
At det finnes personer i garderoben som reagerer så sterkt på dette at de velger å snakke om det. Det tyder på at situasjonen for noen har passert en grense for hva de oppfatter som akseptabelt. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.11.2025 10:09 Post subject: |
|
|
Jeg kan nok se for meg at det gikk noen kuler varmt for selveste Eggen i sin tid også, men da sprang ikke noen til media med det. Og der, som nå, ble det vel skværet opp når man har fått roet seg.
Det er nok mye frustrasjon hos alle og enhver og da koker det litt over. Det bør ikke skje, men det kan skje. Så lenge man skværer opp etterpå så må det vel gå bra tenker jeg.
Men hvis dette er et gjentagende problem hvor det stadig vekk er enkeltspillere og ofte de samme som singles ut så stiller saken seg annerledes selvsagt. Det har vi ingen informasjon om for øyeblikket.
Så kan vi ikke utelukke at de som velger å snakke om det har en agenda med å lekke dette til pressen heller selvsagt, de som er misfornøyde og vil ha Alfred bort vet jo at hvis media skriver om dette øker presset eksternt også.
Jeg sier ikke at det er tilfelle, men det trenger ikke være slik at de kun varsler media fordi det som skjedde var helt uhørt.
Så kan man selvsagt si at Reitan Sunde ikke har noe valg enn å avdramatisere det hele, men det betyr jo ikke at han må skryte av Alfred som trener i samme slengen. Han kunne sagt "det er sånt som skjer, det ligger ingen dramatikk i det og vi har skværet opp og lagt det bak oss" uten det skrytet av Alfred og ingen hadde reagert noe særlig på det. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 01.11.2025 10:14 Post subject: |
|
|
Moomoo.
Du må gjerne ta mannen og ikke ballen som AJ gjør.
Du er ikke orientert. Du får ikke vite noe .
Du sitter på utsiden og synser som en med fakta info.
Det har du ikke. Det har andre her på forumet. Opptil flere _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Troillongan Veteran
|
Posted: 01.11.2025 10:29 Post subject: |
|
|
Forståelig med Eggen sammenlikningen her. Det er dog en stor forskjell. Eggen hadde gjennom sine resultater vist at det de øvde på, og det som krevdes både av innsats og mere til, faktisk var fasit. Det Eggen krevde av soillerne viste de var korrekt, og da er det fair å ta i mot pryl.
AJ på sin side har ingenting å vise til. Det er nok usikkkerhet om det han prøver på faktisk er korrekt. Tipper det kan være nokså stor motstand internt fra de som faktisk har litt erfaring. Da er det bok langt værre å få hårfønere.
Skaff deg autoritet gjennom resultater og prestasjon først AJ, da får man nok større aksept for både det ene og det andre. _________________ I kvit å svart.. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.11.2025 11:39 Post subject: |
|
|
| Mange forskjeller på Eggens tid og nåtid. Hadde AJ sagt til JRS som Eggen sa til Mini, så hadde han blitt stilt til veggs av NISO, media, Arbeidstilsynet, Likestillingsombud, Barnevern og alt som kan krype og gå av foreninger. Har ingen tro på at det er høyere temperatur i dagens RBK garderobe, enn i Eggens garderobe. Eller Fergussons. Eller Mourinhos. Eller Peps. Blås ut, bli ferdig og snakk sammen etterpå. Men media skal ikke vite det. Det som skjer i garderoben, blir i garderoben. |
|
| Back to top |
|
 |
waterfalls Veteran
|
Posted: 01.11.2025 11:55 Post subject: |
|
|
Poenget mitt er at jeg mener det er feil å dømme AJ på bakgrunn av at han ga JSR en hårføner.
Uavhengig av autoritet så må det være lov at det går en kule varmt en gang så lenge det skjæres opp etterpå og begge parter er ferdig med saken uten noe vonde følelser. Og ser man situasjonen så er det ingen tvil om at JSR definitivt burde fullført returløpet sitt og kommet seg i sikring. Den feilen ble, dessverre for JSR, kampavgjørende og jeg skjønner at det kan koke over når slike unødvendige feil skjer helt på slutten av en kamp og når man er inne i en såpass dårlig periode.
Når det er tydelige gnisninger så er det selvsagt noen som har en egeninteresse av at dette lekker til media også. Partene sier de har skværet opp, JRS sier han de er good så lenge de får skværet opp raskt og at han blir sterkere av å ha Alfred som trener.
Føler dette på mange måter er storm i vannglass når begge sier det er good. Problemet er visst dette er et gjentagende problem hvor de samme spillerne singles ut og andre slipper unna. |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 01.11.2025 12:06 Post subject: |
|
|
| Enig i at dette er en storm i et vannglass. Resultat av at det letes med lys og lykter, i alle kriker og kroker, for å finne noe å ta AJ og Rosenborg på. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 01.11.2025 13:22 Post subject: |
|
|
| Ratatosk wrote: | | Enig i at dette er en storm i et vannglass. Resultat av at det letes med lys og lykter, i alle kriker og kroker, for å finne noe å ta AJ og Rosenborg på. |
Enig i det meste du skriver her. Dette er lederstilen hans og måten han får resultater på. Det er også en lederstil som både Ferguson og Eggen har hatt med hell. Problemet er at hvis man ikke har den nødvendige autoriteten - så er en slik utskjellink kontraproduktiv.
Spillerne er mennesker - akkurat som oss. De reagerer og så å likt som oss om en sjef med denne type lederstil gir en hårføner til en enkeltperson.
Det som gjør dette interessant for meg er at jeg mener han er en god trener, men jeg er usikker på om han har den erfaringen som gjør at han er en god leder? Hvis dette motiverte spillergruppa er dette positivt. Samtidig kan det vel ikke bli værre enn det er nå? Jeg tenker derfor at alt som skjer nå er positivt?
Det jeg er uenig i er at hvilken lederstil han har er irrelevant og uinteressant. De beste trenerne i verden er ikke de dyktigst faglige personene, men personer med helt unike personligheter. Det vet man aldri før de får prøvd seg og vi ser resultatene. Med AJ vil vi om et par år kunne si om han er en god leder. Hanner foreløpig still i læringsfasen - etter bare to år i en slik jobb. Han er i hvert fall en knallgod trener når det gjelder det teoretiske. Han vil også gå suksess hos oss hvis han går i hvert fall et år til og ikke mister spillergruppen i mellomtiden. |
|
| Back to top |
|
 |
|