| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 31.10.2025 16:04 Post subject: |
|
|
Så det er en 8-10-12 nye som skal inn, og det er selvsagt allmektige AJ som skal finsikte disse og integrere de i det allerede velsmurte mønsterbruket vi har. Flott det. Liker at man tenker kontinuitet. Bygge stein på stein. Kan jo nesten ikke hive en ung, progressiv trener.
Vet ikke hva slags piller folk tar til frokost, men jeg vil ha to. Se huset ditt stå overtent i flammer og beundrer trappepartiet. Nydelige gelendre. Rolig strøk. Skaper bolyst. Men på rbkweb har det aldri krevdes mer enn passord og innlogging for folk å ytre seg. Som ikke forstår noe av fotball, ser aldri ting komme og "analyserer" i helt feil retning hver gang fasit (omsider) foreligger. Så de lærer heller ikke. Fortsetter å mene og tro og spre feil. Det er besynderlig men vil nok aldri bli bedre. Koker ned til spørsmålet om den røde eller blå pillen. Innimellom er det forlokkende å bytte til blå bare for å lalle videre i hverdagen og forholde seg ignorant til alt. Bare for sinnsroens del. Slitsomt å lese så mye feil av så mange og vite at de blåpilleutspillene de bidrar med sikkert leses av folk i klubben og i siste instans vil gi et like elendig 2026. Bare å si takk for kaffen, god jul og hils nissen.
PS. Enig i at det var rett tid for Dorian å trappe ned nå. Vikvam synes jeg bare har tapt seg siden MGP-finalen i 2005. Framstår helt irrelevante og vasser i klisjeer. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Veteran

|
Posted: 31.10.2025 16:24 Post subject: |
|
|
| Rallepus wrote: |
Det ble haraball i Arsenal da Arteta og stjernen Aubameyang var uenig om veien videre – Aubameyang røk og Arteta har gjort Arsenal til et av verdens beste lag igjen. NÃ¥ er det klinsj mellom Xabi Alonso og VinÃcius Jr. i Real Madrid. Enten innretter Vini seg eller sÃ¥ er han neste ut. |
Ja. Og vi kan ikke ha en RBK-relatart diskusjon om misting av garderoben uten å nevne spilleropprøret i 1993. Et flertall av spillere ville ha Eggen sparket. Ola by Rise ble valgt som talsmann for opprørerne. De klaget over en "verbal giljotin" som hang over døren til kontoret hans.
Eggen vant maktkampen og etter sesongen forsvant følgende spillere:
Vidar Riseth
Ole Einar Martinsen
Rune Tangen
Totto Dahlum |
|
| Back to top |
|
 |
Orkdal1 Rutinert
|
Posted: 31.10.2025 16:44 Post subject: |
|
|
Livet er ca en milion ganger lettere om du bare svelger unna den blå pillen Oppmannen, både for deg selv og klubben.
Tenk da, om 21k møtte opp til hver hjemmekamp å ukritisk bejublet dette makkverket. Kritikk skaper bare dårlig stemning, pipekonsertene gir våre skjøre spillere psykisk plager. Skam deg. |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 31.10.2025 17:03 Post subject: |
|
|
https://www.adressa.no/sp...garderoben
Slår meg ikke som noen god pedagog denne Alfred. Men hvem av spillerne er det som har blitt deltidsansatt i adressa? Det er jo vanvittig illojalt. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.10.2025 17:04 Post subject: |
|
|
Når man leser intervjuer av vår svenske wonder kid med gull byxorna som skal inn i møtelokalet for å forklare sin spillestil etter 2 år så blir man ikke overrasket.
Man begynner bare å håpe noen voksne i styret kommet inn og tar strømmen på lap toppen.
Det er tydligvis veldig komplisert å forklare en midtstopper at en motstander i 16m kan utgjøre en trussel som man bør følge litt med på
Det krever nok også mange power Pointer og møter å forklare at ballen bør spilles fremover hvis man tenker at det kan være ide å score .
Vi har nok så dumme og umodne spillere at 2 år ikke er nok. Vi må tydligvis ha 3 år til da dette er vanskelige greier _________________ Medløpere.
Last edited by Neeskens on 31.10.2025 17:06; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.10.2025 17:05 Post subject: |
|
|
Virker som han har mistet garderoben fullstendig.
Da er han ferdig.
Dere som ikke kan lese det:
Etter det Adresseavisen erfarer kritiserte Johansson Reitan-Sunde så hardt - og så høylytt - at flere i garderoben reagerte på oppførselen.
Reitan-Sunde selv skal - slik Adresseavisen forstår - ha gått inn i et annet rom etter hendelsen. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Maro Veteran

|
Posted: 31.10.2025 17:07 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | Virker som han har mistet garderoben fullstendig.
Da er han ferdig. |
Hundre prosent. Jeg tror det kan komme noen spennende intervjuer den dagen Alfred kjører fra Lerkendal for siste gang.
Det er jo heller ikke en kultur vi kan være bekjent med i Rosenborg. Kjefte på unge spillere som nesten ikke har fått spilletid. I hvert fall i den situasjonen som er om dagen, med blottet selvtillit over hele linja. God fotballtrener, dårlig leder? Sjokkerende spør du meg. _________________ Det kan stort sett bare gå oppover |
|
| Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 31.10.2025 17:17 Post subject: |
|
|
Altså, jeg har mistet trua på prosjektet til svensken.
Men, her synes jeg det skapes storm i vannglass.
Spillerne er riktignok i generasjon Z, men de må tåle å høre det om de ikke jobber hardt nok. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
| Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 31.10.2025 17:22 Post subject: |
|
|
Det er fruktene av curlinggenerasjonen. Har ikke møtt motgang eller krav hele livet. Om man ikke får viljen sin, eller blir hørt, så gidder man ikke.
Vet ikke hvordan Alfred er i garderoben, men at media vet hva som skjer der, er illojalt på alle nivå. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 31.10.2025 17:24 Post subject: |
|
|
| Goran wrote: | Altså, jeg har mistet trua på prosjektet til svensken.
Men, her synes jeg det skapes storm i vannglass.
Spillerne er riktignok i generasjon Z, men de må tåle å høre det om de ikke jobber hardt nok. |
Ikke jobber hardt nok????? Reitan Sunde jobbet som bare det gjennom hele kampen |
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 31.10.2025 17:34 Post subject: |
|
|
Dette er bare småtteri i forhold til det Nils Arne serverte spillerne. Likevel gikk det da vel relativt bra med Rbk den tiden....
Kanskje på tide at noen stiller krav til spillere som er høyt lønnet for å leve ut det de liker best her i livet. _________________ Nattbussen går halv ett! |
|
| Back to top |
|
 |
Søtvatten Veteran
|
Posted: 31.10.2025 17:37 Post subject: |
|
|
| Storm i vannglass det der. Sunde må tåle å få høre det når han dasser rundt som han gjør der, kunne enkelt vært i sikring der og med stor sannsynlighet hindret baklengsmålet. Litt må man tåle i toppidrett altså. |
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 31.10.2025 17:37 Post subject: |
|
|
Nå ville de jo ha ut Eggen en periode også da.
Glemmer aldri møte de hadde.
Eggen: Ok gutta, jeg forstår at det er litt dårlig stemning. Jeg vurderer å trekke meg. Nå går jeg ut av døra, og om ingen stopper meg, så forlater jeg klubben.
Eggen går ut døra, og ingen stopper han.
Eggen kommer tilbake og sier: Ok gutta, det her må vi fikse.
The rest is history. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
katalogen Senior
|
Posted: 31.10.2025 17:40 Post subject: |
|
|
| Skjønner AJ godt. JRS var helt krise mot Sandefjord, en av de svakeste prestasjonene av en enkeltspiller jeg har sett på Lerkendal noen gang. Samtidig er det tross alt AJ som er trener, og han burde ha blitt byttet ut i stedet for Duris tidligere i kampen. Sinnsykt at han fikk spille hele kampen. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 31.10.2025 17:51 Post subject: |
|
|
| Antar at grunnen til at JRS fikk fullføre kampen er fordi han ofte holder kamper ut. Synes det er greit med utblåsninger så frem til at det fikses relativt raskt opp i. At en garderobe som stort sett består av bortskjemte mikkemus-spillere reagerer, får så være. |
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.10.2025 17:59 Post subject: |
|
|
NÃ¥r en garderobe av rutinerte voksne spillere reagere sier det mye.
Du skjeller ikke ut en ung spiller i opphør av alle etter en kamp
Dette er et lagspill.
Håper denne tullingen av en junior Svenske forlater klubben asap _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
Nåssåladden Veteran
|
Posted: 31.10.2025 18:03 Post subject: |
|
|
Selv en garderobe med fotballspillere har HMS-regler. RBK er en arbeidsplass. Hva som ble sagt står ikke i artikkelen så da er det vanskelig å ta stilling til. Men man behøver ikke å utøve fysisk vold for å begå overtramp. _________________ De mest bortskjemte supporterne i lainnet! |
|
| Back to top |
|
 |
Messi Veteran
|
Posted: 31.10.2025 18:03 Post subject: |
|
|
| RÃ¥nny wrote: | Virker som han har mistet garderoben fullstendig.
Da er han ferdig.
Dere som ikke kan lese det:
Etter det Adresseavisen erfarer kritiserte Johansson Reitan-Sunde så hardt - og så høylytt - at flere i garderoben reagerte på oppførselen.
Reitan-Sunde selv skal - slik Adresseavisen forstår - ha gått inn i et annet rom etter hendelsen. |
Både Nils Arne Eggen og Erik Hamren har kjeftet både hardere å mere på spillere enn dette, bare spør Per Ciljan og Tettey..
Dette er Adressa (og VG) som prøver å lage sensasjon-journastikk og generere klikk (reklamepenger) |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.10.2025 18:23 Post subject: |
|
|
Den lekasjen som har foret denne historien må finnes og elimineres, FÅ DET BORT!
RS gjør en helt elendig jobb når han ikke går i sikring for Reitan på slutten, greit han var sikkert sliten etc, men han må tåle å få klar beskjed også.
Tviler sterkt på at selv om Alfred var krass så var han uetisk og ufin. Vi kan ikke være så hårsåre å ta det personlig når vi får kritikk. Han bør heller fokusere på at han fikk tillitt og gjorde en feil og den gjør han neppe en gang til.
Fortsette å utvikle seg og ta steg for han kan bli en veldig bra spiller for oss på sikt.
Godt mulig det finnes bedre måter å reagere på enn det Alfred gjør også sier ikke det, men jeg kan ikke tro som sagt at han var uetisk og ufin og at det med reaksjonen (OM DET ER SANT) fra RS handler like mye om at han var skuffet og trengte å fordøye alt sammen.
Vi har hørt Alfred si ifra før så vi vet det kan smelle godt, men det største problemet er alle lekasjene til media, det må bort asap, uansett hvem som er trener.
Eggen eksploderte ofte, vi har hørt ham true med å kappe beina av Mini og kritisere John Carew på måter som i dag nesten hadde endt i haag, men han var sint, i to sekunder og det må være lov. Her håper jeg Affe også er sint i maks to sekunder og tar en prat med RS i etterkant (det regner jeg også med) _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
| Emilie wrote: | | Neeskens, trenger du å låne en tampong? |
|
|
| Back to top |
|
 |
Sobchak Proff

|
Posted: 31.10.2025 18:29 Post subject: |
|
|
| Jesper Reitan Sunde wrote: | | – Jeg føler jeg har kommet veldig styrket ut av den situasjonen. Jeg føler at jeg blir sterkere hele tiden av å ha ham som trener. Så lenge vi skværer opp og får ordnet opp såpass fort, er vi «good». |
Ja, huff. Dette var virkelig ille. Vitner om ei spillergruppe som har null tillit til treneren. Vi kan jo ikke ha noe av at han gjør spillerne sterkere. |
|
| Back to top |
|
 |
WT62 Veteran
|
Posted: 31.10.2025 18:32 Post subject: |
|
|
| Synes det er greit at JRS fikk en hårføner etter kampen,reagerte selv på det tafatte duellspillet hans før scoringen . Når det er sagt så er det2-3 stykker til som burde fått samme behandling ( egentlig hele laget når jeg tenker meg om ) |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.10.2025 18:36 Post subject: |
|
|
Men dere, dette er bensin på bålet til Neeskens, kan jo hende han sender en mail til brakka også nå  _________________
| Neeskens wrote: | | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
| Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 31.10.2025 18:43 Post subject: |
|
|
Jeg trenger ikke sende Mail jeg kan bare gå in der å si fra.
AJ er en trener som har mistet det _________________ Medløpere. |
|
| Back to top |
|
 |
moomoo Veteran

|
Posted: 31.10.2025 18:46 Post subject: |
|
|
Foreslår du gjør det og får studert ukulturen på nært hold og så kan du skrive raport her etterpå
Gjerne ta med en pose Ali kaffe i samme slengen siden den kurerer gruff  _________________
|
|
| Back to top |
|
 |
orkdal,n Rutinert

|
Posted: 31.10.2025 18:46 Post subject: |
|
|
| Neeskens wrote: | Jeg trenger ikke sende Mail jeg kan bare gå in der å si fra.
AJ er en trener som har mistet det |
Javel, hvem er parkeringsvakt mens du er inne på brakka?  _________________ Nattbussen går halv ett!
Last edited by orkdal,n on 31.10.2025 18:48; edited 2 times in total |
|
| Back to top |
|
 |
|