English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg - Tromsø
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Tangvik
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Ceide
3%
 3%  [ 2 ]
Nemcik
4%
 4%  [ 3 ]
Jenssen
9%
 9%  [ 6 ]
Tagseth
9%
 9%  [ 6 ]
Selnæs
27%
 27%  [ 18 ]
Nypan
9%
 9%  [ 6 ]
Broholm
24%
 24%  [ 16 ]
Sæter
6%
 6%  [ 4 ]
Reitan-Sunde
1%
 1%  [ 1 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Holm
4%
 4%  [ 3 ]
Nelson
0%
 0%  [ 0 ]
Total Votes : 65

Author Message
ballbingen
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 12:44    Post subject: Reply with quote

Jeg synes også (sikkert basert på selektiv hukommelse) at vi litt for ofte bytter oss ned i kvalitet (ikke nødvendigvis i spillerkvalitet, men i kvalitet på utførselsen av kampen) med et dobbeltbytte eller trippelbytte etter 60 minutter. Jeg synes vi bryter litt for mange relasjoner.

Jeg skjønner godt at man ønsker å få igang både Pereira og Nelson, men da vi byttet begge i går forsvant flyten på venstresiden.

På høyresiden ble vi litt lidende av å trekke Broholm med på midten og plassere Noah på vingen. Nå er det opplagte andre fordeler med å få muskelbunten Noah på banen, og han endte også opp med å score et mål. Men når alle disse byttene og rokeringene skjedde samtidig, forsvant også litt av momentet vårt etterhvert. Og det synes jeg at jeg har sett flere ganger før under AJ.
Back to top
View user's profile Send private message
tigerbart
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 13:42    Post subject: Reply with quote

Alt i alt en fortjent seier. Som flere nevner, så handler nok panikken på slutten dårlige opplevelser og en del uflaks i år. Men nå klarte vi å ri av stormen, og forhåpentligvis kan dette hjelpe på en tynnslitt defensiv mestringsfølelse. Alfred ser nok hva som er problemet, så må de jobbe med det defensive og mentale framover. Materialet er ikke all verden, så dette vil ta tid, og vi kan nok ikke forvente enorme framganger før stallen styrkes.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 14:11    Post subject: Reply with quote

Nå resulterte byttene til en scoring og flere sjanser før det offensivet spillet dabbet av. Tror nok momentumet hadde dabbet av uansett om byttene er gjort eller ikke. Reitan og Ceide gikk umiddelbart i forsvarsposisjon og holdt på å spolere festen med noen hjerneblødninger.

Er sikker på at vi får se en ketsjupeffekt snart.
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2024 14:26    Post subject: Reply with quote

Ble dommeren konfrontert med den åpenbare straffen som TIL ble snytt for? Den var soleklar fra ØØ så hvordan dommeren, som ellers blåste på alt han fikk muligheten til å blåse på, overså den er et mysterium. Og hvorfor grep ikke VAR inn? Helt horribelt av EDR, men det gjelder jo en god del av det han foretar seg på matta.
Back to top
Hedning
Legende

PostPosted: 05.08.2024 14:54    Post subject: Reply with quote

Dårlig samvittighet for de 2-3 røde kortene han ikke ga til Tromsø?
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 15:14    Post subject: Reply with quote

Hvis den åpenbare straffen var holdingen til Reitan, så skjønner jeg ikke hva du mener. Om det er straffe, må det blåses på hver eneste corner. Er det noe vi har fått konstatert siden VAR kom, er at det er lov å holde inne i 16 meteren. Personlig mener jeg de kunne brukt var til å få slutt på holding i feltet på corner, frispark osv., men i praksis har bare VAR blitt en bekreftelse på at det er lov.
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 15:16    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Dårlig samvittighet for de 2-3 røde kortene han ikke ga til Tromsø?

Det var iallefall 2 som var veldig oransje, hvor Tromsø var heldige på begge... Men det er riktig at han blåste på veldig mye tull også. Tromsø la seg ofte ned, og dommeren gikk rett på
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2024 15:56    Post subject: Reply with quote

Ståle wrote:
Hvis den åpenbare straffen var holdingen til Reitan, så skjønner jeg ikke hva du mener.

Jeg tror du er den eneste jeg har snakket med som ikke mener det var soleklar straffe.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 16:07    Post subject: Reply with quote

Etter boken ja. Men all praksis viser at holdinger i feltet ikke straffes, og i alle fall ikke om angriperen holder seg på beina.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 16:25    Post subject: Reply with quote

Starter ikke holdingen rett utenfor 16m, omtrent på hvitlinjen? Forseelsen skal starte innenfor dersom det er straffe. Er nok et soleklart frispark rett utenfor 16m (mulig jeg husker feil) !?
Back to top
Henri
Legende

PostPosted: 05.08.2024 16:31    Post subject: Reply with quote

Er ikke regelen at dersom forseelsen fortsetter innenfor 16-meteren så er det straffe?
Back to top
ballbingen
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 16:39    Post subject: Reply with quote

Denne er vel så grov at nesten alle mener det er straffe.

På Lerkendal mente jeg at det var nok et eksempel på forsøk på å filme seg til noe av TIL-spillerene, men da jeg fikk se den på TV ble jeg egentlig mest forbannet på Reitan som risikerte å kaste bort 2 poeng.
Back to top
Zarm93
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 16:44    Post subject: Reply with quote

Henri wrote:
Er ikke regelen at dersom forseelsen fortsetter innenfor 16-meteren så er det straffe?

Jo.
Regel 12.3:
https://www.fotball.no/lo...r2/#143753
Quote:
Hvis en forsvarer starter å holde en angriper på utsiden av straffesparkfeltet og fortsetter å holde når de kommer inn i straffesparkfeltet, skal dommeren dømme straffespark til det angripende lag.

Så kan en heller ikke helt sammenligne holdinger på dødball hvor det er 20 spillere som holder i hverandre og en løpeduell mellom to spillere.
Jeg synes det er vanskelig å skjønne hvorfor den ikke blir tatt - må være enten at Tromsøspilleren også holder (dog virker det litt rart) eller at VAR ikke synes den er "clear and obvious" nok.
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 17:12    Post subject: Reply with quote

Må si jeg også er litt enig i at det ville vært en streng straffe, men mulig jeg ikke har sett riktig reprise. Det er holding i shortsen, ja, men det ser ikke ut til å være nok til at det hindrer TIL-spiller nevneverdig? Når han til slutt går ned er det jo ikke engang pga holdingen, men bare for å statuere et poeng i at han ble holdt.

Har sett langt værre holdinger enn det der som det ikke har blitt dømt på.
Back to top
Ståle
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 17:29    Post subject: Reply with quote

Nesten en uskreven regel i fotball at faller du ikke, får du ikke straffe, uavhengig av om du blir holdt, dyttet, sparket etc. så kan man alltid diskutere om regelverket bør håndheves slik. Utallige angripere oppigjennom som er har blitt snytt for straffer fordi de har prøvd å holde seg på beina.
Back to top
enojado
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 17:55    Post subject: Reply with quote

Da slipper Reitan og RBK meget billig unna.
Back to top
EGA
Veteran

PostPosted: 05.08.2024 18:51    Post subject: Reply with quote

Helt utilgivelig at en så rutinert spiller som Reitan gjør noe så famøst på slutten.
Vi sliter jævlig på h backplass. Hvem hadde trodd at Tromsø gutten på v beck er mye bedre, mer kreativ og med godt skudd.

Ellers en deilig kamp der vi i andre omgang spiller bra. Det er så mye fotball i Nypan og Broholm. Hver gang de har ball kan det bli farlig for motstander.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Page 10 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb