|
|
 |
|
Debattforum
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.
| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Tangvik |
|
17% |
[ 5 ] |
| Cornic |
|
3% |
[ 1 ] |
| Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
| Jenssen |
|
3% |
[ 1 ] |
| Reitan |
|
0% |
[ 0 ] |
| Väänänen |
|
6% |
[ 2 ] |
| Selnæs |
|
3% |
[ 1 ] |
| Nypan |
|
13% |
[ 4 ] |
| Broholm |
|
20% |
[ 6 ] |
| Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
| Reitan-Sunde |
|
6% |
[ 2 ] |
| Frederiksen |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sæter |
|
24% |
[ 7 ] |
| Holte |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 29 |
|
| Author |
Message |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 13.07.2024 18:57 Post subject: |
|
|
| Cessna wrote: | | Aristoteles wrote: | | Jeg synes ikke vi skal sparke Alfred enda men nekter å frede han utelukkende på grunn av at noen mener vi har sparket trenere for tidlig før. |
Der er de fleste av oss enige med deg.
Men det å begynne, etter én halvspilt sesong, med dette laget, å gå på trenerteamet - blir litt for kort-tenkt. |
Tja det er liksom umulig å vite hvor lenge man skal vente og man får jo aldri svar på om det var riktig eller ikke. Håper fremdeles at Alfred viser seg å være riktig mann, men til nå har det etter min mening ikke vært nok verken positiv utvikling eller gode resultater. Kommer de ikke snart så er det begrenset hvor lenge man bør fortsette. |
|
| Back to top |
|
 |
Ståle Veteran
|
Posted: 13.07.2024 19:13 Post subject: |
|
|
| Forskjellen på oss og de andre lagene i bunnstriden er at vi har ambisjoner om å spille som et topplag og øver på dette, mens de fleste andre er fornøyd med å parkere bussen og satse på kontringer, spesielt på bortebane. Så er spm om vi skal tilpasse oss tabellposisjonen, og spille kynisk og destruktivt, eller som vi skal prøve å spille som et topplag helt til vi får det til. På lang sikt vil dette antakelig gi bedre resultater, men på kort sikt øker det sannsynligheten for å rykke ned. |
|
| Back to top |
|
 |
h b Veteran
|
Posted: 13.07.2024 19:14 Post subject: |
|
|
Ingen utvikling resultatmessig, men STOR forskjell spillemessig.
Alt for mange personlige feil treneren ikke kan lastes for.
God nok første-11, men får jo aldri toppet pga sykdom og skade _________________ http://www.youtube.com/wa...r_embedded |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 13.07.2024 23:05 Post subject: |
|
|
| Det har ikke vært verken stor nok spillemessig fremgang eller resultater etter min mening. Håper det kommer, men nå må man snart begynne å se forbedringer. Alfred må få til mer med det laget han har til rådighet. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 13.07.2024 23:13 Post subject: |
|
|
| Uten Henriksen og Sæter så har vi ikke rutine nok til å vinne kamper regelmessig. Vi trenger flere erfarne spillere i troppen. |
|
| Back to top |
|
 |
ola. Veteran

|
Posted: 14.07.2024 01:01 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | Det har ikke vært verken stor nok spillemessig fremgang eller resultater etter min mening. Håper det kommer, men nå må man snart begynne å se forbedringer. Alfred må få til mer med det laget han har til rådighet. |
Det er mye som er galt, men jeg mener du treffer bare på én ting, og det er at det ganske riktig ikke er noen resultatmessig fremgang.
Spillemessig fremgang har det vært. Og det er fullt forståelig at situasjonen er som den er, nettopp fordi Johansson har en så lav kvalitet på spillerstallen han har til rådighet. De er unge og lovende flere av dem da, og Johannson har vært tydelig og karismatisk. Og det var tydelig tegn til nettopp det Johansson har vært tydelig om at han forsøker å utvikle. Det tyder på at han klarer å banke gjennom ideene sine, og det har hele tiden vært ideer vi burde like som rosenborgere. Det er dette som gir noe grunn til optimisme.
Jeg klarer ikke å forestille meg at vi per nå klarer å finne en annen trener som evner dette like bra som det vi faktisk har sett til nå. Hvem skulle det vært? Maalen? Ikke i nærheten. Fagermo? Haha, nei. Garantist for middelmådighet.
Hvis vi ikke ser resultatmessig fremgang, er det helt andre ting vi må se på enn treneren. Og deretter må det helt andre drastiske grep enn å sparke noen trener. |
|
| Back to top |
|
 |
Aristoteles Veteran

|
Posted: 14.07.2024 13:48 Post subject: |
|
|
| ola. wrote: | | Aristoteles wrote: | | Det har ikke vært verken stor nok spillemessig fremgang eller resultater etter min mening. Håper det kommer, men nå må man snart begynne å se forbedringer. Alfred må få til mer med det laget han har til rådighet. |
Det er mye som er galt, men jeg mener du treffer bare på én ting, og det er at det ganske riktig ikke er noen resultatmessig fremgang.
Spillemessig fremgang har det vært. Og det er fullt forståelig at situasjonen er som den er, nettopp fordi Johansson har en så lav kvalitet på spillerstallen han har til rådighet. De er unge og lovende flere av dem da, og Johannson har vært tydelig og karismatisk. Og det var tydelig tegn til nettopp det Johansson har vært tydelig om at han forsøker å utvikle. Det tyder på at han klarer å banke gjennom ideene sine, og det har hele tiden vært ideer vi burde like som rosenborgere. Det er dette som gir noe grunn til optimisme.
Jeg klarer ikke å forestille meg at vi per nå klarer å finne en annen trener som evner dette like bra som det vi faktisk har sett til nå. Hvem skulle det vært? Maalen? Ikke i nærheten. Fagermo? Haha, nei. Garantist for middelmådighet.
Hvis vi ikke ser resultatmessig fremgang, er det helt andre ting vi må se på enn treneren. Og deretter må det helt andre drastiske grep enn å sparke noen trener. |
Om Alfred kun klarer å forbedre spillestilen, men ikke får resultater så er ikke det nok. Resultatmessig fremgang er også hans ansvar. Jeg synes ikke vi spiller spesielt bra heller. |
|
| Back to top |
|
 |
Bart1 Veteran
|
Posted: 14.07.2024 15:28 Post subject: |
|
|
| Aristoteles wrote: | | ola. wrote: | | Aristoteles wrote: | | Det har ikke vært verken stor nok spillemessig fremgang eller resultater etter min mening. Håper det kommer, men nå må man snart begynne å se forbedringer. Alfred må få til mer med det laget han har til rådighet. |
Om Alfred kun klarer å forbedre spillestilen, men ikke får resultater så er ikke det nok. Resultatmessig fremgang er også hans ansvar. Jeg synes ikke vi spiller spesielt bra heller. |
Altså - vi har sluppet inn flere mål en noensinne etter 14 serierunder. Det vil si at vi aldri tidligere har vært svakere defensivt.
Hvor svake skal resultatene være for at man tør å kritisere dette? Svakeste defensive noensinne i alle ligaer?
Det er noe som er ravende galt. Hvis man ser på overgangene lagene får som spiller mot oss, så er det bare flaks/uflaks som gjør at vi ikke får langt flere mål imot enn vi har fått nå. Dette er ikke juniornivå engang. |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Veteran
|
Posted: 14.07.2024 16:02 Post subject: |
|
|
AJ sa jo når han så slike situasjoner så visste han hva han måtte gjøre på trenignsfeltet.....  |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 14.07.2024 16:13 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | | Hvis man ser på overgangene lagene får som spiller mot oss, så er det bare flaks/uflaks som gjør at vi ikke får langt flere mål imot enn vi har fått nå. |
Det er det ikke, vi har vel fått som fortjent - verken mer eller mindre. Du skriver mye og forsøker å framstå som klok, men det du skriver er jo bare dratt rett ut av rævva?
Når det er sagt, så hadde det ikke vært nødvendig å ty til fantasien i utgangspunktet, det er dårlig nok defensivt som det er.
Men xGA og innslupne mål totalt i sesongen samsvarer sånn noenlunde. |
|
| Back to top |
|
 |
HupOranje Senior
|
Posted: 14.07.2024 16:59 Post subject: |
|
|
| Bart1 wrote: | Altså - vi har sluppet inn flere mål en noensinne etter 14 serierunder. Det vil si at vi aldri tidligere har vært svakere defensivt.
Hvor svake skal resultatene være for at man tør å kritisere dette? Svakeste defensive noensinne i alle ligaer?
Det er noe som er ravende galt. Hvis man ser på overgangene lagene får som spiller mot oss, så er det bare flaks/uflaks som gjør at vi ikke får langt flere mål imot enn vi har fått nå. Dette er ikke juniornivå engang. |
Nå er det vel ingen som ser tilstanden til Rosenborg akkurat nå som sier «dette er godt nok, nå er vi i mål», er det det?
Men folk ser at det bygges i riktig retning og at laget sakte tar steg, og de klarer å ikke gi etter for reaksjonære impulser som ikke løser noen ting, annet enn å være destruktivt for laget.
Vi støtter laget fordi vi ser at det går i riktig retning. To steg frem og ett tilbake, men det er i slike situasjoner at laget virkelig har behov for støtte. |
|
| Back to top |
|
 |
EspN Veteran
|
Posted: 14.07.2024 17:41 Post subject: |
|
|
| mirar wrote: | AJ sa jo når han så slike situasjoner så visste han hva han måtte gjøre på trenignsfeltet.....  |
Hva kan han gjøre med spillere som ikke tar til seg læring eller er uproffe da?
Norge er ikke kjent for det akkurat |
|
| Back to top |
|
 |
siggen1 Proff
|
Posted: 14.07.2024 18:27 Post subject: |
|
|
| WT62 wrote: | En ting er at Tangvik dummet seg ut,men det står da to RBK spillere der stumme som østers når Meister nærmer seg bakfra.
Ceide står jo vendt mot Tangvik og kunne ropt at han måtte spille ballen nå eller advart, men de lar det bare skje. Hadde jeg vært Tangvik ville jeg ha vært forbannet på stopperne mine, han burde ikke brukt så mye tid, men det er faktisk rimelig å forvente at du får hjelp verbalt også.
Det er en merkelig «jeg har nok med meg selv» holdning i laget som jeg ikke liker. |
Ja det er ubegripelig at de bare står og ser på at en ung keeper skal rote det til for seg når alt de trenger å gjøre er å gi beskjed,de orker faen ikke rope på VAR heller når angriperen brøyter Tangvik ned med skulderen.De gir kort og godt faen,håper å aldri se Ceide igjen. |
|
| Back to top |
|
 |
Frank1 Proff
|
Posted: 14.07.2024 19:56 Post subject: |
|
|
| ballbingen wrote: | | Bart1 wrote: | | Hvis man ser på overgangene lagene får som spiller mot oss, så er det bare flaks/uflaks som gjør at vi ikke får langt flere mål imot enn vi har fått nå. |
Det er det ikke, vi har vel fått som fortjent - verken mer eller mindre. Du skriver mye og forsøker å framstå som klok, men det du skriver er jo bare dratt rett ut av rævva?
Når det er sagt, så hadde det ikke vært nødvendig å ty til fantasien i utgangspunktet, det er dårlig nok defensivt som det er.
Men xGA og innslupne mål totalt i sesongen samsvarer sånn noenlunde. |
Hva er poenget med å svare andre på en så ekstremt barnslig måte? dratt rett ut av ræva osv, spar oss andre fra dette tullet, les innleggene dine en gang ekstra før du poster dem |
|
| Back to top |
|
 |
|
Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.
|
|
 |
 |
| SITATET |