| View previous topic :: View next topic | 

| Author | Message | 

| 2mas Sjef

| 

|  Posted: 12.04.2024 20:11    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| - Det er selvfølgelig litt annerledes. Jeg er vant til å være stopper. Det gir litt andre muligheter. Og det er ikke ren back, for jeg kommer litt inn offensivt og er med og bygger opp spillet. Så det er en posisjon som passer meg bra. Jeg har trivdes godt der til nå, smiler Jenssen til rbkweb.no. 
 - Hva som er annerledes?

- Defensivt skal du ha kontroll helt ute ved sidelinja, så det er litt mer meter som må legges ned. Det er noe jeg har jobbet mye med i vinter; å bygge motor.

Les mer: - En posisjon som passer meg bra
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Fandrem Junior

| 

|  Posted: 10.07.2024 18:01    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Noen som vet noe om status på Ulrik? Ble han strekkskadet mot Odd sist? Dårlig timing hvis han ble skadd mtp at Henriksen på nytt er skada, slik at vi da igjen er nødt til å gjøre store forandringer i midtforsvaret. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| josinho Veteran

| 

|  Posted: 10.07.2024 22:28    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Mikkel og Tomas er fullgode erstattere, og representerer framtida. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| PauloSilas Veteran

| 

|  Posted: 11.07.2024 07:10    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Hva med Volden, er han ikke god nok/gammel nok lenger? _________________

| Peter Storey wrote: |  	  | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare | 
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| josinho Veteran

| 

|  Posted: 11.07.2024 09:19    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Volden er på gang, et stort talent, må få mer muskler og bli bedre taktisk på det defensive. Ble sluppet litt for tidlig i ES, men neste år er han kanskje på topp 3 som stopper i stallen. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Der Kaiser Veteran

| 

|  Posted: 18.08.2024 21:27    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Den av våre forsvarsspillere som er best både offensivt og defensivt. Fra å se ut som gråstein under Rekdal til å blomstre både som stopper og venstreback under Alfred. Deilig utskjelling av Eliteseriens verste dommer også i dag. Pluss! _________________
 "Avløsning, Ernst! Avløsning!"
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Henri Legende

| 

|  Posted: 19.08.2024 08:53    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Ja, strålende utvikling! Etter all kritikken han fikk i fjor så fortjener han all honnør for hvordan han plukket opp hansken og aksepterte en delvis omskollering til venstreback. Han har en slepen teknikk og god fotballforståelse som gjør han klarer å piske inn en del bra innlegg. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| quentez Veteran

| 

|  Posted: 19.08.2024 10:13    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Uten sammenligning forøvrig, men han minner meg litt om Gabriel Heinze som venstreback i Man Utd. Langt fra elegant, men får jobben gjort defensivt og offensivt. Pluss for luftstyrke. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| digre Proff

| 

|  Posted: 19.08.2024 12:08    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Ulrik Yttergård Jenssen har vært min personlige målskive for all defensiv kritikk nesten siden han kom til klubben. Nå har jeg begynt å lete etter krydder som gjør at det ikke smaker like vondt når jeg må spise min egen galle. 
 Jeg tror på mange måter at UYJ er offer for at han nesten er tre og en halv meter høy og dermed ofte har blitt plassert foran mål for å forsvare boksen. Det har vi over tid sett er et problem. I fjor var han konsekvent på halvdistanse og var vel halvannen meter unna nær alle innslupne mål. Men som venstreback har han mulighet til å komme inn og hjelpe til i forsvar, han kan gutse på og han har et vanvittig hardt skudd. Mot Viking var han dessuten flere ganger fremste mann i avslutningen av angrep. Så er jo krigingen på målet en vansindig bonus.

Jeg tror aldri at UYJ kommer til å bli en bauta i norsk fotballhistorie. Men han kan bli vår egen kultfigur på venstrebacken - og en meget viktig stallspiller hos oss.

(Og hvis noen lurer. Det hjelper med Natvigs krydderblanding når man skal spise egne ord.)
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Bon Scout jr. Veteran

| 

|  Posted: 19.08.2024 13:43    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Jeg synes han har vært solid, tidvis veldig god, som venstreback. Morsomt å se han storspille, etter fjorårets velfortjente kritikk.
 Men som stopper har han gjort mye rart denne sesongen også.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Danserud Rutinert

| 

|  Posted: 19.08.2024 13:45    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | digre wrote: |  	  | Mot Viking var han dessuten flere ganger fremste mann i avslutningen av angrep. | 

Det er noe fornøyelig ved at det er høyre- og venstrebacken som kolliderer på motstanderens 5-meter idet Jenssen kriger inn 1-0.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| enojado Veteran

| 

|  Posted: 19.08.2024 13:46    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Fungerer ikke så godt som stopper, men ikke helt bortreist heller. Men for en fantastisk venstreback!! Jeg kan faktisk ikke se hvordan Reitan skal komme tilbake etter vi så hvordan backkonstellasjonen fungerte i går. Minner meg litt om Ajer i Brentford, spilte faktisk bra som venstreback i åpningskampen. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Der Kaiser Veteran

| 

|  Posted: 19.08.2024 15:16    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Danserud wrote: |  	  | Det er noe fornøyelig ved at det er høyre- og venstrebacken som kolliderer på motstanderens 5-meter idet Jenssen kriger inn 1-0. | 
 I det ballen krysser mållinja for 1-0 og 2-0 i går, så er begge backene våre innenfor en diameter på 10 meter fra mål. Det er noe herlig offensivt i det faktum.

| Back to top |  | 

|  | 

| robbie Veteran

| 

|  Posted: 19.08.2024 15:18    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Når har vi noengang sett en spiller forbedre seg så mye fra en sesong til en annen? Det eneste jeg kan tenke på er Bent Skammelsrud fra 1991 til 1992. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| quentez Veteran

| 

|  Posted: 20.08.2024 17:49    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Clayton Zane?  |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Carl Veteran

| 

|  Posted: 20.08.2024 18:48    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Veldig fin utvikling på Ulrik. Elsker å se ham på backen. Pereira har også hatt meget god framgang, så per nå er våre to beste backer venstrebacker, og vi er bedre med dem enn med å sette inn noen av våre høyrebacker. 
 Ang. framgang fra en sesong til en annen: Tobias Mikkelsen, 2014->15.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| 2mas Sjef

| 

|  Posted: 28.09.2024 17:16    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Etter samtaler med RBK-ledelsen kom de raskt fram til at han skulle bli værende i Trondheim. Likevel var det i nettopp hans posisjon Alfred Johansson gjorde sin første forsterkning, i form av Tomas Nemcik. 
 – De mente at jeg ikke hadde vært god nok. Det var jo derfor Tomas ble hentet. Sånn er det bare og sånn er fotballen. Beskjeden fra Alfred var at «du må bare bevise hva du kan. Vi har hentet inn denne forsterkningen fordi vi er litt usikker på deg». Og det er helt fair at de hentet en ny hvis de var usikre på hva jeg var god for. Det var han også ærlig på, og det satte jeg pris på.

– Du har ikke spilt i rollen som venstre midtstopper, men føler du at du har klart å motbevise det litt likevel?

– Ja, jeg føler egentlig at jeg har hatt en veldig bra sesong. Jeg har jo spilt stort sett alt. Jeg alltid hatt tro på at jeg er god nok til å spille i Rosenborg. Men jeg måtte jo bare erkjenne at fjoråret ikke var godt nok. Så jeg skjønner at det var en skepsis knyttet til meg. Det var opp til meg å ta opp hansken og legge ned arbeidet.

Les mer: RBK-profil utvider familien: – Blir fantastisk
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Der Kaiser Veteran

| 

|  Posted: 28.09.2024 17:54    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Vært veldig god for oss i år. _________________
 "Avløsning, Ernst! Avløsning!"
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Bon Scout jr. Veteran

| 

|  Posted: 28.09.2024 18:59    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Han har vært veldig god som ventreback. Noen blundere her og der, men han har bidratt stort i år. Veldig bra at han ikke prøver å dekke over det faktum at han hadde en meget svak sesong i fjor, men er ærlig på det, plukker opp hansken og forbedrer seg. |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| eksil Veteran

| 

|  Posted: 28.09.2024 23:49    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Husker da han prøvde seg mot europeisk motstand, ganske tidlig. Det var altså sånn krise. Så treg! 
 Han er ok som back. Ikke mer. Og på sikt er det ikke godt nok.

| Back to top |  | 

|  | 

| Der Kaiser Veteran

| 

|  Posted: 29.09.2024 06:33    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Han er god nok for at lag som skal vinne Eliteserien tror jeg. Så lenge vi er så dårlig stilt på høyreback, og Pereira leverer så til grader i den posisjonen tror jeg fortsatt vår sterkeste firer med skadefri stall per dags dato er: 
 Ulrik, Nemcik, Ceide, Pereira

Skal vi ut i Europa neste sesong tror jeg derimot vi må gjøre to forsterkninger bak og ender opp med noe sånt:

Pereira, Nemcik, Racic/Ny, Ny

| Back to top |  | 

|  | 

| Toilling Veteran

| 

|  Posted: 29.09.2024 09:09    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| En av de dårligste midtstopperne vi har hatt, men samtidig en av de beste venstrebackene vi noengang har hatt, utrolig bra innlegsfot og god offensiv samtidig som han er kurrant defensiv også. 
 Synes han er undervurdert god på venstreback.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Bananskrue Veteran

| 

|  Posted: 29.09.2024 10:15    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| En slags omvendt Skjelvik |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

| Der Kaiser Veteran

| 

|  Posted: 29.09.2024 13:14    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				|  	  | Toilling wrote: |  	  | En av de dårligste midtstopperne vi har hatt, men samtidig en av de beste venstrebackene vi noengang har hatt, utrolig bra innlegsfot og god offensiv samtidig som han er kurrant defensiv også. 
 Synes han er undervurdert god på venstreback.
 | 
 Helt historieløst å mene at han er en av de dårligste midtstopperne vi har hatt.

| Back to top |  | 

|  | 

| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 29.09.2024 16:50    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| At Jenssen ikke har vært utmerket seg spesielt som midtstopper er jeg helt enig i. Kan til og med være enig i at han ikke har vært god i den rollen sånn jevnt over også. 
 At han er blant de dårligste midtstopperne vi har hatt mener jeg grenser til å kunne kalles et usaklig og useriøst utsagn. For det er han ikke i nærheten av å være.
 |  | 

| Back to top |  | 

|  | 

|  |