English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Odd - Rosenborg
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Hvem var beste Rosenborg-spiller?
Hansen
13%
 13%  [ 8 ]
Børkeeiet
0%
 0%  [ 0 ]
Henriksen
6%
 6%  [ 4 ]
Rogers
0%
 0%  [ 0 ]
Reitan
0%
 0%  [ 0 ]
Skarsem
1%
 1%  [ 1 ]
Jensen
0%
 0%  [ 0 ]
Holse
65%
 65%  [ 39 ]
Pereira
0%
 0%  [ 0 ]
Sæter
3%
 3%  [ 2 ]
Fiabema
0%
 0%  [ 0 ]
Tagseth
5%
 5%  [ 3 ]
Broholm
5%
 5%  [ 3 ]
Total Votes : 60

Author Message
Sjiraff
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 20:36    Post subject: Reply with quote

Pirlo wrote:
På tide at Viktor Jensen benkes for Tagseth. Midtbanen blir fullstendig overkjørt defensivt hver gang han spiller sentralt.

Du så ikke andreomgangen? Tagseth taper så å si alt av dueller og er på bærtur flere ganger defensivt. Sier ikke at Jensen er super god, men Tagseth er ikke bedre
ibejnar
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 20:36    Post subject: Reply with quote

Det er lidt et underligt fodboldhold vi har sat sammen her. Og jeg synes i den grad vi slider med at finde ud af hvordan vi skal spille offensivt. Jeg kan næsten ikke vente på at Tingstedt kommer og smider Sæther på bænken. Jeg ved godt han scorer og laver assist - men hold nu op alt andet han laver er på 3. div. niveau. Og så er det også på tide at bænke Adrian - der kommer et væld af forkerte beslutninger fra hans fod.
Men vigtig vigtig sejr og nu skal vi fortsætte sejrsrækken - kan vi det er alt fortsat muligt (hvis vi får et bedre angreb sat sammen)
Markus, Andre og Holse redder den her hjem.
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 20:49    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
eg ved godt han scorer og laver assist

Jeg vet ikke hva dere verdsetter der nede i DK, med det er nå det jeg vil ha av en side ihvertfall.
Back to top
Pirlo
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 20:52    Post subject: Reply with quote

Sjiraff wrote:

Du så ikke andreomgangen? Tagseth taper så å si alt av dueller og er på bærtur flere ganger defensivt. Sier ikke at Jensen er super god, men Tagseth er ikke bedre

Skjønner ikke hvordan du kan ha sett samme kamp? Han er konstant i ryggen på Odds spillere og gjør det umulig å styre kampen slik de gjorde i første omgang. Se også gjenvinningen før 3-1, vinner i praksis kampen for oss.
Back to top
TI-84
Proff

PostPosted: 30.07.2022 21:00    Post subject: Reply with quote

Ikke krangle om hvem som er gode/dårlige. Hvem trodde på tre poeng da lagene gikk til pause? Nyt seieren og kvelden RBK
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 21:06    Post subject: Reply with quote

martibs wrote:
ibejnar wrote:

Jeg vet ikke hva dere verdsetter der nede i DK, med det er nå det jeg vil ha av en side ihvertfall.

Jeg siger bare han skal gøre meget bedre. Han ligner jo klodshans i flere situationer og spiller ikke medspillere der står 100 % i bedre position end ham selv og kan lave simple tab ins. Det duer jo ganske enkelt ikke hvis vi vil vinde mesterskaber - det er helt afgørende spilsekvenser der bare skal sidde lige i skabet. Jeg kan ganske enkelt ikke være ret positiv omkring ham og Fiabema længere. Det bliver aldrig i livet med de 2 på toppen at vi bliver norske mestre.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 30.07.2022 21:32    Post subject: Reply with quote

ibejnar wrote:
martibs wrote:
ibejnar wrote:

Jeg siger bare han skal gøre meget bedre. Han ligner jo klodshans i flere situationer og spiller ikke medspillere der står 100 % i bedre position end ham selv og kan lave simple tab ins. Det duer jo ganske enkelt ikke hvis vi vil vinde mesterskaber - det er helt afgørende spilsekvenser der bare skal sidde lige i skabet. Jeg kan ganske enkelt ikke være ret positiv omkring ham og Fiabema længere. Det bliver aldrig i livet med de 2 på toppen at vi bliver norske mestre.

Hvis du ser hva Sæter gjør på målet til Holse så ser du at han har disse kvalitetene. Det er en strålende assist
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 21:45    Post subject: Reply with quote

Enten eller med Sæter. Burde trillet til Holse på blankt mål på den andre sjansen han brenner. Den første sjansen er vel større enn et straffespark. Hele 16 meteren for seg selv, men snubler i ballen. Veldig variabel i dag (også).
Back to top
ibejnar
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 21:50    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
ibejnar wrote:
martibs wrote:
ibejnar wrote:

Hvis du ser hva Sæter gjør på målet til Holse så ser du at han har disse kvalitetene. Det er en strålende assist

Jo jo men man kan jo finde angribere i den 3. bedste række der kan de ting. Hvis vi skal tilbage til toppen af norsk fodbold kræver det også angribere der er kølige og tager de helt rigtige beslutninger. Havde vi nu ikke vundet i aften ville man jo ærge sig over at han ikke bare trillede den bold på tværs til Holse eller scorede på den enorme friløber han nærmest fumler væk og er ved at falde over egne ben. Han er en helt ok angriber men ikke på et niveau hvor jeg mener en Rosenborg top angriber skal være. Det ligner jo han mangler helt basale færdigheder. Han bliver sat til vægs af Tingstedt - det er jeg ikke et sekund i tvivl om.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 30.07.2022 23:11    Post subject: Reply with quote

Skarsem var meget god i andreomgangen. Bare Holse som toppet det.

Hvis de skal spille med Jensen sentralt må han justere posisjonen mye dypere. Rogers trenger en liten oppstrammer. Forferdelig svak de to siste kampene.
Socrates
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 00:15    Post subject: Reply with quote

Micmac wrote:
ibejnar wrote:
martibs wrote:
ibejnar wrote:

Nei, du bommer her i vurderingen av Sæter. ibejnar har selvfølgelig helt rett i sin påstand om at dette laget er desperat etter en kombinasjons-spiller på topp, men som også har evnen til å finne nettmaskene på de få sjansene en Rosenborg-spiss får under Rekdals mangelfulle offensive system. Ole Sæter har noe bomber-aktig over seg - det må jeg innrømme. Men han har ikke kvalitetene til å utfylle vingene og midtbanen slik som Tengstedt kommer til å gjøre. Dette er en fantastisk signering, og samtidig noe som vil løfte laget betraktelig
Back to top
EspN
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 00:55    Post subject: Reply with quote

I første omgang,var det to spisser som "presset"en og en,resten av laget var all over the place.
Noen rygget,noen presse.
Odd fikk godt tid på spille igjennom oss!

Andre omgang låg vi 3er fram,med holse,sæter og marius som høyre ving,laget sto høyere,laget sto høyere samlet.
Vi vant ballen mye høyere opp,da sleit odd virkelig.
Synes bjørholm var virkelig god,trenger litt mer muskler med gjør veldig mye bra med ball.

Victor jensen ble et offer for en skarsem som ikke kan og posisjonere seg,som var helt ut systemet.
Vanskelig og bli overbemannet sentralt,så ikke jensen skyld han var dårlig.

Skarsem var bedre i andre omgang når laget har kontroll,når han får være høyere opp.
Men han har store svakheter i det taktiske,synes.han er værst av alle.

Forsvars 3eren rygger fortsatt for mye også.

Hørte litt på adressa innimellom,gøran sørloth var forbanna for at laget ikke står høyere,er helt enig med han,laget gir jo bort kamper.
Sånt må spillere forstå etter halvår med trening,ingen blir mester,men fy faen et lag skal klare opptre mye bedre som lag.

Vi må folk som står fram og styrer laget mye større grad!
Før hadde vi mike jensen osv.
NÃ¥ virker spillerne paralyserte og godtar ar vi blir rundspilt uten at noen spillere tar tak.
Ser du på kroppspråket til andre hansen bak,ser du en veldig oppgitt keeper som er lei av laget er så elendig.
Han rister på hodet og hoffer.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
dags
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 05:49    Post subject: Reply with quote

Jensen offer for at Skarsem ikke kan å posisjonere seg? Det er noe av det verste jeg har hørt på dette forumet. Snakk om å rette baker for smed.
Micmac
Rutinert

PostPosted: 31.07.2022 05:52    Post subject: Reply with quote

Socrates wrote:
Micmac wrote:
ibejnar wrote:
martibs wrote:
ibejnar wrote:

Nei, du bommer her i vurderingen av Sæter. ibejnar har selvfølgelig helt rett i sin påstand om at dette laget er desperat etter en kombinasjons-spiller på topp, men som også har evnen til å finne nettmaskene på de få sjansene en Rosenborg-spiss får under Rekdals mangelfulle offensive system. Ole Sæter har noe bomber-aktig over seg - det må jeg innrømme. Men han har ikke kvalitetene til å utfylle vingene og midtbanen slik som Tengstedt kommer til å gjøre. Dette er en fantastisk signering, og samtidig noe som vil løfte laget betraktelig

Jeg er ikke uenig i at Tengstedt kommer til å løfte laget, bra for Sæter å få konkurranse på topp, men er ikke enig i at man skal slakte ham fordi han fomlet med ballen i går, det kan skje. Han hadde tross alt mål og assist. Tengstedt har jeg store forventninger til
Back to top
Nåssåladden
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 07:15    Post subject: Reply with quote

Utrolig variabel kamp. Men vi slår altså Odd i en kamp hvor vi starter med Sæter og Fiabema på topp og bytter inn ungguttene Broholm og Chrupalla. Ingen av disse hadde vist noe på eliteserienivå før sesongen.

Når hadde vi sist en sesong hvor like mange unge og ukjente spillere får sitt gjennombrudd?
Dr.Ible
Proff

PostPosted: 31.07.2022 07:20    Post subject: Reply with quote

Fikk ikke sett kamp i går, men gledelig vi snur, vinner og at Holse igjen skinner. Herlig at Broholm får bra med spilletid RBK
EspN
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 07:51    Post subject: Reply with quote

dags wrote:
Jensen offer for at Skarsem ikke kan å posisjonere seg? Det er noe av det verste jeg har hørt på dette forumet. Snakk om å rette baker for smed.

Prøv og spill på en midtbane alene mot flere motspillere uten hjelp,og se hvor lett det er..
Skarsem slet voldtsomt og posisjonere seg,men han var såklart ikke alene..
Gutten har jo ferdigheter i massevis,men mangler taktiske forståelse på en fotballbane..
Nå var jensen rævva i kampen,så legger ikke skylda på en spiller.

Vi var rævva som lag i første omgang.
Vi funker jævlig dårlig i en 3-5-2,det må rekdal snart forstå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Ståle
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 10:51    Post subject: Reply with quote

En stor del av grunnen til at vi får så stor strekk i laget i dag, og i andre kamper generelt, er vel at forsvarstrioen ikke tørr stå etter, noe som gir stor strekkk i laget. Dette er et resultat av at vi har for lite fart hos stopperne. Vi trenger en Skjelvik eller Stadsgard type bak der, slik at vi kan stå høyt med forsvaret. Kanskje kan Reitan eller Augustinson være (en del av) løsningen? eller så må vi ut å handle. Henrikesen/Rogers/Renzo/Børkeiet er alle for trege.
Back to top
dags
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 11:43    Post subject: Reply with quote

Jeg mener bestemt at hovedproblemet vårt i førsteomgangen er at de tre på midten ligger på ei snorrett linje slik at det gang på gang er enormt enkelt å spille opp Jørgensen sentralt i mellomrommet. Avstanden mellom midtbanen og forsvaret som sådan er ikke så ille, men hvis Jensen hadde falt av fem meter så vi fikk en mer markant V ville det ikke vært så enkelt å overspille oss hver jævla gang.

Stolpe på Jensen som ikke takler denne delen av den nye rollen sin. Det kan fungere når vi styrer spillet og motstander legger seg lavt, men når vi får press mot oss må han lære seg å ligge dypere. En liten justering som ville gjort en verden av forskjell i mine øyne.

Må også få dele ut ukens kaktus til Rogers. Han må skjerpe seg kraftig. Ser rett og slett ukonsentrert ut.
E.C. Dahls
Junior

PostPosted: 31.07.2022 12:02    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter: Tredje sist, nest sist og sist på våre tre mål. Helt avgjørende for at det ble borteseier. I tillegg er han tredje sist på den ene av sjansene han brenner (som for øvrig er en bra avslutning, - helt riktig å forsøke å sette den mellom beina på keeper der).

Ole har seks mål og tre assist i årets Eliteserie. Med ni målpoeng på ni kamper (= 1,00) er han vår farligste spiller, foran Vecchia (0,89) og Holse (0,50). Med 1,00 i snitt er Sæter likt med Berisha og så vidt bak Pellegrino totalt. Tatt i betraktning at han bare har spilt 581 minutter, er han imidlertid den desidert farligste spilleren i Eliteserien!

Aldri i verden om Rekdal benker Ole Sæter, men selvfølgelig trengs det backup. Med en sånn spillestil blir det garantert både flere hjernerystelser, skader og drøssevis med kort.

Last edited by E.C. Dahls on 31.07.2022 12:18; edited 1 time in total
Back to top
TAF
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 12:06    Post subject: Reply with quote

TI-84 wrote:
Ikke krangle om hvem som er gode/dårlige.
Hva i all verden skal vi snakke om da? Været på kampdag?
ibejnar
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 13:12    Post subject: Reply with quote

E.C. Dahls wrote:
Ole Sæter: Tredje sist, nest sist og sist på våre tre mål. Helt avgjørende for at det ble borteseier. I tillegg er han tredje sist på den ene av sjansene han brenner (som for øvrig er en bra avslutning, - helt riktig å forsøke å sette den mellom beina på keeper der).

Ole har seks mål og tre assist i årets Eliteserie. Med ni målpoeng på ni kamper (= 1,00) er han vår farligste spiller, foran Vecchia (0,89) og Holse (0,50). Med 1,00 i snitt er Sæter likt med Berisha og så vidt bak Pellegrino totalt. Tatt i betraktning at han bare har spilt 581 minutter, er han imidlertid den desidert farligste spilleren i Eliteserien!

Aldri i verden om Rekdal benker Ole Sæter, men selvfølgelig trengs det backup. Med en sånn spillestil blir det garantert både flere hjernerystelser, skader og drøssevis med kort.

Skal vi vædde en fadøl på han rammer bænken så snart Vecchia er klar og Enten Tingsted eller Noah er tilgængelig. Nuvel han har scoret men han mangler soleklart basale færdigheder til at spille på top niveau.
Back to top
Sløvsekken
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 13:23    Post subject: Reply with quote

Den bevisbyrden ligger i såfall hos Noah og evt Tengstedt. Så lenge Sæter leverer mål og assist så er det opp til dem å vise at de greier å produsere minst like mye sluttprodukt. Så langt har Noah vært en flopp i RBK. Skadene har gjort det vanskeligere for han selvsagt, men han må fortsatt prestere om han skal ha den plassen. Det hjelper ikke å være bedre teknisk om man ikke evner å score mål og levere assists. Og det er det en spiss måles på. Sluttprodukt.
Back to top
martibs
Veteran

PostPosted: 31.07.2022 15:05    Post subject: Reply with quote

Får litt assosiasjoner til Thomas Müller, spilleren uten noen spesielle ferdigheter, men som allikevel er en av verdens beste angrepsspillere i sin generasjon. Uten sammenligning forøvrig.
Back to top
Micmac
Rutinert

PostPosted: 31.07.2022 15:33    Post subject: Reply with quote

E.C. Dahls wrote:

Kjempebra observert
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 9 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb