| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Lomaxx Veteran
|
Posted: 14.03.2015 01:01 Post subject: |
|
|
Må stå rimelig dårlig til i Kristiansand når de må ha eksterne inn for å dekke lønna til to juniorer fra 2 (?) divisjon! _________________ Grilldress er også en dress:)
| Ratatosk wrote: |
Det hjelper lite å legge seg flat, dersom man ikke evner å reise seg. Da får man heller begynne med svømming! |
|
|
| Back to top |
|
 |
Øystein Veteran

|
Posted: 14.03.2015 19:37 Post subject: |
|
|
| Er vel ikke noen hemmelighet at Start er pengelens. Det har vært mye i media nylig om at Start bør selge unna for å dekke tap. Da er det ikke så rart at de må ha hjelp til å dekke nye utgifter, uavhengig av hvor billige de er. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 16.03.2015 16:15 Post subject: |
|
|
Amin Nouri går fra Start til Brann på fri overgang. Spilleren har i dag underskrevet en treårig avtale.
brann.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 17.03.2015 19:24 Post subject: |
|
|
Vålerengen er enige med selgende klubb Colorado Rapids om pris samt om personlig kontrakt til 1. september 2018 med spissen Deshorn Brown. Kun medisinsk test gjenstår. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
trondhb Veteran
|
Posted: 23.03.2015 11:03 Post subject: |
|
|
Joacim Jonsson: De ti beste signeringene i Tippeligaen dette overgangsvinduet
| Quote: | 1. Mushaga Bakenga - Molde
Bakenga vender tilbake etter et mislykket opphold i tysk fotball. Klubbadressen er Molde denne gang og det har skapt stor frustrasjon i trønderlag. Molde viser nok en gang at de er ledende i Norge og henter en spillertype som passer perfekt inn når de fikk Fredrik Gulbrandsen skadet. Jeg tror også det er smart av Bakenga og kickstarte karrieren hos seriemesterne fra 2014. Tippeligaen har blitt en profil rikere. Med en god sesong så kan faktisk Bakenga slåss om plassen som spiss på landslaget. En posisjon Høgmo sliter med å finne gode alternativ til. |
Det sier vel sitt at Molde har 4 på topp 10 og RBK 0 (merkelig at ikke André Hansen er nevnt) |
|
| Back to top |
|
 |
1972 Miami Dolphins Legende

|
Posted: 23.03.2015 11:07 Post subject: |
|
|
Hele lista er til å grine av, sier endel om hvor elendig forfatning Norsk fotball er i om dagen.
Wæhler, Occean, Ruud og Braaten. Høres ut som en transferliste fra 10 år siden, ikke en vinnerliste idag. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 23.03.2015 11:07 Post subject: |
|
|
| Imponert over at han har så god oversikt over denne Brown. Har han sett han mange ganger mon tro? Eller kanskje han bare gjetter? Ut fra nivået på norsk sportsjournalistikk så er det fristende å tro det siste. |
|
| Back to top |
|
 |
sveininge Rutinert

|
Posted: 23.03.2015 11:17 Post subject: |
|
|
| Synes det er en ganske merkelig liste. Hva har Bakenga egentlig vist som gjør at han forsvarer førsteplasen? Et halvbrukbart opphold i Esbjerg? Semb Berge var kanskje den beste stopperen i ligaen før han dro til Brøndby. Greit nok at han må bygge seg litt opp igjen etter et mislykket opphold i Danmark, men jeg vil nå sette ham foran både Ruud og Wæhler. Selv om Jonsson mener sistnevnte er "seriøsere" enn de fleste. Spent på denne Christensen. Han høres god ut, og at Haugesund snapper opp fyren mens vi ikke får erstattet Mix ... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.03.2015 17:36 Post subject: |
|
|
Alle disse listene hans virker så kunstige. Aldri latt meg imponere av han som fotballekspert og de siste ukene har ikke akkurat endret på det. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 23.03.2015 17:42 Post subject: |
|
|
Latterlig liste, ja.
Personlig anser jeg Semb Berge som den beste overgangen hittil i vinter. At han er helt nede på niendeplass, blant annet bak Wæhler og Ruud, er jo direkte komisk.
Når jeg ser denne lista er jeg bare sjeleglad for at han ikke ble vår nye SD. Om dette er de kjøpene han rangerer høyest, så skjønner man hvor skapet står. Stort sett bare trauste, kjipe spillere langt over middagshøyden. |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 23.03.2015 18:25 Post subject: |
|
|
| Vet da søren om jeg ville ha puttet Kamara på den listen heller. Det han presterte den siste perioden i godset er ikke representativt for resten av karriæren. Folk glemmer/har ikke fått med seg at han ble latterliggjort for dårlig spill av GU i perioden før han forlot dem første gang... |
|
| Back to top |
|
 |
Kjetil Rekdal Veteran
|
Posted: 23.03.2015 18:30 Post subject: |
|
|
Han skriver i kommentarfeltet at han glemte Andre Hansen fordi han ble klar så tidlig. Får meg til å tro at han velger utifra overskrifter og omtale den siste tiden, og at han ikke engang har sett på en liste over alle overgangene. _________________ In Rekdal We Trust! |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 23.03.2015 18:40 Post subject: |
|
|
This!  _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 24.03.2015 20:00 Post subject: |
|
|
Sverre Bjørkkjær har tatt store steg det siste året, skrevet proffkontrakt og spilt bra for U19-landslaget.
-Vi ønsker at Sverre skal få god matchtrening, og i og med at vi er godt forspent med spillere i Sverres aktuelle posisjoner, ønsker vi at at han skal få best mulig matching, og det vil han få i Åsane, uttaler vår sportslige ledelse.
fkh.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 24.03.2015 23:48 Post subject: |
|
|
AaFK og IFK Norrköping har kommet til enighet om en retur for Edvard Skagestad. Kun den medisinske testen gjenstår før han skriver under en kontrakt med varighet ut 2016.
Edvard spilte 69 Tippeligakamper i AaFK fra 2011 til og med sesongen 2013, før han meldte overgang til den svenske Allsvenskanklubben før sesongen 2014.
aafk.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 25.03.2015 10:30 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Når jeg ser denne lista er jeg bare sjeleglad for at han ikke ble vår nye SD. Om dette er de kjøpene han rangerer høyest, så skjønner man hvor skapet står. Stort sett bare trauste, kjipe spillere langt over middagshøyden. |
Dette er mitt inntrykk også. For meg virker denne lista som et halfassed hastverksarbeid med veldig uklare og varierende parametere, dårlig research, forenklet syn på hva en "god" signering er, og en holdning til usikkerhet som ikke hører hjemme hos noen som vil anses som fagperson på noe felt. Jeg ville personlig syntes det var pinlig å levere såpass slett arbeid i en forumpost, for ikke å snakke om en nettavispublisert bloggartikkel.
Dette ser for meg ut som en type liste Erik Hoftun kunne kommet med, og jammen tror jeg ikke til og med jeg har hakket mer troa på vår forhenværende sportslige leders vurderingsevne. Ikke rart det står dårlig til med klubbutviklingen i norsk fotball dersom dette er representativt for nivået. _________________ Sitat slutt. |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 25.03.2015 19:29 Post subject: |
|
|
| Green Goblin wrote: | | Ellers ryktes det at vi prøver å signere Fitim Azemi fra Follo. Masse mål i 2. div i fjor. Trente med oss i vinter og har visstnok gjort et solid inntrykk på Bob. De gangene jeg har sett ham har han virket tung og treg, men vi får se hvordan det går, om det blir noe av den overgangen. |
Gikk til Glimt, Goblin:
FK Bodø/Glimt er glade for å kunne fortelle at Fitim Azemi nå er Glimtspiller.
Fitim spilte i 2 divisjonen for Follo FK forrige sesong, og var med sine 31 mål, en sterk bidragsyter for at østfoldsklubben rykket opp til OBOS-ligeaen. Nå ser Fitim fram til å bidra for Bodø/Glimt de neste tre sesongene, etter å ha signert en kontrakt som strekker seg ut 2017.
glimt.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 25.03.2015 23:08 Post subject: |
|
|
Jepp, vi prøvde oss igjen etter at Boli var solgt, men ble ikke enige om pris. Vi har nok vært gniene Ref. Bobs utblåsning i media.
Men nå ryktes det at vi har signert en angriper. Vi får se hva de nærmeste dagene bringer. Jeg kjenner vel ikke at jeg bobler over avglede om dette ryktet viser seg å være sant. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Forumsjef

|
Posted: 25.03.2015 23:44 Post subject: |
|
|
Har kanskje nevnt det før, men æres den som æres bør; det er en berikelse å ha andre supportere av ditt kaliber her på forumet, GG. Synd du er i så voldsomt undertall i å klare å diskutere fotball og din klubb saklig og nøkternt uten å måtte starte flame war. _________________ Influencer™ |
|
| Back to top |
|
 |
Green Goblin Rutinert

|
Posted: 26.03.2015 13:07 Post subject: |
|
|
Huff da, det er jo rent så en rødmer her man sitter.
Det kan jo være at jeg vet å oppføre meg fordi jeg er halvt trønder
Men spøk til side, det er kanskje litt situasjonsbetinget det her, om du ser tilbake til diskusjonen rundt Gunnarsson saken har jeg nok gått i "supporterfella" jeg og.
Men rent allment så synes jeg man får vise folkeskikk når man besøker en annen klubbs forum. Man er tross alt gjest. Om du besøker noen fysisk, så setter du deg ikke ned i sofaen og begynner å rakke ned på interiøret eller vertskapet. Det samme gjelder på et forum, selv om du er anonym der du sitter bak et tastatur. Det hjelper nok å ha litt gråstenk i håret og rim i skjegget også...
Jeg synes RBK web ofte holder et høyt nivå. Ja det er litt overdrevene antipatier for VIF og MFK og andre klubber som stikker seg frem, men det er jo i grunn sjarmerende. Det er tross alt et SUPPORTER forum for RBK og det er det greit å ha i mente når man er gjest.
Sammen med glimtforumet er dette et sted hvor jeg føler at jeg får nyttig input, og i motsetning til min egen klubbs forum hvor kvaliteten har gått dramatisk ned de siste par årene.
Men nå var vi vel off topic!
Adama Diomande blir etter hva jeg forstår presentert som Stabækspiss senere i dag. Hva tror dere om det?
EDIT:
og da var det klart kontrakt til sommeren 2017.
http://www.stabak.no/news...or-stabaek |
|
| Back to top |
|
 |
str543 Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
RÃ¥nny Legende

|
Posted: 26.03.2015 16:27 Post subject: |
|
|
Enig. Overraskende at han drar til Stabæk. Var god i Godset, så tipper han blir Stabæk's toppscorer. _________________ " Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "
- Torgeir Børven |
|
| Back to top |
|
 |
Jonas Veteran

|
Posted: 26.03.2015 20:10 Post subject: |
|
|
NRK presterte i sin kick off-sending å forveksle Mjøndalens Vamouti Diomande med navnebror Adama. Ble nok en Diomande for mye i Stabæk det, NRK.
Ellers tror jeg bæringene kommer styrket ut av Boli ut og Diomande inn, men resten av troppen ser stadig tynn ut. _________________ No al calcio moderno |
|
| Back to top |
|
 |
Attaboy Veteran

|
Posted: 26.03.2015 22:16 Post subject: |
|
|
Ole Martin Rindarøy og Andreas Hollingen har besøkt Start den siste uka, og torsdag ble det klart at Kristiansands-klubben inngår en låneavtale med Molde Fotballklubb.
Det betyr at de to Molde-talentene spiller hele 2015-sesongen for Start. Begge prøvde seg i helgens treningskamp, der åpenbart begge greide seg bra – og kanskje spesielt bra for Ole Martin som hadde både scoring og tre målgivende.
moldefk.no _________________ Putte-ventrilokvist. |
|
| Back to top |
|
 |
gisp! Legende
|
Posted: 27.03.2015 00:35 Post subject: |
|
|
| Quote: | Start-direktøren bekrefter: - Castro og Acosta er klare for Brann
Brann kjøper Bismark Acosta og låner Alejandro Castro fra Start. |
Artikkel. _________________ "Det er viktig å gå på banen for å være best mulig sjøl. Men det er langt viktigere å gå på banen for å gjøre medspillerne gode." |
|
| Back to top |
|
 |
|