View previous topic :: View next topic |
Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
Tangvik |
|
97% |
[ 115 ] |
Pereira |
|
0% |
[ 1 ] |
M. Ceide |
|
1% |
[ 2 ] |
Nemcik |
|
0% |
[ 0 ] |
Jenssen |
|
0% |
[ 0 ] |
Zeidan |
|
0% |
[ 0 ] |
Tagseth |
|
0% |
[ 0 ] |
Nypan |
|
0% |
[ 0 ] |
Broholm |
|
0% |
[ 0 ] |
Holm |
|
0% |
[ 0 ] |
E. Ceide |
|
0% |
[ 0 ] |
Selnæs |
|
0% |
[ 0 ] |
|
Total Votes : 118 |
|
Author |
Message |
enojado Veteran
|
Posted: 29.09.2024 23:16 Post subject: |
|
|
Vanskelig å sette fingeren på et par ting, men synes backene, både pereira og uyj jukser litt defensivt når sandefjord kommer på kontringer. Som følge av offesnive backer og offensive indreløpere så blir midtstopperne liggende litt for bredt i "ingenmannsland". Forut da Tangvik reddet med benparade var det Ceide som hadde for stor avstand. Nemcik sleit med å finne ut av det og var årsaken til 2 sandefjordsjanser. Hvorfor han ikke bryter foran når de kjører trekanter inne i 16m er en kombinasjon av sløvhet og manglende erfaring, og dårlig hjelp fra en back- eller indereløperkollega.
Synes forøvrig at midtstopperne er helt "klasse" når det kommer til fristpilling og ta med ballen frem (offensivt spill). M.Ceide har tatt sjumilssteg.
Forøvrig helt enig i AJ sin oppsummering med at vi "skyndtet" oss for ofte, alle spillerne skulle gjøre det "store", og glemte dette "skynd oss sakte" -begrepet.
Etter å ha sett oppsummeringen av kampen så skal det sies at vi hadde mange store og gode sjanser selv. At vi "ranet" med oss tre poeng er kanskje en sannhet med modifikasjoner. |
|
Back to top |
|
|
Hedning Legende
|
Posted: 30.09.2024 08:03 Post subject: |
|
|
2 stykker som har klart å stemme på noen andre enn Tangvik her, men må vel være en av de klareste BB noen sinne. Helt ellevill prestasjon av Tangvik. Noen av de redningene er i verdensklasse, og når han i tillegg er den spillende OG "sweepende" keeperen som han er, så kan han nå så langt han bare vil. |
|
Back to top |
|
|
Pirlo Veteran
|
Posted: 30.09.2024 08:18 Post subject: |
|
|
Bra første 15 minutter, ellers ganske svakt. Men som flere påpeker hadde vi tapt denne for 5 måneder siden, så utviklingen er gledelig.
Jeg har vært skeptisk til Tangvik og en mer rutinert keeper ville nok reddet flere av de 34 målene vi har sluppet inn. Men herved støtter jeg naturligvis at han skal være fast og få anledning til å spille seg god. Sånn er fotballen, en kamp er nok til å snu. |
|
Back to top |
|
|
Ståle Veteran
|
Posted: 30.09.2024 08:55 Post subject: |
|
|
Så 1. omgang + høydepunkter, så skal være litt forsiktig med å være bastant, men det ser ut som om vi sliter med touchen på kunstgress. Spesielt E. Ceide hadde noen ukarakteristiske misser med ball, og han har sikkert ikke spilt mange minuttene på kunstgress siste 3 årene. Det er vel også betydelig vanskeligere å sette det høye presset på kunstgress da ballen triller mye fortere. Mener Alfred sa i vår at vi ikke skulle trene på kunstgress i det hele tatt pga. belastning. Før var det vel vanlig å trene på samme underlag som vi skulle spille neste kamp på? |
|
Back to top |
|
|
Tyholt Proff
|
Posted: 30.09.2024 09:30 Post subject: |
|
|
Tenkte det samme. Vi sliter med touch og pasninger, samtidig kommer vi ikke opp i press. Rart vi ikke trener på kunstgress rett før disse kampene. |
|
Back to top |
|
|
pavel londak fan account Rutinert
|
Posted: 30.09.2024 14:54 Post subject: |
|
|
Det var helt tydelig at vi slet med underlaget, også i den perioden vi dominerte kampen. Det sies vel at kunstgresset i Sandefjord er av en annen type enn den som er vanlig, og at flere kunstgresslag også har slitt med dette underlaget. |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 30.09.2024 21:40 Post subject: |
|
|
enojado wrote: | Vanskelig å sette fingeren på et par ting, men synes backene, både pereira og uyj jukser litt defensivt når sandefjord kommer på kontringer. Som følge av offesnive backer og offensive indreløpere så blir midtstopperne liggende litt for bredt i "ingenmannsland". Forut da Tangvik reddet med benparade var det Ceide som hadde for stor avstand. Nemcik sleit med å finne ut av det og var årsaken til 2 sandefjordsjanser. Hvorfor han ikke bryter foran når de kjører trekanter inne i 16m er en kombinasjon av sløvhet og manglende erfaring, og dårlig hjelp fra en back- eller indereløperkollega.
Synes forøvrig at midtstopperne er helt "klasse" når det kommer til fristpilling og ta med ballen frem (offensivt spill). M.Ceide har tatt sjumilssteg.
Forøvrig helt enig i AJ sin oppsummering med at vi "skyndtet" oss for ofte, alle spillerne skulle gjøre det "store", og glemte dette "skynd oss sakte" -begrepet.
Etter å ha sett oppsummeringen av kampen så skal det sies at vi hadde mange store og gode sjanser selv. At vi "ranet" med oss tre poeng er kanskje en sannhet med modifikasjoner. |
Hjelper ikke være god i frispilling når han ikke kan forsvarspill.
Foretrekker en tore reginussen over ceidr alle dager.
Kan godt vise video analyse over alle grove feilene hans.
Ser at steffen iversen sier det samme! Han mener alle forsvar problem kommer av folk utnytter rom bak ceide.
Mange av feilene er basis i fotball.
Mot glimt og brann får vi se nivået hans igjen. Heggebø knuste ceide i alle dueller på brann stadioen også. |
|
Back to top |
|
|
josinho Veteran
|
Posted: 01.10.2024 09:37 Post subject: |
|
|
Henriksen var ikke i kamptroppen mot Sandefjord, var det pga sykdom eller skade? Eller vraket? Det siste er vel ikke sannsynlig.....? |
|
Back to top |
|
|
EspN Veteran
|
Posted: 01.10.2024 11:34 Post subject: |
|
|
Har sett gjennom kampen på nytt..Alle store sjanser kommer bak mikkel ceide.
Enten følger han ikke løp,eller så er han ut av posisjon.
Peieira er til dels skyld også,men han skal være offensiv,så må jo ha en stopper som faktisk dekker rom bak han.
Vi er nødt til og ha en ny stopper,Om vi skal utvikle oss som lag.
Virker ikke som ceide lærer av sine feil. |
|
Back to top |
|
|
trondhb Veteran
|
Posted: 01.10.2024 11:39 Post subject: |
|
|
Har da en ny stopper, Luka Racic. Det er vel bare et tidsspørsmål før han er spilleklar, og da havner nok Ceide på benken. |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 01.10.2024 11:52 Post subject: |
|
|
Ceide har blitt bedre og bedre utover sesongen, og har i enkeltkamper vist at han har et høyt potensiale. Håper Alfred fortsetter å gi han tillit, han kommer til å bli solgt for 50 millioner om 10 måneder om utviklingen fortsetter.
Jeg var megaskeptisk i mange måneder, men jeg holder på å bli overbevist om at Alfred hadde rett om han også. Kampene mot Molde og Haugesund viser hva som bor i han. Sterk, rask og strålende teknikk til midtstopper å være. Mangler fortsatt mye på det taktiske og muligens det mentale, men akkurat det er ting som en god trener/veileder kan rette på. Har den fysiske pakken som skal til for å bli et beist av en stopper! |
|
Back to top |
|
|
robbie Veteran
|
Posted: 01.10.2024 13:27 Post subject: |
|
|
Jeg mener at det taktiske og det mentale er mye viktigere enn å være sterk, rask og med strålende teknikk.
Fotballintelligens, som egentlig handler om geometri, er ikke noe du bare plukker opp med tillit og noen gode treningsmåneder. Det sitter mye dypere.
Nemcik, som bare er 21 år gammel, burde egentlig ha en mere erfaren og taktisk skolert makker som han kan lære i fra. I stedet er det Ceide som bruker fire måneder eldre Nemcik som storebror.
Jeg ser på Ceide som en kriseløsning her og nå. Jeg vet ikke hvor god Racic er. Men jeg blir overrasket om han ikke fases inn over tid. På lang sikt håper jeg at Volden tar steget. Han har mye mer tid på seg enn hva Ceide har. |
|
Back to top |
|
|
Hedon Forumsjef
|
Posted: 01.10.2024 14:31 Post subject: |
|
|
Veldig mye fotballintelligens kan komme fra erfaringer og god veiledning. Jo lengre bak på banen, jo viktigere er dette. Dette er typisk grunnen til at keepere og forsvarsspillere peaker ved høyere alder enn angrepsspillere. Ceide er fortsatt ung og gjør noen juniorfeil enda, han har vel knapt spilt 50 kamper på seniornivå - så noe annet hadde nesten vært sensasjonelt.
Hvor ofte har du sett en treg junior bli en rask senior?
Ceide fremstår, på tross av noen juniorfeil fortsatt, som en langt tryggere og mer habil spiller i dag enn han gjorde i vårsesongen. Det gjør at han bruker fysikken til sin fordel på en helt annen måte enn tidligere. Den spillere som har hatt størst utvikling denne sesongen, imo. |
|
Back to top |
|
|
moomoo Veteran
|
Posted: 02.10.2024 19:00 Post subject: |
|
|
Mye enig med hedon forruten rask, det har jeg ikke krysset av i min bok _________________
Neeskens wrote: | Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt |
|
|
Back to top |
|
|
Hedning Legende
|
Posted: 02.10.2024 20:24 Post subject: |
|
|
Enig med Hedon. Ikke lenge siden jeg trodde vi måtte sende han på utlån selv om jeg hadde troen på han på sikt. Men utviklingen har har hatt siden da har vært formidabel. |
|
Back to top |
|
|
puckno Veteran
|
Posted: 03.10.2024 08:49 Post subject: |
|
|
Hadde Sigurdasson som kaptein på fantasy Det er bare å gratulere Tangvik med prestasjonen. Og glad for tre poeng! |
|
Back to top |
|
|
Bonnien Senior
|
Posted: 03.10.2024 09:15 Post subject: |
|
|
Mikkel Ceide er en av de vi må bytte ut når vi skal hente forsterkninger (hvis ikke dette i utgangspunktet er Racic). Han er altfor ofte feilplassert og han er grusom i markeringsspillet. Enig at han var gode mot Molde og FK Haugesund, men da så jo alle ut som en million. Mikkel Ceide er RBKs svakeste ledd. |
|
Back to top |
|
|
|