View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Wiseblood Veteran

|
Posted: 24.11.2023 20:35 Post subject: |
|
|
Kjenner at jeg driter litt i hvem vi får bare treneren får tid på seg til å bygge et lag, da tenker jeg minst 3 sesonger. Vet jo at en del her inne er så fulle av ADHD at 3-4 treningskamper er nok før begeret er fullt og man vil ha ny mann inn. Men det er ikke veien å gå. _________________
|
|
Back to top |
|
 |
tigerbart Veteran
|
Posted: 24.11.2023 22:00 Post subject: |
|
|
Enig i det. Vi må la vedkommende få holde på over lengre tid og bygge noe skikkelig. Vi må bli ferdig med denne bruk-og-kast greia som vi har holdt på med i mange år nå.
Så kan nok det bety at vi må ta til takke med noen magre år poengmessig. Det er ingen naturlov som tilsier at vi skal kjempe om medaljer med det første, så hvis bronse og E-cup skal være et krav for å få fortsette med trenergjerningen, så blir det fort gjennomtrekk igjen.
Så lenge treneren har riktig fotballvisjon og kan bygge laget i takt med klubbens satsing, så kan det bli bra. Vi kan ikke få inn en trener som bare skal plukke med seg egne spillere fra forrige klubb og lage et nytt system. Både visjon og stall må være i tråd med klubbens prinsipper og prosess. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 25.11.2023 21:04 Post subject: |
|
|
I en perfekt verden hadde jeg fått bestemme hvordan RBK 's trenerteam så ut de neste 5 år.
Mange her inne er sikkert glade for at vi ikke lever in a perfect world.
Men mitt team, basert på økonomi og strategi dokumente ville sette slik ut:
Maalen/Halvorsen/Bergdølmo.
De kunne fått holde på i 5 år forutsatt utvikling fra år til år
Da ville vi sett et RBK som vant serien og tok skalper i Europa. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7099 Location: South-west coast exile
|
Posted: 25.11.2023 21:30 Post subject: |
|
|
Det har du helt rett i. Jeg er sjeleglad for at vi ikke lever i den perfekte verden. |
|
Back to top |
|
 |
Huber Veteran
|
Posted: 25.11.2023 22:15 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | I en perfekt verden hadde jeg fått bestemme hvordan RBK 's trenerteam så ut de neste 5 år.
Mange her inne er sikkert glade for at vi ikke lever in a perfect world.
Men mitt team, basert på økonomi og strategi dokumente ville sette slik ut:
Maalen/Halvorsen/Bergdølmo.
De kunne fått holde på i 5 år forutsatt utvikling fra år til år
Da ville vi sett et RBK som vant serien og tok skalper i Europa. |
Rekdal hadde også vunnet serien og tatt skalper om han hadde utvikling fra år til år i 5 år. |
|
Back to top |
|
 |
RBKSandvika Veteran

|
Posted: 25.11.2023 23:07 Post subject: |
|
|
Vi klager mye over styre og andre, men ekstremt glad for at ikke det er noen i denne tråden som holder i trenerjakten heller. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 25.11.2023 23:14 Post subject: |
|
|
Begrepet perfekt verden ser også ut til å være noe helt annet enn jeg trodde. |
|
Back to top |
|
 |
Neeskens Veteran
|
Posted: 26.11.2023 10:13 Post subject: |
|
|
Det kreves litt mere fotball kompetanse en snittet her inne for se genialitet i mitt forslag
Så vi får ansette 2 fra Allsvenskan det klinger bedre av
Eller De boer det hopper jo folk på med en gang.
Dere så heller ikke genialiteten i å ansette bilselger og Viking assistent Kåre i spann med Hoftun.
Vi har Ola i styret så det blir vel slik det må bli. _________________ Medløpere. |
|
Back to top |
|
 |
Vakker Blomst Proff
|
Posted: 26.11.2023 12:06 Post subject: |
|
|
1. Alle på hele forumet er dumme og uten fotballforståelse *Check!*
2. JEG er genial *Check!*
3. Aldri forklare hvorfor mitt lamme forslag er så “genialt”. Dere er bare for dumme til å i hele tatt ta det innover dere *Check!*
4. Insinuere at _alle_ som er svensk eller har hatt noe med Allsvenskan å gjøre er veldig dårlige i whatever *Check!*
5. Insinuere at folk bare vil ha et kjent navn, samme hvem *Check!*
6. Krydre på med litt hyllest av gode, gamle Kåre *Check!*
7. Påstå at ingen av oss andre ville ansette Kåre i 2015 (noe de fleste selvsagt både ville og støttet) *Check!*
8. Sende litt oppgulp mot Ola By mens vi holder på *Check!*
Alt dette i ett innlegg! Skrevet som et ekte “geni” ja. |
|
Back to top |
|
 |
Ratatosk Veteran
|
Posted: 26.11.2023 14:55 Post subject: |
|
|
Selvtillit og selvinnsikt er ikke det samme. Enkelte har mye av det ene, men lite av det andre. Ideelt sett, burde det være en slags god balanse mellom begrepene. På samme måte som man må balansere et fotballag, med komplementære egenskaper i forsvar og angrep! |
|
Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 26.11.2023 15:34 Post subject: |
|
|
Ratatosk wrote: | Selvtillit og selvinnsikt er ikke det samme. |
Tenk å finne poesi på et nettforum. Jeg skal ta med meg dette sitatet inn i neste krangel med sjefen.  |
|
Back to top |
|
 |
spraggon Proff
|
Posted: 26.11.2023 15:52 Post subject: |
|
|
Neeskens wrote: | Det kreves litt mere fotball kompetanse en snittet her inne for se genialitet i mitt forslag
Så vi får ansette 2 fra Allsvenskan det klinger bedre av
Eller De boer det hopper jo folk på med en gang.
Dere så heller ikke genialiteten i å ansette bilselger og Viking assistent Kåre i spann med Hoftun.
Vi har Ola i styret så det blir vel slik det må bli. |
...gud bedre  |
|
Back to top |
|
 |
Laff1 Senior
|
Posted: 26.11.2023 16:38 Post subject: |
|
|
Ser ikke tegn til verken genialitet eller fotballforståelse hos vedkommende.... Kommer ikke langt med slike holdninger.
Dette minner mer om en som gjemmer seg bak tastaturet på ei gudsforlatt veikro innerst i nord-Trøndelag. Lirer av seg klamme oppgulp i mellom burgerflipping og hyppige toalettbesøk. |
|
Back to top |
|
 |
eksilbaill Junior
|
Posted: 26.11.2023 19:17 Post subject: |
|
|
Bare en og halv kamp igjen av dette nå. Så forhåpentligvis ikke noe mer Maalenball. Man må ha veldig mye fotballforståelse for å fortsatt tro på dette. |
|
Back to top |
|
 |
Hvit mann som pusher 50 Veteran
|
Posted: 26.11.2023 21:02 Post subject: |
|
|
Blir vel offentliggjort femårskontrakt til Maalen etter siste serierunde, vil jeg tro. Eller feiger styret ut og venter til etter årsmøtet? _________________ Du och vi, Alfred - du och vi |
|
Back to top |
|
 |
AlfredoJojo Proff
|
Posted: 26.11.2023 23:08 Post subject: |
|
|
Maalen kan ta skylda for en del, men å være tvunget til å bruke Ulrik Yttergård Jenssen er en stor akilleshæl. Jeg ser som regel positive sider med alle spillere, men med han sliter jeg. Han har viljen og mye fight i seg, men det stopper litt der. Passer nok utmerket som spinning instruktør. Men man behøver liksom litt fotball egenskaper også. Og der ligger nok grunnen til at dette forsvaret holder jevn lav kvalitet, han mangler konsentrasjon til å markere, spilleforståelse til å posisjonere seg. I dueller mangler han styrke/hodestyrke til å vinne noe i lufta, og evner og klarere baller til innkast der alle andre i dette forsvaret har klart å vinne ballen på. Maalen har ikke klart å gjøre han bedre, til tross for mye spilletid.
Framover, er trenden treg og kreativ løs fotball. Og noe som gjenkjenner hvit storm med direkte fotball og en hær av folk som springer i rom er fraværende. Her bør Maalen ha fått til bedre ting. For å ha spisser som ikke presterer/er fit bør han spunnet opp alternative måter å score mål på for en stund tilbake siden. Men har ikke sett mye av dette, det virker som at vi trur at å spille lag lave er målet. Men for dette laget er det den absolutt siste løsningen vi bør gå for. Han kan ikke skylde nevneverdig på spille materiale framover føler jeg.
Maalen er ikke løsningen for RBK 2024. |
|
Back to top |
|
 |
Duncan Proff
|
Posted: 27.11.2023 01:40 Post subject: |
|
|
Optimisten i meg velger å tolke null lekasjer og spekulasjoner i pressen som at trenerspørsmålet er avklart, og at man av respekt for Maalen gjør seg ferdig med sesongen før man offentliggjør at han er ferdig, og ny trener blir presentert!
Pinligste opptreden på Lerkendal på leeeenge i dag! Fullstendig tannløst. |
|
Back to top |
|
 |
quentez Veteran
|
Posted: 27.11.2023 10:05 Post subject: |
|
|
Så late og mette som denne gjengen med primadonnaspillere er så driter jeg en lang faen i om vi får inn en 4-3-3-trener som passer RBK-tankegangen. Det dette laget trenger mer enn noe annet er en trenertype som kan ta tak i holdninger, motivasjon og innsats. A la Hamrén i sin tid.
Kustus over stil. Hjelper ikke å pusse opp 2. etasje hvis det er fukt i grunnmuren. |
|
Back to top |
|
 |
Kamerat Ola Veteran
Joined: 13 Jan 2014 Posts: 7099 Location: South-west coast exile
|
Posted: 27.11.2023 10:30 Post subject: |
|
|
Mette kan de nå ikke være, dagens stall har stort sett ikke vunnet noe som helst. |
|
Back to top |
|
 |
Goran Proff

|
Posted: 27.11.2023 10:51 Post subject: |
|
|
Oppfatter Maalen sånn at han beklager at laget ikke møtte opp til kamp i går.
Så sier han at de skal "finne motivasjon" til neste kamp.
Mulig Maalen opplever at han kjemper for livet, men det gjør ikke spillerne. _________________ Stopp forfølgelsen av de paranoide! |
|
Back to top |
|
 |
Sjiraff Veteran
|
Posted: 27.11.2023 13:45 Post subject: |
|
|
Jeg vil ikke se Maalen som hovedtrener i RBK, men fy faen spillerne vi har er så ufattelig dårlige. Ingen, IKKE EN JÆVLA EN møter opp til kamp bortsett fra Per. Vi har sett dette i ufattelig mange kamper i år at vi ikke gidder. Vi takler ikke motgang på banen, men vi takler heller i prestere bra i en eller to kamper, da klarer vi ikke fokusere på trening osv.
Jeg blir flau av å lese avisene etter kamp, masse idiotiske bortforklaringer. Har lenge syntes at de innsiden videoene viser en sinnsyk uprofesjonell holdning blandt spillerne, bare fjas og syns jeg dessverre treffer rett når man ser hva de leverer.
Jeg tror vi er milevis bak andre lag i EL, på trening og holdning. Er veldig enkelt å peke på trener eller enkelt spillere, men hele klubben er pill rotten. _________________ Never Wake A Sleeping Ninja Cow |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 27.11.2023 15:55 Post subject: |
|
|
quentez wrote: | Så late og mette som denne gjengen med primadonnaspillere er så driter jeg en lang faen i om vi får inn en 4-3-3-trener som passer RBK-tankegangen. Det dette laget trenger mer enn noe annet er en trenertype som kan ta tak i holdninger, motivasjon og innsats. A la Hamrén i sin tid.
Kustus over stil. Hjelper ikke å pusse opp 2. etasje hvis det er fukt i grunnmuren. |
Det er ganske vanlig i fotball at lag som mangler struktur, organisasjon og ledelse fremstår som late og umotiverte. |
|
Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 27.11.2023 16:16 Post subject: |
|
|
Ja, enig. Viljen er der sikkert den, men ferdighetene og, ikke minst organiseringen er fraværende. Da blir man springende i mellom uten ball fordi avstandene er feil og man vet ikke hva man skal gjøre når man har ball. Når ingen frispillinger er så innøvd at man kan gjøre de i blinde så blir vi veldig sårbare for aggressivt press. |
|
Back to top |
|
 |
Kai88 Veteran
|
Posted: 27.11.2023 16:24 Post subject: |
|
|
For ikke å nevne et tonn av feilpasninger. Kan ikke legge alt på Maalen/Reka, vi har solgt oss ned i kvalitet. |
|
Back to top |
|
 |
robbie Veteran
|
Posted: 27.11.2023 17:06 Post subject: |
|
|
Men har du et innøvd spillemønster så sitter pasningene. Da kan man sende en pasning i rom fordi man vet at lagkameraten vil løpe i det rommet. Det går ikke for disse spillerne å slå pasning i rom, for da er det 75% for at den ballen blir plukket opp av en motspiller.
Dette problemet løses bare på treningsfeltet, ikke ved å kjøpe fancy navn. Ei heller med kjefting og brøling. |
|
Back to top |
|
 |
|