| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Brady Veteran

|
Posted: 27.05.2009 23:23 Post subject: |
|
|
| RBKI00 wrote: | | 93% av pasningene til Xavi kom frem. Verdens beste spiller mener jeg. Bedre enn Messi. Iniesta er nummer 2. |
Allikevel messet Nils Johan Semb & Co i hele EM-sluttspillet i fjor om hvor håpløst det var at Fabregas ikke fikk spille fra start. |
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran

|
Posted: 27.05.2009 23:24 Post subject: |
|
|
Fy faan så deilig. Orker ikke skrive noen lengre avhandling om hva jeg setter pris på med Barcas fotball, flere av dere sier det bra og det samme gjør Sæther her. Barcelona sin fotball = himmelen. Iniesta og Xavi = Fotballguder. _________________ Nils Arne Eggen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 27.05.2009 23:26 Post subject: |
|
|
| Du kan legge til Alonso og Senna som også er bedre enn Fabregas og en forstår hvorfor han har vært superinnbytter ,men for et landslag Spania har. I mine øyne sammen med Argentina verdens to soleklart beste tropper med haugevis av kvalitetspillere i ypperste verdensklasse. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.05.2009 00:22 Post subject: |
|
|
Summa summarum etter de Barca-kampene jeg har sett i år: Xavi burde kåres til verdens beste spiller. Rett og slett en sinnssykt god fotballspiller med enormt blikk for spillet, han styrer alt som skjer på Barcelona. Raskest nærteknikk i verden og sykt presist høyrebein.
Lionel Messi er en vanvittig god spiller, men akkurat nå er Xavi helt uten konkurranse verdens beste sentrale midtbanespiller. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2009 00:48 Post subject: |
|
|
| Helt uten konkurranse? Han har i aller høyeste grad konkurranse om den tittelen fra sin makker på midten, Iniesta. Jeg kan ikke få uttrykt min fascinasjon for den spilleren sterkt nok. |
|
| Back to top |
|
 |
zaphod81 Forumsjef

Joined: 23 Jan 2008 Posts: 11618 Location: Rett ved regnbuens ende
|
Posted: 28.05.2009 00:50 Post subject: |
|
|
Ja, men sånn som jeg ser det er Iniesta mer en offensiv spiller ala Messi, mens Xavi har ansvar litt dypere på banen. Men innrømmer glatt at "iniesta" fløy litt gjennom hodet mitt da jeg skrev det.
Likevel, jeg står på mitt. Xavi er best, rett og slett fordi han gjenvinner mest, har høyest pasningsprosent og produserer flest målpoeng. |
|
| Back to top |
|
 |
LarsG Veteran
|
Posted: 28.05.2009 02:41 Post subject: |
|
|
Usympatiske Ronaldo mot sympatiske Messi.
Traurig, disiplinert og fysisk engelsk fotball mot artig teknisk spansk klikk-klakk fotball.
Så utrolig deilig å se Man U tape. Kunne fort endt med styggere sifre også!
Viva la liga!
P.S! Drit i de, unnskyld utrykket, jævla diskusjonene om LFC vs ManU. Dette er nå hyllesttråden til Barca. Nå har solkysset hud, tapas og angrepsvillig fotball tatt over hegemoniet. Flytt til grå England og ta dere en pint. Pakk! |
|
| Back to top |
|
 |
toki Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 28.05.2009 08:22 Post subject: |
|
|
Her:
 |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2009 09:24 Post subject: |
|
|
| zaphod81 wrote: | | Ja, men sånn som jeg ser det er Iniesta mer en offensiv spiller ala Messi, mens Xavi har ansvar litt dypere på banen. Men innrømmer glatt at "iniesta" fløy litt gjennom hodet mitt da jeg skrev det. |
Xavi er best i rollen som gjenvinner, men Iniesta har en naturlig eleganse som er helt unik. Jeg ser ikke akkurat på han som en Messi-type. Han står der på midten og strør rundt seg med kremballer i ett sett. Alle går fremover, og om han ikke har alternativer - danser han seg bare forbi de to nærmeste motstanderne, før han blir meid ned i ren desperasjon. I den formen Iniesta har vært det siste året, er det kun Zidane i nyere tid som har vist en lignende eleganse og iskalde beregning med ballen i beina. For å bruke Knerten sine irriterende ord; han er instrumental! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 09:44 Post subject: |
|
|
| 1r9b1k7 wrote: | Her:
 |
Ja,ja. Messi har haft en lang laeringskurve då han innan denna match har spelat tio matcher mot engelska lag utan att göra mål. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 28.05.2009 09:45 Post subject: |
|
|
Før finalen i Roma i går offentliggjorde mesterligasponsoren Mastercard en rapport som viste at astronomiske summer sto på spill i finalen mellom Barcelona og Manchester United.
Vinneren stikker av med 110 millioner euro, 977 millioner norske kroner.
(...)
De fordeler seg på 194 millioner kroner i premiepenger, 83 fra UEFA, 177 i billettinntekter, 124 i kommersielle inntekter, 133 i økning av spillernes markedsverdi og 266 millioner i inntekter for bonuser fra sponsorene.
Les mer: Barcelona tjener 1 milliard på seieren |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 10:00 Post subject: |
|
|
| Barcelona bör skicka en guldmedalj till Övrebö, utan honom hade de aldrig nått finalen. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.05.2009 10:15 Post subject: |
|
|
| Er det mulig å være så bitter? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.05.2009 10:19 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | I den formen Iniesta har vært det siste året, er det kun Zidane i nyere tid som har vist en lignende eleganse og iskalde beregning med ballen i beina. For å bruke Knerten sine irriterende ord; han er instrumental! |
Vet ikke hva du regner som nyere tid, og ja - Iniesta er helt vanvittig elegant - men ikke glem navn som Riquelme, Rui Costa og Redondo. Disse tre fortjener også å nevnes i selskapet som ekstremt elegante fotballspillere. Riquelme står blant annet for tidenes beste tunnell. Men Zizou var selvsagt kongen over alle ja.
Instrumental er jo et kongeord  |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2009 10:28 Post subject: |
|
|
Rooney er enig med meg
http://www.timesonline.co...375227.ece
| Quote: | | “I’ve never played against a better team than this,” Rooney said. “They’re a brilliant team. Iniesta for me is the best player in the world, he’s incredible." |
|
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 28.05.2009 10:31 Post subject: |
|
|
| Iniesta er helt klart i den absolutte verdenstopp, om ikke verdens aller beste spiller. Topp 3 for øyeblikket er nok Xavi, Iniesta og Messi - rekkefølge betydningsløs. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedley Veteran
|
Posted: 28.05.2009 10:36 Post subject: |
|
|
| Enig med dere. For meg blir Xavi hakket bedre enn de to andre. Snakk om å levere varene til riktig adresse. Iniesta er magisk han og, sammen med Messi. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 28.05.2009 10:46 Post subject: |
|
|
Hadde jeg ikke visst bedre, ville jeg trodd at dette var et "lagbilde" fra Paralympics - og ikke fra de største stjernene i verdens beste fotballklubb. Dette er noe annet enn spjåkeriet til Ronaldo & Co. Ekte fotballnerder  |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.05.2009 10:49 Post subject: |
|
|
Jeg forunder meg fortsatt litt over at 1.69 høye Messi klarte å utmanøvrere 1.98 høye van der Sar med en heading.
Men det var jo uansett bare kronen på verket, kampen var uansett vunnet på det tidspunket, og det var jo egentlig aldri tvil om hvor seieren skulle havne. Det er bare å gratulerer, jeg hadde ærlig talt rodd at den helt nye forsvarsfireren skulle by på større problemer for Barca, men med en så ballsikker midtbane var den jo knapt i aksjon. At Iniesta ble friskmeldt var bra, både for barca spesielt, men også for fotballen som sport generellt. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 11:06 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Er det mulig å være så bitter? |
Jag är inte bitter, jag är sur och en dålig förlorare. |
|
| Back to top |
|
 |
Bakklandia Legende
|
Posted: 28.05.2009 11:10 Post subject: |
|
|
Jeg er United-sympatisør, men finner absolutt ingen grunn til å sture, sutre eller klage. I går var det rett og slett sjanseløst for hvem som helst.
Dessuten, United har vunnet fem av syv mulige tittler denne sesongen. Det er ikke akkurat det jeg vil kalle en "dårlig sesong". Trøst deg med det, du. _________________ Det er bedre å stupe ut i smørøyet enn å gå rundt grøten! |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 11:14 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | Rooney er enig med meg
http://www.timesonline.co...375227.ece
| Quote: | | “I’ve never played against a better team than this,” Rooney said. “They’re a brilliant team. Iniesta for me is the best player in the world, he’s incredible." |
|
Jag håller med Sir Alex om att det var Iniesta och Xavi vi hade störst problem med, Messi är lättare att ta hand om. Med Fletcher på plats hade vi haft större chans att störa Iniesta och Xavi. Jag håller med Hedon om att Iniesta är den bästa av de två. Han får nog min röst som världens bästa just nu. |
|
| Back to top |
|
 |
Peter Storey Veteran

|
Posted: 28.05.2009 11:18 Post subject: |
|
|
| Bæ to da Bone! wrote: | | Jeg er United-sympatisør, men finner absolutt ingen grunn til å sture, sutre eller klage. |
Tyvärr har jag inte så välutvecklade personliga egenskaper som dig. Ibland blir jag skitsur. |
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 28.05.2009 11:35 Post subject: |
|
|
| Da holder du kanskje også med Ferguson som sa at dere tapte for et klart bedre lag. |
|
| Back to top |
|
 |
|