English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Trond Alstad
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
PerO
Veteran

PostPosted: 15.12.2019 12:15    Post subject: Reply with quote

1972 Miami Dolphins wrote:
Han har nada mdd den beslutningen å gjøre nada. Ille arbeidsoppgaven, ingen grunn overhode til at han skal ha hatt noe som helst med det å gjøre.

Styrebeslutning

Styret og/eller Tove har helt sikkert tatt beslutningene.

Men at ny trener snakker med styret om hvordan klubben er organisert, og hvordan den fungerer, og dermed kan initiere at det må skje endringer, det er omtrent helt sikkert. Spesielt når klubben er i motgang.

Enhver trener vil jo prøve å maksimere forutsetningene for å lykkes, og da er både dårlig SL og en organisator som svever i bakgrunnen og påvirker beslutninger ting som kan være en styrke eller et hinder for å lykkes.

Alstad har tross alt vært involvert i treneransettelser og spillerlogistikk.
Back to top
View user's profile Send private message
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2019 12:21    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Bakklandia wrote:

For det andre: Trond Alstad jobbet ikke i Rosenborg Sport.

Alle som ikke jobber direkte med sport er ansatt i RBK Sport og leies ut til RBK

Rosenborg Sport har 29 ansatte. Rosenborg Ballklub har 376. Jeg finner det svært lite sannsynlig at spillere og støtteapparat, inkludert SalMar-akademiet, teller så mange.

I could be wrong, though.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2019 12:22    Post subject: Reply with quote

PerO wrote:
Styret og/eller Tove har helt sikkert tatt beslutningene.

Men at ny trener snakker med styret om hvordan klubben er organisert, og hvordan den fungerer, og dermed kan initiere at det må skje endringer, det er omtrent helt sikkert. Spesielt når klubben er i motgang.

Enhver trener vil jo prøve å maksimere forutsetningene for å lykkes, og da er både dårlig SL og en organisator som svever i bakgrunnen og påvirker beslutninger ting som kan være en styrke eller et hinder for å lykkes.

Alstad har tross alt vært involvert i treneransettelser og spillerlogistikk.

Nettopp, dette er logisk!

Problemet for delfinen er at det innbærer både at jeg kan være inne på noe, og at Horneland kan ha enda større påvirkning på ting som skjer i klubben - to ting han rett og slett ikke kan akspetere...
PerO
Veteran

PostPosted: 15.12.2019 12:27    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
PerO wrote:
Bakklandia wrote:

For det andre: Trond Alstad jobbet ikke i Rosenborg Sport.

Alle som ikke jobber direkte med sport er ansatt i RBK Sport og leies ut til RBK

Rosenborg Sport har 29 ansatte. Rosenborg Ballklub har 376. Jeg finner det svært lite sannsynlig at spillere og støtteapparat, inkludert SalMar-akademiet, teller så mange.

I could be wrong, though.

Må innrømme at jeg ikke har finlest årsberetningene på 4-5 år, men det var iallefall slik. Det store antallet i klubben er ikke årsverk. Det er personer. De som er vakter og alt annet som skal til på kamp, og får en liten godtgjørelse havner nok på den lista.
Back to top
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2019 12:33    Post subject: Reply with quote

DE jobber vel for Sport? evt. for driftselskapet, Lerkendal Stadion A/S (nei, de står oppført med en enslig ansatt, så der er de neppe)?

De som bemanner kioskene og supporter-shopen er i hvert fall i Sport, vil jeg tro, siden det er Sport som drifter lokalisjonene. Fanzone og bilettsalg går vel også under Sport.

jeg vet ikke fasit her, for all del.
gisp!
Legende

PostPosted: 15.12.2019 13:37    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
De som bemanner kioskene og supporter-shopen er i hvert fall i Sport, vil jeg tro, siden det er Sport som drifter lokalisjonene. Fanzone og bilettsalg går vel også under Sport.

jeg vet ikke fasit her, for all del.

Men det vet jeg.
De som bemanner kioskene er ansatt i selskapet Go2Arena AS og har intet med Rosenborg Ballklub å gjøre.
Det trøndelagsbaserte selskapet ble stiftet i 2010 og overtok alt kiosksalg på Lerkendal. Senere har de overtatt kiosksalg på Ullevaal stadion samt hos Brann, Viking og Strømsgodset. Har også sett at de opererer med navnet Snackzone AS, men det er samme selskapskonglomerat.

Supporter-shopen ble utskilt fra RBK i 2015 og drives av selskapet RBK Shop AS. Det eneste klubben har med det selskapet å gjøre er at de har en mindre eierandel (57 av 500 aksjer = 11,4 %) og at Trond Ivar Alstad for tiden er innvalgt i styret. Ser også at Ole Erik Raad, tidligere daglig leder i RBK Utvikling AS, er styreleder og på eiersiden gjennom flere selskaper.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2019 13:45    Post subject: Reply with quote

Se der, da har vi lært noe nytt i dag også. Takk skal du ha!
Kjello
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2019 13:48    Post subject: Reply with quote

RBK Shop drives av RBK Shop AS. Et selskap klubben bare eier 11,4 % av aksjene i. Resten eies av de ansatte i shopen. Klubben solgte ut driften av shopen i 2015 etter at man hadde gått med store underskudd over flere år på å drifte shopen.

Kioskene driftes av Go 2 Arena. Det har de gjort siden 2011.

I Rosenborg Ballklub er spillerne og trenerne og sportslig støtteapparat ansatt. Det tallet på 376, er nok inkludert alle frivillige, medlemmer av diverse utvalg osv. Mener bestemt at det ble nevnt på enten årsmøte eller et medlemsmøte at klubben fremover skulle inkludere alle navn som har vært involvert i klubben fremover. For man kommer bare opp i 125 om man summerer alle spillere i alle aldersklasser, og alle som står på ansatt-oversikten.

Alle på denne lista som ikke står under Sportslig avdeling A-lag eller SalMar Akademiet er ansatt i Rosenborg Sport AS. Om du teller, så kommer man for øyeblikket opp i 27 navn som er ansatt i Rosenborg Sport AS. Og det inkluderer Trond Alstad.

Quote:
Rosenborg Sport AS
Selskapet har ansvaret for å administrere klubben samt selge
markedsrettighetene på vegne av styret.

Det er for øvrig EKSTREMT lite sannsynlig at Eirik Horneland har hatt noe med Trond Alstads avgang å gjøre. Klubbens organisasjon og dens ansatte berører ikke Hornelands arbeidsoppgaver i det hele tatt. Det at Nils Arne Eggen hadde en finger med i spillet i enhver avgjørelse som ble tatt på Brakka, betyr ikke at dagens hovedtrener har det. Det er for øvrig like ille å kreditere Horneland gode saker fordi man konstant skal forsvare ham. Som det er å diskreditere ham gode saker fordi man vil bli kvitt ham fortest mulig.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2019 14:39    Post subject: Reply with quote

Utfyllende info er alltid fint! Takk-takk!

Men igjen, når Alstads oppgaver grep inn i sportslig avdeling, er det vel ikke så usannsynlig om det går andre veien for Horneland?
Zorbeltuss
Veteran

PostPosted: 15.12.2019 15:16    Post subject: Reply with quote

Det kan hende at Horneland har sagt ifra at han ikke vil ha noen gjentakelser av Alstad&Helland episoden, men han slår meg ikke som en person som er voldsomt opptatt av å bygge klubb slik f eks Høgmo var. Eggen var opptatt av absolutt alt, fra hvordan gresset på lerkendal skulle pleies til hvor det det skulle plasseres støpsler i veggene på brakka, så å sammenligne med ham blir jo litt rart. Ganske mye hvor det kanskje er like greit at hovedtrener ikke bruker tid og krefter på.
Henri
Legende

PostPosted: 15.12.2019 15:51    Post subject: Reply with quote

Løfaldli har en kommentar om Alstad i dag hvor han skriver:At han har jobbet mye, trenger vi ikke å så tvil om. Et mer interessant spørsmål er hvor godt han har utført jobben. For oss utenforstående er det et veldig interessant spørsmål som det er vanskelig å ha velbegrunnede oppfatninger om. Dessverre gjør ikke Løfaldli noe forsøk på å besvare spørsmålet bortsett fra å dra igjennom Helland-saken uten å tilføre noe nytt, samt være indignert over at Alstad ikke ønsket oppmerksomhet. Skuffende.
Back to top
Montana
Veteran

PostPosted: 15.12.2019 16:04    Post subject: Reply with quote

Aner ikke hvordan han har utført jobben sin, men synes ikke vi trenger en høytlønnet (som jeg antar han var) kontormann med en sånn tittel. Det burde holde med en som styrer media-biten. Virker som Alstad har fått mye makt i Rosenborg og er involvert i "alt" da ser jeg heller at de midlene brukes på noen med fotballaget som ekspertise, som for eksempel speider apparat, junioravdelingen eller en analysemann. Good ridance!
Back to top
larsarus
Legende

PostPosted: 15.12.2019 18:54    Post subject: Reply with quote

Bakklandia wrote:
Ah, yes. Redskapet for Unnvikelse av Sannhet og Kontradiksjon, brukt for å skape det ultimate ekko-kammer...

Ekko? Nei, jeg utviklet RUSK for å bli kvitt tinnitusen, jeg...
Back to top
Mustrum Ridcully
Legende

PostPosted: 15.12.2019 21:27    Post subject: Reply with quote

Jeg sier som de i VitaePro reklamen. Det funker for meg!!
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2019 21:57    Post subject: Reply with quote

larsarus wrote:
Bakklandia wrote:
Ah, yes. Redskapet for Unnvikelse av Sannhet og Kontradiksjon, brukt for å skape det ultimate ekko-kammer...

Ekko? Nei, jeg utviklet RUSK for å bli kvitt tinnitusen, jeg...

Ja, men det er forksjell på hvofor det er utviklet, og hvordan enkelte velger å bruke det, veit du Wink
haavarl
Forumsjef

PostPosted: 15.12.2019 23:37    Post subject: Reply with quote

Sant, men få gjør det nok for å "unnvike sannhet" ...

Slik jeg tolker det er det sjelden eller aldri uenighet om sak som er årsaken til at enkelte velger å ruske vekk enkelte andre. Det er aller mest ting rundt debattform, evne til å diskutere heller enn bare å repetere, hvorvidt innlegg dreier seg om faktisk sak, osv. Jeg oppfatter det som at de fleste synes det er helt ok å få saker belyst fra mange kanter.

Det er jo ingen menneskerett at ens meninger faktisk skal bli sett/lest/hørt av andre, tross alt. Har man noe å legge frem - positivt eller negativt - så er det en fordel å gjøre det på en måte som andre faktisk er interessert i å lese.
Bakklandia
Legende

PostPosted: 15.12.2019 23:47    Post subject: Reply with quote

Jepp.

Så er det forskjell på hvordan folk definerer "slik at jeg gidder å lese det". For Mustrums del, er det tydeligvis definert som "ting jeg er enig i, uansett om det faktisk stemmer eller ikke."

Ergo, passer ikke sannheten hans, så unnviker han den..
PerO
Veteran

PostPosted: 16.12.2019 00:04    Post subject: Reply with quote

Zorbeltuss wrote:
Det kan hende at Horneland har sagt ifra at han ikke vil ha noen gjentakelser av Alstad&Helland episoden, men han slår meg ikke som en person som er voldsomt opptatt av å bygge klubb slik f eks Høgmo var. Eggen var opptatt av absolutt alt, fra hvordan gresset på lerkendal skulle pleies til hvor det det skulle plasseres støpsler i veggene på brakka, så å sammenligne med ham blir jo litt rart. Ganske mye hvor det kanskje er like greit at hovedtrener ikke bruker tid og krefter på.

Vanskelig å si. Han snakker ialmefall ikke høyt om det. Meget mulig han bare forteller styret hvor problemene er, og lar de ordne opp.

Uansett om det er Horneland eller noen andre. Ting skjer iallefall, og det virker positivt.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> PÃ¥ sidelinja All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Page 8 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb