| View previous topic :: View next topic |
| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |
| Wahlstedt |
|
2% |
[ 2 ] |
| Svensson |
|
0% |
[ 0 ] |
| M. Ceide |
|
3% |
[ 3 ] |
| Nemcik |
|
1% |
[ 1 ] |
| Pereira |
|
12% |
[ 11 ] |
| Bomholt |
|
58% |
[ 51 ] |
| Selnæs |
|
6% |
[ 6 ] |
| Duris |
|
0% |
[ 0 ] |
| Sahsah |
|
0% |
[ 0 ] |
| Chiakha |
|
12% |
[ 11 ] |
| E. Ceide |
|
2% |
[ 2 ] |
| Witry |
|
0% |
[ 0 ] |
| Mortensen |
|
0% |
[ 0 ] |
|
| Total Votes : 87 |
|
| Author |
Message |
Hedley Veteran
|
Posted: 09.08.2026 16:54 Post subject: |
|
|
Deilig!
Og fantastisk morsomt å se Rosenborg igjen.
Kudos til LSK også som vil spille. |
|
| Back to top |
|
 |
media Veteran
|
Posted: 09.08.2026 16:59 Post subject: |
|
|
| Viking kom igjen!! 💪 |
|
| Back to top |
|
 |
Knutsen92 Junior
|
Posted: 09.08.2026 17:01 Post subject: |
|
|
Holder vi oss skadefri den kommende uken så slår vi Viking på fredag! Vi er stein gode. Jeg fikk tårer i øynene på slutten. Kan ikke huske sist jeg synes det har vært så gøy å se RBK. Må tilbake til 2017 tror jeg. _________________ Smell the space behind! |
|
| Back to top |
|
 |
kris0stby Veteran

|
Posted: 09.08.2026 17:04 Post subject: |
|
|
Er blitt et herlig lag å se spille! Er så herlig å ha et lag som har lyst til å angripe i 90 minutter. Det er fint å vinne kamper, men er enda bedre å kunne være stolt av hvordan vi vinner.
Merker at laget ikke har kondisjonsmessig grunnlag til spillestilen, men det vil bare bli bedre. Med unntak av danskene. For en motor på dem.
Bomholt enorm i dag. Utkjøpsklausulen på Amin begynner å se rimelig ut. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.08.2026 17:11 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | Dersom det stemmer at vi har utkjøpsklausul på 40m for chiakha et det bare å utløse den. Klubben har penger. Nærmest garantert å tjene på han ved et videresalg. Mye skal skje om vi ikke gjør det.
Fantastisk kamp og innsats fra de alle fleste. |
Ryktes visst at det er nærmere 50.
Og etter den der knesmell-gressklippergate greia tidligere denne uka så blir jeg svett av tanken på å bruke 50 mill på en spiller.
Men herregud han er verdt hver krone. |
|
| Back to top |
|
 |
Carl Veteran
|
Posted: 09.08.2026 17:16 Post subject: |
|
|
| Viking tar vi. Det føler jeg meg rimelig trygg på. |
|
| Back to top |
|
 |
ballbingen Veteran
|
Posted: 09.08.2026 17:21 Post subject: |
|
|
| Vanskelig med BB i dag, for det er så mange som egentlig hadde fortjent det! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedning Legende

|
Posted: 09.08.2026 17:22 Post subject: |
|
|
| Kunne vært Pereira om han spilte hele kampen, men siden han ikke gjorde det er det soleklart Bomholt imo. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.08.2026 17:25 Post subject: |
|
|
Pereira var strålende. Men Bomholt var kampavgjørende, og helt fantastisk i mellom også.
Vanvittig press, ballvinninger, bevegelse med ball, spillvendinger, målgivende selvfølgelig.
Et par ganger han kunne sendt Chiakha og Duris gjennom som trekker ned, men det kan være det så ut som en bedre vinkel på TV enn det var i virkeligheten. |
|
| Back to top |
|
 |
eksil Veteran

|
Posted: 09.08.2026 18:06 Post subject: |
|
|
| Så ikke kampen i dag. Men det virker som om Chiaka er verdt utkjøpsklausulen. Foreslår at 10-15 av dere selger huset og gir pengene uavkortet til utkjøp. |
|
| Back to top |
|
 |
gm Veteran
|
Posted: 09.08.2026 18:13 Post subject: |
|
|
1-6 i gule kort. Trist at det skal være så svak dømming på dette nivået.
Uansett deilig seier, og nå bør folk møte opp mot Viking. Tapet i Bergen irriterer fortsatt kjenner jeg. |
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.08.2026 18:32 Post subject: |
|
|
42 touch i motstanders boks, 8 skudd på mål, og 2 store sjanser (er vel strengt talt flere, men når vi ikke får avslutta på de som Ceide->Chiakha så teller de ikke som sjanser).
Leverer strålende tall og parametere (i tillegg til mål og 3 poeng).
Burde fort stått flere, men på den andre siden kunne vi også sluppet inn. Er vel ikke uten grunn til at LSK ligger der de ligger, de var farlige på kontringer.
Gule kort i denne kampen var helt krise. Det faktumet at Svensson fikk det gule var jo skandaløst.
Og jeg trodde han ble byttet av pga. gult, men Hartmann sa at han hadde litt kjenning og derfor tok de han av.
Får håpe det ikke er noe som slår ut mot Viking. Jeg synes Witry ser rusten og defensiv ut. Så vi trenger Svensson lengst mulig på banen.
Ellers så må jeg vel også gi kudos til en litt utskjelt spiller:
Tobias Dahl kom innpå og gjorde en ganske god jobb. Kan ikke huske at det var noe skummelt på hans side. Intens og god oppover kanten. |
|
| Back to top |
|
 |
enojado Veteran
|
Posted: 09.08.2026 18:40 Post subject: |
|
|
| Vanskelig med bb i dag ja. Synes Bomholt minner mer og mer om iniesta og blir mer outstanding for hver kamp. Utrolig viktig for oss å ha en spiller som klarer å holde på ballen under press, gå av motstander, og være kreativ, selv i små rom. Presisjonen på stikkerne er bedre i dag også. Bomholt er kanskje hakket foran de andre i dag!? |
|
| Back to top |
|
 |
Flabbergast Veteran
|
Posted: 09.08.2026 18:49 Post subject: |
|
|
| Herlig kamp. Men virkelig Ceide i et nøtteskall også. Enda bra en av de sjansene/avslutningene hans ikke ble gjeldende med negativt fortegn. 1-1 hadde blitt surt |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.08.2026 19:08 Post subject: |
|
|
En kan jo undres hvordan vi hadde ligget an om vi f.eks hadde en trener fra 1. Jan. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
Sylta Veteran
|
Posted: 09.08.2026 19:09 Post subject: |
|
|
| Da hadde vi ikke hatt Freyr. |
|
| Back to top |
|
 |
Pettergomes Rutinert
|
Posted: 09.08.2026 19:15 Post subject: |
|
|
| enojado wrote: | | Vanskelig med bb i dag ja. Synes Bomholt minner mer og mer om iniesta og blir mer outstanding for hver kamp. Utrolig viktig for oss å ha en spiller som klarer å holde på ballen under press, gå av motstander, og være kreativ, selv i små rom. Presisjonen på stikkerne er bedre i dag også. Bomholt er kanskje hakket foran de andre i dag!? |
Knall signering. Bra scouting. 20 mill "svei". Ut om 6-12mnd? 100+ mill.
Chiaka får den samme eventyr-fortellingen, hvis klubben tørr. Skjønnner man ikke ønsker blø ihjel av blodrøde renter på lån, dog. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Veteran

|
Posted: 09.08.2026 20:10 Post subject: |
|
|
| machiavelli wrote: | Skaper så mye sjanser, kommer til store sjanser, bare litt mer sluttprodukt og dette er en 5-0 kamp til oss.
Helt nydelig å se Bomholt og Chiakha spille. Sterk kamp av Mikkel også.
Emil må settes på avslutninger hele neste uke frem til Viking.
Men gud det er deilig.
Duris helt ok som indreløper, men merker at det var en stor nedgradering fra den formen Fossum er i. |
Tull og tøys. Hadde alle satt de store sjansene hadde det vært 5-4, eller 5-3 kamp til oss. Forholdsvis jevn kamp der vi var et lite hakk bedre.
Bomholt var god men irriterende at han "aldri" vil skyte _________________
| Peter Storey wrote: | | Det var inte bra för hans trovärdighet att bjuda 5 miljoner för en hästliknande spelare |
|
|
| Back to top |
|
 |
machiavelli Veteran
|
Posted: 09.08.2026 20:24 Post subject: |
|
|
MÃ¥ du ikke la fakta komme i veien for euforien rett etter kamp.
LSK hadde fort kunne fått 2-3 mål ja, to strålende redning av Wahlstedt. De var farlige på kontringer.
Generelt så virker det som det er vegring fra å skyte utenfor 16 hos de aller fleste unntatt Fossum, men virker ikke som Bomholt har en så kraftig skuddfot? Han hadde et par skudd mot Brann vel, som egentlig så litt slappe ut. |
|
| Back to top |
|
 |
Oppmannen Veteran

|
Posted: 09.08.2026 20:54 Post subject: |
|
|
Det er nå framover Rosenborg må ha litt is i magen og inngå en pakt med en spiller som Bomholt at vi selger deg 100% sikkert etter 2027-sesongen. Vær i Rosenborg en hel sesong (med ordentlig trener) og skap muligheten for en god sluttplassering og kanskje en tittel. Det er på ingen måte umulig å utfordre om det i 2027. Den spiralen klubben har vært i med å hele tiden selge fordi man må, på første og beste mulighet, har gjort at en aldri kommer dit at laget er konkurransekraftig sesongen gjennom. Du greier aldri å komme i posisjon til å true tittelen med det. Zachariassen, Tengstedt, Nypan, Broholm, Tangvik, Pereira, Nemcik, Emil Ceide mfl. Massevis av gode spillere som ikke har vunnet titler med Rosenborg. Mulig Ceide har medalje fra 2018. Men disse har aldri spilt på et lag som ser ut som noe. Man må nå selvsagt bruke høsten 2026 på å sikre en så god som mulig plassering, jeg tipper bronse er mulig, men også pitche 2027. Hele 2027. Og bygge for et seriøst forsøk det året. Vi har ødelagt mange nok sesonger enten på forhånd (som i år) eller midtveis. Å gå inn i 2027 med en reell tro på å vnine noe, og en stall som gir berettiget grunn til å ha denne troen - det er hva som gjelder nå. _________________ Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball. |
|
| Back to top |
|
 |
digre Proff
|
Posted: 09.08.2026 21:55 Post subject: |
|
|
Da har jeg sett kampen på nytt. (Er det ikke underlig hvor mye gøyere det er når vi har spilt bra eller vunnet - for ikke å si begge deler?) Beklager på forhånd over langt innlegg, men i euforien er alt tillatt.
Wahlstedt startet som han har sett ut til nå i sesongen; kaster ballen upresset ut, holder på å forære LSK et mål. Men det virket som han skrudde seg opp 20-30 prosent etter at han snublet i ballen. Uten ham hadde vi tapt i dag. Beste kampen hans så langt.
Pereira var strålende. I mine øyne soleklart banens beste. Arrogant, offensiv og full kontroll defensivt.
Mikkel og Nemcik hadde god kontroll - og Mikkel rydder to ganger opp etter partneren. Meget bra.
Begge høyrebackene slet med å kotrollere vingen sin, men etter at Felix Va ble byttet over på høyre, slapp Fonn Witry seg mer framover og brøt voldsomt bra.
Selnæs styrte spillet valgdig bra, og i dag prøvde han ikke på de lange boksåpnerpasningene men dyttet ballen gjennom leddet til en bedre plassert spiller - som regel til...
Bomholt som virker som en virkelig kvalitetsspiller in the making. Han mangler avslutningene, men måten han oppfatter spillere og situasjon på for så å gjøre de rette grepene, virker til å være grunnlaget for en monsterspiller.
Duris viste at han var ving og ikke midtbanespiller. Han var for tidlig inn i boksen en del ganger, men gjorde en ok jobb.
Emil var bra både offensivt og defensivt. Han burde nok hatt et par scoringer, men jeg vil heller ha et par bom enn at han ikke har avslutningene.
Sahsah var akkurat så rusten som man kan vente. Men han løp, og løp og løp. Og han hadde et nydelig avslutning på målet.
Chiakha viste at han er en spiss som er verdt å satse på. Han er sterk, scorer, har målgivende og viser entusiasme.
Banens dårligste prestasjon var Kriingstad. Hvordan vi kan ha flere gule kort enn LSK, er uforståelig. Bortsett fra de to til Bomholt og Dahl, hadde LSK-spillerne like situasjoner som vi fikk gult på - uten konsekvenser.
Men alt i alt. Fire seire av fem mulige. Fire med null baklengs. Fire poeng bak fjerdeplassen. Hvem hadde trodd det da vi tok VM-pause? |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 09.08.2026 22:39 Post subject: |
|
|
| Knutsen92 wrote: | | Holder vi oss skadefri den kommende uken så slår vi Viking på fredag! Vi er stein gode. Jeg fikk tårer i øynene på slutten. Kan ikke huske sist jeg synes det har vært så gøy å se RBK. Må tilbake til 2017 tror jeg. |
Samme her. Vi er endelig tilbake fra dvalen. Det var stort å se kampen i dag. |
|
| Back to top |
|
 |
jfudh Senior
|
Posted: 09.08.2026 22:48 Post subject: |
|
|
| Sylta wrote: | | Da hadde vi ikke hatt Freyr. |
 |
|
| Back to top |
|
 |
MkBerg Veteran
|
Posted: 10.08.2026 01:18 Post subject: |
|
|
Hjemme med gnagsår etter en helg i grønt, og endelig fått sett kampen i opptak.
Underholdning: 8/10
Frustrasjon 10/10
Emil ???
Dommeren 1/10
Forløsning 2-0: 12/10
Last edited by MkBerg on 10.08.2026 01:36; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.08.2026 01:18 Post subject: |
|
|
Tror nok både Alexandersson og Selnæs sjøl etter tapet i Bergen var veldig bestemte på at han skulle fullføre kampen i dag. Var viktig å ha roen hans på banen da LSK jaktet utligning.
Uavhengig av dårlig dømming tidligere i kampen er det litt irriterende at Bomholt pådro seg unødvendig gult kort halvveis inne på motsatt banehalvdel etter 95 minutter. |
|
| Back to top |
|
 |
|