|  |  |  | 
| Debattforum 
Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

| View previous topic :: View next topic |  
  | 

| Hvem var beste Rosenborg-spiller? |  
		| 

| Tangvik |  | 12% | [ 4 ] |  
			  | Mortensen |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | M. Ceide |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | Volden |  | 45% | [ 14 ] |  
			  | Jenssen |  | 0% | [ 0 ] |  
			  | Väänänen |  | 0% | [ 0 ] |  
			  | Selnæs |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | Duris |  | 9% | [ 3 ] |  
			  | Reitan-Sunde |  | 3% | [ 1 ] |  
			  | Islamovic |  | 0% | [ 0 ] |  
			  | E. Ceide |  | 9% | [ 3 ] |  
			  | Reitan |  | 9% | [ 3 ] |  
			  | Nemcik |  | 0% | [ 0 ] |  |  
		| Total Votes : 31 |  
 |  
		| Author | Message |  
		| waterfalls Veteran

| 

|  Posted: 30.10.2025 18:14    Post subject: |   |  
				| 
 |  
				| Jeg syntes Selnæs var en av de som faktisk viste noen form for innsats i går. Som med resten av laget var det veldig varierende kvalitet på absolutt alt som ble gjort med ball, han har fortsatt en tendens til å holde på ballen for lenge og unødvendige ballmist dog. Hadde bare resten av laget vært mer spillbare i mer offensive og bedre posisjoner tror jeg Selnæs også hadde sett bedre ut. Han er ikke noen defensiv terrier, men det er vanskelig å være en strålende playmaker når lagkameratene er mer opptatt av ballwatching, stå i pasningskygger og starte offensive løp for seint. Da blir det ofte sidelengs eller bakover eller ballmiss fordi man holder på ballen for lenge i avvente på at det skal åpne seg en god mulighet. 
 Vi trenger absolutt en ny midtstopper, vi trenger ny indreløper, vi trenger playmaker, vi trenger nytt førstevalg som spiss og vi trenger ny kant. Jeg tar gjerne en som kan gi Pereira litt kamp om venstrebacken også, men Tobias Dahl kan gjerne få sjansen til å vise seg litt frem i sesongoppkjøringen først.

Dino eller Sæter kan få være andrevalg på spiss, jeg heller mot Dino fordi han har vist at han holder seg skadefri og kan score mål. Sæter har kun vist det sistnevnte og det var ikke i år.

På kant så har vi for øyeblikket Reitan-Sunde, E. Ceïde, Duris og Sahsah. Jeg har likt litt det jeg har sett av Duris som indreløper skal jeg være ærlig og Sahsah er uansett et usikkert kort så ny kant bør absolutt være på lista over ting vi vurderer. Sahsah hadde jeg håpet å se et glimt av i høst, men når han ikke har vært i troppen en gang så langt så blir det nok maks et lite glimt også. Meget usikkert kort til neste sesong, men kan se an oppkjøringen litt hvis Duris primært skal være kant.

På indreløper så forsvinner garantert Zeidan. Väänänen må selges om han ikke signerer ny kontrakt. Bolkan Nordli har jeg troen på, litt usikker på om det er godt nok defensivt med Duris-Selnæs-Bolkan Nordli som førstevalg dog. Fossum er maks stallspiller og tror ikke det er lett å kvitte seg med ham når han har kontrakt ut 2027. Kanskje vi kan slippe ham gratis til Godset eller noe. Uansett trengs en indreløper inn for å erstatte minimum Zeidan. Tar gjerne en ny reserve/utfordrer til Selnæs som har litt mer lik profil enn det Väänänen har og Tagseth hadde også.

På spiss så har Dino levert bra når det kommer til mål, men hemmer laget for mye ellers. Han er helt grei som backup som kan komme inn i kamper underveis eller starte noen kamper i løpet av et år, men noe førstevalg bør han absolutt ikke være.

På midtstopper så trenger Nemcik en ny partner. Volden bør være tredjevalg også kan M. Ceïde eller Jenssen fungere som et fjerdevalg og den som trekker det korteste strået av de to bør ut. Jeg ser helst Jenssen ut da han ikke har imponert som stopper, men vært helt ok som venstreback. I den posisjonen foretrekker jeg dog duoen Pereira/Dahl om jeg skal være ærlig.

Det trengs utskiftninger i både ellever og stall, men håpet er jo at noen av juniorene som har signert a-lagskontrakt i høst kanskje kan ta steget til å være god nok til å få noen minutter neste sesong og være med i miksen. Hvis ikke bør de lånes ut.

Vi har Sørum som tredjekeeper (potensiell erstatter til Sandberg?), vi har Sandrød (forsvarsspiller), vi har Slørdal (midtbanespiller). I tillegg har Borgersen vært i mange tropper i høst så han er vel også nære å få a-lagskontrakt.
 |  |  
		| Back to top |  |  
		|  |  
		|  |  Utviklet av phpBB.
Tilrettelagt for RBKweb.

|  |  | 
|  |  | SITATET |  |  |  |  |  |  |