| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2010 06:32 Post subject: |
|
|
| Webb en dårlig dommer? Idiot. Han har dømt CL- og VM-finale samme år nå. Hvorfor i helvete skal dommeren kappes hodet av fordi han gjør en feil? Utrolig lei av at dommere skal kritiseres for alle feil de gjør, mens spillerne får gå fri. Dommere er som spillere mennesker og mennesker gjør feil. Webb er dette mesterskapet tatt i betraktning verdens beste dommer, og er ennå ung, har vel 12 år igjen på toppnivå, og vil bli enda bedre. Han har dømt glitrende i dette mesterskapet, og selv om han gjorde noen miss i finalen så tror jeg fort finalen kunne blitt en dommerskandale med en annen ved fløyta. |
|
| Back to top |
|
 |
frenchy Rutinert

|
Posted: 12.07.2010 09:17 Post subject: |
|
|
Jeg lurer på hvem som er idioten her. Webb har gjort utrolig mye feil i PL, og er ganske kjent for og kløne det til. Å legge til vekt at FIFA og UEFA gir han sine finaler, den holder ikke. Syntes han dømte utrolig dårlig i finalen. _________________ "The country is full of good coaches. What it takes to win is a bunch of interested players" |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 12.07.2010 09:17 Post subject: |
|
|
| Beklageligvis måtte jeg se finalen på TV2, men det var snodig at de ble så forferdet over sparket til de Jong. Amankwah hadde jo en nøyaktig lik involvering inne i straffefeltet på Lerkendal her i vår, men det fikk de antakelig ikke med seg? |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 12.07.2010 09:21 Post subject: |
|
|
Spania hadde fått tre gule kort på alle kampene før finalen, Nederland femten. I løpet av gårsdagens kamp fikk Nederland hele ti gule kort! To-tre av Nederlands kort burde gitt rødt kort direkte. Nederland gikk til kampen med den klare plan å sparke ned enhver spanjol som nærmet seg skuddposisjon, og bare en feig dommer gjorde at de kom gjennom første omgang med elleve mann. At Spania vant var en seier for fotballen, det hadde vært en tragedie om VMs mest brutale lag skulle vunnet turneringen. Hvilket signal ville det gitt til unge fotballspillere over hele verden? _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
RBKalle Rutinert
|
Posted: 12.07.2010 10:59 Post subject: |
|
|
En seier for fotballen?
Hmm, ikke helt enig med dette...
Spania hadde jo potensialet for å slå ALLE 4-0 opp til semifinalen.
Istedet valgte de å spille sin "nye" Catenaccio... At ballen blir passet rundt i motstanderens tredjedel er ikke et stort fremskritt likevel...
Spania kunne og skulle spille attraktiv og offensiv spektakulær fotball, men nesten alt vi fikk var treg og kjedelig ballbesittelse... Kort pasning, kort pasning igjen, unyttig dribling, tilbakepasning, kort pasning igjen og igjen...
Og når laget blir vant til å spille slikt, da blir det vanskelig å få farten opp... akkurat som mot Sveits, da Spania tapte ufortjent men akkurat pga "tiki-taka" taktikken.
De vant VM javel, men jeg forventet mye mye bedre...
Hele greia om SuperSpania og deres spektakulær fotball har blitt slitsom, og noe som vi IKKE har sett egentlig.
Men nå er alle forheksa i dem, så ser folk storkamper til og med når de ikke finnes...
P.S. Tyskland skulle ha vunnet...
P.P.S. Italia 2006 > Spania 2010... i det minste hadde Italia gode unndkyldninger for å spille konservativ/kjedelig/stygg fotball... Det samme kan jeg ikke si om Spania. |
|
| Back to top |
|
 |
michael collins Veteran
|
Posted: 12.07.2010 11:26 Post subject: |
|
|
Jeg ser dine poenger, men hvis du ser nøyere etter sier jeg det var en seier for fotballen at Spania vant finalen, og ikke Nederland. _________________ DIXI |
|
| Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Rutinert
|
Posted: 12.07.2010 11:47 Post subject: |
|
|
| bolgebah wrote: | | Beklageligvis måtte jeg se finalen på TV2, men det var snodig at de ble så forferdet over sparket til de Jong. Amankwah hadde jo en nøyaktig lik involvering inne i straffefeltet på Lerkendal her i vår, men det fikk de antakelig ikke med seg? |
For ikke å snakke om AAFKs Carlsens stempling av Skjelbred i det 17. minutt i AAFK - RBK.
Var imidlertid ikke stygt nok til å nå opp i kampen med Annans "stygge oppførsel" i samme kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 12.07.2010 13:39 Post subject: |
|
|
| Ballahl wrote: | | Det verste er egentlig at dommeren ikke gjorde en eneste feil, alle de gule kortene og frisparkene han ga ut, var faktisk korrekt idømt. |
Han gjorde jo mange feil i den forstand at han ikke ga nok gule kort. Både van bommel, De Jong og Robben skulle vært utvist i denne kampen. Et eksempel på Webb sin feighet er at han lar Robben skyte bort ballen uten å gi han sitt andre gule kort, før han et par minutter etterpå gir Xavi sitt gule for å gjøre en identisk forseelse. Det er inkonsekvent og feigt. |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Legende

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 11807 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 12.07.2010 13:41 Post subject: |
|
|
Worst. World Cup. Ever!
Steng tråd!  _________________ Profesjonell revolusjonær
"Hans Hipp som happ uttalelse er jo en katastrofalt dårlig beskrivelse av fakta, som skaper inntrykk av manglende strategi og kunnskapsløshet. " |
|
| Back to top |
|
 |
vemundo Veteran
|
Posted: 12.07.2010 15:01 Post subject: |
|
|
Det nederlandske laget er en skam. Selv om de hadde vunnet ville de stått igjen uten noen ære.
Artig at Forlan fikk gullballen. Fikk hakeslepp da jeg så den første kampen med Uruguay, og han fortsatte å imponere i hver eneste kamp. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2010 17:47 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | Det er inkonsekvent og feigt. |
Hadde EN dommer i verden gitt Robben det 2. gule for det? Tror du det? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 12.07.2010 17:48 Post subject: |
|
|
| frenchy wrote: | | Ã… legge til vekt at FIFA og UEFA gir han sine finaler, den holder ikke. |
Nei, man kan ikke legge vekt på å komme til finalen. Inter, Bayern, Nederland og Spania trenger ikke være gode fordi de kom til UEFA og FIFA sine finaler.
Det er så dumt å sitte og klage på dommeren på denne måten. Hvorfor skjeller du ikke ut Sneijder som skjøt fra 45 (?) meter et elendig skudd, på Fabregas som burde spilt ball men var egoistisk og avsluttet eller Robben som misset alene med keeper? |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Veteran

|
Posted: 12.07.2010 19:20 Post subject: |
|
|
Hedon og Torbjørn, poenget mitt var at han ikke var for streng, med tanke på alle kortene han ga ut, og at alle de avgjørelsene var korrekte.
At han kunne være strengere er en annen sak..
Hvis han f.eks. hadde gitt ut et rødt kort tidligere så kunne kanskje kampen roet seg ned og vi fått mer spill enn den frisparkkonkurransen de holdt på med.
Ellers er jeg enig med knerten_10 at det er synd med alt dommerfokuset og at spillerne var tidvis helt håpløse de også..
Konklusjonen er dessverre:
| Recon wrote: | | Worst. World Cup. Ever! |
_________________ - Rune Hauge er ingen kjeltring, men tvert i mot en grepa kar. Han er den ærligste mannen jeg kjenner. Jeg har aldri vært i tvil om at han var uskyldig, jublet Stig Inge Bjørnebye og fulgte opp:
- Rune var forut for sin tid. |
|
| Back to top |
|
 |
bolgebah Veteran
|
Posted: 12.07.2010 20:15 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hedon wrote: | | Det er inkonsekvent og feigt. |
Hadde EN dommer i verden gitt Robben det 2. gule for det? Tror du det? |
Mark Viduka fikk sitt andre gule kort for tilsvarende forseelse i en av Leeds' skjebnekamper det året de rykket ned fra Premier League, i en kamp mot Leicester, så vidt jeg husker. Han ble erklært som tidenes idiot som fikk seg selv utvist på en så fantastisk unødvendig måte, kan ikke huske at dommeren fikk kritikk for å ha gitt kortet. |
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
|
| Back to top |
|
 |
Keenoir Legende
|
Posted: 13.07.2010 02:26 Post subject: |
|
|
| Webb har vært dårlig over lengre tid. En elendig dommer som det helt utrolig at en kunne gi både CL finalen og VM finalen til. Pur søppel. |
|
| Back to top |
|
 |
Henri Legende

|
Posted: 13.07.2010 09:01 Post subject: |
|
|
| Pur søppel faktisk. |
|
| Back to top |
|
 |
Lloyd Senior
|
|
| Back to top |
|
 |
longines Veteran

|
Posted: 13.07.2010 19:24 Post subject: |
|
|
| Henning wrote: | | Pur søppel faktisk. |
MÃ¥ dra en lol her. |
|
| Back to top |
|
 |
1r9b1k7 Veteran
|
Posted: 13.07.2010 21:51 Post subject: |
|
|
| abikom wrote: | Et stort oeyeblikk for meg. Vurerer aa ramme det inn. Tae-Se kan vaere en brobygger til den vestlige verden:
*bilde*
|
Dette burde vel være noe for deg?
Nord-Korea retrotrøye 1970-tallet |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2010 22:25 Post subject: |
|
|
| Keenoir wrote: | | Webb har vært dårlig over lengre tid. En elendig dommer som det helt utrolig at en kunne gi både CL finalen og VM finalen til. Pur søppel. |
Haha, fantastisk De som sitter og observerer dommerne og velger ut hvem som skal dømme hva har sikkert NULL peiling. PUR SØPPEL de og! |
|
| Back to top |
|
 |
Hedon Forumsjef

|
Posted: 13.07.2010 22:28 Post subject: |
|
|
| knerten_10 wrote: | | Hadde EN dommer i verden gitt Robben det 2. gule for det? Tror du det? |
Ja, selvfølgelig. Han skøt ballen i mål lenge etter at dommeren hadde blåst. Klar sabotasje og et klart gult kort. Når han gir Xavi et gult for en tilsvarende forseelse få minutter etterpå blir det ekstra dumt.
Kieran Richardson ble forresten utvist med sitt andre gule da han tuppet vekk ballen mot United i fjor. Finnes garantert mange flere eksempler.
Last edited by Hedon on 13.07.2010 22:32; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Erlendr Veteran
|
Posted: 13.07.2010 22:30 Post subject: |
|
|
| Forstår godt hvorfor Webb velges som dommer til slike toppoppdrag. Han er svær, skallet og ser generelt skummel ut, akkurat som Collina gjør. Kan ikke se at det skal være noen andre grunner til at han foretrekkes foran andre dommere, sett i lys av at han gjør mye rart. |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2010 22:32 Post subject: |
|
|
| Hvem gjør ikke mye rart? Ingen. Ingen dommere er feilfrie, akkurat som om ingen spillere er feilfrie. Xavi slår sikkert 5 dårlige pasninger per kamp han også, men det legges selvsagt ikke like mye merke til. Dommerne har en "treffprosent" på 96, hakket bedre enn den gjennomsnittlige pasningskvaliteten? |
|
| Back to top |
|
 |
SunsetSalami Legende
|
Posted: 13.07.2010 22:35 Post subject: |
|
|
| Hedon wrote: | | knerten_10 wrote: | | Hadde EN dommer i verden gitt Robben det 2. gule for det? Tror du det? |
Ja, selvfølgelig. Han skøt ballen i mål lenge etter at dommeren hadde blåst. Klar sabotasje og et klart gult kort. Når han gir Xavi et gult for en tilsvarende forseelse få minutter etterpå blir det ekstra dumt. |
Sier bare VM-finale. |
|
| Back to top |
|
 |
|