English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2025
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Alfred Johansson
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 63, 64, 65  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
machiavelli
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 15:24    Post subject: Reply with quote

Bart1 wrote:
Jeg er helt enig: Å bytte trener nå er fullstendig uaktuelt. Det ville vært uansvarlig og kortsiktig. Vi har valgt en trener med potensial, og det er vår jobb å gi ham tid og støtte. Men nettopp derfor må vi også våge å stille krav.

Et tydelig eksempel er hvordan AJ har håndtert spissrollen. Å ikke satse på Sæther og spille ham i form, var etter min mening en klar feilvurdering. Det er slike avgjørelser som former sesonger – og som i etterkant må kunne diskuteres åpent.

Sæter. Mannen som ikke engang kan komme inn som innbytter fordi han tåler ikke trening og spille fotball? Det er mannen du mener vi burde satse på?

Alfred var helt tydelig før sesongen: Sæter har ikke det fysiske grunnlaget til å spille fotball og kommer derfor ikke til å satses på. Så han har ikke spilt kamper utenom noen innhopp og likevel blitt skadet så han ikke engang kan brukes som innbytter!

Dette er mannen du etterlyser?

Bart1 wrote:

Ja, Broholm har vært savnet i to kamper – men en enkelt spiller skal ikke være forskjellen mellom RBK og total kollaps mot Sandefjord. Vi kan ikke bruke skader og fravær som en sovepute. Det har aldri før sesongen vært noen som hevdet at Sandefjord eller Tromsø har bedre stall enn oss. Likevel er det nå blitt en slags narrativ – en unnskyldning – for våre resultater. Det er rett og slett ikke holdbart. De har fått langt mer ut av av potensialet til stallen sin - det er et faktum.

En annen unnskyldning er skader. Skader skjer – for alle lag. Trening, belastning og oppfølging spiller også inn her.

Skadesituasjonen er ofte et resultat av hvordan man trener og forvalter troppen. Det er ikke en ytre faktor som fritar treneren for ansvar. Tromsø og Sandefjord har mindre ressurser enn oss – men får mer ut av laget. Da må vi våge å stille spørsmål: Får AJ nok ut av det han har?

Av de spillerne som startet mot Sandefjord så skulle 5 av de ikke vært på banen dersom vi hadde de samme spillerne tilgjengelig som for en måned siden. Det er en veldig god forklaring på hvorfor samspillet og strukturen har vært dårlig. Og det unnskylder også Alfred, fordi det er begrenset hvor mye gull man kan skape utav gråstein.

Det er ikke "en enkelt spiller". Det er halve laget. Hvorav 3 av de er/var sentrale nøkkelspillere (Broholm, Nemcik, Pereira). Og hvor den ene midtstopperen vår spiller langt bedre med en god partner ved siden av seg.

Vi gikk fra å være ligaens gjerrigste lag til å slippe inn masse mål fordi backrekka vår mangler 3 av 4 spillere.

Hvis man er helt total blind når det kommer til hvilket spillermateriale som er tilgjengelig og hvordan det påvirker så er det klart at det er "juniotreneren" sin feil.
Back to top
View user's profile Send private message
Barney
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 16:30    Post subject: Reply with quote

Flabbergast wrote:
Spillerutvikler? Hva i alle dager er det du snakker om?
Han er hovedtrener og en ambisiøs ung trener som har mål og jobber hardt. Hvor tror du at Rosenborg er?

Hvor var B/G da Knutsen kom inn?

Men for all del, han er åpenbart en kompetent fotballmann, men for feig til å trene RBK, dessverre. Han vil passe langt bedre i Djurgården.
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 16:47    Post subject: Reply with quote

Bodø/Glimt var ikke mye å skryte av de første sesongene til Knutsen. Må også ta med i regnskapet at nivået i ligaen var betraktelig dårligere da Bodø/Glimt spilte seg opp i toppen. Bare å se på hvordan norske lag har prestert i Europa.
Alfred er ikke problemet. Kontinuiteten i mulig 11 er utfordrende. Mange skader og store salg. Lite spilleroversikt og kompetanse på speiding.
Back to top
Barney
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 19:11    Post subject: Reply with quote

Jeg har sett nok. AJ er ingen RBK-trener.
Hvit mann som pusher 50
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 19:20    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Bodø/Glimt var ikke mye å skryte av de første sesongene til Knutsen.

Glimt ble nr to i serien i Knutsen sin andre hele sesong som trener...
RBKgutt
Senior

PostPosted: 07.07.2025 19:23    Post subject: Reply with quote

Vi skal prise oss lykkelig for at vi har Alfred og vi skal håpe at han blir her lenge. Men en ting er sikkert, de må tilbake til basic. Hvor ble det av grunnspillet vi var så gode på? Der man så hva de prøvde på fra kamp til kamp. Selv i starten av året i fjor så hadde vi en spillestil med en plan. Nå virker det som om vi prøver på alt og ikke får til noe. Presspill? Frispilling? Dominere kamper? Særlig presspillet er helt krise og det virker ikke som om det blir gjort noe for å ta tak i det.
Back to top
Sobchak
Proff

PostPosted: 07.07.2025 19:28    Post subject: Reply with quote

Det er som å hyre inn en skomaker til å lage mokasiner, men du gir ham et par palmeblader og litt teip og ender opp med å klage på resultatet. "Han er ikke noen skomaker av ekte trøndersk kaliber", sier du kanskje. "Disse palmebladene har da bevist sin nytteverdi i andre situasjoner." Men gi ham noe italiensk kvalitetslær å forme og bearbeide over tid med sirlig utførelse, og du vil bevitne resultater som får karsken du drikker til å levre seg i ekstase.
Back to top
Messi
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 19:39    Post subject: Reply with quote

Synes at AJ bør få sesongen ut i værtfall. Han må få bygge lag. Så langt har innkjøpsmidlene vært veldig begrenset. Ikke lett å stille et godt lag, når forsvaret stiller med 3/4 vikarer. Også AJ vet at det er kun Emil igjen av angrepsspillere med kvalitet. I tillegg så pådrar både spillere og trener seg unødvendige gule kort..
Back to top
Ratatosk
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 19:49    Post subject: Reply with quote

Hvit mann som pusher 50 wrote:
Ratatosk wrote:
Bodø/Glimt var ikke mye å skryte av de første sesongene til Knutsen.

Glimt ble nr to i serien i Knutsen sin andre hele sesong som trener...

I en dårligere serie. Alfred kom på fjerde plass i sin første sesong med RBK. Selv om lagene han kjempet med hadde mye bedre økonomi, nivået i serien var høyere, og laget hadde en meget svak tropp første del av sesongen. Poenget står.
Back to top
BDESupermanStrand
Proff

PostPosted: 07.07.2025 20:31    Post subject: Reply with quote

Tror vi bør starte andre plasser i organisasjonen.

F.eks. kjøre en skikkelig ansettelses prosess på sportsdirektør og speider
Back to top
Toilling
Rutinert

PostPosted: 07.07.2025 20:33    Post subject: Reply with quote

Støttes.
Back to top
Gofoten
Proff

PostPosted: 07.07.2025 20:51    Post subject: Reply with quote

Enig ↑
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 07.07.2025 21:01    Post subject: Reply with quote

Det jobbes med speidernettverket, men det tar tid å opprette et nytt. Vi har en speider på luksuskontrakt, som har en direktelink inn til Krim-Jim. Pga. nedbemanninger i nyere tid, ser det stygt ut å ansette flere. Venter i spenning på pensjonstilværelsen hos vår speider.

Vi har i tillegg brent noen broer hos agenter/speidere: Liverød, Aneke, Torbjørnsen med Stars&Frends, med flere. Disse har et stort nettverk og det tar tid å gjenopprette tillit.
Back to top
rail
Rutinert

PostPosted: 07.07.2025 21:13    Post subject: Reply with quote

Barney wrote:
Jeg har sett nok. AJ er ingen RBK-trener.

Jeg har også sett nok. Og du har definitivt ikke peiling. Knapt nok RBK-fan materiale.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 00:12    Post subject: Reply with quote

Sliter wrote:
Den myten om at vi har mye større resurser en flere av konkurrentene må snart dø ut. Vi har drevet på lånte midler i snart 4 år. Covid + vannstyre er årsaken.

Hvis vi ser på midler brukt 4 siste overgangsvinduer ligger vi på 10 plass i tippeligaen. Teller vi med Obos blir det 11 plass. Tallene er i Euro.
.

Jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke nødvendigvis synes Dorsin og resten av sportslig ledelse har vært briljante. Tvert imot – mange avgjørelser har vært vanskelige å forstå, og det er lett å sitte igjen med en følelse av at det har vært svak sportslig styring. Men likevel må vi forholde oss til fakta – og de mest relevante tallene forteller faktisk en annen historie.

Hvis vi skal vurdere kvaliteten på stallen, holder det ikke å bare se på hvor mye som er brukt i overgangsmarkedet over de siste fire årene. Det sier mest om pengebruken – ikke nødvendigvis om hva klubben sitter igjen med. Den beste indikatoren er faktisk hva stallen er verdt i dag: spiller for spiller. Og der viser tallene at vi har en av de høyest verdsatte stallene i ligaen. Det er ikke et inntrykk, det er markedsdata.

I tillegg: ser vi på hvor mye klubben har solgt spillere for de siste årene, peker det i samme retning. Det er ikke bare enkeltspillere som har gått for høye summer – det er en jevn strøm av verdifulle salg, og det tyder på at klubben faktisk har klart å utvikle og posisjonere spillere på en måte som gir resultater i det internasjonale markedet.

Selvsagt finnes det statistikker og vinklinger som kan tegne et annet bilde. Det er legitimt. Men poenget mitt er dette: Når man ser på det som må være de mest sentrale og objektive måleparametrene for sportslig ledelse – altså markedsverdien på dagens stall og hva man faktisk har fått inn på salg – så viser det at Dorsin og co faktisk har gjort en bedre jobb enn mange av oss liker å tro. Det er kanskje irriterende, men det er også sant.
Back to top
Sliter
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 00:25    Post subject: Reply with quote

Problemet med verdien på stallen er at, den kommer til å synke med 15mill euro om en uke. Nypan ut, så er verdien på 22mill euro og det er ca midt på treet(sammen med Brann, viking og noen andre). Det er derfor viktig å investere smart, så man kan få en verdiøkning på nye og eksisterende spillere om 6-12 mnd
Back to top
Vakker Blomst
Proff

PostPosted: 08.07.2025 07:00    Post subject: Reply with quote

Du har blitt så veltalende etter at du oppdaget AI, Bart1!
Back to top
Hedon
Forumsjef

PostPosted: 08.07.2025 08:43    Post subject: Reply with quote

Hehe, helt sant. Det mest avslørende er denne overdrevne bruken av "–". Ikke sånn som kommer fra norske tastatur "-", men litt ekstra lang ChatGPT-strek "–".
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 09:32    Post subject: Reply with quote

Enn å sitte og bruke AI til å forfekte sitt syn på et internettforum. Da er liksom poenget helt borte.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 09:38    Post subject: Reply with quote

Det er et mareritt for meg at tankestrek er blitt en KI-strek. Jeg har alltid likt å bruke den.

Så er jeg samtidig ikke i mot å bruke KI for å gjøre tekster bedre, mange har noe å tjene på å sende utkastet sitt gjennom der for å bli bedre forstått og luke vekk skrivefeil Smile

Mine fem KI-cent.

Så er jeg helt uenig. Det er skummelt at vi fortsatt, og enda skumlere hvis folkene i klubben – og særlig Dorsin, overvurderer Rosenborg sin stall mot de andre klubbene sine staller. Vi har over tid gjort en så infernalsk mye dårligere jobb med spillerlogistikken enn mange av de andre klubbene, som Tromsø, Fredrikstad og Sarpsborg. Klubber vi burde være milevis bedre enn. Likevel ser det ut til at de både har raskere, mer tekniske og mer fysiske spillere enn oss når vi møter dem.
Back to top
Bananskrue
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 09:50    Post subject: Reply with quote

Jeg er også glad i tankestreken men man ser altså forskjell på den og KI-streken (heldigvis). Sikkert ikke alle som plukker det opp, men.
Back to top
machiavelli
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 14:50    Post subject: Reply with quote

ola. wrote:

Så er jeg helt uenig. Det er skummelt at vi fortsatt, og enda skumlere hvis folkene i klubben – og særlig Dorsin, overvurderer Rosenborg sin stall mot de andre klubbene sine staller. Vi har over tid gjort en så infernalsk mye dårligere jobb med spillerlogistikken enn mange av de andre klubbene, som Tromsø, Fredrikstad og Sarpsborg. Klubber vi burde være milevis bedre enn. Likevel ser det ut til at de både har raskere, mer tekniske og mer fysiske spillere enn oss når vi møter dem.

Jeg tipper at internt så er man veldig klar på hvilke mangler stallen har, men at det utad ansees som veldig unødvendig å si at enkelte spillere ikke er god nok for dette nivået når de uungåelig må spille flere kamper fremover og også i fremtiden trolig være reserver/innbyttere.

At arbeidsgiver skal kaste sine ansatte under bussen for å blidgjøre supportere er det greit at vi unngår.
Back to top
Bart1
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 14:56    Post subject: Reply with quote

Hedon wrote:
Hehe, helt sant. Det mest avslørende er denne overdrevne bruken av "–". Ikke sånn som kommer fra norske tastatur "-", men litt ekstra lang ChatGPT-strek "–".

Er det noe i innlegget du er uenig i? Eller ble du bare sint av det du leste uten å ha noen gode motargumenter? Hvis du ser historikken min langt tilbake i tid ser du at jeg bestandig har brukt tankestreker og bindestreker om hverandre.

Men jeg skriver tekstene mine i Notion når jeg er på laptop - den fungere omtrent som de funksjonene du finner i Word eller Google Docs - eller som addons der. Det blir litt teit om man må slå av AI rettskriving på lnår man er på RBK forumet?

Jeg tenker at hvis man ikke har annet argument enn at jeg bruker Notion (eller Word/Google Doc), så begynner det å bli litt vel dumt. Ta ballen og ikke spilleren.
Back to top
ola.
Veteran

PostPosted: 08.07.2025 15:09    Post subject: Reply with quote

machiavelli wrote:
Jeg tipper at internt så er man veldig klar på hvilke mangler stallen har, men at det utad ansees som veldig unødvendig å si at enkelte spillere ikke er god nok for dette nivået når de uungåelig må spille flere kamper fremover og også i fremtiden trolig være reserver/innbyttere.

At arbeidsgiver skal kaste sine ansatte under bussen for å blidgjøre supportere er det greit at vi unngår.

Det skjønner jeg, de kunne ikke sagt det. Her er det handlingene, i den doble betydningen, jeg kritiserer – ikke ordene og hva de sier utad. De har satt seg i denne posisjonen som de er i nå, men må jo på vei hit ha vurdert at de gjorde noe bra for stallen på overgangsmarkedene, og det er vanskelig å forstå uten å mistenke dem for å overvurdere.

Dorsin har jo åpenbart overvurdert Islamovic for eksempel.
Back to top
Guffen
Rutinert

PostPosted: 08.07.2025 15:18    Post subject: Reply with quote

Sobchak wrote:
Det er som å hyre inn en skomaker til å lage mokasiner, men du gir ham et par palmeblader og litt teip og ender opp med å klage på resultatet. "Han er ikke noen skomaker av ekte trøndersk kaliber", sier du kanskje. "Disse palmebladene har da bevist sin nytteverdi i andre situasjoner." Men gi ham noe italiensk kvalitetslær å forme og bearbeide over tid med sirlig utførelse, og du vil bevitne resultater som får karsken du drikker til å levre seg i ekstase.

Ja, alt tyder jo på det.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 63, 64, 65  Next
Page 64 of 65

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2025 RBKweb